atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Vai LELB jāmainās?
Vilis Maldonis
Iesūtīts: 2011.11.03 11:32:28
Ļoti bieži esmu dzirdējis no dažādiem ļaudīm, ka mūsu Baznīca (šeit nerunāju par citām baznīcām un konfesijām) nespēj, nevar, nemāk (negrib?) būt kas vairāk, kā dogmu un cermoniju reproducētāja. Pārsvarā mācītāji ir dzīves negudri un nespēj vadīt (ganīt) ļaudis. Šo nespēju slēpj aiz teorijas zināšanām un ceremonijām un lekcijveida sprediķiem, kas sen jau "nedarbojas". Cilvēki vēlas mūsdienīgus (brīvus no nedzīvas rečitēšanas liturģijas, un nesaprotamu (mūsdienu ausīm, bet pašiem "neaizskarami svētu" tekstu) svētsvinīgumu. Kāpēc nav oficiālu modernu oficiālu dievkalpojumu versijas? Citās luterāņu baznīcās pasaulē (tai pašā ASV Misouri sinodē) ir. Un tie pulcina cilvēkus un sniedz daudziem prieku par viņu ticību... Lūk, tieši prieka trūkums par ticību mums šeit izstrūkst un šķiet, apzināti netiek audzināts un veidots. Viss ir smagnēji... kā arhibīskapa kabinetā... (bija publicēts netā - atvērtajās dienās) Vai nav tā, ka Baznīcas vadība saprot un māk tikai šo smagnējo ceļu? KO IESĀKT?
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 23 . 24 . >>
AutorsZiņas teksts
varbūt šitā [77.247.181.165]
# Iesūtīts: 2011.11.11 12:43:08
Pater Henricus

Tev daudz kur taisnība. Tomēr, kas ir "normāls mācītājs"?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.11.11 13:14:59
varbūt šitā [77.247.181.165]
Tomēr, kas ir "normāls mācītājs"?
Bet kāpēc Tu to jautā?
Vai lai pats justos pieņemts, vai lai kādu tiesātu?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.11.11 13:19:44
Pater Henricus
Es gan vairāk domāju uz luterāņu baznīcai nepiemītošo donātisma shizmas uzstādījumu
Un kā ir ar monogāmiem homoseksuāliem mācītājiiem un mācītājām?
varbūt šitā [212.93.105.65]
# Iesūtīts: 2011.11.11 13:22:56
Vispār es šeit rakstu, lai risinātu diskusiju, apmainītos domām. Vai tas nav pirmais, dabiskais iemesls, kuram būtu jāienāk prātā?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.11.11 13:29:57
varbūt šitā [212.93.105.65]
Labi, lai paliek tas retoriskais jautājums neatbildēts!
Bet tās `normālības` sakarā nāk prātā kāda saruna, kur viens garīdznieks tā retoriski man pašam vaicāja, vai gan ir iespējams precīzi izskaidrot, kaut vai ko nozīmē `mūžība` vai `dzīvošana`.
Var jau būt, ka arī ar tiem `normālajiem` klēriem, lajiem, cilvēkiem utt.. arī pietiek ar to, ka saprotam, ka tie nav kaut kādi nenormālie?
varbūt šitā [212.93.105.65]
# Iesūtīts: 2011.11.11 13:38:53
Aivars

Es to jautāju Pater Henricus komentāra kontekstā. Man liekas, ka normālība jāmeklē vispirms nevis nebļaušanā no kanceles, bet lūgšanu dzīves stāvoklī, attiecībās ar Dievu, sava aicinājuma apziņā utt. No tā nāk viss pārējais.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.11.11 13:41:32
varbūt šitā [212.93.105.65]
Ok. Šitā paskaidrojot, noteikti ir vieglāk saprast, un arī PH būs vieglāk savu normālības izpratni aprakstīt
Pater Henricus
# Iesūtīts: 2011.11.11 17:36:24
Aivars Un kā ir ar monogāmiem homoseksuāliem mācītājiiem un mācītājām? Šādu tipāžu klātesamība baznīcā liecinātu ka tā no baznīcas ir degradējusies par herēzi.
varbūt šitā [212.93.105.65] lūgšanu dzīves stāvoklī, attiecībās ar Dievu,
Tā ir visu kristiešu daļa. Bet ir - ordinācijas sakraments.
Viens no iemesliem, kāpēc ordināciju saredzu kā sakramentu, ir -
ka tā arī dod Dieva spēku padarīt savā aicinājumā objektīvi darāmo, subjektīvi neizšķiežoties pašnoniecinājumā un savas nepilnvērtības apziņā.
Aßpiд
# Labojis Aßpiд: 2011.11.11 18:43:02
vilks : a kāds varētu būt labāks reaģēšanas veids?

Saprotu, ka Tavs jautājums ir retorisks … bet piemēra pēc – kamdēļ neiedot sarunas biedram mazmazītiņu uzticības kredītu? Vienkārši pieņemot, ka TAS ko viņš saka ir TAS pats, ko viņš domā … un pamēģināt ieskatīties viņa problēmā kā tādā – tādā, kā viņš to formulē … protams, protams, mēs pavisam noteikti zinām labāk, kas viņam patiesībā sāp – bet uz mirklīti viņam noticēt taču drīkst, vai ne? Nu teica cilvēks, ka: „konkrētā antīkā liturģijas forma daudziem kļuvusi par .. slinkuma un farizejisma piekopšanas vietu” – tad pieņemam, ka tā ir viņa sāpe un par to arī runājam … lai arī cik «sīka un maznozīmīga problēma šī - mums izliktos - salīdzinot ar globālā mēroga kataklizmām», kas pašiem jārisina savā ikdienā. Ja nopietni, tad sarunas biedru sāpi parasti nonicina tādēļ, ka tā īsti nemaz nezin zāles priekš tās un baidās izgāzties, ja mēģinās atbildēt nopietni … kā mierinājums var kalpot fenomens, ka visbiežāk (9 gadījumos no 10) jautātājam nemaz nevajag atbildi … visbiežāk vajag klausītāju – tas palīdz fokusēties un pašam izdomāt savu domu līdz galam.



sabio: Starpcitu - kā nosaukt īpašību - otram piedēvēt to, ko viņš/a nemaz īsti nav teicis un tad vēl cepties it kā tiešām būtu kaut kas tāds pateikts...

O, tā ir plaši izplatīta un labi attīstīta diskusijas maniere, pazīstama ar nosaukumu: ļeņiniskais dialektisms … atpazīstama kļuva II Internacionāles laikā un vēlāk, kalpojot boļševikiem par galveno ieroci cīņā ar reformistiem, revizionistiem un renegātiem Bernšteinu, Adleru un Kautski … un pārējiem tautas ienaidniekiem …
v.šitā [212.93.105.37]
# Iesūtīts: 2011.11.13 05:46:37
Pater Henricus

OK, bet vai nav tā, ka tāda pieeja nevis konstatē, bet aprobē traukam tīru ārpusi un netīru iekšpusi? Ja, piemēram, cilvēks pēc noklusējuma ir agresīvā, ķildīgā noskaņojumā, gatavs vienmēr uzbrukt, vienmēr provocēt utt., tas liecina, ka viņš ir miesas un pat ļauno garu varā. Vērā ņemama doma par ordinācijas sakramenta spēku, kas ļauj arī tad pasniegt nevainojamus sakramentus un sprediķī iebirt pa Gara graudam, bet pamatā tāda sludināšana nebūs nekas vairāk kā zināšanu kompilācija iespējami saistošā formā. Toties ir bieži redzēts ap sevi draudzē mācītājs izplata un uztur tādu pašu noskaņojumu, kādu nēsā sevī. Cik nu ir auglīgi vienmēr paļauties uz to, ko ordinācijas sakraments spēj paveikt par spīti dvēseles stāvokim?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.11.13 12:34:05
Ak, ordinācija ir sakraments LELBā? Vai jūs tagad par RKBL runājat?
Aßpiд
# Iesūtīts: 2011.11.13 19:21:56
v.šitā [212.93.105.37] : .. izplata un uztur tādu pašu noskaņojumu, kādu nēsā sevī ..
------------------------------------
vai esi gatavs to attiecināt arī uz augstāko garīdzniecību un apgalvot, ka baznīcā ir tāds pats noskaņojums, kā bīskapu kolēģijā … proti, iet tālāk nekā Vilis Maldonis un teikt, ka: „Viss ir smagnēji... kā arhibīskapa sirdī kabinetā”???



Aivars: ordinācija ir sakraments LELBā?
------------------------------------
Ja ņem vērā ceremonijas, kas LELBā tiek piesaistītas ordinācijai un apgalvojumus, kā tā vairs neesot atceļama, tad jāatzīst, ka LELB uzskata ordināciju par neatgriezeniskām izmaiņām cilvēkā – respektīvi: sakramentu eo ipso, lai arī ko par to saka luterāņu mācība
Vilis Maldonis
# Labojis Vilis Maldonis: 2011.11.13 19:42:44
Aßpiд, nav jēgas par to strīdēties, lai jau paliek ordinācijas nedzēšamais raksturs.. Latvijā tas nedzēšas, citur dzēšas. Latvija vienmēr būs mums pasaules centrs. Pasaules lielajā baznīcas smilškastē tiek iedalītas dažādas lomas un piedēvēts izdarībām arī viskautkas ... teologiem vajag darbu un bibliotēkām - lasītājus. Mans jautājums tas pats vecais- vai veids kādā mēs "iesaiņojam" kristīgo vēsti un nesam to pasaulē, tiešām ir labākais un tas darbojas. Vai nav tā, ka mēs darām kaut ko inerces pēc un citi veidi, gan misijā, gan žēlastības izdalīšanai būtu daudz iepriecinošāki mums pašiem un darbīgāki pie mūsdienu ļaudīm. Un visas konservātoru teoloģiski dziļās atmazkas - tikai atmazkas.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.11.13 19:47:35
Aßpiд
Cik nu atceros, tad pie šādiem jautājumiem, vismaz kādai mācītāju konferencei būt bijis jāpublisko sava rezolūcija. Bet nu tā kā tāda, kas ietu pretī Vienprātības grāmatai, šai sakarā nav bijusi, tad gan jau cienījamie diskutanti ir kļūdījušies nepareizā forumā nepareizu viedokli paužot. Bīskapi noteikti visu izskaidrotu smalkāk.
Vilis Maldonis
# Labojis Vilis Maldonis: 2011.11.13 19:55:36
Aivars Kā lai izskaidro praksi? M. Santam netika atņemta ordinācija. Bēdīgi slavenais notiesātais pedofīlijas lietā netika ordinēts mūsu baznīcā, bet ievadīts kalpošanā. Bet tam, laikam, ir cita diskusija jāatver .. vai arī kapitulam jāvaicā bīskapiem, kāpēc tā tiek darīts.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.11.13 20:02:37
Vilis Maldonis
Ko es tev varu izskaidrot? Labāk vaicā to visu personīgi arhibīskapam.
Par Santu maz ko zinu, par Lēvaldu, savukārt, cik dzirdējis esmu, ne visi bīskapi pat tika īsti izsmeļoši iepazīstināti ar situāciju.
v.šitā [212.93.105.37]
# Iesūtīts: 2011.11.13 22:40:35
Aßpiд

"vai esi gatavs to attiecināt arī uz augstāko garīdzniecību un apgalvot, ka baznīcā ir tāds pats noskaņojums, kā bīskapu kolēģijā"

Principā jā, bīskapu iekšējais stāvoklis noteikti ietekmē gaisotni baznīcā. Taču V.Maldoņa raksturojums lai paliek viņa subjektīvais skatījums. Tas, ka viņš par Baznīcu runā smilšukastes terminos, arī kaut ko par viņu liecina.
v.šitā [212.93.105.37]
# Iesūtīts: 2011.11.13 22:50:52
Aivars

Ja LELB apliecina Vienprātības grāmatā apkopotos luteriskos apliecības rakstus, tad LLELB - ā ir labs pamats runāt par ordinācijas sakramentu.
Vilis Maldonis
# Iesūtīts: 2011.11.13 23:06:09
v.šitā [212.93.105.37] Es par smieklīgajiem odu kāšanas mēģinājumiem... un ironiski par to nenormālo svarīguma sajūtu ar kuru sirgst atsevišķi mācītāji un teologi .. un arī par humora un paškritikas trūkumu tai pašā publikā. Paldies par uzbraucienu.
Aßpiд
# Iesūtīts: 2011.11.13 23:09:22
Vilis Maldonis
------------------------------------
Atbildot uz jautājumu – NĒ … nedarbojas un ir ļoti tālu no tādas, ko varētu par labu saukt. Ar to domāju kā liturģiju, tā sprediķošanas veidu … pātagas un burkāna pielietojums – jeb „bauslības un evaņģēlija pasludinājums”, ko klausoties nevar tikt gudrs – vai bauslība tiek lietota pedagoģiskā jeb didaktiskā nozīmē, toties ir pilnīgi skaidrs, ka augstākais evaņģēlija labums ir tie augļi, ko saņems uzcītīgie 1/10 tiesas maksātāji… (Protams, ka drīkst atkal uz pirkstiem uzskaitīt tās vietas, kur esot pilnīgi citādi …)
Manas simpātijas pieder mājas dievkalpojumiem – tiem, kuros ir lielāks uzsvars un 2/3 laika tiek veltīts sadraudzībai … (nekad neesmu spējis saprast – kādā nozīme ir dievkalpojumam, kuru vadošais mācītājs nezina, kā sauc pat pirmajā rindā sēdošos)


Aivars: Bīskapi noteikti visu izskaidrotu smalkāk
------------------------------------
Tu saki? Hmmmm … ja Tev rodas izdevība – paprasi viņiem: „Vai arhibīskaps var kļūt par unus inter pares, jeb primus ir viņā kā iededzināts?” „Vai bīskapu var atkonsekrēt atpakaļ par mācītāju, ja viņš izrādās amatam nepiemērots? Jeb viņu профпригодность ir predestinēta?”



v.šitā [212.93.105.37]: viņš par Baznīcu runā smilšukastes terminos
------------------------------------
Mārtiņš Luters par Baznīcu runāja bordeļa terminos ... ko tas par viņu liecināja?


<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 23 . 24 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 98 , pavisam kopa bijuši: 29529