atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Vai LELB jāmainās?
Vilis Maldonis
Iesūtīts: 2011.11.03 11:32:28
Ļoti bieži esmu dzirdējis no dažādiem ļaudīm, ka mūsu Baznīca (šeit nerunāju par citām baznīcām un konfesijām) nespēj, nevar, nemāk (negrib?) būt kas vairāk, kā dogmu un cermoniju reproducētāja. Pārsvarā mācītāji ir dzīves negudri un nespēj vadīt (ganīt) ļaudis. Šo nespēju slēpj aiz teorijas zināšanām un ceremonijām un lekcijveida sprediķiem, kas sen jau "nedarbojas". Cilvēki vēlas mūsdienīgus (brīvus no nedzīvas rečitēšanas liturģijas, un nesaprotamu (mūsdienu ausīm, bet pašiem "neaizskarami svētu" tekstu) svētsvinīgumu. Kāpēc nav oficiālu modernu oficiālu dievkalpojumu versijas? Citās luterāņu baznīcās pasaulē (tai pašā ASV Misouri sinodē) ir. Un tie pulcina cilvēkus un sniedz daudziem prieku par viņu ticību... Lūk, tieši prieka trūkums par ticību mums šeit izstrūkst un šķiet, apzināti netiek audzināts un veidots. Viss ir smagnēji... kā arhibīskapa kabinetā... (bija publicēts netā - atvērtajās dienās) Vai nav tā, ka Baznīcas vadība saprot un māk tikai šo smagnējo ceļu? KO IESĀKT?
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . 24 . >>
AutorsZiņas teksts
Vilis Maldonis
# Labojis Vilis Maldonis: 2011.11.16 17:53:06
Aivar, Es par LELBā globāli saredzēto. A Mārtiņa draudzi revolūcija samals!!!
Roze
# Iesūtīts: 2011.11.16 17:55:01
Aivars
Vai tad Maldonis uzdodas par Mārtiņdraudzes locekli? (Neesmu visu izlasījusi.)
Aivars
# Iesūtīts: 2011.11.16 17:57:55
Vilis Maldonis
Dikti štruntīga tā revolūcija tad izklausās

Roze
Nē. Cik saprotu, viņš ir no Viļdraudzes. Mārtiņš ir no savējās
Roze
# Iesūtīts: 2011.11.16 17:59:39
Aivars
Vai neizklausās pēc mūsu garlaikotajiem e-brāliem?
Vilis Maldonis
# Iesūtīts: 2011.11.16 18:06:27
Roze Tas ir vislabākais! ŪŪ!!! Svešie!!! Ienaidnieks to saka, tāpēc lienam dziļāk ierakumos.

Aivars Nē, es jokoju. Un beidzu šeit sēt savu kaitniecību.
Roze
# Iesūtīts: 2011.11.16 18:07:52
Vilis Maldonis
Nē, smieklīgie!
Vilis Maldonis
# Labojis Vilis Maldonis: 2011.11.16 18:14:20
Roze Piekrītu, viņi ir smieklīgi.. īpaši ar lielajiem beftheniem.. kā bērnu lacītēm...
http://lh3.ggpht.com/_PNo-zIEiup8/S14Cn6ZVDQI/AAAAAAAACUA/55VYnJQ3.. TV0/s800/ELBL%20pastors.jpg
Aivars
# Iesūtīts: 2011.11.16 18:16:22
Roze
Es nedomāju, ka Vilis noteikti nav LELB loceklis. Gan jau viņš ir LELB patriots ar savu redzējumi, ko tikai vēl līdz galam nav noformulējis.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.11.16 18:18:27
Klau, šitā gan nevajag apsmiet ticības brāļus Kristū.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2011.11.16 19:10:54
Vilis Maldonis
LELB ilggadēji liek uzsvaru uz ārišķām, vecām liturģijas formām un teoloģijas teoriju, kā arī uz arhibīskap` un mācītāj` centrisku sistēmu.

Redz, manā draudzē tas nav novērojams.
Bez tam tavs viedoklis, ka LELB liturģijas formas ir "vecas" un "nemodernas", manuprāt ir aplamība saknē. Jo liturģija nav vērtējama tāpat kā kultūras vai izklaides pasākumi, un manuprāt svarīgāk ir draudzes spēja piedalīties dievkalpojumā nevis apjūsmot "liturģiskos sasniegumus". Tā "vecā" liturģija brīnišķīgi pilda savu uzdevumu un, cik zinu, pastāv citas problēmas un iemesli, kamdēļ dievkalpojumā tiek izmantoti vai nav vieni vai otri elementi, un tie pārsvarā ir pilnīgi citi nekā tiek minēti klasiskajos pārmetumos LELB vadībai un kursam.
Aßpiд
# Iesūtīts: 2011.11.16 19:36:49
Aivars
Strīdēties ar Tevi par tēmu, kas līdzinās apgalvojumam: Sākumā lietuvieši zirgus nemaz nepazina, jo viņi tos sauc par „arklas” (kas nemaz nav zirgs), bet īstus zirgus viņi ieraudzīja tikai vēlāk pie latviešiem, kādēļ pēdējos vēl aizvien sauc par „zirga gaļvas”; - man nav intereses.

Un tādēļ –
pieņemam Tavu definīciju par sakramentiem/mistērijām/noslēpumiem, kā „divām Kristus iedibinātām un ar konkrētiem Pestīšanas apsolījumiem un materiālo elementu saistītām visiem adresētām lietām”;
tāpat pieņemam Tavu tēzi (ar redakcionāliem labojumiem): „visa Kristus Baznīca pazina Kristību un Sv. Vakarēdienu, divas .. dārgas un īpašas Dieva dāvanas, kas vairumā gadījumu arī tika īpaši izceltas”.

Ja Tu spēj pieņemt arī, ka -
Baznīca sakramentus ir pazinusi visā savas pastāvēšanas laikā – arī tad, kad tajā (neredzamā svēto kopienā) kā priesteris kalpoja Melhisedeks;
izpratne par `sakramentu radītām neatgriezeniskām izmaiņām tā saņēmēja personībā` ir daļa no vienprātīgas izpratnes par sakramentu pārvaldīšanu –
tad varēsim uzskatīt, ka esam vienojušies … jā nē – miegu tādēļ nezaudēšu.
vilks
# Labojis vilks: 2011.11.16 19:45:25
Vilis Maldonis
LELB ilggadēji liek uzsvaru uz ārišķām, vecām liturģijas formām un teoloģijas teoriju, kā arī uz arhibīskap` un mācītāj` centrisku sistēmu.

Tādi esam. Man nepatīk. Mana prognoze, ka tādā veidā turpinot, izmirsim.

Tiktāl varētu piekrist. Draudze, kurā visu dara tikai mācītājs vai kur mācītājs nekādus vadības un organizācijas darbus nedeleģē lajiem, tiešām izmirst. Kā arī tāda, kuru mācītājs nevada vispār, bet ļauj lajiem vilkt deķīti katram uz savu pusi. Ir liela māksla atrast labu vidusceļu starp to visu.

Bet es arī ieteiktu vispirms reformēt savu draudzi un pēc tam mērķēt uz baznīcas mainīšanu. Kā arī organizēt pašam savu atbalsta grupu, jo cīnoties vienam, ir viegli izdegt un iznīkt. Arī mācītājiem ir vajadzīgs atbalsts un organizētā veidā, šķiet, tas pašlaik pie mums īsti nestrādā.

Savukārt vecās formas - nu nez. Es esmu ļoti laimīga ar to, ka manā draudzē ir A kārtība, kuru es piedzīvoju daudz svētīgāku kā C kārtību, kas bija manā pirmajā draudzē. Svētceļojumos, bērnu un rāpotāju dievkalpojumos u.tml., protams, iederas un ļoti noder arī citādākas kārtības, ar ģitārām, bungām un citām dziesmām, tomēr draudze nav tikai bērni un jaunieši, un arī 40+ un 50+ gadīgajiem ir vajadzīga atbilstoša dievkalpojumu kārtība. Savukārt daļa no jauniešu vidū populārajām dziesmām ir tādas, kuras man arī 30+ gados vairs neko neizsaka un man ar tām ir grūti lūgt Dievu. Atšķirībā no korāļiem, kuri tomēr ir diezgan universāli, ja vien tiek atbilstoši spēlēti un dziedāti.
liepājnieks
# Iesūtīts: 2011.11.16 20:01:41
vilks Tādi esam. Man nepatīk. Mana prognoze, ka tādā veidā turpinot, izmirsim.
Tiktāl varētu piekrist.


Vai patiesi tādi mēs esam? Pie mums Liepājā tad viss ir savādāk!
vilks
# Iesūtīts: 2011.11.16 20:08:39
liepājnieks
Mana piekrišana uz "tādi esam" attiecas uz to, ka ir draudzes, kurās tā notiek. Abās draudzēs, kurās esmu bijusi/esmu, šādas tendences ir novērotas (un novērojamas joprojām), kā arī ir dzirdēti daži bēdīgi stāsti no citām draudzēm (kāds pat salīdzinoši svaigs). Labi, ka Liepājā tā nenotiek. Cik man zināms par Liepājas draudzēm, tad tā vai citādāk, bet katra no viņām savā veidā attīstās. Tas ir ļoti labi.

Tāpēc es mēģināju pateikt Vilim Maldonim, ka, manuprāt, ir svarīgi vispirms attīstīt katram mācītājam pašam savu draudzi, un tad domāt par plašākām reformām.
lumbago [173.254.192.35]
# Iesūtīts: 2011.11.16 20:12:57
Varbūt man tikai likās, ka Maldonis grib reformēt no apakšas, bet savā reformu projektā visas izmaiņas gaida no augšas?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.11.16 20:19:15
Aßpiд
Par ko tu tur tik histēriski cepies, es nudien nesaprotu. Zirgi, Melhisadeks, neredzamas personības ... vai pats maz esi ar sevi vienprātīgā izpratnē par šo zemapziņas izvirdumu? Bet lai Tev laba veselība, mīļais zirga gaļva. Dusi saldi, sapņo jauki, rītā priecīgs pamosties. Gan jau kaut kad izstāstīsi, jo šobrīd nudien nesaprotu, par ko ir strīdēšanās
Aßpiд
# Labojis Aßpiд: 2011.11.16 20:26:04
Laiks ķerties pie Viļa Maldoņa programmas – padomāt: ko no tā viņš spētu realizēt kā lajs un ko – kā ordinēts klēriķis … un par ko viņš vienkārši dabūs pa biksēm.

Identitāti (kristīgu un luterisku) veidojošs darbības kopplāns – nē, tādu Vilim Maldonim rakstīt neļaus … viņš, protams, var papūlēties, lai pēc tam to glabātu savā rakstāmgaldā … augstākais, kas iespējams – sagatavot pāris lajiem paredzētus seminārus, ko tad vadīt pašam par savu naudu savā un savu draugu draudzēs - kā lajam to darīt pat būtu vieglāk (lajam, kurš ir speciālists kādā jomā, neviens neko neuzdrošināsies pārmest – un arī naudas viņam kabatā būs vairāk, nekā mācītājam bankā).

Komunikācijas prasmes treniņi garīdzniecībai – ja tiks ordinēts, varēs pa kluso trenēties un mēģināt piesaistīt vēl kādu. Ja kā lajs piedāvās kādam LELB klēriķim „paaugstināt komunikācijas prasmi” – labākajā gadījumā dabūs pa ķobi ar altāra svečturi.

Draudžu apkalpošanas optimizācija – nu, varētu sākt mācīties braukt ar krosa moci … vēlāk, kad tiks ordinēts un izsūtīts kalpošanai aiz 101. kilometra, šāda prasme lieti noderēs.

"Zaļā gaisma" mūsdienīgam dievkalpojumam - Stāsti manim Daugaviņa, Gauja necieti jel klus` …

Baznīcas vadība, kurai interesē vienotība mācītāju un draudžu starpā – ja Vilis Maldonis spēs tos vienot slavas dziesmā vadībai - vadības interese būs patiesa un nedalīta.

Baznīcas vadītāja krēsls - uz noteiktu termiņu un personīgu atbildību par lažām … principā tas jau notiek – lažojoši autokrāti ap sevi spēj pulcināt tikai glaimojošus roklaižas un ātrāk vai vēlāk zaudē iespēju reāli vadīt notikumus … tā radot iespaidu, ka „ar reformām "no augšas" būtiskus uzlabojumus panākt nevar; jo gribēts un darīts ir daudz, bet reālā rezultāta .. tak nav”.

Optimizēt LELB izdevumus – no Dieva puses, Vili Maldoni, šito nekur skaļi vairāk nepiemini … padzirdēs to Roze pie Tevis inkognito viesojoties – būs Tev dūcis zem lāpstiņas ... un saki ardievas tiem, ko mīlējis esi.
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2011.11.16 20:33:56
vilks Draudze, kurā visu dara tikai mācītājs vai kur mācītājs nekādus vadības un organizācijas darbus nedeleģē lajiem, tiešām izmirst.
Kāpēc baznīcas vēsturē draudze joprojām nav izmirusi.
Uzskats, ka vadība un organizācija būtu jānodod laju rokās lai viņus tādā veidā piesaistītu un viņi nepamestu draudzi, ir pavisam, pavisam jauns.

Piemēram, poļi 50% apmērā ik svētdienas apmeklē dievnamus un viņiem neesot nekādas teikšanas pie lēmumu pieņemšanas draudzē.
Un uzdrīkstos minēt, ja viņiem būtu šāda teikšana pašmērķīgi uzticēta, nebūtu šo 50% baznīcēnu , šis skaitlis būtu nesalīdzināmi zemāks, kā to liecina situācija protestantisko demokrātiju valstīs, kur pie vadības un organizācijas baznīcā tiek katrs kam nav slinkums.

jāatzīst, ka tas, kas panākts, nav tas, pēc kā cilvēki visvairāk ilgojas.
Pēc kā tad īsti cilvēki ilgojas? Tu pēc viena, vēl kāds pēc otra,
Lapšans un co. pēc vēl kaut kā cita. Paskaidro precīzāk, lūdzu?

Vilis Maldonis "Zaļā gaisma" mūsdienīgam dievkalpojumam Es joprojām nesaprotu, vai tu piedāvā luteriskās liturģijas vietā baptistu vai harizmātu liturģijas?
Tomēr nesenuma ziņā mūsdienīgākas.
Baptistiem svarīgs ir ansamblis, un parasti tas izpilda augstāka līmeņa skaņdarbus par harizmātu slavas grupām.
Un pēdējiem ir svarīgi dziesmu laikā lēkāt.
liepājnieks
# Iesūtīts: 2011.11.16 22:40:33
Aßpiд Mani neatstāj sajūta, ka Tu cīnies ar kaut kādiem iedomu tēliem. Vai Tu vispār esi Latvijā??? Kad Tu pēdējo reizi esi bijis kādā mūsu dievkalpojumā, vai kādā citā kopā būšanā? Tavu iepriekš rakstīto varētu uztvert kā neizdevušos joku, ja vien nebūtu tā, ka Tu visam tam, ko rakstīji arī patiesi tici.
dafne
# Labojis dafne: 2011.11.16 22:49:25
liepājnieks
nu vispar jau..izklausās vairak pēc šausmu stāsta nevis joka..ipasi tas gabals,kur dabūs pa ķobi ar altara svečturi..labakaja gadijuma..neuzdrosinos jautāt..kas būtu slikākaja gadijumā

tiešam gribas jautat vai ir tik s****?
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . 24 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 94 , pavisam kopa bijuši: 35294