atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu sievietes un kalpošanas amats
Voldemārs
Iesūtīts: 2007.07.11 15:28:49
Cik atceros, J.Vanagu par arhibīskapu ievēlēja, jo viņš pastāvēja pret sieviešu ordināciju. Nu jau kādus gadus tiek atkal piepulcinātas jaunas evaņģēlistes. Vai nesanāk, ka notiek pretējais tam, ko J.Vanags solīja pirms viņu ievēlēja?
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 49 . 50 . >>
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Iesūtīts: 2009.03.31 12:45:20
vai, tas gadījumā, neattiecas tikai uz pirmajiem 2 cilvēkiem?
ibo tava un vilka radīšanas veids, kārtība, un grēkā krišana nearko neatšķiras... Jeb tev ir cita teorija šai sakarā?


Atkal... man nav nekādas teorijas... Es te ne savas domas, bet to ko var izlasīt Rakstos... Ar pretenzijām lūdz pie Rakstu autora!
EzītisMiglā
# Labojis EzītisMiglā: 2009.03.31 12:47:45
Mulders
Ar radīšanas un grēkā krisanas kārtību un vietu Dieva iestādītajā pasaulē! Tieši šajā kārtībā arī Pāvils pamato sieviešu ordinācijas aizliegumu!
Tipa, ja no kādiem 2 pirmajiem cilvēkiem vairāk sagrēkoja sieviete Ieva, tad viņas pēctece Terēze līdz ar to ir nederīga tikai dzimuma dēļ.
Un tev vēl ir iebildumi par svēto govi, khmm, dīvaini ...

Ar pretenzijām lūdz pie Rakstu autora!
Aha, tad būs kārtējais FUAQ.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.03.31 12:52:53
IMHO tu kaut ko smagi putro.

Nē tu putro!

Aicinājums uz Mācītāja Amatu var būt arī neticīgam Saulam un pēcāk arī viņam nāk ticība, dabīgi. Savukārt tas, ka kāds ir ticīgs, vēl nenozīmē, ka viņš ir aicināts par mācītāju!

Jēdziens "Aicinājums" šai kontextā, ja nesaprati ir "Ordinācijas Aicinājums" nevis aicinājums būt par dajebko citu!
Voldemārs
# Iesūtīts: 2009.03.31 13:11:37
vilks!
1,5 gads atbildei nav mazs laiks
Domāju, ir skaidrs, ka mūsu viedokļu atšķirība ir balstīta dažādās pieejās Rakstiem. Tu lasi (es ceru) tos pašus vārdus, kurus lasu arī es, bet Tu (nez kāpēc) saproti tos pa savādāk.
Lai vai kā, Tev, Vilks, žetons par vārdiem "Ja godīgi, uz šo jautājumu man nav īsti atbildes." Protams, ne jau es esmu Rakstu autors, tas ir Dievs. Tāpat, arī es neesmu Rakstu patiesais interpretētājs, tas ir Svētais Gars. Tāpēc arī es neesmu tas, kas Tev var galīgajā autoritātē kaut ko pārmest. Tikai viens gan ir skaidrs, diez vai viens un tas pats [G]gars var iniciēt tik pretēju interpretāciju šinī, ļoti nozīmīgajā jautājumā. Galējo Autora atbildi mēs uzzināsim Pastarajā tiesā Tad arī uzzināsim visus citus sīkumus, kuros es (iespējams, arī Tu, u.c.) esmu kļūdījies un bijis nebiblisks. Vēl, laikam, bišķi jāpagaida.
Savukārt, diskusija savā būtībā, nebija par/pret sieviešu ordinēšanu, bet par konsekvenci vienā vai otrā nostājā. Protams, pašlaik evaņgēlistus/es neieved pats arhibīskaps, kā tas notika līdz zināmam laikam 90tajos gados. Taču šī jautājuma būtība, kurš ir tas, kas cilvēku dara par mācītāju/evaņģēlistu, jāatstāj citai diskusijai? Tanī varēs spriest, vai ievedējs (ordinētājs) ir cilvēks kāda amata (vai titula) spēkā, vai tas ir Dievs, kas katru aicina savam kalpojumam. Ja pēdējais, tad jau ir maza nozīme tam, vai viņu ieved kāds, kurš saucas bīskaps, vai kāds kurš saucas prāvests/mācītājs, vai draudzes vecaji, un pati procedūra ir tikai kārtības jautājums?
Bet par baznīcas mācību un tās atbilstību Rakstiem, kā zināms, mēs luterāņi, esam atbildīgi katrs ikviens Tāpēc arī uzdodu jautājumus, par kuriem, lai arī nesaņemu atbildes, esmu norūpējies, jo šī ir arī mana baznīca
Zobradzis
# Labojis Zobradzis: 2009.03.31 14:54:29
O, te ir tēma!
Pamatproblēma ir apstāklī, ka pašā sākumā netika atrunātas dažas lietas.
+Pirmā, ko darīt LELB mācītājam, ja māsu draudzes mācītāja brauc ciemos un grib kalpot. Tas vietējā gana ziņā.. Priekš tautiešiem tālumā netika atšifrēts kā konkrētās situācijās atšifrēsies - neordinēju, bet jau ordinētajām neliegšu.
+Otrā, ko darīt tādā Zaļās ceturtdienas dievkalpojumā, situācijā, kad ierodas amatmāsas. Kā pagājošgad Rīgā.
+Trešā, ka no paša sākuma nav skaidra nostāja starp lēmumu ordinēt (tāds esot pieņemts) un attieksmi neordinēt.
Bet tā ir tikai viena no lietām, kas nav atrisināta un paskaidrota Vienkārši, Skaidri un bez Vienaldzības par tiem, kam tas svarīgi...
Tā kā teksti šurpu turpu šai vietā to neatrisinās. Taču neatrisinājums ir lēnās gumijas vilkšanas un klusās rūgšanas raugs.
Balss
# Iesūtīts: 2009.03.31 15:52:13
Ctulhu

Piedošanu, nopietnie brāļi, ka tik nopietnā tēmā man sanāk nepiedienīgi smiekli... jo apgalvojums pirms tam bija TIK nopietns...
Zobradzis
# Iesūtīts: 2009.03.31 16:07:27
Cibricis Nu mani vairāk saista, kas man dievkalpojumā stāv altārī, bij reize, ka tā neveikli bij, kad tāluma viešņa atbrauca.. Tauta jau mana berzīti, bet tāda skaidrība nav.

Balss un Ctulhu Man šķietas, ka Cibricis ar to sodomiju bij domājis ko citu nekā sts. Man nāk , ka jums atkal sts, visi mēs te forši esam. Paralēlīte. Homoseksuāls saka: man ir jūtas pret savu dzimumu, mīlu, mans piepildījums, mana būtība u.tt. Bet īstenībā Dievs radījis V+S attiecībām. Orinācijas kandidāte: tas ir mans aicinājums, tur mans piepildījums, es to jūtu u.tt. Bet bibliski (pa Dievprātam) tas nav. Tur tas salīdzinājums, ka netikļu jūtas pakļaujam Dieva vārda autoritātei, bet sieviešu mācītāju aicinājuma izjūtas - ne. Es tā to saprotu. Starp citu šī nav oriģināla doma, ar bārdiņu.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.03.31 18:11:28
Voldemārs
Galējo Autora atbildi mēs uzzināsim Pastarajā tiesā Tad arī uzzināsim visus citus sīkumus, kuros es (iespējams, arī Tu, u.c.) esmu kļūdījies un bijis nebiblisks. Vēl, laikam, bišķi jāpagaida.

Domā, tad ļoti svarīgi būs visi sīkumi? Starp citu, no kurienes šis viedoklis, ka pastarajā tiesā viss tiks izklāstīts? Tiesas (un eksāmeni) jau nav semināri, kur visu izklāsta
Atvainojos par oftopiku.
Mirga
# Iesūtīts: 2009.03.31 18:20:17
Kas rakstos stāv rakstīts, tas tur stāv, nebūtu tik daudz šķēpu jālauž, bet, kā tas te parādās, lieta ir cita, proti, mūsu pašu pareizība un attieksme.
Ja kāds mācītājs baznīcā sastop mācītāju-sievieti un tad domā (vai saka): Šausmas, viņa nav Dieva aicināta, es viņai blakus nestājos, vai tad loģiski nevarētu rasties jautājums: Tu esi drošs, ka esi aicināts? – Jeb pietiek ar to vien, ka ir vīrietis? –

Es zinu, tas ir ļoti vienkāršoti, bet reizēm tas tā izskatās. – Un neviens te nav pajautājis, ko tādā situācijā darītu Jēzus?
Un ir vēl daudz citu jautājumu, bet nu nevar visu vienā reizē.
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2009.03.31 18:38:26
Tagad par tēmu.

Pirms gadiem saskāros ar šo situāciju. Dievkalpojumā līdzās draudzes mācītājam viešņa - mācītāja sieviete. Toreiz man tas likās baisi. Pat apsvēru pie sevis domu, vai vispār iet pēc sakramenta. Bet tomēr aizgāju un, šķiet, nekas sliktāk ar mani nenotika. Toreiz nopamatoju to sev, ka nav ko ļaut lepnībai varu, kā arī es saņemu sakramentu - kas ir no Dieva, ne cilvēka.

Tagad man vairs nav dzelžainas pārliecības, ka vispārpieņemtā interpretācija, kas izslēdz sievieti kalpošanas amatā, tiešām ir tik viennozīmīga. Kāpēc? - tamdēļ, ka esmu pēdējos pāris gados vairāk iepazinies ar Rakstiem, ar dažādiem uzskatiem, esmu centies apspiest savus iekšējus viedokļus "tāpēc, ka es tā uzskatu" utt., kā arī mazināt Apsūdzētāja lomu viedokļa formulēšanā - un tā bilde reizēm veidojas citāda, vismaz argumentācijas un motivācijas ziņā.

Brīžam šķiet, ka vajadzētu pašam studēt teoloģiju.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.04.01 02:03:48
Mīļais Indriķi,
ja nebūtu šo "pagaidu risinājumu" un uzticīgas kalpošanas (tai skaitā no sieviešu - evaņģēlistu puses), visticamāk daudzi no šajā forumā kaislīgi runājošajiem nemaz nebūtu nonākuši pie ticības."
Vai Tev neliekas, ka ar to var aizbildināt arī vēl krietni lielākas ķecerības, piemēram, homoseksuālisti - mācītāji, mācītāji - Trīsvienības apšaubītāji utt. Tātad, kur ir robeža?


Robeža ir Kristus. Viņš pienāktu klāt tādiem , kuri pārmet - lai viņa kalpo... Jo Jēzus principā bija un ir pret auKstākstāvošām personām. Homoseksuālistus salīdzināt ar sieviešu kalpošanu ir grēks, jo sievietes kalpo Jēzum. Homīši - ragainim. Nu , vajag taču saskatīt atšķirību.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.04.01 02:24:43
Voldemārs
Diezgan neteoloģiski prasīt no Vanaga to , ko viņš paudis reiz....
Ja viņš domas maina - uz labu , tad tas ir tikai svētīgi... mēs visi kļūstam gudrāki. Tas būtu jocīgi , ka arhibīskaps nemainītos...vai ne..? Jo Dieva darbs mūsos kanonizējas, veido apskaidrības , atklāsmes, ...mūžigu turpinājumu. Ja ir kas labāks , tad sliktais jāaizmirst visiem kopā. Bez pārmetumiem. Jo sīkumi ir - ,, nākamo lietu ēna,,. Nākamās lietas ir - laiks, kad nebūs laika tādiem sīkumiem. Dieva vārds no katras mutes būs bonuss kāda izglābšanai.
Austrumos sievietes pats par sevi daudzās valstīs , tiklīdz kā apprecās, nedrīkst iziet bez vīra atļaujas no mājas un , kur vēl sarunāties ar vīriešiem. Rietumos sievietes sabiedrībā dara to pašu , ko vīrieši. Tas nozīmē , ka sludināt un kalpot baznīcā nevajadzētu būt problēmai. Jo liturģijā cilvēks ir tikai vien kā starpnieks. Visu dara Dievs. Kāda starpība - kurš ir starpnieks . Vīrs , sieva...Galvenais - vai draudze to cilvēku pieņem.
Vecā derībā gan ir savādāk. Kaut vien aiz tā , ka sieva mēnešreizēs skaitās nešķīsta utt.... Bet , tad mums jāiet atpakļ un jāsāk audzēt aitas upurēšanai....
Mirga
# Iesūtīts: 2009.04.01 22:03:20
Raksti patiesi ir apbrīnojami skaidri un loģiski un tomēr nav matēmatika. Tie nav tikai analizējami, pārdomājami un pārrunājami, bet gan arī izdzīvojami. Un tad var izrādīties, ka 2 + 2 ne vienmēr ir 4.
Varētu pamatoti domāt, ka tad jau viegli maldīties. Jā, un reizēm tas arī notiek, bet mēs neesam atstāti vieni. Jēzus garā ir ar mums ik dienas, drošs vadītājs, kas aicina: atveries, uzticies, jautā; un dažādās dāvanas, kas mums dotas, un draudzes, kā apustulis Pāvils tās apraksta.

Skaidrības labad: es arī domāju, ka draudzi vadīt pienāktos vīram.
Tomēr no Pāvila sacītā uztaisīt likumu būs grūti.

Mazs piemērs: http://www.misijauganda.blogspot.com/
Mekletajs
# Iesūtīts: 2009.04.01 22:21:27
Trilobīte, njaa, pie Tevis, māsiņ, arī baznīcā pietiek problēmiņu visādo! Tāpat kā visur, tas ir neizbēgami! Šodien pat internetā lasīju par Romas katoļu baznīca priesterēm- sievietēm Kanādā un ASV. Viņas visādi mēģina pāvestu ""pielauzt", bet viņš draudz ar izslēgšanu tiem bīskapiem, kas viņas ordinējuši un droši vien viņām- tām priesterēm arī. Redzēju YouTube arī ordinācijas video!
Vikentijs
# Labojis Vikentijs: 2009.04.02 10:05:57
Mekletajs Var dabūt saitu, kur to palasīt? Nekad nebiju dzirdējis, ka katoļi līdz tādiem pigoriem tikuši.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.04.02 12:09:10
Visu dara Dievs. Kāda starpība - kurš ir starpnieks . Vīrs , sieva...Galvenais - vai draudze to cilvēku pieņem.

Iestāsti to apusutlim Pāvilam, kad viņš liek ierobežojumus sievietēm mācīt!
Mulders
# Iesūtīts: 2009.04.02 12:19:19
Tomēr no Pāvila sacītā uztaisīt likumu būs grūti.

Grūti kam? Tam, kas tic, ka Pāvils nemelo, bet runā Dieva Vārdā, tam nekādu grūtību nav. Grūtības tas var radīt tiem, kuriem tā balss ausī vēl joporjām skan "Vai tiešām Dievs ir teicis"

Manuprāt cilvēki visvairāk klūp uz visvienkāršākajām lietām... un nevis tāpēc, ka tās ir vienkāršas, bet tāpēc, ka grēks mūsos šo vienkāršo dara sarežģītu un klupina mūs!

Cilvēka sirds ir vienmēr bijusi lokana un mēle gluma... vienmēr cilvēks ir mācējis racionalizēt visbriesmīgākos grēkus, nerunājot jau par šķietami mazākiem... laigan jebkurš grēks ir nāves grēks pēc būtības!

Pāvils ne tikai atstāj konkrētu norādi attiecībā uz to, kas un kāds var būt Bīskaps... bet gan paskaidro, kāpēc sieviete nevar būt. Ja mēs ticam pirmdzimtajam grēkam un ticam, ka Ievas un Ādama grēka sekas izplatās Visumā un Laikā līdz pat šodienai, tad kāpēc mēs neticam Pāvila argumetnācijai, ka tieši radīšanas kārtība un grēkā krišanā slēpjās tas āķis, kāpēc ordinācija Sievietei ir liegta...

Jā mēs varam tinkerot un par katru Dieva pavēli piekasīties un prasīt - kāpēc tas tā ir, vai tiešām tas TĀ ir, vai tiešām Dievs to ir teicis un tas tā ir jāsaprot... Bet pieredze liecina, ka šie jautājumi tiek uzdoti nevis tāpēc, ka cilvēks nesaprot, bet tāpēc, ka pat ļoti labi saprot, ko Dievs pasaka, bet negrib tam piekrist, negrib to pieņemt... tāpēc sāk ar šodienas postmodernismā tik izplatīto dekonstrukciju, kāmēr beigās pierāda, ka melns ir balts un balts ir melns!
Olekte [66.232.118.93]
# Iesūtīts: 2009.04.02 12:19:51
Vikentijs
http://www.romancatholicwomenpriests.org/
Olekte [66.232.118.93]
# Iesūtīts: 2009.04.02 12:25:23
Vikentijs
http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/crossing_continents/4.. 119254.stm
rainars
# Iesūtīts: 2009.04.02 19:09:40
Mācīt es vēl saprastu ka sievietēm nevajadzētu ,bet pravietot domājams nav nekāda pretruna ar Bībeli.Apustuļu darbos minēts piemērs par Varenā Dieva Varenajiem Darbiem Svētajā Garā.
bet te piepildās pravieša Joēla vārdi:
tas notiks pēdējās dienās, saka Dievs, Es izliešu no Sava Gara pār visu miesu, un jūsu dēli un jūsu meitas pravietos, un jūsu jaunekļi redzēs parādības, un jūsu sirmgalvji sapņos sapņus.
Un arī pār Saviem kalpiem un Savām kalponēm Es tanīs dienās izliešu no Sava Gara, un tie pravietos.

Ja kādai sievietei ir Gara Dāvana pravietot tad kāpēc liegt celt draudzi ?Nu ja it sevišķi viņa ņem pazemības piemēru no Jaunavas Marijas.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 49 . 50 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 176 , pavisam kopa bijuši: 18158