atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Par labiem darbiem..redzamiem un apslēptiem.
dafne
Iesūtīts: 2012.08.25 10:30:24
13 Jūs esat zemes sāls; bet, ja sāls nederīga, ar ko tad sālīs? Tā neder vairs nekam, kā vien ārā izmetama un ļaudīm saminama.
14 Jūs esat pasaules gaišums; pilsēta, kas stāv kalnā, nevar būt apslēpta.
15 Sveci iededzinājis, neviens to neliek zem pūra, bet lukturī; tad tā spīd visiem, kas ir namā.
16 Tāpat lai jūsu gaisma spīd ļaužu priekšā, ka tie ierauga jūsu labos darbus un godā jūsu Tēvu, kas ir debesīs.

Mt.5:13-16
un
1 Sargaities, ka jūsu taisnība nav tāda, kas grib spīdēt ļaužu priekšā; citādi jums nav nekādas algas pie jūsu Tēva debesīs.
2 Kad tu dod mīlestības dāvanas, tad neliec to izbazūnēt savā priekšā, kā liekuļi to dara sinagogās un ielās, lai ļaudis tos godinātu. Patiesi Es jums saku: tiem jau ir sava alga.
3 Bet, kad tu dod mīlestības dāvanas, tad tava kreisā roka lai nezina, ko labā dara,
4 tā ka tava dāvana paliek apslēpta; un tavs Tēvs, kas redz slepenībā, tev to atmaksās.


Mt6:1-4
<< 1 ... 36 . 37 . 38 . 39 . 40 . 41 . 42 . 43 . 44 . 45 . 46 ... 48 . 49 . >>
AutorsZiņas teksts
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.11.27 17:24:16
Aivars
Skaidrs, ka daudziem Tavas draudzes locekļiem, līdzīgi kā vairumam Latvijas iezemiešu ir problēmas ar nodokļu nomaksu un perfektu laulības dzīvi, kas noteikti ir trakāk nekā iekurnēties.
Es nekad neteikšu, ka tas ir pareizi un nekad neteikšu, ka, labojoties, var nopelnīt Debesu Valstību.

Karogs rokā! - Dekonstruē arī līdzību par parādnieku, kurš nepiedeva kā pamācību nomaksāt nodokļus, vai līdzību par ķēniņa dēla kāzām, vai arī desmit jaunavām, kā pamudinājumu slēgt laulības utt..
Paturi nu pats savu karogu, ko esi nolēmis man piešķirt. Tev viņu nav kur likt?

Js Baznīca nesludina Evaņģēliju, tad...
Bet kas notiek, kad Baznīcas vārdā (piespiedu kārtā) dala dekonstrukcijas karogus?

EB: Ja Evaņģēlijs patiešām nav tas pats kas morāle,
A: - nē nav, nav, un vēlreiz nav.

Ko Tu tā iespringsti? Es taču to pašu saku.

Un arī Bauslība ir drusku kas cits, nevis klasiska morāle.
Jā.
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.11.27 17:27:40
dafne
Man liekas,ka Kristus parceļ Debesu valstibu pari tam,ko mes spejam vai nespejam..tas ir kas lielaks.
O, jā, un, paldies Dievam, to celdams, paceļ arī mūs.
Ēvalds Bērziņš
# Labojis Ēvalds Bērziņš: 2012.11.27 17:31:55
Mārtiņš
Ievēro, ka Kungs kurnētājam neatņem viņa algu, nedz soda to. Un tieši tādu pat algu saņem pārējie. Tur nav atstumtā.
Secību tu pats kārto ( "apmainās vietām pie atalgošanas pēc žēlastības" ), bet Kungs dod vienādi.

Vienādi gan atalgo, bet secība ir nevis paša, bet Dieva apgriezta. Kā tad jūdus nocietināja, lai pagāni tiek pie žēlastības?
+jean
# Iesūtīts: 2012.11.27 17:52:49
Mārtiņ, tu raksti:
Bet problēma kā daudzās situācijās Rakstos rodas, ja savu galveno uzmanības fokusu pievērš grēciniekiem (kurnētājiem, pazudušajam dēlam, laulības pārkāpējiem, muitniekiem, ...) un nevis Dievam. Arī grēkā krišanas notikumā sieva savu uzmanību pievērsa čūskai (un nevis Dievam), un cilvēks - sievai (un nevis Dievam).

Un par ko tu pats raksti? Tomēr diskutējot par cilvēkiem, mēs - vismaz es - ne reizi neesmu iedomājies rakstīt par cilvēku šai līdzībā atrauti no Dieva.

Aivars domā, ka es gribu liegt kurnētājiem vietu Debesu valstībā. Bet tās ir muļķības! Kas es par liedzēju!!!!

Manuprāt, pārformulējot šī diskusija radās no nevienprātības attiecībā tieši uz namatēva rīcību un arī par Debesu valstību . Jo tas, ka kurnēt pret Dievu nav labi, par to, manuprāt, strīda nav bijis? Vai arī ne?

Tātad tas jautājums attiecībā par namatēvu un Debesu valstību, manuprāt, ir šāds. Ja reiz Dievs nosoda kurnēšanu (kā grēku), tad Viņš vēlas, lai šie ļaudis to saprastu un atgrieztos no šī grēka, kas patiesībā bija žēlastības noliegšana, jo viņi uzskatīja, ka ir nopelnījuši algu -- tātad nopelnījuši žēlastību. Tātad: vai Dievs vēlas, lai šie ļaudis atzītu savu grēku un vai vēlas, lai no tā viņi atgrieztos??

Bet par Debesu valstību. Tā jau ir šeit ticīgo vidū. Bet visā pilnībā un redzēšanā tā būs, kad beigsies šī pasaule, kad atkalnāks Kungs un Pestītājs Jēzus Kristus no debesīm redzamā veidā. Pēc tam viss taps jauns, un tad būs tā Debesu valstība, pēc kā kristieši ilgojas un kuru gaida un kāpēc Raksti beidzas ar vārdiem: Tiešām, nāc, Kungs Jēzu! Nāc drīz, tā lūdz kristīgā baznīca.

Tātad: vai šajā Valstībā būs vieta neatgriezīgajiem "ticīgajiem", kādi potenciāli ir arī šie kurnētāji, ja viņi neatgriežas no sava grēka, vai arī ne?


Dievs mūs (tas ir, tos, kas jau ir kristieši) nav aicinājis nešķīstībai, bet svēttapšanai. Tātad, kas to nicina, tas nenicina cilvēku, bet Dievu, to pašu, kas jums sirdīs devis Savu Svēto Garu. (1.Tes.4:7-8)
Lūdzu Vārdu
# Labojis Lūdzu Vārdu: 2012.11.27 18:48:31
Ēvalds Bērziņš Kur Tu to izrāvi?

Jaunajā Derībā, protams …
Kad JD tiek pieminēti morāles progresīvie standarti – kurus tu sludini: (īpaši) no Evaņģēlija sludinātāja tā pati JD prasa visaugstākos morāles standartus;
tad tur sacīts, ka vairumam pietiekot ar 4., 5., 6., 7., un 8. baušļa ievērošanu, bet ja kāds grib ko vairāk – tad: Pārdod visu, kas tev pieder, un izdali to nabagiem … Mt 19:21; Mk 16:21; Lk 18:22
Jēzus to teica – esi par tādu dzirdējis?
Ēvalds Bērziņš
# Labojis Ēvalds Bērziņš: 2012.11.27 20:16:41
Lūdzu Vārdu
tad tur sacīts, ka vairumam pietiekot ar 4., 5., 6., 7., un 8. baušļa ievērošanu, bet ja kāds grib ko vairāk – tad: Pārdod visu, kas tev pieder, un izdali to nabagiem … Mt 19:21; Mk 16:21; Lk 18:22
Jēzus to teica – esi par tādu dzirdējis?

O, jā, viltīgais lāci, īpaši Mk 16:21 un uz priekšu.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.11.27 21:00:07
Mārtiņš
Interesanti, ka to līdzību sauc par pazudušā dēla līdzību un nevis atgrieztā, nožēlojušā vai tml.
Bet problēma kā daudzās situācijās Rakstos rodas, ja savu galveno uzmanības fokusu pievērš grēciniekiem (kurnētājiem, pazudušajam dēlam, laulības pārkāpējiem, muitniekiem, ...) un nevis Dievam. Arī grēkā krišanas notikumā sieva savu uzmanību pievērsa čūskai (un nevis Dievam), un cilvēks - sievai (un nevis Dievam).

Precīzi! Vispār man patīk tas, ka tas pats Beilijs šo līdzību sauc par līdzību par mīlošo tēvu un pazudušajiem dēliem. Bet tā patiešām ir problēma, ka gluži vai kā rūdījums ir visās līdzībās meklēt negācijas, apsūdzības un moralizēšanu.
Lūdzu Vārdu
# Labojis Lūdzu Vārdu: 2012.11.27 21:05:40
Ēvalds Bērziņš
Mēs, lāči, tās nastas ko paši nevaram nest citiem neuzkraujam.

Bet ja kāds grib evaņģēlija klausītājiem pieprasīt 10% no ienākumiem un pie reizes apgalvot, ka evaņģēlija sludinātājam esot jārāda augstāks standarts – tad viņam ir jāmaksā 100%.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.11.27 21:06:22
Aivars
# Iesūtīts: 2012.11.27 21:43:21
Ēvalds Bērziņš
Kā tad jūdus nocietināja, lai pagāni tiek pie žēlastības?
Nu bet kāpēc Tu mēģini ietučīt šito aizvietošanas teoloģiju tajā Kristus līdzībā? Lai cik dažādas aplikācijas un ilustrācijas kādi nebūtu piesaukuši, vai Tev tiešām šķiet, ka Jēzus šajā līdzībā runā par kaut ko tādu, kas nemaz uz Viņa klausītājiem toreiz neattiecas?
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.11.27 23:44:37
Lūdzu Vārdu
Bet ja kāds grib evaņģēlija klausītājiem pieprasīt 10% no ienākumiem un pie reizes apgalvot, ka evaņģēlija sludinātājam esot jārāda augstāks standarts – tad viņam ir jāmaksā 100%.
Vai Tev pagriezīsies mēle kādu no mūsu sludinātājiem apsūdzēt, ka viņš nedod vairāk par 10%?
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.11.27 23:50:29
Aivars
Nu bet kāpēc Tu mēģini ietučīt šito aizvietošanas teoloģiju tajā Kristus līdzībā?
Kādu aizvietošanas teoloģiju?

Lai cik dažādas aplikācijas un ilustrācijas kādi nebūtu piesaukuši, vai Tev tiešām šķiet, ka Jēzus šajā līdzībā runā par kaut ko tādu, kas nemaz uz Viņa klausītājiem toreiz neattiecas?
Kāpēc tad neattiecas? Kontekstā tas ļoti ierakstās. Viņš taču tur runā ar jūdiem un saviem mācekļiem.
Aivars
# Labojis Aivars: 2012.11.27 23:52:18
Ēvalds Bērziņš
Varbūt vispirms izstāsti, kāpēc 10% otkats , Tavuprāt, ir tik `svēts`?

Kādu aizvietošanas teoloģiju?
To, ka vispār jau Dievs grasās pestīt tikai žīdus, bet nu kamēr šie bremzē, tikmēr arī `pagāniem` ir iespēja dota.

Kāpēc tad neattiecas? Kontekstā tas ļoti ierakstās. Viņš taču tur runā ar jūdiem un saviem mācekļiem.
Ak, jā! Kā man nepieleca, ka Jēzus mācekļi taču nebija jūdi, bet Daugavas krastu apdzīvotāji?
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.11.27 23:56:44
Aivars
Bet tā patiešām ir problēma, ka gluži vai kā rūdījums ir visās līdzībās meklēt negācijas, apsūdzības un moralizēšanu.
Kā Tu pats apgājies ar pazudušo dēlu? Ne tā kā tēvs.
Aivars
# Labojis Aivars: 2012.11.27 23:59:59
Ēvalds Bērziņš
Pa aci gribi? Kuram dēlam esmu darījis ne tā kā tēvs? Za bazar otvečaķ nado, pacan!
Bet par Jēzus līdzību runājot.. nu tas biji Tu, kas to piesmēji, sorry
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.11.28 00:09:10
Aivars
Varbūt vispirms izstāsti, kāpēc 10% otkats , Tavuprāt, ir tik `svēts`?
Vismaz kaut kāda atbalss no 100% svētas piederības Dievam

To, ka vispār jau Dievs grasās pestīt tikai ******s, bet nu kamēr šie bremzē, tikmēr arī `pagāniem` ir iespēja dota.
Kādas muļķības! Ko Tu fantazē, kādus tikai ******s? Turklāt viņu bremzēšana, cik saprotams, nav pavisam brīvprātīga pēc Rom 11,25, kamēr pasaules tautas visā pilnībā būs iegājušas

EB: Kāpēc tad neattiecas? Kontekstā tas ļoti ierakstās. Viņš taču tur runā ar jūdiem un saviem mācekļiem.
A: Ak, jā! Kā man nepieleca, ka Jēzus mācekļi taču nebija jūdi, bet Daugavas krastu apdzīvotāji?

Ciniķis, saproties... Mācekļi bija gan jūdi, bet tie bija arī Kristus apustuļi, pirmie kristieši, tāpēc nosaucu viņus atsevišķi.
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.11.28 00:13:21
Aivars
Pa aci gribi? Kuram dēlam esmu darījis ne tā kā tēvs? Za bazar otvečaķ nado, pacan!
Es otru aci vēl arī pastellēšu. Kurš pazudušo dēlu lamāja par cūku vai kā tur, jo šim lūk, tēva piedošana bijusi pie kājas, ka tik māga pilna.
Tu papriekšu savu bazaru pafiltrē.

Bet par Jēzus līdzību runājot.. nu tas biji Tu, kas to piesmēji, sorry
Tavās fantāzijās un mutē (t.i., pirkstos)
Aivars
# Labojis Aivars: 2012.11.28 00:14:06
Ēvalds Bērziņš
mjā...
kur tu tik riebīgu Dievu izgudro? Tīri kā dailes teātra Skrastiņa attēloto izrādē `Amadeus`

Un jautāšu vēlreiz: kuram no maniem diviem dēliem neesmu bijis tēvs? Apdomā vēlreiz, vai tiešām gribi abas acis paštellēt, vai vienkārši atvainoties
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2012.11.28 00:16:49
+jean
Tātad tas jautājums attiecībā par namatēvu un Debesu valstību, manuprāt, ir šāds. Ja reiz Dievs nosoda kurnēšanu (kā grēku), tad Viņš vēlas, lai šie ļaudis to saprastu un atgrieztos no šī grēka, kas patiesībā bija žēlastības noliegšana, jo viņi uzskatīja, ka ir nopelnījuši algu -- tātad nopelnījuši žēlastību. Tātad: vai Dievs vēlas, lai šie ļaudis atzītu savu grēku un vai vēlas, lai no tā viņi atgrieztos??

Tu spītīgi liec uzsvaru uz kurnētājiem (un Dievs tavā runā izskatās kā fons, tāds kā dabas parādība, kuru jāizkož, lai no tā postošajām sekām izvairītos un vēl kādu labumiņu gūtu).

Vēl viens uzsvars tev ir par nepieciešamību atgriezties no konkrētā grēka (kurnēšanas). Turpretī Raksti runā par atgriešanos no grēka stāvokļa, grēcīguma. Arī grēksūdzes lūgšana mums, luterāņiem, ir vispārīga un nevis detalizēta, jo kā jau Luters savulaik konstatēja, nav iespējams visus savus grēkus apzināties - tātad arī šāda detalizēta atzīšanās un atgriešanās kā tu pieprasi var būt neiespējama.
Kas tad ir atgriešanās no grēka - vai tiešām paša apzināto grēku nedarīšana?

Tātad: vai šajā Valstībā būs vieta neatgriezīgajiem "ticīgajiem", kādi potenciāli ir arī šie kurnētāji, ja viņi neatgriežas no sava grēka, vai arī ne?

Tu taču esi teicams kurnētājs, jo par varītēm centies atrast veidu kā būt pirmajam iepretī tiem, kas ir ne tik pareizi kristieši vai vēlāki, vai - kas par ārprātu! - nemaz nav kristieši.

Dievs atalgo, bet tu tomēr centies uzturēt dzīvu apsūdzību. Dieva Vārds taču skaidri saka: " Ņem, kas tev pieder, un ej; bet šim pēdējam es gribu dot tikpat daudz kā tev. " Pēdējam dos tikpat cik kurnētājam, respektīvi - pilnās dienas strādnieki ir paraugs, kuriem pielīdzina pēdējās stundas strādniekus, un nevis otrādi.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.11.28 00:28:47
Ēvalds Bērziņš
nu var jau izlikties par muļķi un līdzību piesmiet, bet Kristus vārdi ir tieši, attiecībā uz junioru
17 Tad viņš, pie atziņas nācis, sacīja: cik algādžu nav manam tēvam, kuriem maizes papilnam, kamēr es te mirstu badā.
18 Es celšos un iešu pie sava tēva un sacīšu: tēvs, es esmu grēkojis pret debesīm un pret tevi,
19 es vairs neesmu cienīgs, ka mani sauc par tavu dēlu; pieņem mani par vienu no saviem algādžiem!

bet nu ne visi, kam acis un prot lasīt, uztver arī tekstu...
<< 1 ... 36 . 37 . 38 . 39 . 40 . 41 . 42 . 43 . 44 . 45 . 46 ... 48 . 49 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 107 , pavisam kopa bijuši: 23815