atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu III
vilks
Iesūtīts: 2009.11.18 13:56:56
Trešā daļa diskusijai.
<< 1 ... 27 . 28 . 29 . 30 . 31 . 32 . 33 . 34 . 35 . 36 . 37 ... 47 . 48 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.30 12:22:20
Iesaku noskatīties [78.84.198.222]
Kamēr te gripu dakterēju, nejauši redzēju filmeli, kur arī tev mīļā tēma par gejiem un sievietēm pēkšņi deja vu izjūtu izsauca saistībā ar šeit lasīto.
http://www.youtube.com/watch?v=I_4ph5clhco
Paseko dialogam ap 8:30 uz priekšu. Tā pati filozofija..
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.30 12:39:17
Ivo Pavlovičs

Daļa no vakarēdiena variantiem un citiem kalpošanas veidiem , kas parādīti Ytubē ir normāla parādība.
Iedomājies - apustulis Jēkabs ienāktu mūslaiku baznīcā , paietu uz priekšu pie altāra un ieraudzītu tur Tevi kaut ko darām ar ripiņām un kausiņu ....interesanti , vai viņš arī nešausminātos....
rainars
# Iesūtīts: 2009.11.30 16:24:50
Aivars Lapšāns lai jau baznīcas cenšās uzturēt tradīcijas .
Mēs centīsimies pašu vēsti dot tālāk.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.30 17:49:41
Aivars Lapšāns Sieviešu ordinācija ir viena no šādām jaunām, bet atmetamām tradīcijām.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.30 20:22:49
Aivars Lapšāns Redz, Aivar. Tā nav necieņa pret māsām, vai draudzēm. Netālredzīgs šajā gadījumā esmu nevis es, bet tie kas sieviešu ordināciju atbalsta. Es zinu pie kā tas var novest LELB. Redzi, tas nav arī mīlestības trūkums. Redz, ja es kādam saku - tu dari nepareizi, tas nav pēc Dieva prāta, tad es, kā mācītājs, nevis šo cilvēku ienīstu vai pazemoju, bet daru to, kas man jādara. Arī grēciniekam es varu pateikt - tu gērko, ja tu tā darīsi, tad var būt nopietnas problēmas. Es varu to pateikt ar mīlestību.
Tāpat ar mīlestību pret kristīgajām māsām es saku, ka Dievs nav paredzējis viņām vadīt draudzi. Tā nav mana, bet Dieva griba. Māsas var lieliski kalpot Dievam, bet ne vadot draudzi un pārvaldot sakramentus.
Par sašķelšanos. Piekrītu, šis jautājums ir tāds, kurš var sašķelt, bet ceru, ka LELB turēsies pie veselīgās mācības un tas nenotiks.

Un lūdzu, nepiesien man necieņu! Es cienu gan tevi (kaut arī mums šajā jautājumā domas dalās), gan citus brāļus un māsas Kristū.
Viens jautājums... [68.32.159.189]
# Iesūtīts: 2009.12.01 07:44:11
Piedodiet muļķīgu jautājumu, kas mani šad un tad urda, ja ir runa par dzimumu radīšanas kārtību, grēkā krišanas kārtību, vietām, lomām, tiesībām, pienākumiem, amatiem, kalpošanām, utt. Vispirms – vai katru cilvēku, kas piedzimst šajā pasaulē, ir radījis Dievs? Tad tas muļķīgais jautājums tālāk - kurā (Ādama, Ievas ?) kategorijā pēc Bibliskiem priekšrakstiem liksim cilvēkus, ko dēvē par hermafrodītiem (vai angl. arī intersexuals) to dažādajās iespējamajās variācijās. Viņu eksistenci ar noliegšanu vien neizdzēst, jo saskaņā ar pētījumiem, tāds piedzimst 1 no katriem 2000 bērniem. Ja nu tāds cilvēks piedzimis, tad jādomā, ka Dievs zin, kāpēc… Bet kā mums, tiem gudrajiem, pateikt, vai šis cilvēks pieskaitāms pie sieviešu vai vīriešu dzimuma? Kategorizēt pēc ārējā izskata šādā gadījumā ir pilnīgi neadekvāti. Vizuāli izskatās varbūt vienādi, bet ģenētiski ir pavisam citādi… UN KO NU? Pāvils ar
Viens jautājums... [68.32.159.189]
# Iesūtīts: 2009.12.01 07:44:45
…....Kurā “radīšanas” un “grēcīguma” kārtībā un kategorijā šos ļaudis nu Bibliski pieskaitīsim ??? Un kura no kalpošanām VIŅIEM būtu “atļauta” Kristus Baznīcā ??? Ja nu šis dzimuma jautājums Dieva priekšā tik baismīgi svarīgs, kā te izklausās, un vienam dzimumam jāierāda tam “paredzētā” loma ar visām pieejamajām svētulīgajām un pārspīlēti dievbijīgajām metodēm, tad varbut der arī par šo augšminēto jautājumu patērzēt… Kā tu zini, ka esi vīrietis/sieviete? Varbūt pēc tāda/-as tikai lielākā vai mazākā mērā izskaties? Ja nu tev nekad dzīvē nav iespējas to kaut kā “pārbaudīt/apstiprināt”… Paldies par uzmanību!
Viens jautājums... [68.32.159.189]
# Iesūtīts: 2009.12.01 07:46:07
.....Pāvils ar` neko gudru par šādiem cilvēkiem nepateica....
sievietes versija [87.110.52.246]
# Iesūtīts: 2009.12.01 08:52:09
Viens jautājums... [68.32.159.189] Jā, šis varētu būt priekš LELB nākamais butiskais jautājums, jo kā definēt Satversmē kas ir vīrietis. Priekšlikumos, cik noprotu, ir versija "vīriešu kārtai" piederīgs, vai otra versija "vīriešu dzimumam". Te jau teoloģiskai komisijai pirmais uzdevums ar ko noņemties - jautājums par gener vai sex definīciju.
sievietes versija [87.110.52.246]
# Iesūtīts: 2009.12.01 08:54:11
Vācijā pirms mēneša un drošvien citviet Eiropā iet filma, kas balstīta uz vēsturiskiem faktiem par 8.-9.gs. apdāvinātu un aicinātu mūku, kas kļuva par Pāvestu, bet patiesībā bija sieviete, kas gadiem pārģērbusies slēpa dzimumu. Droši vien Rīgā arī šī filma būs.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.12.01 09:54:19
Viens jautājums... [68.32.159.189]

Pāvils nav detalizēti rakstījis arī par citām īpatnībām. Tomēr no Rakstiem mēs uzzinām pilnīgi pietiekami kā izturēties jebkurā situācijā. Bet šajā tevis apskatītajā gadījumā par iedzimtu kroplību ir gana skaidri praktiski piemēri - ko Jēzus un apustuļi darīja.

Bet kas tevi konkrēti interesē - vai vēlies palīdzēt šiem cilvēkiem, vai pašam ir šāda problēma?

Viens jautājums... [68.32.159.189], sievietes versija [87.110.52.246]

Ja kādam patiešām nav skaidrs kas ir vīrietis un kā vīrieti atšķirt no sievietes - es pat nezinu kā komentēt tādu situāciju, t.i., ļoti smagi gadījumi.
Aivars
# Labojis Aivars: 2009.12.01 11:20:48
sievietes versija [87.110.52.246]
Leģenda par pāvesti gan ir dzirdēta, taču katoļi paši to cītīgi noliedz. Bet tā leģenda jau arī balstās uz intrigas par `tabu pārkāpšanas` tēmu.

Viens jautājums... [68.32.159.189]
Hermofrodītu jautājums drīzāk būs sapostītās pasaules izpausme, kur nebūt vairs nav saskaņā ar Dieva nolikto kārtību. Nezinu vai uz tā pamata gan var attīstīt tēmu par vispārējām tiesībām ieņemt garīdznieka amatu. Būtībā jau ir dažāda veida invaliditātes un fiziskas īpatnības, kas tiešām varētu traucēt kādus pienākumus veikt, bet nez vai ir vajadzīgs šo diskusiju izvērst bezgalīgi. Šeit tomēr jautājums bija par sieviešu ordinācijas iespējamību vai neiespējamību. Protams, arguments ar `radīšanas kārtību` šeit prasās tikt paskaidrots.
sievietes versija [87.110.52.246]
# Iesūtīts: 2009.12.01 12:00:03
Mārtiņš Nodefinē, lūdzu, kas ir vīrietis. Aivars Leģenda vai ne leģende, bet profesors Taivāns Baznīcas vēstures lekcijās to minēja, kā vienu no Pāvestības vēstures interesantiem pavērsieniem. Vācijas grāmatnīcās redzēju grāmtas par šo faktu, sakarā ar filmu.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.12.01 12:14:26
sievietes versija [87.110.52.246]
Tu tiešām nezini? Kā bērni uzzin kas ir vīrietis? Vai pēc ģenētiskiem faktiem, fizioloģiskām vai citām zinātniski-profesionālām definīcijām?
Pārdomām - kas ir kilograms? Cik bieži mēs praksē lietojam zinātnisko precīzu garuma mērvienības (metra) definīciju, balstoties uz atoma (vai tml.) izmēriem, vai skaitam laiku pēc oglekļa atoma kādu tur ciklu daudzuma?
sievietes versija [87.110.52.246]
# Iesūtīts: 2009.12.01 12:29:53
Mārtiņš Jā, jā itkā pašsaprotams jautājums, bet ja Satversmē mēs ienesam šo terminu "Vīriešu kārta"vai "vīrieša dzimums", tad man loģiski rodas jautājums - kāda ir definīcija, jo tam ir ļoti praktiskas konsekvences pie ordinācijas. Tatad, Mārtiņ, iedomājies, ka tu esi teoloģiskajā komisijā, kurai tas jādefinē. Kā tu definētu?
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.01 12:33:36
masiks [212.93.96.2]
Dieva kārtība jau ir laba un acīmredzot pamatota, un arī pasaule nav neglābjama, lai arī sākotnējo kārtību zaudējusi. Tas tā ļoti plašos vilcienos. Bet šīs diskusijas ietvaros, drīzāk ir jājautā, kādā mērā vairs ir iespējams piesaukt kā objektīvu lielumu `radīšanas kārtību`, ja reiz faktiski caur grēkā krišanu lietu kārtība ir izjaukta.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.01 12:36:35
sievietes versija [87.110.52.246]
Nav jau svarīgi pat tas, cik attiecīgā leģenda ir vēsturiski precīza vai neprecīza, bet intriga jau ir ap to, ka tas ir izņēmuma gadījums, nevis klasiska lietu kārtība. Gadījums ir drīzāk kuriozs, nevis pārliecinošs arguments.
Man tomēr gribētos redzēt konkretākus skaidrojumus par to korintiešiem un timotejam rakstīto.
sievietes versija [87.110.52.246]
# Iesūtīts: 2009.12.01 12:52:51
Aivars Redzi, gan piemērs iz katoļu Pāvestības vēstures, gan vēstules Korintiešiem, Timotejam, gan LELB Satversmes grozījumu priekšlikumi ir vistiešakā veidā saistīti ar manu jautājumu Mārtiņam un teoloģiskajai komisijai - kāda ir "vīrietis" definīcija.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.01 13:01:28
masiks [212.93.96.2]
Ja man būtu jāinterpretē `Radīšanas kārtība` kā arguments, tad es izvēlētos to `kārtības` nozīmi latviešu valodā, kas nav `secība`, bet `pareizs lietu stāvoklis". Bet pagaidām tās interpretācijas ir vairāk dzirdētas caur `secību`, kuras problēmas Tu ļoti labi uzrādi.
sievietes versija [87.110.52.246]
Nu es rakstītu, ka vīrietis ir tas, kuram aug bārda
arbitrus [90.130.161.20]
# Iesūtīts: 2009.12.01 13:02:12
I am Hero!(Es izlasiju sho diskusiju.)

Man šis jautājums ir svešu ļaužu jautājums, priecājos, ka ir tik daudz tādu, kas tajā grib ieguldīt savu laiku. Bet ja reiz ,,visas kārtis ir galdā",, - tad jāsaka- lielāks spēks argumentiem ir tiem, kas iebilst sieviešu ordinācijai.



<< 1 ... 27 . 28 . 29 . 30 . 31 . 32 . 33 . 34 . 35 . 36 . 37 ... 47 . 48 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 98 , pavisam kopa bijuši: 7681