atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Brīvticība
incognito
Iesūtīts: 2009.02.01 22:13:17
Sakait, ko domājat par brīvticības kustību, kas tagad radusies Latvijā?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 24 . 25 . >>
AutorsZiņas teksts
Tas Pats
# Iesūtīts: 2009.02.07 21:02:06
Balss, vai brīvo Ticību var saukt par mazsvarīgu?
Papucs
# Iesūtīts: 2009.04.03 17:35:19
Trilobīte, Jānis Ginters
Ļoti labs citāts Kam nav Baznīca par māti, tam nevar būt Dievs par Tēvu ..
Laikam jau galvenais ir saprast, par kuru Baznīcu iet runa, kā jau arī incognito precīzi norādīja: jeb ari īstā ir neredzama, visu pestīto kopums, kas nav identificējams ne ar vienu no esošajām organizācijām .
Balss
# Iesūtīts: 2009.04.03 23:09:24
Tas Pats
Kāpēc tu MAN to prasi? Kas es te par ekspertu - teologu?

Tu jautā par ticību bez Baznīcas vai par Korāļa veidojamo sektu?
danar
# Iesūtīts: 2009.04.04 09:41:43
Vai "brīvticīgā kustībā"tiek kristīti cilvēki,pasniegts Vakarēdiens?Vai tiek sludināts Dieva Vārds?Vai vienkārši cilvēki sanak kopā un runā katrs par savu ticību?
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.04.04 14:35:57
Aivars Lapšāns
Nejauc kopā 2 lietas - luterisku brīvbaznīcu Skandināvijā un brīvticību.
Luteriska brīvbaznīca ir ar precīzi definētu ticības mācību kas ir publiski deklarēta, un ir izlasāma luteriskajās ticības apliecībās. Tātad - ticībai ir konkrēts saturs.
Savukārt brīvticībai nav nekāds konkrēts saturs, sanāk jauki cilvēki, kas tic, kam grib. Tā ka forma ir - brīvticības draudze, bet satura nav.
Tā kā no filozofisko kategoriju viedokļa forma bez satura ir nonsenss, tad pareizam ir jābūt Marikas novērojumam, ka brīvticības formai patiesībā ir konkrēts saturs, proti, Valtera Korāļa personiskie uzskati.
Bet tādā gadījumā mēs šo brīvticību varam uzskatīt par jauno reliģisko kustību (apzināti nelietošu vārdu "sekta", kas skan kā pātagas cirtiens), kuru vada harizmātisks (socioloģiskā izpratnē) līderis, kura vara vēl nav institucionalizēta.
Papucs
# Labojis Papucs: 2009.04.05 21:48:52
Trilobīte
Bet, protams!
Par to jau neviens nestrīdās. Domāju, ka "baznīcu" dibināšana un vispār - reliģijas, ir pasaules ienesīgākais bizness. Ienesīgāks par ieroču tirdzniecību, karošanu, vergu tirdzniecību un narkotikām.
+ pie visa tas var būt arī aizraujošs hobijs.

Un biznesa plāns jau vienkāršs kā bankā. Ieguldi stabilos fondos bez riska, bet ar nelieliem, regulāriem ienākumiem. Ja gribi vairāk nopelnīt, jāliek riskantākos fondos.
Baznīcās tieši tas pats - bail dibināt savu, ej par sludinātāju jau esošajās, piem., klasiskajās konfesijās. Gribēsi lielāku peļņu - jāriskē ar sirdsapziņu. Ja nav bailes riskēt ar dvēseli, tad jau stāvus bagāts kļūsi harizmātiskajās "baznīcās"!

Nu, bet Neredzamā ir Neredzamā...
Esi vai neesi - to jau tā skaidri tik pēc nāves redzēsim.
luteranis [195.122.30.197]
# Iesūtīts: 2009.04.06 10:02:50
Es domaju svarigakais ir saprast, ka brivticigie nevares tiks kristiti kadas konfesijas ietvaros, nevares salaulaties baznica, lidz ar to principa sis bus galvenas problemas so ticigo dzive. Savadak Koralis ar saviem ticibas biedriem var lugt Dievu un nodoties teologiskam apcerem cik uziet un principa tas nerada nekadas problemas.
Balss
# Labojis Mods-1: 2009.04.06 13:56:30
Olita
Kas tad un kā vārdā to izdara? Tās laulības un kristības?

Zinu vienu tādu brīvticīgo, kas savā laikā zem liela koka pati ar saviem nezkādiem rituāliem it kā kristīja (kaut kādā savā indiešu-jogistu- vai vēl nezin-kādā stilā) savu meitu...
Mulders
# Iesūtīts: 2009.04.08 10:42:47
Olita, ja tā ne ar ko neatšķiras, tad jau tai nav savas identitātes un tā ir tā pati tradicioonālā ticība...
Mulders
# Iesūtīts: 2009.04.08 11:45:21
masiks, bet tā jau ir arī tā draudze... Tikai... hmmm ja draudzes identitāte ir "Mēs esam PRET", jeb viņiem nav pozitīvas ticības apliecības, pozitīvas idejas, ap ko viņi savācas... tad tā definīcija ir parazītiska...

Bet labi... neskaldīšu matus!
a_masiks
# Iesūtīts: 2009.04.09 14:48:07
Olita
Ak tā? Citas trīs ticības tev skaitās Guntis, Olita un Evalūzijs?
A musulmanisms nemaz nav ticība un nemaz nav cita?
Nejūtos tevī vīlies, vai zini....
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.04.09 15:21:57
Mulders Tā ir parasta draudze no kuras vnk netiek izstumti citu ticību pārstāvji.

Tad mums ir problēma ar jēdzienu "Parasta Draudze"

Jo "parasta draudze" parastā izpratnē ir Dievam ticīgie, kas savācās ap konkrētu Dieva Vārdu un Sakramentiem! Tā kā "citu ticību" pārstāvji neatzīst Dieva Vārdu kā Dieva Vārdu un par Sakramentiem vispār neko nezin, tad rodas jautājums - ko viņi tur dara. Kas ir tas ticības objekts, ap ko visi tur "draudzējas"

Tā ir tikai ilūzija, reāli tāpatās ir kāda "ideja" vai "Gars" ap ko šīs draudzes kopojas un apriori tiek izstumti jebkuri konkurējošie Gari - piemēram Dieva Sv. Gars, kurš paģēr sev exkluzīvas tiesības un Godu!

Jeb diez vai hard-core Musulmaņi tur tiek pieņemti... kuri neatzīst citu dievu un citu pravieti kā Allahu un Muhamedu
Merlins
# Labojis Merlins: 2009.04.09 16:22:08
Kundali

Problēma tāda, ka Svēto Garu Dievs ir dāvinājis savai Baznīcai:

"Es lūgšu Tēvu, un Viņš dos citu Aizstāvi, lai Tas būtu pie jums mūžīgi, Patiesības Garu, ko pasaule nevar dabūt, tāpēc ka viņa To neredz un To nepazīst; bet jūs To pazīstat, jo Viņš pastāvīgi ir pie jums un mājo jūsos." (Jņ.14:16-17)

Tas netop solīts nevienam indivīdam atsevišķi, bet Baznīcai kā Kristus mistiskajam ķermenim. Atsevišķajam loceklim tas pieder tiktāl, cik viņš pats pieder pie ķermeņa. Sal .Jņ.15:4 - "Kā zars nevar nest augļus no sevis, ja tas nepaliek pie vīnakoka, tāpat arī jūs, ja nepaliekat Manī." Nevar palikt Kristū, neesot viņa miesā, t.i. ticībā bez piederības.

Savukārt bez Svētā Gara neviens netop garīgs un svēts tai nozīmē, kā par to runā Jaunā Derība, jo svēttapšana nav cilvēka pūļu, bet Dieva darbs, ko viņš veic caur Svēto Garu. Tā arī ir sāls Kipriana "extra ecclesiam nulla salus".

Nav šaubu, ka Valters Korālis var gūt lielus panākumus tāda garīguma laukā, par kādu sabiedrība daudz runā kopš atmodas. Šķiet ka tieši šajā jomā viņš visvairāk nopūlas. Vispār savdabīgi, ka brīvticīgo dibinātājs un vadonis krista bērnus ārpus baznīcas, bet uzsver, ka viņa kristība nav sektantiska, jo viņš dara to saskaņā ar LELB 1928. gada agendu. Tātad viņš lielākai ticamībai atsaucas uz organizāciju, kuras mācībai viņš pats netic, kurai viņš nepieder, kuras noārdīšanu redz par vienu no saviem mērķiem jo uzskata to par sātana sinagogu un šos bērnus viņš krista, lai tie nepiederētu tai pašai LELB, kuras rituālus viņš izmanto. Kā jau teicu, pilnīga putra vai arī krass oportūnisms - LELB lādēt un lamāt, bet no tās agendas aizņemties savu ticamību un no tās īpašumiem savu iztikšanu. Smalki.

Bet Tev pilnīga taisnība, ka Dieva žēlastība ir bezgalīga un vispirms tā ir izteikta Jēzus vārdos: "Atgriezieties no grēkiem un ticiet uz evaņģēliju." Lai arī Valteram galu galā izdodas.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.04.09 16:33:51
Merlins, bet nav tāda "Baznīca" bez indivīdiem. Indivīdi IR Baznīca... Līdz ar to tīri formāli... Sv. Gars tiek dots tur, kur Divi vai Trīs Kristus Vārdā ir savākušies... jo tur ir Baznīca!

Tas es tikai par to, ka ļoti izplatīts ir uzskats, ka Baznīca ir kaut kas abstrakts, vai nekonkrēts... un katrs cilvēks ir kā piestiķēts pie Baznīcas... Baznīca ir kaut kas līdzīgs kā vārds... Atsevišķi burti vēl neveido semantiku, bet kad savācas konkrēts skaits burtiņu, izveidojas vārds ar kādu jēgu, kuras nav nevienā atsevišķā burtā, bet bez ikkatra burta šī jēga nav arī vārdā, jo vārds, bez burta nav!
Merlins
# Labojis Merlins: 2009.04.10 10:40:20
Mulders

Kā jau vairumā gadījumu, arī šoreiz Tev piekrītu. Vienīgi ar to piebildi, ka divi vai trīs indivīdi, kopā sanākuši Kristus vārdā (arī šai formulai vajag skaidrojumu), nerada Baznīcu, bet var tikai pievienoties tai, kas jau eksistē no aizlaikiem. Kristus ir starp šiem diviem vai trim, ja viņi ir sanākuši kā Viņa ķermeņa (baznīcas) locekļi. Man liekas, ka tieši priekšstats, ka divi vai trīs, kopā sanākot, spēj radīt baznīcu, ir tas sektantisma vīruss, kam par godu mums šodien ir tūkstošiem denomināciju, par kuru izcelsmi mums nav ne skaidrības, ne drošības.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.04.10 19:18:49
Olita, tevis paustie uzskati un racionalizācija liek domāt, ka ar "parastu draudzi" vismaz taviem pasaules uzskatiem ir visai maz sakara... Bet tas tik mani subjektīvie novērojumi par tavu manifestāciju!
Mirga
# Iesūtīts: 2009.04.12 14:39:26
Lai misticisms paliek savā mijkrēslī!

Kristus ir augšāmcēlies - patiess, reāls - un mūs mīl.
Priecīgas Lieldienas!
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.04.16 11:52:21
Merlin , protams, ka Valters Korālis ir teoloģiskā putrā, bet ar ko tad viņa brīvticība ir atšķirīga par tavu baznīcticību. Viens daudzina mīnusu, otrs plusu. (Lai gan, ja Valters kaut kādu mācību sludina, tā jau ir reliģiska grupa ar institūcijas pazīmēm, kaut pašām minimālākajām.)

Es te nedomāju kristīgu ticību, kas norisinās draudzē un ārpus tās savā pilnībā nav iedomājama, lai gan, kur kristietis, tur Baznīca, bet īpatno dažu vēlmi prihvatizēt Baznīcu.

Tie divi vai trīs gan var piederēt Baznīcai garīgā un pārpasaulīgā nozīmē, kas, protams, pastāv pirms viņiem, gan arī izveidot baznīcu laicīgākā nozīmē.

Lai arī denominācijas no vienas puses ir visai bēdīga baznīcas laicīga izpausme, no otras, to izveidošanās ir visciešākā veidā saistīta ar grēka izraisītu korupciju konkrētas baznīcas iekšienē un ar to saistītiem baznīcas mācības izkropļojumiem.

Piemēram, mūsu Evaņģēliski luteriskā brīvbaznīca Latvijā ( ELBL )tapa pat mums īpaši negribot, vnk viena baznīcas tipa organizācija mūs atraidīja, bet otra ( LELB ) ar savu pašreizējo novirzienu nav īsti pieņemama mūsu sirdsapziņai. Nācās vien deklarēt baznīcu. Tāda ir denomināciju veidošanās realitāte.
Arī tava Baznīca vai baznīca laicīgi arī ir viena tām divi tūkstoši denominācijām, gribi tu to vai negribi un mūsu visu piederība Baznīcai kā Kristus mistiskajai miesai nav atkarīga no dažu teologu teoloģizēšanas vai dažu hierarhu autorizēšanas.
Jānis Kalniņš
# Labojis Jānis Kalniņš: 2009.04.16 14:11:43
Man jau patīk visa tā runāšana, kas ir baznīca un kas ir sekta, kas un kā veido baznīcu. Es nupat pagājušanā lekcijā iesvētāmajiem sakidroju par baznīcu; to, uz kuru mēs ticam, apliecinot ticības apliecībā ik svētdienas.

lai cik daudzi mēs būtu sapulcējušies, mēs neko neveidojam, mēs tikai pievienojamies Kristus Baznīcai, kas ir viena vienīga!!!!! Un kad mēs, īstenojot Kristus pavēli, kalpojam dažādās formās, tad arī tā Baznīca kļūst redzama šajā pasaulē. Jebkurš bīskaps, mācītājs, draudze ar savu sarakstu un reģistru ir tikai baznīcas reprezentanti šajā pasaulē, cits labāks, cits sliktāks.

Bet izšķirt, kurš ir tas labākais un kurš ir tas sliktākais, var un drīkst tikai Dievs! Man vienkārši riebjas šī norādīšana ar pirkstiem vienam uz otru, labāk ar darbiem un mīlestību rādiet savu uzticību Kristum! (Es jau pats arī grēkoju šinī ziņā, neviens neesam pilnīgi un visiem trūkst dievišķās godības!)

Mēs nekad nebūsim vienoti nedz mācībā, nedz praktiskajās kalpošanas izpausmēs; patiesībā es neticu, ka izdosies arī sasniegt kādu vienprātību mācībā ar katoļiem, lai varētu panākt "strukturālu vienību". Mums ir vienota mācība ar KLB un tomēr mēs neesam strukturāli vienoti, jo redz, LELB draudzējas ar tādiem iekš PLF, kuriem ir kādi citu uzskati! Svarīgākais mums būtu vienreiz atzīt vienam otru par kristiešiem un piederīgiem Baznīcai un līdz ar Pāvilu priecāties par Evaņģēlija pasludināšanu da jebkādā veidā, ja ar to grēcinieki top izglābti! Mēs varam ņirgt par Ļedjajeva kantori, cik gribam, bet es esmu visai pārliecināts, ka tā auditorija, kuru ir uzrunājis tādā veidā pasludinātais Evaņģēlijs, ir neaizsniedzama luterāņiem. A par saviem grēkiem jau katrs pats nesīs atbildību.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.04.16 16:56:15
JKalniņš, tur jau tas prikols, ka tiek putrota Una Sancta ar kaut kādām ārējām izpausmēm... Kad saputro baznīcu ar Baznīcu, tad sanāk KLB un viss tas penteris! Un kad viņiem kaut kas strukturāli nesalīmējas, tad atkal... divas baznīcas...

Un tajā KLB strīdā varēja redzēt ļoti interesantu rīzoningu, kā naudas sadales jautājums kļūst par teoloģisku mācības jautājumu, pat Raksti tika citēti... Brrrr
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 24 . 25 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 45 , pavisam kopa bijuši: 36080