atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Par labiem darbiem..redzamiem un apslēptiem.
dafne
Iesūtīts: 2012.08.25 10:30:24
13 Jūs esat zemes sāls; bet, ja sāls nederīga, ar ko tad sālīs? Tā neder vairs nekam, kā vien ārā izmetama un ļaudīm saminama.
14 Jūs esat pasaules gaišums; pilsēta, kas stāv kalnā, nevar būt apslēpta.
15 Sveci iededzinājis, neviens to neliek zem pūra, bet lukturī; tad tā spīd visiem, kas ir namā.
16 Tāpat lai jūsu gaisma spīd ļaužu priekšā, ka tie ierauga jūsu labos darbus un godā jūsu Tēvu, kas ir debesīs.

Mt.5:13-16
un
1 Sargaities, ka jūsu taisnība nav tāda, kas grib spīdēt ļaužu priekšā; citādi jums nav nekādas algas pie jūsu Tēva debesīs.
2 Kad tu dod mīlestības dāvanas, tad neliec to izbazūnēt savā priekšā, kā liekuļi to dara sinagogās un ielās, lai ļaudis tos godinātu. Patiesi Es jums saku: tiem jau ir sava alga.
3 Bet, kad tu dod mīlestības dāvanas, tad tava kreisā roka lai nezina, ko labā dara,
4 tā ka tava dāvana paliek apslēpta; un tavs Tēvs, kas redz slepenībā, tev to atmaksās.


Mt6:1-4
<< 1 ... 27 . 28 . 29 . 30 . 31 . 32 . 33 . 34 . 35 . 36 . 37 ... 48 . 49 . >>
AutorsZiņas teksts
+jean
# Iesūtīts: 2012.11.23 11:06:06
Bauslība un Evaņģēlijs
Internetā še: http://www.ebaznica.lv/?p=3309

Kas K.F.V. Valters? Izcils luterāņu teologs. Pazīstams arī kā pirmais Misūrī Sinodes prezidents
dafne
# Iesūtīts: 2012.11.23 13:04:18
+jeannu nav man sanacis vīņa darbus lasīt...
Lūdzu Vārdu
# Labojis Lūdzu Vārdu: 2012.11.23 21:23:05
+jean vēl un vēlreiz pamācījis un aicinājis

Diemžēl nespēju saskatīt minētajos notikumos un līdzībā kādu pedagoģiskas prakses piemēru …

Jēzus līdzība Mt. 20:1-16 ir saistīta ar Vecās Derības piemēriem caur vārdu „kurnēt” apustuļa Pāvila sacītajā 1.Kor. 10:10 nekurniet, kā daži no tiem ir kurnējuši – kur tālākā piebilde: viss tas viņiem noticis zīmīgā kārtā; - norāda uz Koraha sacelšanos 4.Moz. 16, par kuras dalībniekiem Mozus sacīja: ja šie te mirs, kā mirst visi cilvēki .. tad Tas Kungs mani nav sūtījis .
Kā atceries – tur nebija nekādu „ vēl un vēlreiz pamācību un aicinājumu” , tie zeļļi dzīvi nogrima ellē.

Savukārt Jēzus līdzība … ja to lasa, kā luterāņiem pieklātos - Scriptura sacra sui ipsius interprets – tad jāiet no vienkāršākā uz sarežģītāko:

vispirms uzkrītoši ir, ka šī līdzība ir tikai daļa no sarunas, ko izraisa bagātais jauneklis Mt. 19:16 - 20:16;

mulsinoši, ka sarunā Jēzus lieto vairākus paradoksus, kas ir klajā pretrunā ar reliģiozitāti, labu morāli un veselo saprātu:
  • lai ieietu dzīvībā ir jātur baušļi – jāmīl tuvākais, jāgodā vecāki, nedrīkst zagt un melot; bet netiek minēts neviens no 1. galdiņa baušļiem par Dieva atzīšanu vai sabata svētīšanu … tas ir klajā pretrunā tam, ko toreiz vai šodien sludina baznīcās;
  • uz jaunekļa turpmāko jautājumu, Jēzus atbild ka pilnība ir sasniedzama atsakoties no laicīgas mantas par labu trūkumcietējiem – tā var iegūt mantu debesīs, un kad tas darīts, tad var sākt sekot Jēzum … ja kāds luterāņu teologs šo Rakstu vietu izskaidrot mēģinādams nav juties aicināts apēst tintnīcu, tad …
  • vieglāk kamielim iziet caur adatas aci, nekā bagātam ieiet Dieva valstībā – var jau visādus it kā kādreiz bijušus Jeruzālemes vārtus piesaukt, bet no tā kamieļi caur adatas aci ātrāk līst nesāks …
  • tēze par 12 soģu krēsliem varbūt šķiet saprotama tiem, kas lasījuši Atklāsmes grāmatu, bet Jēzus mācekļiem tā tiktāl sajauca galvas, ka vīri gandrīz sakāvās;
  • vīna dārza īpašnieka uzvedība ir klaji amorāla un pretrunā laba biznesa pamatiem … jebkurš darba devējs, kurš pamēģinās tā izturēties pret saviem strādniekiem, bankrotēs dažu nedēļu laikā

Lai nu kurš, bet Pestalocijs (J. H. Pestalozzi) stūri nervozi pīpē
+jean
# Labojis +jean: 2012.11.24 20:53:08
Lūdzu Vārdu,

tu raksti: Kā atceries – tur nebija nekādu „ vēl un vēlreiz pamācību un aicinājumu”

Vai tiešām nebija???!!!????

Draugs, vai tiešām tu izlasīji visu notikumu?

Kā Israēls izgāja no Ēģiptes, tā viņi kurnēja te par ēdienu, te par dzērienu utt. Un galu galā par to, ka viņiem netika ļauts ieiet apsolītajā zemē. (2. Moz. 15. - 17. nodaļas; tad turpinājums 4. Moz. 11. - 17. nodaļās un 21. nodaļā)

Sodība nāca ne tikai pār tiem, ko tu minēji. Pirms tam tika sodīti teju visi izlūki, tad tika sakauti tie, kas uz savu galvu devās uz apsolīto zemi, bet pēc tam vēl 14 700, kas sāka kurnēt par Koraha u.c. nāvi. Bet vēlāk 21. nodaļā vēl lasām:

un tauta kurnēja pret Dievu un pret Mozu: "Kāpēc jūs mūs esat izveduši no Ēģiptes? Lai mēs mirtu tuksnesī? Mums nav maizes un nav pat ūdens, un mūsu dvēselēm riebj šī bada maize!"
Un Tas Kungs uzsūtīja tautai dzēlīgas čūskas; tās sakoda tautu, un daudzi no Israēla tautas nomira.


Un tikai tad lasām, ka

tauta nāca pie Mozus un sacīja: "Mēs esam ar saviem vārdiem grēkojuši pret To Kungu un pret tevi ; lūdz To Kungu, lai Viņš mums atņem tās čūskas!" Tad Mozus aizlūdza par tautu.

Savukārt par pamācībām un brīdinājumiem -- 4. Moz. 14:11 pirms visiem sodiem lasām: Tas Kungs sacīja Mozum: "Cik ilgi šī tauta nicinādama Mani atmetīs? Un cik ilgi tie negrib Man ticēt, neraugoties uz visām tām zīmēm, ko Es esmu tās vidū darījis?

Un tas Kungs turpināja Mozum: Es viņus sitīšu ar mēri un tos izdeldēšu, bet tevi Es darīšu par tautu, kas būs lielāka un stiprāka nekā viņi!"

Uz to Mozus Tam Kungam aizlūdza par savu tautu: nedari tā, liec Savam spēkam augt, ak, Kungs, kā Tu esi apsolījis, sacīdams:
Tas Kungs ir pacietīgs un bagāts žēlastībā; Viņš piedod noziegumus un pārkāpumus, bet Viņš arī nepamet nesodītus, piemeklēdams tēvu grēkus pie bērniem līdz trešam un ceturtam augumam.-
Tā piedod, lūdzams, šīs tautas pārkāpumus pēc Savas lielās žēlastības, un tā, kā Tu šai tautai esi piedevis no Ēģiptes zemes laikiem , tā dari līdz šim!"


Un Tas Kungs sacīja: " Es esmu piedevis, kā tu to esi lūdzis .
Lūdzu Vārdu
# Labojis Lūdzu Vārdu: 2012.11.24 22:53:38
+jean
labi, lasām vēlreiz, un ļoti uzmanīgi: kurnēja
tā visbiežāk tulkoja grieķu verbu goggyzō
  • Mt 20:11 viņi kurnēja (ἐγόγγυζον) pret namatēvu;
  • Lk 5:30 rakstu mācītāji un farizeji kurnēja (ἐγόγγυζον) pret Viņa mācekļiem
  • Jņ 6:41jūdi sāka kurnēt (ἐγόγγυζον) par Viņu
  • Jņ 6:43 Jēzus atbildēja viņiem: Nekurniet (μὴ γογγύζετε)
  • Jņ 6:61 Viņa mācekļi par to kurn (γογγύζουσιν)
  • 1.Kor 10:10 Nekurniet (μηδὲ γογγύζετε), kā daži no tiem ir kurnējuši (ἐγόγγυσαν)
un tās pašas saknes lietvārdus goggysmos, goggystēs ,
  • Ap.d 6:1 hellēnistu starpā radās kurnēšana (γογγυσμὸς)
  • Fil. 2:6 Dariet visu bez kurnēšanas (γογγυσμῶν)
  • 1.Pēt 4:9 Esiet viesmīlīgi cits pret citu bez kurnēšanas (ἄνευ γογγυσμῶν)
  • Jūda 1:16 Tie ir kurnētāji (γογγυσταί)
Citreiz izvēlējās sarežģītākas formas: daudz valodu bija, iet tādas valodas
Jņ 7:12 daudz valodu par Viņu bija (γογγυσμὸς) tautā
Jņ 7:32 tautā iet par Viņu tādas valodas (γογγύζοντος);

Tevis minētajās VD vietās kā kurnēšana bija tulkoti ebreju verbi: luwn, `anan, `amar, dabar …
Tagad tie tulkoti arī, kā: nelāgi vaimanāja, teica, runāja, musināja ...
Ēvalds Bērziņš
# Labojis Ēvalds Bērziņš: 2012.11.24 22:57:57
Aivars
Super! Tā tik ir teoloģija! Tiesājot sevi Dieva vietā neieceļ, bet to izdara, izpildot sodu.
Mīļais superteolog, esi nu uzmanīgāks. Es teicu nevis Tiesājot sevi Dieva vietā neieceļ, bet tiesājot sevi, sevi Dieva vietā neieceļ (ja netiesā bez Dieva vārda). Kā tad var atgriezties no grēkiem, kā var sagatavoties grēksūdzei, ja sevi netiesā? Kā Tu tiec cauri dievkalpojumam, sevi netiesājot??

Akurāt nāk prātā pants no apokrifālā Ēvalda evaņģēlija, ka tas Kungs nevaid taisnais tiesnesis, bet gan tikai bende, kas sev rezervējis soda izpildes funkcijas. Nu klau, tas ir baisi!
Varbūt, beidz melst herēzijas un parādi, kur Jēzus ir teicis, ka tev ir sevi jātiesā!

Lēnāk pār tiltu Līdzībā par pazudušo dēlu. Jaunākais sevi tiesāja, pat spriedums par sevi bija gatavs, taču viņš to neizpildīja, bet atgriezās pie tēva. Nepazudušais sevi netiesāja, tāpēc nevarēja rēķināties ar tēva izpratni savā sašutumā, ja bija sašutis.

EB: Nu Tu kurni pret gavēni un askētismu
A: Es kurnu vispirms pret liekulību un muļķību

Vai Tu apsūdzi gavētājus un askētus par liekuļiem un apaļiem muļķiem, īpaši nepieredzējušos un šā nosaukuma vēl necienīgos?
Aivars
# Iesūtīts: 2012.11.24 23:04:55
Ēvalds Bērziņš
man miegs nāk un gari ar tevi netērgāšu
Teikšu īsi, ko nu niekojies un muldi.
Ja tu ņem sprieduma pasludināšanu savās rokās, tad tu arī sevi nostādi Dieva vietā. Jaunākais dēls vispār sākumā bija `viltīgu plāniņu` izdomājis, un tikai beigās apmulsa, tikai tur nu tā kā tā saistošs bija mīlošā tēva spriedums, kam pie pakaļas tas, ka dēlēns vēl nebija parādījis nekādas nožēlas pazīmes kur nu vēl `samosudu`

ai Tu apsūdzi gavētājus un askētus par liekuļiem
Ja gribi sevi iepērt, liegt to Tev nevaru, bet par dižu prāta darbu to neuzskatīšu
Lūdzu Vārdu
# Labojis Lūdzu Vārdu: 2012.11.24 23:06:03
Ēvalds Bērziņš kā var sagatavoties grēksūdzei, ja sevi netiesā

Elementāri, Vatson! Apsūdzēšana vēl nav tiesa ... Prokuratūra un tiesa ir divas dažādas instances.
Ēvalds Bērziņš
# Labojis Ēvalds Bērziņš: 2012.11.25 00:04:00
Aivars
Ja tu ņem sprieduma pasludināšanu savās rokās, tad tu arī sevi nostādi Dieva vietā.
Nu, saki, vai Tu par saviem grēkiem esi nāvi pelnījis?

Jaunākais dēls vispār sākumā bija `viltīgu plāniņu` izdomājis, un tikai beigās apmulsa
Oho, varbūt katrs, kas nāk pie Tevis uz grēksūdzi, vispirms tiek novērtēts par viltnieku? Pat neticīgo vidū tas skaitās netaisns spriedums, pirms ir pierādīts pretējais.

tikai tur nu tā kā tā saistošs bija mīlošā tēva spriedums, kam pie pakaļas tas, ka dēlēns vēl nebija parādījis nekādas nožēlas pazīmes kur nu vēl `samosudu`
Jaunakais saka: es esmu grēkojis pret debesīm un pret tevi, es neesmu vairs cienīgs, ka mani sauc par tavu dēlu. Kas tas ir, ja ne nožēlas pazīmes, t.i., grēksūdze ar iepriekš apdomātu un tēva priekšā vārdos izteiktu `samosudu`. Vai Tu tēvu par muļķi turi? Savu `viltīgu plāniņu uzspraud uz nagliņas

EB: Vai Tu apsūdzi gavētājus un askētus par liekuļiem
A: Ja gribi sevi iepērt, liegt to Tev nevaru, bet par dižu prāta darbu to neuzskatīšu

Tātad, mazākais, turi viņus par muļķiem. Nu ko, es Tev nepievienojos.
Ēvalds Bērziņš
# Labojis Ēvalds Bērziņš: 2012.11.25 00:12:50
Lūdzu Vārdu
EB: kā var sagatavoties grēksūdzei, ja sevi netiesā
A: Elementāri, Vatson! Apsūdzēšana vēl nav tiesa ... Prokuratūra un tiesa ir divas dažādas instances.

Viltīgi. Bet nu, atbildi Tu arī, vai Tavu grēku alga ir nāve? Kas tas ir, tiesa vai prokuratūra?
Lūdzu Vārdu
# Iesūtīts: 2012.11.25 00:24:26
Ēvalds Bērziņš
Ja tā būtu mana teikšana, tad par tik nenozīmīgiem pārkāpumiem, kā manējie, piešķirtu pastiprinātu barošanu un atpūtu dienvidzemju kūrortos.

Ne tiesa, ne prokuratūra – mērena dziedināšana vispārējai rakstura pūkainības uzlabošanai.
Ēvalds Bērziņš
# Labojis Ēvalds Bērziņš: 2012.11.25 00:59:22
Lūdzu Vārdu
Ne tiesa, ne prokuratūra – mērena dziedināšana vispārējai rakstura pūkainības uzlabošanai.
Tas izklausās pēc viltīga humānisma, ne kristīgās ticības.
Lūdzu Vārdu
# Labojis Lūdzu Vārdu: 2012.11.25 01:11:46
Ēvalds Bērziņš
Tur jau tā atšķirība – vai sevi tiesāju es, vai Dievs …

Ja es – tad lai cik smagas apsūdzības netiktu izvirzītas (un ir pilnīgi vienalga kas tās izvirza – es, mans kaimiņš jeb pats Lucifers), spriedums būs viens: uz sanatoriju to zelli, lai atpūšas …

Ja Dievs – tad visdrīzāk būs ziepes … vienīgā cerība, ka kāds piekritīs būt par izpirkumu - ķīlnieku manā vietā
dafne
# Iesūtīts: 2012.11.25 08:51:35
Ēvalds Bērziņšbet kura vietā DIEVS no mums prasa,lai sevi tiesajam?
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.11.25 09:09:44
dafne
bet kura vietā DIEVS no mums prasa,lai sevi tiesajam?
Ja vajag burtu, to raksta Jānis: Ja atzīstamies savos grēkos, tad Viņš ir uzticīgs un taisns, ka Viņš mums piedod grēkus un šķīsta mūs no visas netaisnības Vēl vari pieskaitīt visas vietas ar atgriešanās prasību no grēkiem.
Aivars
# Labojis Aivars: 2012.11.25 09:17:43
Ēvalds Bērziņš
Lūdzu Vārdu Tev jau aizrādīja, ka tiesa ir specifiska lieta. Es tikai sacītu, ka apsūdzētā atzīšanās nodarītajā pat nav apsūdzības uzturēšana, ko dara prokurors, un kristieša gadījumā - pats vells. Atzīšanās ir atzīšanās un nevis tiesāšana.

Nu, saki, vai Tu par saviem grēkiem esi nāvi pelnījis?
Bez Kristus palīdzības grēks šķirot no Dieva ved nāvē. Taču, ja Kristus kādu ir apžēlojis (vienalga, mani, tevi vai Miķeli) tad es nebūšu tas, kas ar Kristu strīdēšos un vaimanāšu, kā zeme vēl nes to grēka gabalu, kam vajadzēja kapā pūt

Jaunakais saka: es esmu grēkojis pret debesīm un pret tevi, es neesmu vairs cienīgs, ka mani sauc par tavu dēlu. Kas tas ir, ja ne nožēlas pazīmes, t.i., grēksūdze ar iepriekš apdomātu un tēva priekšā vārdos izteiktu `samosudu`. Vai Tu tēvu par muļķi turi? Savu `viltīgu plāniņu uzspraud uz nagliņas
A nu ka, nagliniek, palasi to līdzību vēlreiz (un vēlams pašas līdzības un arī austrumu kultūras kontekstā)! Kas zi, ja zvīņas no sirds nokasīsi, pamanīsi, ka čomaka motivācija nav viss nožēla par cūcību pret tēvu, bet gan plāns atkal pielikt kuņģi, aiz kā tiek sacerēta atbilstoša runa ar vienu āķi (vecais, iekārto mani siltā vietiņā, par algādzi pie tevis) Gluži kā tajos gadījumos, kad pie tevis atnāk kāds, kam `vajag grēkus izsūdzēt` t.i. atnāk pameldēt da jebko, lai izprasītu pāris latus `maizītei/ceļam utt", ar ko uzlāpīties.
Savukārt, Tēvs skrien cūkcepurem pretī, apkampj un konvojē zem savas protekcijas uz namu, negaidot ka sivēns uz vēdera līdīs pie viņa. Šeit nu izskatās, ka tu gan veco labprāt par muļķi uzskatītu, jo nekāda dižā pāraudzināšana tur nenotiek, bet drīzāk gan vecākajam dēlam un citiem ir iemesls apšaubīt, ka atmaksājas 4. bausli ievērot kauč negribot

Bet šis - Nepazudušais sevi netiesāja, tāpēc nevarēja rēķināties ar tēva izpratni savā sašutumā, ja bija sašutis. jau nu atkal demonstrē, ka līdzību Tu sagrozi un neuztver, jo fāters akurāt sacīja puikam, ka vienmēr var rēķināties ar tēvu, jo viss kas ir tēvam, ir arī viņam, un vienmēr viņš ir gaidīts pie tēva, arī šajā līksmībā, KAD TĒVS IZGĀJA PRETĪ ARĪ VECĀKAJAM DĒLAM, kurš kurnēdams stāvēja ārā un iekšā nenāca.

Tātad, mazākais, turi viņus par muļķiem. Nu ko, es Tev nepievienojos.
Neatceros, ka būtu lūdzis Tevi pievienoties. Neba nu es kādu sektu veidoju. Bet lai cik hitrenkijs tu nebūtu ar savu vispārīnošo apsūdzību, atbildēšu, ka ir nožēlojami, ja kāds Evaņģēliju aizstāj ar pašmocībām, un nekā veselīga nav ne anoreksijā, ne sadomazohismā, un lai nu kam, bet Kristus Baznīcai jau nu nevajadzētu līdzināties ne Būhenvaldei, ne Kolimai, ne Litenei
+jean
# Iesūtīts: 2012.11.25 12:54:31
Lūdzu Vārdu,
paldies par citātiem. Kādi secinājumi? Kādi ieteikumi diskusijas sakarā?
Paldies
Aivars
# Iesūtīts: 2012.11.25 13:21:06
+jean
Kāpēc Tev vienkārši pašam galvu nepalauzīt? Lūdzu Vārdu ir visai skaidri aizrādījis uz Tavu feileri
dafne
# Iesūtīts: 2012.11.25 17:18:30
Ēvalds Bērziņšun kā tad notiek atgriešanas no grēkiem...tas ir cilvēka darbs vai...?
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.11.25 22:27:16
Aivars
apsūdzētā atzīšanās nodarītajā pat nav apsūdzības uzturēšana, ko dara prokurors, un kristieša gadījumā - pats vells. Atzīšanās ir atzīšanās un nevis tiesāšana.
Labi, vari sevis tiesāšanu saukt par atzīšanos, man nekas nav pretī. Es saredzu, ka atzīšanās ir apsūdzības attiecināšana uz sevi. Lai cik vārdam `tiesāt`, ir nozīmes, daļa no tām atbilst tam, ko es saku par sevis tiesāšanu.
<< 1 ... 27 . 28 . 29 . 30 . 31 . 32 . 33 . 34 . 35 . 36 . 37 ... 48 . 49 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 13 , pavisam kopa bijuši: 26446