armilo
|
Iesūtīts:
2011.08.27 15:09:24
„Lai visi ir viens, itin kā Tu, Tēvs, Manī un Es Tevī, lai arī viņi ir Mūsos, lai pasaule ticētu, ka Tu Mani esi sūtījis.” (Jņ.17:21)
Paklausot mūsu Kunga un Pestītāja Jēzus Kristus pavēlei, aicinu Arhibīskapu Jāni, bīskapus, prāvestus, mācītājus un visus Latvijas evaņģēliski luteriskās Baznīcas (LELB) lajus uzsākt apvienošanās procesus ar Romas Katolisko Baznīcu. |
fratello |
# Iesūtīts: 2011.09.09 20:32:16
Pie reizes piebildīšu, ka es godāju vienlīdz augstu pareizticīgo tā arī luterisko tradīciju, un ar skumjām noraugos uz cilvēkiem, kuri prot godāt vienīgi paši sevi. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.09.09 20:35:01
fratello Nu es taču saku, ka Tev grūti atzīt realitāti Bet nekas, gan ar laiku! Patiesībā nav jēgas te plēsties, jo kā jau pirms daudzām lapām rakstīju, tu esi iepinies spekulatīvās teoloģijas valgos, kam Raksti ir vajadzīgi tikai ierosmei, ne patiesības noskaidrošanai caur nopietnu analīzi. Sauc to par godājamu tradīciju vai kā savādāk, bet tā ir greiza un kļūdaina pieeja. |
fratello |
# Iesūtīts: 2011.09.09 20:48:48
te, makarisms, kaut ko rakstīja par pazīmēm, pēc kurām ir atpazīstami patiesību noskaidrojuši cilvēki. Novēlu Tev, un mums visiem, lai mēs nebūtu patiesības paudēji tikai vārdos, bet arī sirdīs. Ar dievpalīgu, Aivar. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.09.09 20:50:01
fratello lai nu tev un makarismam reiz tas izdodas! Ar DIEVA palīgu! |
dafne |
# Labojis dafne: 2011.09.09 20:52:14
fratello bet tad jau uz tradiciju var "norakstit" butiba visu un mainit pec sirds patikas? un tad ka taja visa var rast vienotibu? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.09.09 20:54:46
dafne Tu esi uztvērusi lietas būtību, kāpēc RKB jau gadsimtiem ilgi nonāk strupceļā diskusijās ar citām denominācijām |
fratello |
# Iesūtīts: 2011.09.09 20:55:46
dafne
"sirds patiku" atvēsinās labas baznīcas vēstures zināšanas |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.09.09 20:59:48
Pater Henricus Interesanti, ka pravoslavi forsmažoros apstākļos var kristīt pat ar smiltīm. Taisnības labad gan būtu jāpiebilst, ka tā nenotiek. Tas bija viens precedents, kas izraisīja diskusijas Baznīcā un tika atzīts, ka ārkārtas situācijā tas nebija noziegums. Protams, tas, līdzās Didahei, kur tiek dikti apcerēts pat ūdens veids, kādā drīkst un kādā nedrīkst kristīt, parāda, ka attieksme pret Kristību izpildījumu variēja, un nav taisnība tiem, kas uzsver, ka tikai pagremdēšana kam der. Taču par `tradīciju` to nekādi nenosaukt. Tāpat kā par Kristīšanu siekalās, kur ūdens nav pieejams, lai gan arī tāds variants kaut kad ir apcerēts |
makarisms [204.8.156.142] |
# Iesūtīts: 2011.09.09 21:04:40
fratello
Mīļais brālīt, es gan runāju par cilvēkiem, kurus evaņģēlijs ar Gara līdzekļiem veido par Dieva bērniem. Aivaram taisnība: lai Uldim, Tev un man tas izdodas! |
Mārtiņš |
# Iesūtīts: 2011.09.09 21:09:37
fratello Tu izvairies vai neredzi, ka jautājums ir ne tikai par "pussakramentu", bet arī par to, ka vienā dievkalpojumā laji saņem tikai maizi, bet garīdznieki - arī vīnu? Nesaprotu, kā divi cilvēki var būt vienoti Kristū, ja vienam dod pusi šī žēlastības līdzekļa, otram - visu. Lai Dievs piedod šo salīdzinājumu, bet miesa bez asins ir nokauts līķis. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.09.09 21:12:03
Žēl, ka šie skaistie Jēzus vārdi ir nu jau politiski iekrāsoti. Gribētos kādreiz parunāt par to, kā cilvēki ir piedzīvojuši šīs Jēzus lūgšanas piepildījumu personīgi |
Memekija |
# Iesūtīts: 2011.09.09 21:26:31
Aivars Un kristību limonādē?
Kaut gan, ja piemēram , steidzīgi jānokristī mirstošs cilvēks, bet vienīgais pieejamais šķidrums ir limonāde? Ko tad? Nekristīt? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.09.09 21:36:52
Memekija Redzi, Norvēģijā, ja iedomājies viņu ziemas, baznīca bija bez ūdens palikusi (lai gan noteikti nokāpjot līdz fjorda krastam ko varēja izdomāt, vai vismaz sniegu izkausēt ), bet nu cilvēks bija ņēmis gāzētā ūdens pudeli, kas par nožēlu bija aromatizēta. Mirstoša cilvēka tur nebija. Bet diskusijas kontekstā jautājums ir - kas gan tas par ekstrēmo gadījumu, kas ir pārvērsts par TRADĪCIJU RKB, ka biķeri regulāri malko cienīgtēvs, pārējiem noraugoties. |
Memekija |
# Iesūtīts: 2011.09.09 21:43:46
Aivars vai tad aromatizēts ūdens nav ūdens? Un ko tad darīt, ja cita nav? |
Memekija |
# Iesūtīts: 2011.09.09 21:48:53
biķeri regulāri malko cienīgtēvs, pārējiem noraugoties. Nu, tur taču kaut kādam pamatojumam noteikti vajadzētu būt. Ko katoļi paši par to saka? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.09.09 21:51:47
Memekija Drusku jau novirzamies no tēmas, bet nu savulaik LELB tika lemts, ka nevajadzētu sakramenta saņēmējus mulsināt ar kairinājumiem, kas domas novērš no Sakramenta pasludinājuma. Teorētiski jau dažādos vīnu saturošos aromatizētos dzērienos ir arī kaut kas no vīna, bet ja dievgaldnieki aizrausies čāpstinot lūpas, vai nevajadzēja drusku vairāk kanēļa, mazāk krustnagliņu un citrona, citādi ar lieliski izturētu ķiršu un aroniju pēcgaršu apveltītajā karstvīnā, ... tas varētu nebūt tas labākais variants, kā svinēt šo Pestīšanas mistēriju |
Memekija |
# Iesūtīts: 2011.09.09 21:54:46
Aivars Nu te taču ir runa par izņēmumu. Ko tu darītu to norvēģu vietā? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.09.09 21:55:17
Memekija Nu, tur taču kaut kādam pamatojumam noteikti vajadzētu būt. Ko katoļi paši par to saka? Nu saka, ka `miesā taču asinis ir klātesošas tā kā tā". Jo pēc Toma apcerēm par transubstanciāciju ir piekaluši Kristu pie oblatēm tā, ka, ja nu kāda pelīte tiktu klāt skapītim ar konsekrēto Vakarēdienu, tad tikai eņģeļi aiznesto Kristus miesu un asinis prom no grēcīgās pasaules, Jēzu izglābtu no sagraušanas. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.09.09 21:57:20
Memekija Sniega viņiem netrūkst. Principā arī Latvijā dažā lauku dievnamā, ja bērns top kristīts ir vērtīgi to kristāmbļodu nelikt uzreiz uz altāra, bet ģērbkambarī paturēt zem kvēlspuldzes. |
Memekija |
# Iesūtīts: 2011.09.09 21:59:31
miesā taču asinis ir klātesošas tā kā tā nu, ja ir klātesošas, tad kur ir problēma? |
:: Pievienot komentāru
|