atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu apustuliskā sukcesija un Misūri Sinode
indriķis
Iesūtīts: 2009.09.01 13:04:15
Mans jautājums - vai Latvijas Evaņģēliski luteriskā baznīca atzīst savas māsu baznīcas un ilggadējās sponsores - Misūri Sinodes - Luterāņu baznīcas kalpošanas amatu un vai misūriešu mācītājam būtu jāpār-ordinējas pie LELB bīskapa, ja tas gribētu kalpot līdzīgā amatā LELB?
Cik zinu, tam visam pa vidu ir tā pati "apustuliskā sukcesija.LV"!
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 21 . 22 . >>
AutorsZiņas teksts
Akebono
# Iesūtīts: 2009.09.27 17:50:21
Mirga

"Vai nebūtu labi beidzot noskaidrot, kas īsti ir iemesls šīm bezgalīgajām diskusijām un grūtībām nonākt pie skaidrības, ja draudzes galva ir pats Kristus?"

Nu, ir draudzes galva pats Kristus. Ir Viņš miris pie krusta par mūsu grēkiem un augšāmcēlies trešajā dienā. Nu, topam mēs attaisnoti ticībā no žēlastības Viņa nopelna dēļ. Katrs, kurš izlasījis Mazo katechismu, to zina. Vai tad tādēļ nevar parunāt arī par kaut ko citu?

Nesaprotu, kādēļ Tu vienmēr īgņojies, ja kāds runā par to, kas iziet ārpus Tavu interešu aploka vai zināšanu robežām. Lai taču cilvēki runā. Ja viņi runā, tātad viņiem ir interesanti un viņi saprot to, par ko runā. Šite forumā nekāda pasaule nav jāglābj.
armilo
# Iesūtīts: 2009.09.27 22:32:58
gustavs, Luters savā vēstulē pāvestam Leo X esot teicis, ka ir ar mieru pāvestam skūpstīt kājas, ja vien tas atļautu sludināt Baznīcā skaidru evaņģēliju un sakramentus. Tas nozīmē, ka Luters nav ne par ne pret AS, bet gan iebilst evaņģēlija apkarošanai viņa laika Baznīcā. Luters ir un bija īsts katolis. Viņš nav nodibinājis jaunu baznīcu. To izdarīja Luteru pārpratušie sekotāji. Luters pat uz nāves gultas ar nožēlu ir atzinis, ka esot apkarojis vienu pāvestu, bet tā vietā ir radījis tūkstošus.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.09.28 10:21:27
armilo
Stāsta, ka Ļeņins mirstot esot lūdzis, lai atved mācītāju... Hruščovs esot miris līdzīgi... Stāsta, ka mārtiņos zoss jāēd, jo Luters zosu kūtī esot pakāries (par pēdējo skat. E. Grīsli "M. Luters - Reformators"
"Stāsta, ka uz nāves gultas` ir tāds interesants folkloras paveids, kas pretendē uz vēsturisko īstenību paļāvībā, ka saistībā ar personas nāvi, nebūs pierādījumu, kas apstrīd `teicēja` sacīto un arī lieki liecinieki nebūs
Raimonds
# Iesūtīts: 2009.09.28 10:31:48
armilo
Viņš nav nodibinājis jaunu baznīcu. To izdarīja Luteru pārpratušie sekotāji. Luters pat uz nāves gultas ar nožēlu ir atzinis, ka esot apkarojis vienu pāvestu, bet tā vietā ir radījis tūkstošus.
Tātad sanāk, ka mēs esam Luteru pārpratušie sekotāji, ar visām no tā izrietošām sekām. Vai tomēr Tu biji domājis ko citu ar vārdu sekotāji ? Citādi var izklausīties kā bieži notiek šodien, ka daudzi luterāņi dzīvo ar ļoti lielu iekšēju vainas sajūtu. To var sublimēt atsķirīgi. Vieni tā vietā ir ļoti izteikti anti vai otra nometne pro vai varbūt kripto .
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.09.28 10:35:17
---vai nu jūs esat tainā ceļā uz Romu (kur jūs, LELB, esat), vai arī pat neapspriežat tādas neloģiskas, nevēsturiskas un pilnīgi noteikti - luteriskajā teoloģijā herētiskas lietas kā "apustuliskā" sukcesija.

tā saucamā apustuliskā sukcesija tomēr ir adiafora un vēsturiska lieta, nevis nevēsturiska un herētiska , jautājums gan cik loģiska luterāņu baznīcā, kurai pašai daudzu simt gadu vēsture un pēctecība arī bez šīs konkrētās sukcesijas. Piem, Latvijā ( Livonijā, Kurzemē un Vidzemē ) luteriskā pēctecība vien pārsit katoļu par pārsimt gadiem ( hronoloģiski ). Par to arī ir visa diskusija. Tomēr, ko var darīt, ja kādam valdošajam bīskapam tā ir sirdslieta ?
+Jean [89.207.243.34]
# Iesūtīts: 2009.09.28 11:52:25
vai tas tiešām ir adiafors jautājums? Salīdzinoši maznozīmīgs gan, jo kristīgajai pasaulei ir daudzas daudz milzīgākas problēmas, jo vilki avju drēbēs čum un mudž piesedzoties ar kristīgiem simboliem, un daudzi no viņiem atrodas baznīcorganizāciju galvgaļos. Bībeles skaidrošanā vēsturiski kritiskā metode, kas izskalo baznīcu pamatus, kā sērga ir piemetusies teju visām ārēji redzami lielākajām un ne tik lielām baznīcām.
Taču piemērot Bībelē neatrodamus apsolījumus un stāstīt cilvēkiem, ka roku uzlikšanas pēctecība ir kāda iekšēja zīme baznīcas apustulikumam, tas ir, tam, ka baznīca ir patiesa Kristus baznīca ... Vai tas tiešām ir adiafors jautājums????????
+Jean [89.207.243.34]
# Iesūtīts: 2009.09.28 12:03:22
Mulder, you said: Neiet cauri, jo shii roku uzlikshana ir piemineeta kontextaa ar citaam baazes kristiigajaam doktriinaam! Ebreju ceremonijas te ne prichom! Kaa arii kontexts neaizliedz sho "roku uzlikshanu" interpreteet visas JD gaisamaa kaa taa paraadaas - pie ordinaacijas!

Kristīgā mācība runā par Veco un Jauno Derību kā vienotu veselumu. JD nav jaunu doktrīnu. To arī Jēzus pats apliecina. Viņš ir VD doktrīnu piepildījums.

Latviešu valodā šeit ir ielikts daudzskaitlis: kristības. Tas ir mulsinošs vārds, jo citās valodās tas skan: iegremdēšanas, mazgāšanas (t.i., bez vārda saknes, kas saistītos ar Kristu - krist-ības).

Roku uzlikšana VD bez jau minētā piemēra ar 3. Moz. 4:4, vēl tika lietota nododot svētību (piem. 1. Moz. 48:14 ) un arī publiski uzliekot vainu uz nāvi nosodītam zaimotājam (piem. 3. Moz. 24:14).
+Jean [89.207.243.34]
# Iesūtīts: 2009.09.28 12:07:03
1. Moz. 48:14-16 Un Israēls izstiepa savu labo roku un lika to uz Efraima galvas, kaut gan tas bija tas jaunākais, un kreiso roku uz Manases galvas; viņš krusteniski lika savas rokas, kaut arī Manase bija pirmdzimtais. Un viņš svētīja Jāzepu un sacīja: "Tas Dievs, kura priekšā staigāja mani tēvi, Ābrahāms un Īzāks, tas Dievs, kas man ir bijis mans gans visu manu mūžu, līdz pat šai dienai, tas eņģelis, kas mani atpestījis no visa ļauna, tas lai svētī šos zēnus, ka viņu starpā dzīvo tālāk mans vārds, mana tēva Ābrahāma un Īzāka vārds, ka tie aug un vairojas zemes virsū."

3. Moz. 13-14 Un Tas Kungs runāja uz Mozu: "Izved lādētāju ārpus nometnes, un visiem, kas to ir dzirdējuši, ir jāliek savas rokas uz viņa galvas, un tad lai visa draudze to nomētā ar akmeņiem.

+Jean [89.207.243.34]
# Iesūtīts: 2009.09.28 12:11:08
Tādējādi Ebr. vēstules citāts nav piemērojams kā roku uzlikšanas ķēdītes mācības apstiprinājums. Tam nav skaidras saistības ar jelkādu ordinācijas aktu, jo ebreji roku uzlikšanu praktizēja dažādos apstākļos un ar dažādu nozīmi kā to liecina VD piemēri.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.09.28 12:19:53
+Jean

Sorry, tas ka tu izcitee VD un izveic garu un plashu exegjeezi, kur kontexts to neprasa... bet tikai pieljauj, tas neko nepieraada. Tieshi taapat kontexts nedz aizliedz un jaa... arii tieshi nenoraada... bet arii neaizliedz sho "roku uzlikshanu" interpreteet kaa JD piemineetaas roku uzlikshanas, kuras kaareiz ir ordinaacijas gadiijumos.

Veel vairaak Ebreju Veestule ir JD veestule, taatad taa maaca JD maaciibu, kur Jeruzaalemes koncils VD ceremonijas ir atceelis, taakaa ticamaaks ir mana interpretaacija, jo tu nespeej paraadiit, kas to aizliedz shajaa kontextaa... viss ko tu raadi ir pievelc nesaistiitu kontextu no VD, kurpretiim daudz labaaks ir tieshais kontexts kas ir JD... un kas interesanti, tu to dari nevis lasot textu, bet lai pamatotu savu jau aprioru paarlieciibu... ka JD roku uzlikshana ir nebuutiska "kljuuda" kura labaak buutu, ja nebuutu JD piemineeta - iipashi ar ordinaacijas saistiibu!
+Jean [89.207.243.34]
# Iesūtīts: 2009.09.28 15:14:07
Mulder, parādi cik JD ir vietas, kur roku uzlikšana ir minēta saistībā ar ordināciju???? Jēzus uzliek rokas un dziedina, Jēzus neuzliek rokas un dziedina. Bet tam nav nekāda sakara ar ordināciju. JD ir tikai VIENA vieta, kur roku uzlikšana ir minēta tiešā kontekstā ar to ko varētu saukt par ordināciju. Bet vai Tu zini šo vietu????
Mulders
# Iesūtīts: 2009.09.28 16:06:41
+Jean,

Tātad Raksti neaizliedz roku uzlikšanu pie ordinācijas?
Akebono
# Iesūtīts: 2009.09.28 16:07:03
+Jean [89.207.243.34]

2.Tim.1:6
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.09.28 16:23:35
Ap.D. 6:6, Ap.D. 13:3, 1 Tim 4:14

Visas rakstu vietas shiis un Akebono labi sader ar ordinaaciju!

Taakaa antisukcesionistiem buus ljoti gruuti izmest kaadu JD labu un piekoptu praksi tikai taapeec, ka Paps to ir sachakareejis. Paps sachakareejis ir arii Dieva Vaardu, tachu Antisukcesionisti taapeec neiebilst, ka mees sludinaam no taas pashas Biibeles no kuras RKB Dieva Vaardu... Bet, kad mees praktizeejam to pashu Rakstu roku uzlikshanu pie ordinaacijas... tad nee... tad antisukcesionisti celj lielu breeku, jo taa darot arii Paps!

Da kuru uztrauc ko Paps dara vai nedara... vinjsh nav nekaads ukazs un padomdeveejs Luteraanjiem, bet Raksti ir...

Un nevajag projiceet savas paniskaas bailes no Papucha uz visiem citiem kristieshiem... ja juus tik ljoti no vinja sharahtaajaties, nu tad nedariet NEKO ko dara Papucis... ka tik muljkja Dievs nepadomaa, ka juus peec vinja stabules dancojat...
+xxxx [212.93.97.165]
# Iesūtīts: 2009.09.28 16:47:53
Esmu redzeejis foto, kur KLB un arī viņu atvases ordinē... visi liek rokas uz galvas. neziniet, ko viņi ar to domā? vēl visu labu?
armilo
# Iesūtīts: 2009.09.28 17:55:37
Raimonds, "Tātad sanāk, ka mēs esam Luteru pārpratušie sekotāji, ar visām no tā izrietošām sekām."
Par Tevi es nezinu, bet es biju domājis Voldemāru un pārējos mūsu foruma anti - sukcesionāristus. Baznīcas pārvaldes modeļa ziņā viņi ir pārpratuši Luteru.
" daudzi luterāņi dzīvo ar ļoti lielu iekšēju vainas sajūtu"
Luterāņiem nevajadzētu dzīvot ar vainas apziņu, gluži pretēji, mēs varam lepoties ar Dieva pravieti Mārtiņu Luteru, kas Baznīcai atkal iznesa gaismā Dieva Vārdu. Bet mēs nevaram lepoties ar šķeltniecisko "pareizības" garu, kas kopš reformācijas sākuma ir radījis tūkstošiem pāvestu.
gustavs [81.242.223.141]
# Iesūtīts: 2009.09.28 23:28:42
Kaa tur Rakstos staav rakstiits un ko tu tur lasi?

Paarstiedziigi nevienam rokas neuzliec.
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.09.29 09:34:27
+Jean , herēze tā saucamā apustuliskā sukcesija būtu tad, ja ar to pamatotu sakramentu vai ordināciju derīgumu.
Tas gan nav labi, ko tu saki, ko mēģina iestāstīt ar t.s. apustulisko sukcesiju.

Tomēr, ko tad tu sagaidi, ka tie cilvēki, kam šī sukcesijas izpratne ir sirdslieta, tā vienkārši ņems un atteiksies no tās? Baznīcas apustuliskums ( Evaņģēliskā mācības kontinuitāte ar apustuļiem) nedz mazinās, nedz palielinās, vai turās vai arī neturās pie tādas izpratnes.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.09.29 10:13:48
Baznīcas apustuliskums ( Evaņģēliskā mācības kontinuitāte ar apustuļiem) nedz mazinās, nedz palielinās, vai turās vai arī neturās pie tādas izpratnes.

Vot šitais!
+Jean [89.207.243.34]
# Iesūtīts: 2009.09.29 14:32:52
Paldies, Akebono (Tu izskaties iespaidīgi )! Sāksim ar Tevis minēto 2. Tim. 1:6 : Aiz šā iemesla es atgādinu tev atdzīvināt Dieva žēlastības dāvanu, kas dota tev ar manu roku uzlikšanu.
Šis teksts iespējams varētu tikt attiecināts uz Timoteja ordināciju, ja vien Pāvils citā vietā tiešā veidā nerunātu par to. Un tajā vietā viņš saka, ka Timoteju ordinēja draudzes prezbiteri (vecajie), sevi nepieminot. Līdz ar to daudz lielāka varbūtība, ka šeit Pāvils runā par to, ka viņš ar roku uzlikšanu ir devis Timotejam Svēto Garu, kad viņš atgriezās un kļuva kristietis.
Par to, ka šāda bija apustuļu prakse liecina citas Svēto Rakstu vietas, piemēram, apustuļu darbu 8.nodaļa.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 21 . 22 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 157 , pavisam kopa bijuši: 25692