atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Jēzus Kristus aicina: Lai visi ir viens!
armilo
Iesūtīts: 2011.08.27 15:09:24
„Lai visi ir viens, itin kā Tu, Tēvs, Manī un Es Tevī, lai arī viņi ir Mūsos, lai pasaule ticētu, ka Tu Mani esi sūtījis.” (Jņ.17:21)

Paklausot mūsu Kunga un Pestītāja Jēzus Kristus pavēlei, aicinu Arhibīskapu Jāni, bīskapus, prāvestus, mācītājus un visus Latvijas evaņģēliski luteriskās Baznīcas (LELB) lajus uzsākt apvienošanās procesus ar Romas Katolisko Baznīcu.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 27 . 28 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2011.09.09 15:54:14
Pater Henricus
Ja nopietni, tad Baznīcas vēsturē ir gan Anglijā diskutēts par to vai var lietot alu Sv. Vakarēdienā, gan Āfrikā par banānu čāčas lietojumu ir kaut kādi šķēpi lauzti.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.09.09 15:55:10
fratello
Nē, tavos tekstos es lasu, ka ir vienalga ar ko oblati noskalot
fratello
# Iesūtīts: 2011.09.09 16:02:11
Aivars

Patiesi priecāšos, kad Tu manos tekstos ieraudzīsi arī ticību, nevis tikai burtus. Un ja vēl Tavas acis ieraudzīs, ka arī man ir Svētais Gars, tad priecāšos divtik!
Memekija
# Iesūtīts: 2011.09.09 16:03:52
eu, bet ko dara tur, kur nav pieejams maize un vIns? man laikam nebūtu problēmu tur arī saņemt alu un sieru. Vienīgi, ja būtu blakus kāds Aivars vai Uldis, kam tas ir par piedauzību, tad laikam gan nāktos atteikties
Aivars
# Iesūtīts: 2011.09.09 16:14:32
Memekija
Un kristību limonādē? Pirms kāda gada, pusotra Norvēģijā bija tāds precedents
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2011.09.09 17:24:22
fratello
Mēģini saskatīt pavēles būtību nevis ieciklējies uz detaļām, kuras, protams, arī ir svarīgas, tomēr otršķirīgas. (..)

Un tagad izlasi, ko pats rakstīji tēmas pieteikumā:
„Lai visi ir viens, itin kā Tu, Tēvs, Manī un Es Tevī, lai arī viņi ir Mūsos, lai pasaule ticētu, ka Tu Mani esi sūtījis.” (Jņ.17:21)

Ja sakramenta saņēmēji tiek dalīti un vieni saņem visu, bet otri - tikai daļu, kā gan tiek izpildīta šī Kristus vēlme, ko tu interpretē par pavēli, un kuras piepildījumu tu saredzi arī formas vienotībā?
dafne
# Labojis dafne: 2011.09.09 17:37:53
Mārtiņš
jaa,man ar tads jautajums radaas
fratello
# Iesūtīts: 2011.09.09 18:09:27
Mārtiņš, dafne
„Ja sakramenta saņēmēji tiek dalīti un vieni saņem visu, bet otri - tikai daļu, kā gan tiek izpildīta šī Kristus vēlme, ko tu interpretē par pavēli, un kuras piepildījumu tu saredzi arī formas vienotībā?”

To sauc par katoliskās Baznīcas vienotību kristīgo tradīciju dažādībā. RKB brīvi sadzīvo daudzi un dažādi baznīcu riti. Piemēram, austrumu baznīcas rits, kurā liturģija tiek svinēta ne vien daļēji atšķirīgi, bet pilnīgi atšķirīgi. Arī pašā RKB klasiskā svētā mise tiek pasniegta dažādās vietās atšķirīgi. To var novērot arī pie mums Latvijā. Ir draudzes, kur vakarēdiens tiek pasniegts zem abām zīmēm. Šī tradīciju bagātība nekādā mērā nesadala Kristus miesu, bet vēl vairāk izdaiļo Viņa katolisko Baznīcu.
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2011.09.09 18:12:21
Interesanti, ka pravoslavi forsmažoros apstākļos var kristīt pat ar smiltīm.
Mamekija , alum un sieram nav ne vainas, bet būs vien Vakarēdiens jāaizstāj ar lūgšanu līdz tam, kamēr pieejama maize un vīns.
fratello , tradīciju un ritu bagātība ir laba lieta, bet tas neatceļ paša Kunga Vakarēdiena iestādījumu ar Viņa Miesu/maizi un Asinīm/vīnu visiem .
makarisms [217.115.137.222]
# Iesūtīts: 2011.09.09 19:03:38
God. Uldi,

Arī es nemēģinu Tevi apklusināt ar uzbļāvieniem, kur nu vēl ar autoritatīviem. Es vēlu Tev īpašas Dieva svētības, kuras nāktu par labu gan Tev, gan sarunām ar Tevi.

Dažreiz es Tevi, luterāni, tiešām nesaprotu. Evaņģēlijam nav vajadzīga liecība? Tad jau nav vajadzīgi arī liecinieki? Ko tad Tu savā kalpošanā dari? Kādēļ Pāvils un citi apustuļi tik labprāt liecina par to, ko ir redzējuši un par to, ko Dievs ir darījis viņu dzīvē? Kādēļ viņu liecības Tu pats lasi priekšā dievkalpojumos? Vai Lutera liecības par to, kā viņš atklāja evaņģēliju Tevi neiedvesmo? Iznāk ka Tev evaņģēlijs darbojas kaut kā autonomi - ex opere opreato? Kur tad paliek baznīcas uzdevums būt par lieciniekiem no Jeruzalemes līdz pasaules galam?
makarisms [199.48.147.42]
# Iesūtīts: 2011.09.09 19:30:47
Uldis

Par lasītājiem neuztraucies, viņi nemaz nav tik stulbi. Gan jau arī viņiem īstais Aizstāvis sūta palīgā Garu, kas palīdz visu pareizi saprast. Un ja liecībām nav nozīmes, tad arī par pātera Indriķa vārdiem nav jāuztraucas.

Slava Dievam, ka Kristus Tev palīdz kalpot un Tava kalpošana nes labus augļus. Arī Benedikts varētu teikt to pašu un viņam būtu taisnība.
fratello
# Labojis fratello: 2011.09.09 19:33:38
Pater Henricus
" tradīciju un ritu bagātība ir laba lieta, bet tas neatceļ paša Kunga Vakarēdiena iestādījumu ar Viņa Miesu/maizi un Asinīm/vīnu visiem."

Palasi RKB katehismu, nekas tur nav atcelts. Prakses gan ir atšķirīgas, tomēr nav nepareizas.

makarisms [77.247.181.165]
# Iesūtīts: 2011.09.09 19:33:57
Uldis

Pēc Tavas izpratnes par evaņģēliju es tiešām nejautāju. Man tas neliekas galvenais, kā Tu evaņģēliju izproti. Man daudz svarīgāk ir saskarē ar kristīgu cilvēku piedzīvot, ko evaņģēlijs ir ar viņu ir darījis. Vai tas viņu arvien vairāk dara par būtni, no kuras plūst "mīlestība, prieks, miers, pacietība, laipnība, labprātība, uzticamība, lēnprātība, atturība". Tā ir liecība, ka evaņģēlijs ir dzīvs un darbīgs un no akmeņiem dara Dievam bērnus. Bla-bla-bla muti klabināt par savu izpratni jau nav grūti. Teoloģijas seminārā to var ātri iemācīties.
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2011.09.09 19:44:42
fratello , prakse pasniegt Vakarēdienā tikai vienu elementu, grozies kā gribi, nav pareiza. Sanāk Kunga Iestādījuma tīri cilvēcīga korekcija.
Pie tam viena no būtiskajiem Kunga iestādījumiem - Eiharistijas.
Jo vairāk katoļu pāries uz savu jauno/mūsu veco t.i.biblisko kārtību - Vakarēdienu ar abiem elementiem - jo labāk, tostarp mūsu vēlmei pēc vienības.
fratello
# Iesūtīts: 2011.09.09 19:53:49
Pater Henricus
"prakse pasniegt Vakarēdienā tikai vienu elementu, grozies kā gribi, nav pareiza. Sanāk Kunga Iestādījuma tīri cilvēcīga korekcija. "

Man atkal liekas, ka luterāņi nespēj nekā izgrozīties no fakta, ka Kristus ir pilnā mērā saņemams arī tikai maizes zīmē. To apstiprina arī vairākas rakstuvietas, kurās Kristus par sevi runā, kā par dzīvības maizi, neko neminot par vīnu. Manuprāt es nemaz nemēģinu izgrozīties, bet jau divas lapas esmu pierakstījis ar skaidru apliecinājumu, ka RKB tradīcija izdalot sakramentu zem maizes zīmes nav herēze, bet sakramenta visai pamatota variācija.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.09.09 19:56:11
fratello
To sauc par katoliskās Baznīcas vienotību kristīgo tradīciju dažādībā.
Ja reiz var Sakramentu svinēt saskaņā ar Kristus pavēli, var svinēt arī pretrunā ar to... nu vai nav vismaz šizofrēniski pārmest `vienības` trūkumu pārējai pasaulei
fratello
# Iesūtīts: 2011.09.09 19:58:51
Aivars

meklēt pretrunas tur kur to nav, laikam arī ir šizofrēnijas izpausme
Aivars
# Iesūtīts: 2011.09.09 20:00:38
fratello
Upura svarīgs moments ir tajā, ka miesa un asinis top šķirtas, `bez asinsizliešanas nav grēku piedošanas` utt.. Pashā mielasts, kas priekšvēstī Sv. Vakarēdienu, atceries tajā pirmajā naktī nāca ar uzsvaru, ja Jēra asinis ir glābšanas zīme utt..
Šī prakse nedot lajiem vīnu ir cēlusies 1) no nabadzības 2) no pārprastas dievbijības, ka tikai kas nenotiek,jo lūk nokritušu oblati būs viegli pacelt, bet izlijušu vīnu - ne
Bet nu tev tagad jau grūti atzīt, ka jaunajā ticībā ir kaut kādas kļūdas
Aivars
# Iesūtīts: 2011.09.09 20:02:21
fratello
Lūk par to arī runāju. Ja RKB savā neviendabībā iedomājas, ka pārējā Kristus Baznīca ir pretrunām pilnāka, tad kādam tur nav labi
fratello
# Iesūtīts: 2011.09.09 20:23:52
"Bet nu tev tagad jau grūti
atzīt, ka jaunajā ticībā ir kaut
kādas kļūdas"

man ir "jauna ticība"? tiešām tu esi šiziks, ja patiesi tā domā. Sevišķi apdāvinātajiem atkārtoju, ka tas, ko tu sauc par kļūdām, es atzīstu par godājamu tradīciju.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 27 . 28 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 107 , pavisam kopa bijuši: 22245