atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Brīvticība
incognito
Iesūtīts: 2009.02.01 22:13:17
Sakait, ko domājat par brīvticības kustību, kas tagad radusies Latvijā?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 24 . 25 . >>
AutorsZiņas teksts
incognito
# Iesūtīts: 2009.02.02 21:23:53
Trilobīte
Tikumīgā māsa, no kurienes Tev tādas ornitofīlas domas prātā?
Merlins
# Labojis Merlins: 2009.02.02 22:41:12
Paklausījos brīvticīgo mācītāja sprediķus www.ticu.lv. Putra galvā. Reti nākas ko tik paviršu un juceklīgu dzirdēt. Cālīša lekcija interesantāka, taču ar Rakstiem un kristīgo ticību gan tam nav nekāda sakara. Palika iespaids, ka sapulcējušies normāli, kristīgi cilvēki, kurus divi profesionāli rakstu mācītāji mēģina novērst no ticības.
Merlins
# Labojis Merlins: 2009.02.02 23:13:48
incognito

Man liekas, šajā gadījumā ecclesia jāsaprot kā Kristus mistiskās miesas sinonīms, kas nekādā gadījumā nav identificējams ar redzamo baznīcu.

Nebūs tik vienkārši. Kristus nav dibinājis divas baznīcas - redzamo un neredzamo. Viņš nav bigāmists, viņam ir tikai viena līgava. Ja "redzamā" baznīca nekā nav saistīta ar "neredzamo", tad tā vispār nav nekāda baznīca. Vēl ļaunāk - ja īstā ir tikai "neredzamā", tad pozitīvi dotajai, "redzamajai" cilvēciskajai būtnei savas miesīgās, "redzamās" dzīves laikā nav nekādu iespēju ar to stāties kontaktā.

Īstenībā "redzamā" un "neredzamā" baznīca ir tikai divi aspekti, kā palūkoties uz vienu un to pašu baznīcu. Tās var izšķirt domāšanas procesā kā konceptus, bet reālajā dzīvē tās nevar atdalīt un vēl mazāk pretstatīt vienu otrai. Filips Melanhtons "Apoloģijā" to skaidro tā, ka valsts jeb tautas baznīcas situācijā tajā ir ielavījušies arī liekuļi un neticīgie. Tādēļ īstā baznīca - patiesi ticīgo kopums - nav uzreiz ieraugāms un atšķirams no visiem, kas sēž baznīcas solos un pat amatos. Tikai tādā aspektā īsto baznīcu var saukt par "neredzamu". Taču tā ir pozitīvi dota, empīriski tverama, ar taustāmām struktūrām un reāliem cilvēkiem.

Ideja par evaņģēlija pretstatīšanu institucionālajai baznīcai ir visai jauns fenomens - 19. gadsimta vācu ideālisms.
Vilks Merlinam [91.203.96.17]
# Iesūtīts: 2009.02.03 00:10:15
Piekrītu sacītajam par to, ka ne visi,kas pieder redzamajai baznīcai, pieder Kristum. Bet, no otras puses - redzamā baznīca var netaisni izslēgt no sava vidus kādus, kas tomēr pieder Kristum. Vai ar šo izslēgšanu cilvēki top izslēgti arī no pestīšanas?
incognito
# Iesūtīts: 2009.02.03 07:41:28
Merlins
Kristus nav (...) bigāmists, viņam ir tikai viena līgava.

Hmm. Redzi, redzamā baznīca jau nav viena, to ir neskaitāmi daudz. Tātad vai nu starp tām ir tikai viena - īstā un visas pārējās ir viltusbaznīcas, jeb ari īstā ir neredzama, visu pestīto kopums, kas nav identificējams ne ar vienu no esošajām organizācijām.
Merlins
# Iesūtīts: 2009.02.03 08:04:20
incognito

Mjā, tur Tev taisnība. Sašķeltības stāvoklis ir tālu no ideālā, drīzāk traģisks, nekā iepriecinošs. Taču "redzamā" baznīca ir uzlūkojama kā ievainota, sašķelta un tomēr Kristus Baznīca. (Te gan būtu vietā diskusija par terminiem - ko no denomināciju klāsta vispār var dēvēt par baznīcu.) Sašķeltība vēsturiski tveramajā baznīcā uzrāda ievainojumus arī "neredzamajā" Kristus miesā, tādēļ ekumenisms kā dziedināšanas process, meklējot ceļus kā kopīgi nostāties uz apustuļu mācības un prakses pamata, nav opcija, bet imperatīvs. Savukārt "brīvticība" ir ekumenismam pretējs process. Kristus miesas tālāka noārdīšana, plosīšana, ievainojumu nostiprināšana.

Turklāt cilvēku pulcināšana draugu kopās ir pretrunā pasludinātajam "brīvticības" uzstādījumam - ticībai bez piederības. Tie paši vēži, tikai kulītes paštaisītas.
Merlins
# Labojis Merlins: 2009.02.03 08:14:04
Vilks

Bet, no otras puses - redzamā baznīca var netaisni izslēgt no sava vidus kādus, kas tomēr pieder Kristum.

Lai Dievs no tā žēlīgi pasargā. Domāju, ka tie, kuru atbildībā ir izslēgt, dara to lielā nopietnībā un ar sirdssāpēm. Protams, tiesu kļūdas cilvēku darbībā nav izslēgtas. Ticu, ka Dievs to savā žēlsirdīgajā apredzībā vērš par labu.

Runājot ne teorētiski, bet par mūsu apkārtni, piedzīvotie izslēgšanas gadījumi nekad nav bijuši voluntāri, bez iemesla. Turklāt es LELB neatceros nevienu ekskomunikāciju, tikai disciplinēšanu konkrētu pārkāpumu dēļ. Atcelšana no mācītāja amata vēl nav ekskomunikācija. Parasti gan sekoja izstāšanās, pašekskomunikācija, vairumā gadījumu arī savas sektas veidošana, kas ir lepnības augstākā izpausme.
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2009.02.03 09:24:33
incognito
manā profilbildē redzamais zvirbulēns nav invalīds, viņš vienkārši ir savādāks. Ceru, ka tas jums nav par apgrēcību.
Sakarā ar šo - vēl viena ideja par to, kam būtu jābūt forumā. Un tur būtu jābūt iespējai pašam izvēlēties, kādas profilbildes kuram foruma lietotājam jārāda. Tā, visi redz incignito savādo putnu, bet ja nepatīk, tad kāds var tā vietā skatīt dajebkuru citu bildi.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.03 11:52:52
Šoreiz es Merlina textiem piekrītu... Un tiešām, kāpēc cilvēki ir tik dedzīgi citus mācīt par Rakstiem, bet nekad neļaujas pašiem būt mācītiem no tiem, kas šos Rakstus dzīvoja un par to vārdiem mira mocekļu nāvēs tur tālajos gadsimtos?

Ja cilvēks var pateikt tā brīvi - "Lai Kipriāns iet pupās" - tad nekas netraucē arī mums pateikt - "Lai Lapšāns iet pupās"
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.03 11:53:49
Ezīti, tas nav pareizi - vot tava bilde un vārds ir kā Kulaks uz Aces... baigi baigi labs un tieši tādu es tevi redzu... baigi patīkamais!
sicilia
# Iesūtīts: 2009.02.03 13:36:18
Kundali

Kā teica vien veca ebrejiete - A jēga, jēga ta kāda. Kāpēc cilvēkam, kam ir savas mājas (sava baznīca) jāiet un j;āvērtē?
tas lai paliek tādiem kā tu, bez savas vietas uz zemes.... kas mētājās kā tāds pazudušais grasis. šurpu tur[u bez satura un serdes.... hmmm vai ta sačkajoga vairs nerulē. tagad nevis tante ar pumpu pierē, bet Korālis glābs pasauli?
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.02.03 14:03:37
Ai , kā MUlders uzmanīgi lasa Lapšānu. Tak nepatīk Mulderam Lapšāna pieturēšanās pie Svētajiem rakstiem. Pieminekli celt nedrīkst ne Kipriānam , ne Lapšānam , Vanagam ja mācība neatbilst Svētajiem rakstiem. Pēc šādu mācību pieņemšanas sākas uzspiešana un seko Baznīcas pagrimums. Cieš tauta no pseidobībeles. Jo tādam vārdam nav Bibliskā seguma. . Kāda māte baznīca....murgs...
Par cietumā sēdēšanu. Tas ir cits stāsts. Katrs ticīgais pieņem lēmumu ne pēc rakstiem , bet pēc ticības pret Dievu. Kipriānu ir miljoni. Gods viņiem visiem.
Bet pazīstu arī vienu tādu , kurš par Dieva vārdu ir sēdējis cietumā , tagad draudzi ir pataisījis par aukstu sektu. Krāpj brāļus pat finansiāli.
Latvju streļķiem pretim gāja ,,svēto,, pulciņš ar maldu Dieva karogiem un svētbildēm. Viņi turējās pie svētbildēm , bet aizmirsa Kungu. Tāpat arī ar Svēto vārdu sapratnes izkropļošanu. Māte baznīca. Tas ir izkropļojums.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.02.03 14:15:49
Vārdu sakot - šis Kipriāna teksts ir stiba tādiem ,kuri maz zin Dievu. Lai tik iet baznīcā. Un apmuļķošana turpināsies vēl trakāk. Tāpēc saku : Lai Kipriāns iet pupās, kā brālim, bet viņa darbus cienu. Nav problēmu. Mulderam lēkme seko pēc lēkmes.
Filma Sala labi parāda nominētos Svētos un parastu svēto Atšķirība ir kā bezdibenis.....
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.02.03 15:02:40
Filma Sala labi parāda nominētos Svētos un parastu svēto Atšķirība ir kā bezdibenis.....

Un Lapšāna Kungs ir tas, kurš tos spēj atšķirt - acīmredzot Lapšāna Kungs paģēr sev garu pazīšanas dāvanu... Zinu es vienu tādu pašu "garu pazinēju"...

Kas interesanti... visi "pravieši" bez izņēmuma ļoti augstu vērtē Jāņa Atklāsmes Grāmatu... un paģēr tās izpratni! Vēsture tādus "praviešus" pazīst arī steriem... Tie nāk un iet, un visi ar vienām un tām pašām zajavām... Iepazīsti vienu tādu, un tu pazīsi viņus visus!

Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.02.03 22:10:08
Brīvticības kustība. kaut kādai daļai tā ir neizbēgama. Lūk , piemērs - kādu māsu kaimiņpilsētā gribēa piespiest , lai viņa sniedz nepatiesu liecību par palīdzības preču izlietojumu. Viņa atteicās. Viņai piedraudēja ar izrēķināšanos ar viņas bērniem. Viņai nebija vīra, nebij naudas . Sieva meklēja palīdzību baznīcā... bet rezultātā viņu tur gribēja pataisīt par pazemīgu kalponi un meli. Viņa aizgāja no baznīcas. Bet ticība taču palika.
VAI MUMS IR TIESĪBAS NOSODĪT ŠO SVĒTO MĀSU? KA VIŅA IR PALIKUSI VIENA? kA NETIC LIELBAZNĪCĀM?
Man ir brāļi un māsas Norvēģijā. Viņiem ir sava luterāņu brīvbaznīca. Viņi nespēj pieņemt oficiālās baznīcas nostāju par pedarastiem. Un nav ne vaina viņiem. Loti ticīgi. Pastāvīgi piedalās visādās palīdzības misijās.
Tāpēc arī šis teksts no Kipriāna ir diezgan bīstams. Jēzus saka - ja viņš Manā vārdā to dara, tad viņš var darīt. Un loģika ir tāda , ka nav viss tik vienkārši. Mēs nedrīkstam ar vārdiem pazudināt, nolādēt cilvēkus , kuri kādu apstākļu dēļ ir palikuši vieni, vai pat sāk veidot savas mājas baznīciņas, draudzes. Tas atbilst Svētajiem rakstiem un to drīkst darīt. Tieši tādā veidā arī izplatās Dieva vārda pavēle - ejiet un sludiniet. Parasti šādas mājas draudzītes ar laiku ieiet lielāku baznīcu sistēmā jau kā nopietni kalpotāji un palīgi.
Zinu vienu viedokli. Un tas ir ļoti izplatīts. Te Kipriāns it tikai aizsegs. īstais zemteksts ir pataisīt visus par nedomājošiem Dieva vārda klausītājiem , ne darītājiem. Lai varētu muļķot tautu ar dozētu evaņģēliju. Šādi cilvēki baidās no mājas draudzēm un grupiņām un vienīgais arguments ir , ka tāda grupa kļūs par sektu. Prakse pierāda pretējo. Sektas veidojas savādākā ceļā. Tās veido psihiski nelīdzsvaroti cilvēki, kuriem Dieva gaismas vietā ir Bībeles interpretācijas , maldīgu neloģisku spriedelējumu prāta aptumsumi.
Piem . Jāņa Štokņa sekta. Kur viņš ar Bībeli rokā murgo par āriešiem un zemiešiem, elles vietu melnajos caurumos....
Apvainot ticīgos , ka viņi mājas grupā izveidos sektu ir Svētā gara zaimošana. Diezgan bezatbildīga cīņa pret evaņģēlija izplatīšanu. ,, paši negrib ieiet Dieva valstībā un nelaiž citus,,.
incognito
# Iesūtīts: 2009.02.05 07:11:05
Varbūt arī ir taisnība, ka katram laikmetam ir raksturīgas savas reliģiskās formas un, cilvēcei attīstoties, tās jāmaina. Līdzīgi kā jūdaismu nomaināja kristietība, jo vecās dogmas vairs neveda tālāk.
Globalizācijas laikā kad pasaule kļūst mazāka, arī reliģijām vajadzētu balstīties nevis diskriminācijā, atšķirību uzsvēršanā starp mums un citiem, bet kopējā meklēšanā.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.02.05 08:31:08
incognito
Varbūt arī ir taisnība, ka katram laikmetam ir raksturīgas savas reliģiskās formas un, cilvēcei attīstoties, tās jāmaina. Līdzīgi kā jūdaismu nomaināja kristietība, jo vecās dogmas vairs neveda tālāk.

Tipiski maldi kā pamatot savu "īpašo" rīcību un situāciju vai attaisnot savus "īpašos" uzskatus pretstatā Dieva nemainīgajiem "parastajiem" uzskatiem.
Iesaku uzmanīgi palasīt pirmās Mozus grāmatas. Cilvēce nekur nav attīstījusies kopš tā laika. Dievs ir tas, kurš ir spiests izgudrot arvien ko jaunu, kā pielāgoties cilvēkam dēļ cilvēka ieviestajiem atkrišanas veidiem.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.05 11:13:30
Aivars Lapšāns, šķiet ka tu esi pārpratis jēdziena "baznīca" lietojumu... Tā jaucot "vienu svētu katolisku (nejaukt ar RKB) baznīcu, svēto biedrību" ar Hierarhiski organizētu organizāciju, ar mērķi pildīt Kristus uzdotos aicinājumus Baznīcā!
Ja cilvēki nespēj vienu no otra nodalīt, tad sanāk tas prikols ko tu par to sievieti liecini...
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.02.05 14:41:25
incognito
Globalizācijas laikā kad pasaule kļūst mazāka, arī reliģijām vajadzētu balstīties nevis diskriminācijā, atšķirību uzsvēršanā starp mums un citiem, bet kopējā meklēšanā.

Skaisti vārdi.
incognito
# Iesūtīts: 2009.02.05 20:27:34
Aivars Lapšāns
Man liekas, uz to iet. Mārtiņš droši vien man nepiekritīs, bet, palasot Bībeli, mēs redzam, ka cilvēce tomēr attīstās. Savējo/svešo pretstats tika ļoti uzsvērts jūdaismā, Dievs sūtīja visādus sodus Izraēlam, ja tā pārstāvji stājās attiecībās ar citu tautu pārstāvjiem un pret citu tautu pārstāvjiem izturējās sliktāk kā pret dzīvniekiem. Atcerēsimies nabaga filistiešu likteni - tas laikam bija Dāvids, kas kolekcionēja viņu vīriešu priekšādas.
JD apustuļu vidū bija diskusija, vai var iesaistīt cittautiešus kristietībā un uzvarēja viedoklis, ka var. Tātad uzsvars uz atšķirīgo jau samazinājās, "Celies, Pēteri, kauj un ēd!".
Es domāju, ir pienācis laiks tendencei uz nošķirtību vēl samazināties un tāpēc brīvticības kustība man liekas cerīga.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 24 . 25 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 96 , pavisam kopa bijuši: 13543