atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Jēzus Kristus aicina: Lai visi ir viens!
armilo
Iesūtīts: 2011.08.27 15:09:24
„Lai visi ir viens, itin kā Tu, Tēvs, Manī un Es Tevī, lai arī viņi ir Mūsos, lai pasaule ticētu, ka Tu Mani esi sūtījis.” (Jņ.17:21)

Paklausot mūsu Kunga un Pestītāja Jēzus Kristus pavēlei, aicinu Arhibīskapu Jāni, bīskapus, prāvestus, mācītājus un visus Latvijas evaņģēliski luteriskās Baznīcas (LELB) lajus uzsākt apvienošanās procesus ar Romas Katolisko Baznīcu.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 27 . 28 . >>
AutorsZiņas teksts
Raimonds
# Iesūtīts: 2011.08.31 10:29:47
Pater Henricus
Kings šajā diskusijā varbūt vairāk tiek pieminēts tāpēc, ka nedaudz tautu atgriež pie zemes. Visi ir viens un tu esi Pēteris , šie vārdi ir hipnotizējoši, ka šķiet visa ticība uz tā balstās.
Neko jaunu viņš nepasaka, ko jau agrāk nebūtu teicis, bet viņš labi parāda diskusijas iespējamību. Kādus secinājumus katrs no tā izdara ir cits jautājums.
Visos laikos konfesijas ir cilvēki mainījuši, nezinu, kāpēc apbērēt Latvijas luterismu, un ka mēs paši nevaram bez kāda cita spalvainās rokas pastāvēt.
Terpsihora [199.48.147.39]
# Iesūtīts: 2011.08.31 10:35:00
Uldis

"Par kādu vienotību runā Kristus Jņ. 17. nodaļā. Protams, par neredzamo vienotību Kristū Jēzū."

Tā ir Tava interpretācija. Jēzus nespecifizē, tikai saka: "Lai visi ir viens!" Ir vairāk pamata domāt, ka viņš to domāja vispār un kopumā. Jēzus vēlējās, lai viņa mācekļi tad un vēlāk turas kopā vienā mācībā un vienā kopībā, kurā jau no paša sākuma bija kopīgas struktūras pazīmes: Pēteris dr. priekšnieks, Jūda kasieris, Toms revīzijas komisija utt. Patiesībā redzamā šķelšanās ir pazīme neredzamajai un redzamā vienība liecina par pietiekamu neredzamo vienprātību. Iekšējais un ārējais nav šķirams. Iekšējai vienprātībai ir raksturīgi audzēt ārēju kopību, bet iekšējai nevienprātībai vai pārspīlētām unifikācijas prasībām ir raksturīgi veicināt šķelšanos.
Terpsihora [74.120.15.150]
# Iesūtīts: 2011.08.31 10:36:30
Tātad ārēja vienība ir laba lieta un to vajag veicināt, diskusijās meklējot vienprātību, sevī uztorot labprātīgu noskaņu un vēlēšanos pēc vienotības, kā arī nepārspīlējot vienības priekšnoteikumus
Raimonds
# Iesūtīts: 2011.08.31 10:51:25
Trilobīte
Uzmanīgi lasot var pamanīt, ka forumā diskusijas par šo tēmu ir kā abpusgriezīgs zobens.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.08.31 11:26:15
Raimonds
Pieņemu, ka šo http://www.ekd.de/english/1639-4104.html varētu būt vēl foršāk iztulkot
Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2011.08.31 11:51:47
Terpsihora... nu bet tad skatamies Kristus Interpretaaciju Nevajag jau ziileet kafijaa...

Skat lasi:

Jaanis 17 Kristus garaa luugshana, un par "visi ir viens" paaris reizes piemineets

11 Es vairs neesmu pasaulē, bet viņi ir pasaulē, un Es eimu pie Tevis. Svētais Tēvs, uzturi tos Savā Vārdā, ko Tu Man esi devis, lai viņi ir viens, itin kā mēs.
...
21 Lai visi ir viens, itin kā Tu, Tēvs, Manī un Es Tevī, lai arī viņi ir Mūsos, lai pasaule ticētu, ka Tu Mani esi sūtījis.
22 Un to skaidrību, ko Tu Man esi devis, Es esmu devis viņiem, lai viņi ir viens, tāpat kā Mēs esam viens :

Un tagad skaties ko rakstiiji tu:

kurā jau no paša sākuma bija kopīgas struktūras pazīmes: Pēteris dr. priekšnieks, Jūda kasieris, Toms revīzijas komisija utt.

Es, protams, neesmu nedz exegjeezes gigants, nedz mega teologs...

Tachu man neizskataas ka "ir viens, kaa mees esam viens" implicee komisijas un kasierus un priekshniekus Bet tas, ko Kristus runaa par Vieniibu ir pavisam citaadaaka vieniiba NE strukturaala... Jo Kristus sho cilveeku Vieniibu saista ar savu un Teeva vieniibu... un... luudzu man mulkjim, pastaastiit Kristus un Teeva strukturaalo vieniibu... peec kuras tad tu tagad gribi "interpreteet"

Taakaa izskataas... ka shoreiz buus tieshaam tava interpretaacija iepretiim Kristus interpretaacijai... un kaa jau teicu... ja Kristus izsakaas skaidri... tad man nevajag Paavestu kas pa vidu ieliek veel kaut kaadas RKB interpretatiivaas paketiitas.

Tieshi tas ko es teicu... RKB adepts burtiski nav speejiigs izlasiit Rakstu Vaardus tieshi taa kaa tie ir rakstiiti... bez Papas maisiishanaas pa vidu...


Vienpadsmito pantu lasi kopumaa, tur ir shii griba buut vienotiem ir saistiita ar gribu "Svētais Tēvs, uzturi tos Savā Vārdā,"...

Taatad daudz labaaka interpetaacija ir taada, ka Kristus Luugshana ir par Vieniibu Dieva Vaardaa nevis cilveeciigaa struktuura
Aivars
# Iesūtīts: 2011.08.31 11:57:32
Jošs Mulders
Lūk, priecējat jūs - luterāņu laji, kas raduši Sv. Rakstus lasīt un pārdomāt. Kā Luters teiktu: "Tam Dieva Vārdam nebūs rimt, lai trako, kam tīk trakot!"
Pater Henricus
# Iesūtīts: 2011.08.31 13:07:53
Raimonds nezinu, kāpēc apbērēt Latvijas luterismu
Vai tad kāds taisās to apbērēt? Mums ir tik daudz sliktu un arī labu piemēru, lai no tā izsargātos.
Uldis
# Iesūtīts: 2011.08.31 19:40:12
Terpsihora [199.48.147.39]

Nē, tu kļūdies. Vai arī man jājautā, ko tu saproti ar ārējo jeb redzamo vienību un apslēpto jeb neredzamo vienību. Patiesā vienība ir ticības vienība. Ticība ir apslēpta. Dievs to ir apslēpis. Vienīgi, kā mēs varam spriest par ticību, ir augļi.

Tu kļūdies arī ar šo teikumu: "Lai visi ir viens!" Manuprāt tur tāda teikuma nav. Tā vietā mēs atradīsim: "lai visi būtu viens."

Šāds strukturāls sadalījums, kādu tu piedāvā, noteikti tur nav. Es uzdrošinātos tādu ieskatu nosaukt par ķecerību. Visai ironisks gadījums no tavas mutes par kasieri Jūdu. Cik mēs zinām, tad viņš bija tas Jūda, kas bija Iskariots, un viņa gals ir visiem zināms. Kristus to nosauca par pazušanas dēlu.

Bet šim apgalvojumam: Patiesībā redzamā šķelšanās ir pazīme neredzamajai un redzamā vienība liecina par pietiekamu neredzamo vienprātību. Iekšējais un ārējais nav šķirams. Iekšējai vienprātībai ir raksturīgi audzēt ārēju kopību, bet iekšējai nevienprātībai vai pārspīlētām unifikācijas prasībām ir raksturīgi veicināt šķelšanos - nekādi nevar piekrist. Tas ir nebiblisks, pilnīgi ačgārns un ievedīs tevi galīgā strupceļā.
Raimonds
# Iesūtīts: 2011.08.31 19:49:25
Aivars
E.Jungels - teologs ar lielo burtu. Kas nebūt nav mazsvarīgi, ka viņam noteikti daudz, daudz vairāk ir pazīstama ekumenisko sarunu teoloģiskā virtuve, kur noteikti lielu lomu spēlē personības. Tāpēc apelēt var daudz citā līmenī. Ko vērts ir citāts no paša J.Racingera 1964.gadā sacītā, "The growth of criticism here is ... also a sign of growing closer together."

Bet zīmīgs ir vēl kas, ka Dieva vārda pamats ir viens un tas kristiešus vieno, ja arī pirms tam par viņiem nekas nav bijis daudz zināms. Viņi runā par lietu .


Aivars
# Iesūtīts: 2011.08.31 21:21:03
Raimonds
Es tik tā domāju, ka arī politiķis Racingers nav mūžīgs. Šobrīd viņš tika izvirzīts, neskatoties uz savu vecumu, acīmredzot kā tāda cerība uz `konservatīvismu`. (Jeb pagaidu iesaldēšanu neskaidros laikos) Viņš savukārt, izvelk tādu `ultraromieti` kā Tarcisio Bertone, par ko paši katoļi mēdz smīkņāt, kā `vicepapu`, bet kas notiks nākamajā desmitgadē?
Memekija
# Iesūtīts: 2011.08.31 23:02:25
Jošs Mulders
Paldies par tavu komentāru
Raimonds
# Iesūtīts: 2011.09.01 13:51:08
Aivars
Tarcisio Bertone tiešām ir pāvesta labā roka . Bet cik var saprast, pāvestam viņš ir savs cilvēks. Bijis sektetārs Ticības māc.kong. Desmit gadus jaunāks, kas zin, kas būs nākotnē!
Par šo konservatīvismu, atceries, ka J.Racingeru kardināli ievēlēja ļoti pārliecinoši. Un tas tomēr liecina par kopējo noskaņu, kas teoloģiski ir vairāk atgriešanās pirmskoncila laikā. Lai gan H.Kings piesauc Vatikāna 2. garu, pieņemto koncila dekrētus var interpretēt ļoti romiskā garā. Kaut vai to, kas ir baznīca un kas nav un kāda ir neiespējamā vienība.
Terpsihora [87.118.103.142]
# Iesūtīts: 2011.09.01 23:13:02
Uldis

Viss, ko Tu pateici, ir savelkams kopā trīs vārdos: "es tev nepiekrītu!" Nekas vairāk. Vienīgais, kur piekrītu taviem vārdiem, ir tas, ka par ticību spriež pēc augļiem. Un šķelšanās ir miesas auglis (Gal.5:20). Pāvils saka, ka šķeltnieki neiemantos Dieva valstību. PB uzskata, ka šķeltnieki ir smagāks gadījums par ķeceriem, jo ķeceris ir tikai maldīgs cilvēks, kamēr šķeltienks plosa Kristus miesu.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.09.01 23:33:14
Terpsihora [87.118.103.142] Pāvils saka, ka šķeltnieki neiemantos Dieva valstību.
Vai esi par sevi padomājis šādā aspektā? Ja nu pēkšņi izrādās, ka tieši romas unifikatori jau kopš 4. g.s. ir lielākie šķeltieki Kristus Baznīcā, kam pateicoties visādi muhamedāņi un citi pagāni ir piedauzījušies? Ja nu arī Tu neiemanto Dieva valstību tikai tādēļ, ka brāli Uldi atraidi?
Terpsihora [199.48.147.46]
# Iesūtīts: 2011.09.01 23:48:34
Aivars

Vai Tu nevarētu attēlot savu domu gājumu, kā tas Tevi no maniem vārdiem aizveda līdz Tavam secinājumam, ka es brāli Uldi atraidu?
Aivars
# Labojis Aivars: 2011.09.01 23:51:17
Terpsihora [199.48.147.46]
Vai Tu nevarētu attēlot savu domu gājumu, kā tas Tevi no maniem vārdiem aizveda līdz Tavam secinājumam, ka es brāli Uldi atraidu?
To varētu izteikt trijos vārdos, citējot Tevi : Viss, ko Tu pateici, ir savelkams kopā trīs vārdos: "es tev nepiekrītu!" Nekas vairāk.

Lai gan vispār, skumji
Terpsihora [199.48.147.46]
# Iesūtīts: 2011.09.01 23:57:09
Aivars

Varbūt Tu nesaprati. Es sacīju, ka Ulda atbilde man īsāk ir izsakāma trīs vārdos "es tev nepiekrītu". Viņš nepasaka neko vairāk. Ja pēc Tavām domām tas nozīmē atraidījumu, tad tas ir viņa atraidījums man.
Uldis
# Iesūtīts: 2011.09.02 09:25:30
Terpsihora [87.118.103.142]

Es nevaru atbildēt ar dažiem teikumiem par diezgan plašām tēmām. Biju cerējis, ka tu jautāsi konkrētas lietas. Tā vietā tu kaut kādā veidā mēģini mani noniecināt, pazemot vai nomelnot citu kristiešu acīs.

Par apslēpto vienību tev jau ļoti kodolīgi atbildēju. Bet tu nepaskaidroji, kāda pēc tavām domām ir atšķirība starp redzamo un neredzamo vienību.

Es arī tevi par ķeceri nenosaucu, bet, ka šāds strukturāli hierarhisks sadalījums nav biblisks un, līdz ar to, bīstams ticībai (apdraud ticību).

Bet par pēdējo tēzi -lai to izskaidrotu, ir nepieciešams visai apjomīgs skaidrošanas darbs.
Uldis
# Iesūtīts: 2011.09.02 09:42:04
Terpsihora [199.48.147.46]

Bez tam, Jāņa ev. 17. nodaļā nav tādas pavēles: lai visi ir viens! Tur netiek lietos imperatīvs, bet gan konjunktīvs.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 27 . 28 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 156 , pavisam kopa bijuši: 9889