atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Par labiem darbiem..redzamiem un apslēptiem.
dafne
Iesūtīts: 2012.08.25 10:30:24
13 Jūs esat zemes sāls; bet, ja sāls nederīga, ar ko tad sālīs? Tā neder vairs nekam, kā vien ārā izmetama un ļaudīm saminama.
14 Jūs esat pasaules gaišums; pilsēta, kas stāv kalnā, nevar būt apslēpta.
15 Sveci iededzinājis, neviens to neliek zem pūra, bet lukturī; tad tā spīd visiem, kas ir namā.
16 Tāpat lai jūsu gaisma spīd ļaužu priekšā, ka tie ierauga jūsu labos darbus un godā jūsu Tēvu, kas ir debesīs.

Mt.5:13-16
un
1 Sargaities, ka jūsu taisnība nav tāda, kas grib spīdēt ļaužu priekšā; citādi jums nav nekādas algas pie jūsu Tēva debesīs.
2 Kad tu dod mīlestības dāvanas, tad neliec to izbazūnēt savā priekšā, kā liekuļi to dara sinagogās un ielās, lai ļaudis tos godinātu. Patiesi Es jums saku: tiem jau ir sava alga.
3 Bet, kad tu dod mīlestības dāvanas, tad tava kreisā roka lai nezina, ko labā dara,
4 tā ka tava dāvana paliek apslēpta; un tavs Tēvs, kas redz slepenībā, tev to atmaksās.


Mt6:1-4
<< 1 ... 27 . 28 . 29 . 30 . 31 . 32 . 33 . 34 . 35 . 36 . 37 ... 48 . 49 . >>
AutorsZiņas teksts
+jean
# Iesūtīts: 2012.11.14 15:32:40
atgriešanās no grēkiem ir nepieciešama, lai atjaunotos Dieva un cilvēka saikne. Varbūt, ka tā ir vajadzīga cilvēkam, tomēr to ierosina Dievs. Iniciatīva nāk no Dieva un Viņš caur savu vārdu Svētajā Garā rada cilvēkā atgriešanos no grēkiem . Tomēr arī kristietis savā miesīgajā pašlepnumā var noraidīt Dieva aicinājumu.

Vai kā sulīgāk to pasaka Mancelis:
Lai vīna koks nestu labus augļus, nama tēvam ir jālūko, kā viss tiek apstrādāts. Lai kristīgās draudzes vīna kalns labi izdosies, tad Dievam pašam tas jāuzlūko gan rītā, gan vakarā, un tas ik stundu un ik brīdi jāaprūpē, jāsargā un jāglabā. Tad nu Viņš ir devis mācītājus, kam vīna kalnā kā strādniekiem jāstrādā. Un, kad Viņš redz, ka vīna koka zari negrib pareizi izdoties, tad Viņš pavēl dārzu kopt, izstrādāt [apstrādāt] un apsūdot [apmēslot] vēl labāk, [Lk.13] lai tas nestu vēl labākus augļus.
Ja ogas ir skābas un rūgtas, tad Viņš draud dārzu izpostīt un pamest tukšu, tas ir, Dievs grib tādus pārgalvīgus un neklausīgus ļaudis, kas neļaujas ar Dieva vārdu sevi pamācīt, sodīt ar lielu nelaimi. Tie nonāks postā, paliks tukši, mūžīgi samaitāti un kā elles pagales un prauli tiks ļaunam velnam nomesti, lai zina, ka Dievs spriež taisnu tiesu, [Ps.5] kā saka ķēniņš Dāvids.

Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.11.14 16:18:44
+jean
nesaprotu, par ko (kāpēc) jūs aizstāvat tos kurnētājus (iz līdzības par vīnadārza saimnieku)?
Neviens viņus neaizstāv, bet uzteic, ja viņi, gadījumā, ir rīkojušies kristīgi.

Bībelē pietiekami skaidri ir pateikts, ka kurnēšana uz Dievu ir grēks. Ēvald, Aivar, tas ir grēks, vai arī ne?
Skaidrs, ka ir. Bet, tāpat kā Kristus, uzņemdamies grēkus citu labā, nekļuva grēcinieks, tā, izskatās, arī viņa mācekļi to var.

Kurnēšanu izraisa tas, ka viņi ir neapmierināti uz Dievu par to, ka Viņš nedod viņiem vairāk kā jaunajiem.
Ja Tu pazīsti tikai tādu motivāciju, lūdzu, nespried tikai pēc sevis. Iespējams, ka Tava motivācija nav vienīgā iespējamā.

Jo TĀ IR šajā pasaulē. Šajā pasaulē vairāk vai mazāk, bet visi saņem pēc nopelniem. Ja esi īpaši pietuvināts vai tuvs valdībai, tad vari saņemt vairāk, kas neatbilstu nopelniem, bet - teiksim - statusam.
Es saklausu rūgtumu, bet varbūt arī skaudību? Nu un kas, ka tā ir šajā pasaulē?

Kristus rāda - kā jau arī daudzās citās vietās - Debesu valstība NAV līdzīga pasaulei. Tur viss notiek pēc atšķirīgiem principiem, kas miesīgam cilvēkam liekas absurdi.
Nu lūk, uzskatāms piemērs, kamēr to līdzību (par Dieva valstību kā namatēvu un viņa strādniekiem) skaidro pēc zināmiem miesīgiem principiem (vismaz daļēji), tu ar prieku piekrīti. Bet tiklīdz kāds parāda Debesu valstības principu, Tu protestē, piedauzīdamies pie Kristus krusta, ko kāds īsteno savā dzīvē.

Tāpēc šiem vēl miesā dzīvojošajiem kristiešiem Kristus norāda: jūsu kurnēšana NAV pareiza, jo šeit Debesu valstībā viss ir citādi nekā jums šķiet ar jūsu miesas prātu.
Vai Tu man vari paskaidrot, kā šie kurnētāji un miesā dzīvojošie kristieši tika pie Debesu valstības algas?

Bet galvenais: ja jūs paliksit šajā grēkā, neatzīstot to Debesu tēva priekšā, jūs varat pazaudēt savu dievbērnības stāvokli, jo ar to jūs parādīsiet, ka jūs nevēlaties uzticēties vienīgi Dievam un Viņa spriedumiem par to, kas labs un slikts.
Vai kāds no līdzības strādniekiem dajebko pazaudēja, par dievbērnības stāvokli nemaz nerunājot? Kurš tai līdzībā neuzticējās Dievam un Viņa spriedumiem? Vai vari pierādīt?

Citiem vārdiem: kurnēšana ir dabiska, un tas tā notiek (ne tikai šai līdzībā, bet arī paši esam to pieredzējuši), tomēr tas ir grēks, no kā ir jāatgriežas.
Tur, kur motivācija ir kāda kārība, protams.

M. Luters: Kristus rāda, kā notiks debesu valstībā, tas ir, kristiešu vidū uz zemes. Te Dievs rīkojas un tiesā pavisam negaidīti un pārsteidzoši, proti: Viņš dara pirmos par pēdējiem un pēdējiem liek būt pirmajiem. Tas viss sacīts, lai darītu pazemīgus tos, kuri kaut kas ir – lai viņi nepaļautos ne uz ko citu kā vien uz Dieva žēlastību un žēlsirdību; savukārt tiem, kuri paši nav gluži nekas, nav jāzaudē cerības, bet, tāpat kā pirmajiem, jāpaļaujas uz Dieva žēlastību.
Kāpēc te būtu jāielasa, ka tie, kuri kaut kas ir, noteikti nekļūst pazemīgi? Tikai tāpēc, ka viņi tādi izklausās? Zini, šis ir iemesls, kāpēc šodien daudzi ienīst Baznīcu. Jo tās ļaudis nereti spriež, dzirdēdami tikai viņu mutes vārdus, nevis dvēseli. Vai tad šeit kurnēšanas motīvs var būt vienīgi ārēja netaisnība - pirmo palikšana par pēdējiem? Tu domā, ka tie, kuri strādājuši pie Kunga pilnu dienu (t.i., visu mūžu), ir muļķi?
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.11.14 16:24:19
+jean
vai jūs paši sevi manāt esam to kurnētāju pulkā? un tāpēc par visām varītēm aizstāvat to? pat ar visai absurdiem apgalvojumiem, kā, piemēram: lai jaunajiem būtu labāk!
Esam, esam Tāpēc arī aizstāvam. Vai Tu vari paskaidrot, kāpēc tas ir absurds apgalvojums: lai jaunajiem būtu labāk?

vai tā pamācīdami jums šķietas, ka dodat pienācīgu piemēru viņiem, kā viņiem jārīkojas, kad viņi būs tie pieredzējušie pēc 20-30 gadiem??????
Jā, cik nu man tas izdodas.
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.11.14 16:36:12
+jean
tikai tad ja tu atgriezīsies no grēkiem, tad saņemsi pestīšanu.
Vai Kristum arī vajadzētu atgriezties no grēkiem, kurus Vinš uzņēmās? Vai tad tādu, kurš uzņemas citu grēkus, mēs nesaucam par pestītāju? Nu, lūk, ja tu, kristietis būdams, pie vajadzības uzņemsies otra cilvēka grēkus, tu mazliet būsi viņa pestītājs, t.i., būsi darījis Dieva prātu.
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.11.14 16:40:27
+jean
atgriešanās no grēkiem ir nepieciešama, lai atjaunotos Dieva un cilvēka saikne. Varbūt, ka tā ir vajadzīga cilvēkam, tomēr to ierosina Dievs. Iniciatīva nāk no Dieva un Viņš caur savu vārdu Svētajā Garā rada cilvēkā atgriešanos no grēkiem .
Amen.

Tomēr arī kristietis savā miesīgajā pašlepnumā var noraidīt Dieva aicinājumu.
Kristietis to nevar, to var tikai atkritējs.
Pater
# Labojis Pater : 2012.11.14 16:44:34
Kā savādāk mēs varam saprast samaksu vīna kalna strādniekiem (gan vecajiem, gan jaunajiem) kā mūžīgās dzīvības dāvanu, jo, piemēram, milijonu uz rokas Kungs tāpat nevienam algā nepiedāvā un neizsniedz.

+jean`am jau velk uz šo - cik esi svēts t.i. no cik grēkiem (piem.kurnēšanas) esi jau atgriezies, par tik atpestīts?
Un par cik īsteni svēts un nekurnīgs nav neviens, tad jāsāk domāt par purgatoriju?
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.11.14 16:46:00
Pater
Tā arī varam saprast.
+jean
# Iesūtīts: 2012.11.14 19:00:02
Pater, kāpēc tad šie kurn uz Dievu, saņemot kā samaksu ko daudz vērtīgāku par "miljonu uz rokas"??

Ēvald, paldies par garāku atbildi/-ēm. Tā īsti nesapratu, ko tu domā ar to otra cilvēka grēku uzņemšanu sevī. Tev nepietiek savējo? [retorisks jautājums]
TU domā, tie pilnas dienas strādnieki šai līdzībā uzņemas jaunpienācēju grēkus? Un tāpēc Dievs viņus norāj?

Ja Kristus upuris ir bijis pilnīgs un par visas cilvēces grēkiem, tad kāpēc TEV jāuzņemas vēl kāda grēki? Sludini Kristu, īsto grēku izpircēju! Tici Evaņģēlijam, tad kaut jūsu grēki arī būtu sarkani kā asinis, tomēr tie paliks balti kā sniegs
+jean
# Labojis +jean: 2012.11.14 19:26:58
Ēvald, lasot tavu garo atbildi man tā vien šķiet, ka mēs katrs runājam par savu līdzību:
Es lasu: Dievs vienus norāj --- Tu raksti: varbūt viņi rīkojušies kristīgi (bet Dievs viņus pārpratis, vai tā????)

Es lasu, ka viņi kurnēja, jo bija neapmierināti, ka saņem tik pat daudz, cik jaunpienācēji. Arī Dievs to redzēja, jo teica: Jeb vai tava acs ir skaudīga , ka es esmu labs? ----- Tu raksti: viņiem iespējams bija cita motivācija kurnēt!! Cita motivācija, ko Dievs bija palaidis garām?

Beigās tu uzdod pareizu jautājumu: Tu domā, ka tie, kuri strādājuši pie Kunga pilnu dienu (t.i., visu mūžu), ir muļķi?

Mana atbilde: viņi tomēr joprojām miesīgi cilvēki. Bet kamēr tu esi miesā, tu vari sastrādāt TĀDAS muļķības, ka vari pazaudēt ticību un Svēto Garu. Bībelē ir ne viens vien tāds piemērs.

M. Luters: Tādēļ, pievēršot uzmanību šo cilvēku sirdīm, varam skaidri redzēt, ka pēdējie nedomā par saviem nopelniem, bet bauda kunga labvēlību. Turpretī pirmie kunga labvēlību nepamana, bet raugās tikai uz saviem nopelniem, uzskatīdami, ka kungam ir pienākums tos atlīdzināt; tādēļ arī viņi kurn.

Šī līdzība kā jau to Luters un Mancelis parāda ir adresēta gan vieniem, gan otriem. Vieniem kā Evaņģēlijs, bet otriem kā bauslība uz atgriešanos:

nekurni, bet priecājies par to, ko Dievs Tev dod!!!!!! Savu darbu dēļ vieni nekļūst cienīgāki, bet otri to pavisam noteikti nesaņem darbu dēļ. Jo rīta agrumā tu biji priecīgs, ka esi nokļuvis ticīgo pulkā, tu biji izredzēts, kamēr tie otri dabūja sirmus matus dīkā nīkdami, mocīdamies ciešanās, neziņā par savu nākotni... Tu biji drošs "visu dienu", jo Tev bija uz ko paļauties, jo Tev bija dots apsolījums! Priecājies arī vakarā, nevis kurni!!!!!! Dievs Tevi mīl! Viņš ir labs!
Aivars
# Iesūtīts: 2012.11.14 20:01:58
+jean
Saprotu, ka esi teologs. Mans ieteikums Tev būtu, paskatīties kādreiz arī grieķu tekstu
Ēvalds Bērziņš
# Labojis Ēvalds Bērziņš: 2012.11.14 20:24:33
+jean
Tā īsti nesapratu, ko tu domā ar to otra cilvēka grēku uzņemšanu sevī. Tev nepietiek savējo? [retorisks jautājums]
Nevis uzņemšanu sevī, paņemšanu uz sevi, t.i., kad nevainīgais uzņemas vainīgā vainu. Man pietiek savējo, bet ir pat sakāmvārds клин клином выбивают

TU domā, tie pilnas dienas strādnieki šai līdzībā uzņemas jaunpienācēju grēkus? Un tāpēc Dievs viņus norāj?
Ne nu gluži viņu grēkus, bet paši rādās lielāki grēcinieki, nekā patiesībā ir. Un namatēvs akceptē viņu "spēli" - apsauc viņu parādīto skaudību, bet algu neatņem, ne kā tai līdzībā ar 10 000 talentu parādnieku.

Ja Kristus upuris ir bijis pilnīgs un par visas cilvēces grēkiem, tad kāpēc TEV jāuzņemas vēl kāda grēki? Sludini Kristu, īsto grēku izpircēju! Tici Evaņģēlijam, tad kaut jūsu grēki arī būtu sarkani kā asinis, tomēr tie paliks balti kā sniegs
Nu tad es (t.i., kurnētāji līdzībā) arī sludinu - ar darbiem - nekas nav efektīvāks par darbiem. Kristus ir arī piedevis visus pasaules grēkus. Vai tāpēc man tie citiem nav jāpiedod? Tikai jāsludina īsto piedevēju? Velns arī tic Evaņģēlijam, ka grēki top piedoti un paliek balti kā sniegs, tāpēc viņš ir tik "čakls". Vai Tu esi vismaz tikpat čakls un tikpat ticīgs savā [uz]ticībā kā viņš naidā?
Aivars
# Labojis Aivars: 2012.11.14 20:35:01
Ēvalds Bērziņš
A kāpēc tu domā, ka tā ir `spēle`? Kāpēc domā, ka Dievs `akceptē spēli`, nevis piedod grēku, nesaprašanu, utt?
Kāpēc domā, ka neglābjamajam parādniekam Kungs atriebjas, nevis respektē viņa izvēli noraidīt domu, ka žēlastība var būt risinājums, un nokārtot rēķinus ar visiem un visur?

Manuprāt, tā ir Jēzus līdzību izvarošana, lai arī cik cēlu motīvu iniciēta. Varbūt nevajag tēlot tiesnešus, kas racionāli pamato, kādēļ kādi ir PELNĪJUŠI tapt pestīti, bet ļaut Jēzum pašam runāt katrā ATSEVIŠĶĀ līdzībā, uzticoties, ka Viņš zina ko runā, un Tu un es esam apžēloti, nevis tādēļ, ka esam šādi vai šitādi, bet TĀDĒĻ, KA JĒZUS TO SAKA?



Velns arī tic Evaņģēlijam, ka grēki top piedoti un paliek balti kā sniegs, tāpēc viņš ir tik "čakls". Vai tiešām Tev ir tik labi un sirsnīgi kontakti ar pūkaino, ka tik droši mētājies šādiem apgalvojumiem?
+jean
# Iesūtīts: 2012.11.14 20:42:04
Ēvald, Dievs Evaņģēlijā dāvāto "algu" NEKAD neatņem. Cilvēks pats kādā brīdī no tās atsakās, kad kas cits viņam kļuvis mīļāks -- jebkurš grēks vai radīta lieta.

Pasaulīgi varu iedomāties, ko domā ar клин клином выбивают, bet kā tu to saproti kristīgā kontekstā, -- neiebraucu. Paskaidrosi, lūdzu?

Pater
# Iesūtīts: 2012.11.14 21:08:09
+jean , a` šie varbūt grib sēdēt vīna dārza Kungam pa labo un kreiso roku...

Ja skaidrojam šo līdzību kā adresētu jūdiem - kurnošajiem vecajiem darbiniekiem, tad mēs visi esam darbinieki jaunpienācēji,
un ko mums vispār lauzīt par to galvu.
Vienīgi - tad atkal paliek neskaidrs, kas domāts ar vienādo samaksu,
ja ar to domāta laicīga atlīdzība, jo jūdiem kopumā naudas lietās sokas daudz veiksmīgāk nekā kristiešiem.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.11.14 21:15:28
nezkādēļ tieši šai diskusijai atbilstošs šķiet šis videoklips - http://www.youtube.com/watch?v=wLGLBVSpBzY&feature=related
vispār gan piederētos, ka tas bārdainais peka tam moralizējoši manipulējamajam klaunam būtu pa pēcpusi iespēris. Bet nu tā taču arī ir žēlastība
Ēvalds Bērziņš
# Labojis Ēvalds Bērziņš: 2012.11.14 21:47:43
Aivars
A kāpēc tu domā, ka tā ir `spēle`?
Tāpēc, ka pēdiņās

Kāpēc domā, ka Dievs `akceptē spēli`, nevis piedod grēku, nesaprašanu, utt?
Tāpēc, ka es tās abas netaisos konfrontēt. Jā, kāpēc lai Dievs nepiedotu grēkus, nesaprašanu?

Kāpēc domā, ka neglābjamajam parādniekam Kungs atriebjas, nevis respektē viņa izvēli noraidīt domu, ka žēlastība var būt risinājums, un nokārtot rēķinus ar visiem un visur?
Lai būtu, ka respektē, man nekas nav pretī. Ka Kungs atriebjas, ir Tavs pienesums, ne mans

Manuprāt, tā ir Jēzus līdzību izvarošana, lai arī cik cēlu motīvu iniciēta. Varbūt nevajag tēlot tiesnešus, kas racionāli pamato, kādēļ kādi ir PELNĪJUŠI tapt pestīti,
Netēlo nu pats tiesnesi, kam ir aizdomas, bet kas nespēj pierādīt pelnīšanas faktu.

bet ļaut Jēzum pašam runāt katrā ATSEVIŠĶĀ līdzībā, uzticoties, ka Viņš zina ko runā, un Tu un es esam apžēloti, nevis tādēļ, ka esam šādi vai šitādi, bet TĀDĒĻ, KA JĒZUS TO SAKA?
Nu, āmen, šeit pateiktajam, bet ne augšminētajām aizdomām.

EB: Velns arī tic Evaņģēlijam (nu vismaz no ilggadējas pieredzes), ka grēki top piedoti un paliek balti kā sniegs, tāpēc viņš ir tik "čakls".
A: Vai tiešām Tev ir tik labi un sirsnīgi kontakti ar pūkaino, ka tik droši mētājies šādiem apgalvojumiem?

O, jā, viņš par kontaktiem gādā ļoti cītīgi, man pašam pat pirkstiņš nav jāpakustina.
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.11.14 22:04:11
+jean
Ēvald, Dievs Evaņģēlijā dāvāto "algu" NEKAD neatņem. Cilvēks pats kādā brīdī no tās atsakās, kad kas cits viņam kļuvis mīļāks -- jebkurš grēks vai radīta lieta.
Protams, ka Dievs neskatās, kuram ko varētu atņemt. Taču līdzībā ar 10 000 talantu parādnieku viņa kungs apskaitās un nodeva to mocītājiem

Pasaulīgi varu iedomāties, ko domā ar клин клином выбивают, bet kā tu to saproti kristīgā kontekstā, -- neiebraucu. Paskaidrosi, lūdzu?
Nu, piemēram, Kristus nāvi ar nāvi samina.
+jean
# Iesūtīts: 2012.11.15 13:56:18
клин клином выбивают
Ēvald, kā piemēru Tu devi Kristu. Ļoti labi. Tieši tas ir pareizi.

Tā arī tiem kurnētājiem jāraugās uz Kristu. Ja viņi paši darbosies pēc principa клин клином выбивают , tad sanāks vien kaut kā pazemināt Kristus nopelnu.

Vai arī tev ir kāds piemērs arī par sevi saistībā ar šo клин клином выбивают?
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.11.16 14:22:43
+jean
клин клином выбивают
Ēvald, kā piemēru Tu devi Kristu. Ļoti labi. Tieši tas ir pareizi.

Kāpēc tas ir tik ekskluzīvi pareizi?

Tā arī tiem kurnētājiem jāraugās uz Kristu. Ja viņi paši darbosies pēc principa клин клином выбивают , tad sanāks vien kaut kā pazemināt Kristus nopelnu.
Tu esi Kristus advokāts vai Kristus sekotājs? Seko Viņam un dari Viņa darbus, runā Viņa vārdus, domā Viņa domas, tas taču kristietim ir tik pašsaprotami. Jā, pareizi, kurnētāji visu dienu (mūžu) bija darījuši namatēva darbus un neviena cita. Taču nav nepareizi tos saukt arī par par pašu strādnieku darbiem, jo namatēvs nav kurš katrs namatēvs, bet viņu namatēvs, tāpat arī namatēva darbi ir viņu darbi. Namatēvs ir un paliks namatēvs. Bet ja Tu namatēva statusu gribi uzturēt, pastāvīgi atmetot viņa uzticīgos strādniekus, tu agri vai vēlu izpelnīsies nosodījumu gan no strādniekiem, gan no paša namatēva, kura darbus tie dara. Kam ir vajadzīgs konfrontēt strādniekus ar namatēvu? Vai ne namatēva pretiniekam?

Vai arī tev ir kāds piemērs arī par sevi saistībā ar šo клин клином выбивaют?
Ļoti iespējams.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.11.16 15:15:32
Ēvalds Bērziņš
kurnētāji visu dienu (mūžu) bija darījuši namatēva darbus un neviena cita - šī nu atkal ir vairāk Tava fantāzija par tēmu
Var jau arī tā alegorizēt, un saprotu, ka seko Zeltamutes interpretācijai, bet no līdzības tas automātiski neizriet
<< 1 ... 27 . 28 . 29 . 30 . 31 . 32 . 33 . 34 . 35 . 36 . 37 ... 48 . 49 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 39 , pavisam kopa bijuši: 26609