atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Par labiem darbiem..redzamiem un apslēptiem.
dafne
Iesūtīts: 2012.08.25 10:30:24
13 Jūs esat zemes sāls; bet, ja sāls nederīga, ar ko tad sālīs? Tā neder vairs nekam, kā vien ārā izmetama un ļaudīm saminama.
14 Jūs esat pasaules gaišums; pilsēta, kas stāv kalnā, nevar būt apslēpta.
15 Sveci iededzinājis, neviens to neliek zem pūra, bet lukturī; tad tā spīd visiem, kas ir namā.
16 Tāpat lai jūsu gaisma spīd ļaužu priekšā, ka tie ierauga jūsu labos darbus un godā jūsu Tēvu, kas ir debesīs.

Mt.5:13-16
un
1 Sargaities, ka jūsu taisnība nav tāda, kas grib spīdēt ļaužu priekšā; citādi jums nav nekādas algas pie jūsu Tēva debesīs.
2 Kad tu dod mīlestības dāvanas, tad neliec to izbazūnēt savā priekšā, kā liekuļi to dara sinagogās un ielās, lai ļaudis tos godinātu. Patiesi Es jums saku: tiem jau ir sava alga.
3 Bet, kad tu dod mīlestības dāvanas, tad tava kreisā roka lai nezina, ko labā dara,
4 tā ka tava dāvana paliek apslēpta; un tavs Tēvs, kas redz slepenībā, tev to atmaksās.


Mt6:1-4
<< 1 ... 36 . 37 . 38 . 39 . 40 . 41 . 42 . 43 . 44 . 45 . 46 ... 48 . 49 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2012.11.30 19:27:15
tas nozīmē ticēt , ka bez Dieva tu neko nespēj, ka pats no sevis esi garīgs ubags un pazudis grēcinieks, un tai pat laikā ticībā un paļāvībā savu skatu vērst uz Dievu, ka Viņa žēlastības dēļ, kas ir atklājusies Jēzū Kristū, Dievs mani ir pieņēmis savu bērnu pulkā, gaidīt un lūgt no Viņa visu labo, visupirms jau grēku piedošanu, ticēt Dieva apsolījumiem par mūžīgo dzīvošanu utt.

bla, bla, bla... un kur palika nekurnēšana?
+jean
# Iesūtīts: 2012.11.30 19:45:58
Aivar, Lūdzu Vārdu, paldies Dievam jūs beidzot tomēr norādījāt uz LMF

Savādāk nevarēju saprast -- Lutera Postillas kritizējat! Varbūt visu, ko LMF izdevis kritizējat!!

Ja šī līdzība būtu bijusi arī Lūkas evaņģēlijā, tad būtu droši vien jau ieskatījies tai komentārā/ķieģelī. Ja ir kādas konkrētas lpp, ko varat norādīt, tad izlasīšu, bet visu to lasīt no A līdz Z -- nav dukas....
+jean
# Iesūtīts: 2012.11.30 19:50:10
Aivar, ja patīsi "lentu" atpakaļ, tad redzēsi, ka par nekurnēšanu tu esi runājis, ne es; es esmu runājis par kurnēšanu -- par kurnēšanu kā grēku, no kura jāatgriežas...
Aivars
# Iesūtīts: 2012.11.30 20:55:37
+jean
Saulstar, tu pārliecini, ka nav jēgas ar Tevi runāt. Ja reiz neuztver sacīto, tad neuztver. Odnako, skumji, ka Latvijas luterāņu vidē bieži izplatīta doma, ka `konservatīvisms` vai `ortodoksija` ir brutāls `copy/paste` sevi nenogurdinot ar domāšanu.
Ironiskākais tavā otro bausli pārkāpjošajā tekstā paldies Dievam jūs beidzot tomēr norādījāt uz LMF ir tas, ka tas pats LMF izdotais LCMS teologs Džasts stipri daudz atsaucās uz Tevis nopaļāto presbiteriāni Beiliju, ko nezkādēļ respektabli teologi kaut kā par muļķi netur. Bet nu.. pašpasludinātiem bīskapiem džīnām viss `labāk` redzams
dafne
# Labojis dafne: 2012.11.30 23:04:26
+jean
kā no grāmatas tev sanāca
varētu but tā ,ka atgriesanas no grēkiem ir tikai un vienigi Dieva darbs..pie cilveka?
Lūdzu Vārdu
# Iesūtīts: 2012.12.01 05:06:12
+jean
tu nu esi viens ķeneris … praktiski vienīgo jēdzīgo evaņģēlija komentāru latviešu valodā tev izlasīt nav dukas …spriedelēt par tēmu monitoru garos palagos, pārkopējot 16.-17. gadsimta sprediķus – tam tev dūšas netrūkst … nav brīnums, ka Aivars ir galīgi sadrūvējies …

Skolā tu esi gājis, vai ne? Atceries, kā skolotāji (vismaz labākie no tiem) stundas beigās mēdza savilkt kopā mācīto vienā, galvenajā tēzē? Cik grūti ir pamanīt, ka līdzības Mt. 20:-16 Jēzus dara tieši to – savelk visu kopā galvenajā tēzē: „Tā pēdējie būs pirmie un pirmie pēdējie. Jo daudz ir aicinātu, bet maz izredzētu.” Un cik grūti ir pameklēt, vai šīs stunda konspekts nav vēl kaut kur atrodams, vismaz daļējs … ja meklēsi pēc tēžu kopsavilkuma – atradīsi!

Bet Džastu izlasi – un pievērs īpašu uzmanību viņa metodikai … kā viņš meklē tekstā stāsta struktūru, un atradis, liek to spriedumu pamatā … šī metode ļauj lasītājam sekot Dieva Vārdam pašam, nevis streipuļot vēlāko komentētāju retorikas pavadā

Piemēra pēc – tā pati Jēzus līdzība Mt 20 1-16 … ieskatoties stāstā – kā tas tiek stāstīts – nojaušams, ka uzsvars ir uz „pirmās stundas” strādniekiem – viņi ir pieminēti pirmie, viņi pieminēti pēdējie, viņiem adresēta garā Namatēva uzruna … un stāsts tiek būvēts tā, lai viņu reakcija izskatītos ļoti dabiska un cilvēciski saprotama – viņi ir vienīgie, kas nesaņem nekādu redzamu žēlastības dāvanu … un līdz ar to tīri dabisks jautājums: „kāpēc tāda netaisnība?”

Un kad jautājums ir uzdots, tad var atrast atbildi – pamanīt, ka arī priekš viņiem bija gatavots kaut kas īpašs – Namatēvs speciāli bija izveidojis situāciju tā, lai „netaisnība” nepaliktu nepamanīta: kad vakars metās, vīnadārza kungs saka savam uzraugam: pasauc strādniekus un izmaksā tiem algu, iesāc ar pēdējiem un beidz ar pirmajiem.

Ja algu izmaksātu senioritātes kārtībā – kurš ilgāk nostrādājis, pirmais (bez rindas) saņem nopelnīto, visi būtu izklīduši klusi un mierīgi. Bet tagad vieni stāv un skatās – kā citi saņem 10-90% bonusus … iespējams, ka kādam, kas smagāku darbu, kā pakaļu pacelt no krēsla, visā dzīvē nav darījis, šāda situācija ir sveša … bet vairākumam Jēzus un tāpat Mateja klausītājiem tā bija ikdiena – un viņu dienas algu gaidīja un uz to cerēja viņu ģimenes … cik daudz tēvs atnesa mājās – ar tik pilnu vēderu bērni gāja gulēt, tādēļ šī stāsta klausītājiem tas nepavisam nebija vienalga – vai tiem, kas bija visvairāk strādājuši, tika kaut kas īpašs? Un izrādās, ka arī viņiem kaut kas tika dots – Namatēvs tos uzrunāja, izskaidrojot savas rīcības motīvus.

Namatēvs – Dievs tas Kungs, Universa Radītājs, ļāva dzīves pabērniem (algādžiem) ieskatīties savos nodomos … vai tu domā, ka tas nav nekā vērts? Vai šāda dāvanai nav lielāka vērtība, kā 11/12-1/12 denārija? Nē, protams, uz maizes to neuzsmērēsi …

Vai esi dzirdējis par matemātiķi Grigoriju Perelmanu ... to pašu, kurš bērnība lauzījis galvu - kā Jēzus varēja staigāt pa ūdens virsu? Viņš pierādīja Puankarē varbūtību, bet no atlīdzības par to atteicās – sacīja ka risinājumu meklējot viņam esot izdevies izprast dažus no Universa noslēpumiem … ar ko salīdzinot nauda esot nenozīmīga entitāte …
Kāds cits matemātiķis – Stīvens Hokings, visu mūžu meklē atslēgu laika fenomena noslēpumam. Viņš saka, ka tās atrašana līdzinātos iespējai ieskatīties Dieva nodomos. Viņš gan neuzskata Dievu par personu, drīzāk par ko samērā līdzīgu maimonīdiskajai „Dieva koncepcijai” …

Tā vai citādi: „pirmās stundas” strādnieki ieguva ko tādu, ko visu laiku visgudrākie cilvēki uzskata par vislielāko vērtību – ieskatu Dieva rīcības motīvos … bet tu tos pasūtīji uz elli!

nu, vai tu neesi viens ķeneris?
+jean
# Iesūtīts: 2012.12.01 12:01:47
Aivar, tu varbūt esi sadrūvējies, bet tomēr dīvains diskutants

Es tev lūdzu: patin "lentu" atpakaļ, ieskaties, ko es tiešām esmu teicis un kas ir tas, kas tev šķietas, ka esmu uzrakstījis, bet tu tik turpini tai pat garā: uz Tevis nopaļāto presbiteriāni Beiliju,

Patin atpakaļ!! Presbiterāni Beiliju es neesmu paļājis ne ar pušplēstu vārdiņu! Tas, par ko kritiski izteicos bija anglikānis Robert F. Capon.

Draugs, esi uzmanīgāks!!
+jean
# Labojis +jean: 2012.12.01 12:21:41
Lūdzu, Vārdu,

paldies par pagaro pamācošo komentāru! Gan jau reiz pieķeršos arī šim komentāram. Bet noteikti ieskatīšos par pēdējiem un pirmajiem.

Tomēr izlasot Tavu rakstu man nāca prātā šādas tādas pārdomas.

Pirmā jau tā, ka tiem pēdējiem Dievs dāvāja īpašu gudrību ieskatīties Viņa motīvos. Tā tas ir zināmā mērā. Tomēr interesanti, ka Tevis pieminētie pasaules gudrie mēģina atrast nezin kādus Dieva motīvus, ieskatīties Dieva aizkulisēs, bet kas no tā sanāk??

Čiks.

Jo viss, ko Dievs vēlas pateikt tiem pirmajiem, tiem gudrajiem -- TICIET, ka ES ESMU labs!! Bet to nu gudrie ne pa kam nevēlas pieņemt, jo tas ir pārāk VIENKĀRŠI. Tāpat tas ir arī ar baznīcēniem. Gribas jau atklāt kaut ko vairāk, ieraudzīt ko īpašāku, bet..

bet nekā.

Dievs arī tiem pirmajiem pasaka: Paļaujieties uz Mani, ka Es esmu labs. Jūsu prāts teiks pretējo, jūsu prāts centīsies atrast īpašus Manus motīvus, tomēr viss, ko Es vēlos, ir, lai jūs paļautos, ka esmu LABS!!! Pieņemiet Manu Valstību kā bērni...

P.S. Parādi man manus vārdus, lai saprastu, ar kuriem vārdiem Tev šķiet, ka esmu pasūtījis kādu uz elli. Vai bauslības pasludinājums kristiešiem vienmēr ir sūtīšana uz elli?
Aivars
# Labojis Aivars: 2012.12.01 12:34:52
+jean

Tādēļ jau saku, ka pārliecini, ka ar tevi nav vērts diskutēt, jo Tu nefiltrē ne to, ko otrs saka, ne to, ko pats esi pateicis, lentas tinēj

+jean
Iesūtīts: 2012.12.01 12:01:47
Aivar, tu varbūt esi sadrūvējies, bet tomēr dīvains diskutants

Es tev lūdzu: patin "lentu" atpakaļ, ieskaties, ko es tiešām esmu teicis un kas ir tas, kas tev šķietas, ka esmu uzrakstījis, bet tu tik turpini tai pat garā: uz Tevis nopaļāto presbiteriāni Beiliju,

Patin atpakaļ!! Presbiterāni Beiliju es neesmu paļājis ne ar pušplēstu vārdiņu! Tas, par ko kritiski izteicos bija anglikānis Robert F. Capon.

Draugs, esi uzmanīgāks!!






+jean [195.13.166.253]

# Iesūtīts: 2012.11.10 20:12:13
Aivar, tu ko?? Tu to nopietni, vai te jokojies? vai kā tautā saka: v... dzen?

Beilijs šķiet aizraujas ar kulturoloģiju un aizmirst, ka Bībele skaidro Bībeli, un ne tik daudz kulturoloģija skaidro Bībeli.
.
+jean
# Iesūtīts: 2012.12.01 13:53:40
tad tev šķiet, ka šis mans teikums nopaļā presbiterāni Beiliju, nosaucot viņu par muļķi?? Tu esi vārdu interpretators!!!

Sevi esmu nosaucis par muļķi, bet ne jau Beiliju!!

Paskaidrošu (ārpus tēmas). Tas NAV apgalvojums, tas ir PIEĻĀVUMS, kas balstās Tevis teiktajā. Un tieši tāpēc šis pieļāvums vairāk ATTIECAS UZ TEVI!!

Lutera Postillas man patīk lasīt, jo Luters runā par vienu Rakstu vietu, bet skaidrojot izmanto vienu, otru, trešo.., desmito Rakstu vietu, tādējādi savelkot Rakstus kā kamolā, kur Tu redzi saistību daudzām Rakstu vietām. Tas ir pamats. Kā fonu viņš izmanto arī savas zināšanas par 1. un iepriekšējo gadsimtu kultūru, tomēr tas ir tikai ietonējums, lai kaut ko izceltu vai paskaidrotu. Pamatu pamats ir: Raksti skaidro Rakstus.

Par sevi es apzinos, ka nebūšu Rakstu doktors, tāpēc ar savu kristīgo pieredzi man ir vairāki luterāņu autori, kuru Rakstu skaidrojumam uzticos vairāk kā citiem. Ticu, ka viņi ir Dieva kalpi, kuru Rakstu skaidrojums mani uzturēs ticībā uz mūžīgo dzīvošanu. Īpašu atklāsmju nealkstu. Pietiks, ja pārdzīvošu ticībā pārbaudījumus, kas mani vēl sagaida šai dzīvē...
dafne
# Iesūtīts: 2012.12.01 13:57:42
+jean
he..he Luters jau teica,ka labak butu visus Rakstu skaidrojumus sadedzinat un meklēt Rakstos pasiem...
nu,bet man ari patik tas vina postillas lasiit..ko tur padarīsi...pat ja viņs brīžiem paliek garlaicīgs
Aivars
# Iesūtīts: 2012.12.01 14:09:46
+jean
čukča pisaķeļ, cukča ņečitāķeļ
Galvenais, ka Tev ir pašpārliecība un viedoklis par visu, ko neesi lasījis, kur nu vēl iedziļinājies. Ar to arī apsveicu! Daži tādā vīzē veselu speciālista karjeru uzbūvē
dafne
# Iesūtīts: 2012.12.02 13:04:45
Kapēc tā ir,tikko sāc novērtēt kādas lietas dzīvē un no sirds par tām pateikties Dievam...tā tās tiek atņemtas...jēb pazaudētas...?atvainojos paŗ oftopu..
Aivars
# Iesūtīts: 2012.12.02 15:44:14
dafneNez vai vienmēr ir atbildes uz `kāpēc`? (Lai gan Pāvils stāsta 2. Korintiešiem 12:9, ka esot savā situācijā tādu saņēmis)
Reizēm varbūt auglīgāk ir jautāt: `Ko nu?" Vismaz Evaņģēlijos nemanās, ka Jēzus aizrauties ar skaidrojumiem kāpēc, kas noticis
+jean
# Iesūtīts: 2012.12.02 22:58:21
dafne, ja gribi dedzināt Rakstu skaidrojumus, tad no savas puses varu ieteikt: nesāc šo nodarbi ar Lutera darbiem!!!
+jean
# Labojis +jean: 2012.12.02 23:06:43
Aivar, vai Tev nepatīk šīs apgalvojums: Bībele skaidro Bībeli, un ne tik daudz kulturoloģija skaidro Bībeli. ?? Netēlo nemaldīgo pāvestu!! Diskutē! Parādi savu gudrību, paskaidrojot sarežģītas lietas vienkārši.

Un, ja Beilijam nr. 1 princips Rakstu skaidrošanā ir: Bībele skaidro Bībeli, -- tad atvainojos. Būšu tevi pārpratis!
asfdsf [46.109.104.190]
# Iesūtīts: 2012.12.03 09:27:50
Tit. 3:9 Bet no ģeķīgiem strīdiem un cilts rakstiem, ķildām un bauslības kariem izvairies. Tie ir nederīgi un tukši.
asfdsf [46.109.104.190]
# Iesūtīts: 2012.12.03 09:31:37
Rom. 14:19 Tāpēc mēs dzenamies pēc miera un pēc tā, lai cits citu celtu ticībā.
asfdsf [46.109.104.190]
# Iesūtīts: 2012.12.03 09:32:58
1. Kor. 14:26 Kā tad nu būs, brāļi? Kad jūs sanākat kopā, katram ir kaut kas , vai psalms, vai mācība, vai atklāsme, vai mēles, vai mēļu izskaidrošana, viss lai notiek celšanai.
dafne
# Labojis dafne: 2012.12.03 12:10:36
http://www.ebaznica.lv/?p=6465
šis tāds inčīgs rakstinš..lab,ne tik daudz par lakatiem..bet lidzibu sakara ir vērts parakt dziļak..kvai VD

Aivarsdanke..man pietika ar 2.kor.12:9

+jean
es netaisos dedzinat tos komentārus ...tik atgadinaju ko Luters par to saka
<< 1 ... 36 . 37 . 38 . 39 . 40 . 41 . 42 . 43 . 44 . 45 . 46 ... 48 . 49 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 120 , pavisam kopa bijuši: 22796