atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē notiks diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu.
Aivars Lapšāns
Iesūtīts: 2009.11.01 10:58:09
Ko teiksiet? Sākam diskusiju.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . >>
AutorsZiņas teksts
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.03 16:28:12
Redz, runājot par argumentāciju ir svarīgi noskaidrot uz kāda pamata to būvē. Tātad, jautājums par argumentu "svaru". Man svarīgi ir sekojoši argumenti:

1. Svēto Rakstu autoritāte, un Baznīcas tradīcijā balstīts to skaidrojums.
Es neuzticos 100% savai sapratnei par konkrēto Svēto Rakstu vietu, bet skatos ko par to ir sacījuši pirms manis. Pirms manis ir dzīvojuši daudz gudrāki, un svētāki ļaudis, kuri arī ir Rakstus lasījuši. Turklāt, hronoloģiski skatoties, ir tādi, kuri ir dzīvojuši ļoti tuvu Jēzus laikam - runājuši ar apustuļiem, vai viņu tiešajiem mācekļiem. Viņu domas un spriedumi man ir arguments, ļoti svarīgs arguments.

Mazāk saistošas man šķiet kāda jūsmīga brāļa, vai māsas domas par to ko viņš ir lasot konkrētu Svēto Rakstu vietu sapratis. Nu būsim pazemīgi un atzīsim, ka ne mēs pirmie Svētos Rakstus lasām.

Tādēļ lasot Svētos Rakstus ir jāņem vērā, vismaz jāzina, ko par to ir sacījuši un domājuši citi, piemēram, baznīctēvi.

2. Bazīcas prakse.
Manuprāt Bazīcas prakse lielā mērā izriet no augšminētā argumenta. Lai arī tas ne vienmēr tā ir, tomēr ja runa ir par Baznīcas tradīciju, tad mums nav lasot Rakstus jāveido jauna tradīcija. Svētie Raksti ir labs filtrs pret ķecerībām un aplamībām, lai gan jāatzīst, ka ir lietas par kurām raksti klusē. Tādā gadījumā ir vērts pievērsties baznīcas tradīcijai, nevis ielikt ko no sevis.
Redziet, ja es tā iedomājos visus tos divus gadu tūkstošus, kuros pastāv Kristus Baznīca un uzdodu sev jautājumu: "Klau, vai tiešām viņi nav Bībeli lasījuši un domājši par tām Rakstu vietām ar kurām mēs te apmaināmies". Man būtu grūti iedomāties, ka divus gadu tūkstošus nevienam neienāca prātā padomāt par šādiem Sv. Pāvila vārdiem: Tur nav ne jūda, ne grieķa, nav ne kalpa, nedz svabadā, tur nav ne vīra, nedz sievas, jo jūs visi esat viens Kristū Jēzū. Gal.3:28 Nezkāpēc neviens nav secinājis, ka tā ir zaļā gaisma uz sieviešu priesterību.
Un es jautāju sev: "Klau, bet ir tak bijušas sievietes valdnieces un pagāniem priesterienes, bet viena alga līdz pat pagājušā gadsimta sešdesmitajiem gadiem nebija sieviešu priesterības. Daudz izcilu - svētu sieviešu ir bijis, bet ne kalpošanas amatā".

Varbūt, ja cilvēks ir tādās domās, ka senāk bija tie tumšie laiki, bet tagad gaišāki, tad tā var likties, ka tie tumšie ļautiņi neko nesaprata un nu jauno laiku "teologi" atklāj īsto patiesību. Bat man ir pamats domāt, ka tie ļaudis nemaz tik tumši nebija. Lai kā kritizē viduslaikus, bet pagājušajā gadsimtā nacisma un komunisma ideoloģiju radītās šausmas ir daudz, daudz, daudz lielākas. Tādēļ es uzticoties Kristīgās Bazīcas bagātīgajai pieredzei labprātāk turos pie pārbaudītām vērtībām.
Mirga
# Iesūtīts: 2009.11.03 16:30:41
Mulders

Vai tas nebija Mulders, kas kādreiz iestājās pret balsošanas ceļā veidotu baznīcu?
skolniekss
# Labojis skolniekss: 2009.11.03 16:38:24
Ivo Pavlovičs Es gan domāju, ka Svētie raksti nav tikai norādes. Un cilvēkam ir dota spēja attīstīties un domāt. Manā uztverē Dieva valstībai, tāpat arī lasītajam vārdam nav robežu.

Mazāk saistošas man šķiet kāda jūsmīga brāļa, vai māsas domas par to ko viņš ir lasot konkrētu Svēto Rakstu vietu sapratis.

Tas ir dudz vairāk brāli, ja kāds ir kaut ko sapratis. Nekā dzelžaini pieturēties pie baznīctēvu teiktā.
Ivo Pavlovičs
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2009.11.03 16:47:48
skolniekss Precizēšu savu domu.
Es sacīju:Mazāk saistošas man šķiet kāda jūsmīga brāļa, vai māsas domas par to ko viņš ir lasot konkrētu Svēto Rakstu vietu sapratis.

Te ir runa par to, ka jūsmīgais brālis augstprātīgi savu personīgo sapratni paceļ pār baznīctēvu sapratni.
skolniekss
# Labojis skolniekss: 2009.11.03 16:51:08
Mulders Vai, Tu, lasot Svētos rakstus savā attīstībā stāvi uz vietas, vai varbūt attālinies no Dieva? Vai Tavas spējas komunicēt, spriest nevar nosaukt par attīstību. Vai Dieva iepazīšana ir regress? Ja tās sievietes grib nu lai viņām ir šīs tiesības. Nu neejat uz tiem Dk. Cilvēki, kas gribēs ies. Igaunijā šāda prakse ir. Ir arī cilvēki un iet uz Dk.

Ivo Pavlovičs
Piedod, biju sapratis nedaudz savādāk.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.03 16:57:00
skolniekss
skolniekss
# Iesūtīts: 2009.11.03 17:00:30
Mulders Fu, cik šauru Dievu Tu man uzzīmēji
skolniekss
# Labojis skolniekss: 2009.11.03 17:12:22
Mulders Nu es neesmu tik ideāls, Un tieši tāpēc man ir Nepieciešams Dievs. Arī CSN neievēroju, pat apzināti... Un sieviete, kura gribēs kļūt par mācītāju arī apzināsies to... kas ir rakstīts un teoloģijas fak. to mācīsies un zinās. Cilvēkam vienmēr ir izvēle, kāpēc to liegt? Norādi, ir rakstīts nedrīkst, un tālāk lai cilvēks pieņem lēmumu pats. Vai tāpēc kristiešu pulks mazināsies, vai Kristus nebūs starp mums?
Mirga
# Iesūtīts: 2009.11.03 17:18:04
Mulders

Bet varbūt jautājums nav īstais?
Un, pieķeroties vienam simptomam, aizmirstam vaicāt par slimību?
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.11.03 17:22:40
Ivo Pavlovičs
Piedod , Ivo. Ne Tu saproti -,, es nepieļauju....,, , ne es , jo mums diemžēl nav tiešā kontakta ar Pāvilu. Bet augstāks par Pāvilu ir Dievs. Un Dievs noteikti TEvi aprās(nav Tev personīgi no manis) - Tu farizej, viņa Mani mīl, jo es redzu viņas dedzīgo sirdi, viņa ir manā pusē. Jo kas ar Mani , ir ar jums. Nu tak , ir teikts par vīru , kur mācekļi atnāk pie Jēzus un saka , ka viņš viens pats dziedina. Ko atbild Jēzus? Saproti. Tu esi uzķēries ur burta , kas nogalina. Un , davai , nedomādams lej un lej vienu un to pašu. Izlasi Jāņa 2 .un 3. vēstuli. Lietas diezgan vienkāršas. Jānis raksta paliekošu vēstuli māsai Jēzū Kristū. Bet mums dažam labam paliek kauns, apsēsties mācītājai blakus. Bet ir tā.
Aicinu padomāt par rakstu bauslības lietām. Kā vecajā Derībā ir raksti (bauslība , instrukcija) , tāpat Jaunajā derībā ir raksti - instrukcija. Un Jēzus saka abās derībās : Man nav vakjadzīgs jūsu upuris, ko jūs pildiet pēc rakstiem, jo jums nav sirds. Saproti , tāpēc mēs vienmēr strīdēsimies par šo tēmu. Tāda ir miljoniem kristiešu sapratne par Jēzus nākšanu uz zemes. Mīlestība. Pār visām lietām Mīlestība. Nevis paaugstināšanās. Nevis intrigas. Nevis pazemošana.
Saproti - nav jēgas ne vecai , ne jaunai derībai , ja nesaprot ko Dievs no mums grib. Dievs grib Mīlestību. To pat lasot bez sirds var saprast, ka Dievam nekas no mums nav vajadzīgs, ja esam liekuļi , kas izmanto Svētos rakstu burtus lai savējos nokautu.
skolniekss
# Labojis skolniekss: 2009.11.03 17:27:39
Mulders Es jau neko, un man nekad nebūs ne vara kādai liegt šo kalpošanu pie altāra, ne atļaut. Saku tik ka mana mute neceltos māsai, kas sajutusi šo aicinājumu pateikt māsa Tu pilnīgi ačgārni saproti Dieva vārdu un Tev nebūs atļauts kalpot pie Altāra. Ja Dievs to pats viņai neatklās, tad mani centieni tur ir nulles vērti . Un es ticu, ka šīs lietas katram cilvēkam Dievs pats atklāj, kā arī daudz ko citu...
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.03 17:28:32
Aivars Lapšāns Aivar, vai tu izlasīji manu sacītu iepriekšējā lapā?
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.03 17:29:49
Ctulhu Liela sabiedrības daļa cieš, līdzīgi kā Ctulhu, no personīgās neticības un reizē visgudrības pamācīt tos, kuri tic.
Ivo Pavlovičs
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2009.11.03 17:38:47
Aivars Lapšāns Tu saki:
Piedod , Ivo. Ne Tu saproti -,, es nepieļauju....,, , ne es , jo mums diemžēl nav tiešā kontakta ar Pāvilu. Bet augstāks par Pāvilu ir Dievs. Un Dievs noteikti TEvi aprās(nav Tev personīgi no manis) - Tu farizej, viņa Mani mīl, jo es redzu viņas dedzīgo sirdi, viņa ir manā pusē. Jo kas ar Mani , ir ar jums. Nu tak , ir teikts par vīru , kur mācekļi atnāk pie Jēzus un saka , ka viņš viens pats dziedina.

Tieši tāpēc, ka mums nav tiešā kontakta ar Pāvilu viņš ir atstājis savas vēstules. Un tieši tāpēc, ka Dievs katram personīgi tādā mērā kā Sv. Apustulim Pāvilam nav atklājis savu patiesību ir doti Raksti, kuros Dievs savu gribu ir izteicis.

Tu saki:
Un Dievs noteikti TEvi aprās(nav Tev personīgi no manis) - Tu farizej, viņa Mani mīl, jo es redzu viņas dedzīgo sirdi, viņa ir manā pusē.

Bet kāpēc tu tā domā, kā tu vari pateikt ko Dievs sacīs? Vai tev nešķiet, ka esi paštaisnībā to sadomājis. Varbūt viņš tai māsai sacīs: "Es taču tev devu daudz iespēju kalpot, bet tu savā lepnībā gribēji būt tieši parmācītāju, vai tev nebija daudz kalpošanas dāvanu un iespēju".

Pariezi tu saki: Pār visām lietām Mīlestība. Nevis paaugstināšanās.
Manuprāt, tieši tā ir paaugstināšanās - es labāk zinu nekā Sv. Pāvils. Es saprotu pareizāk nekā visi pirms manis.
Aivar, es neticu, ka Dievs var runāt pats sev pretī. Ja viņš caur Pāvilu saka ka nevar, tad nevar.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.03 17:40:06
Ctulhu Bet Ivo Pavlovičs nelien neticīgo forumos, kur viņi fano par savu neticību, un nejaucas viņu sarunās.
Mirga
# Iesūtīts: 2009.11.03 17:48:22
Mulders

Jā, slimība ir Dieva Vārda autoritātes trūkums, bet jāšaubās, ka šis skaļais ordinācijas jautājums varētu daudz palīdzēt.
Lielajam jaucējam ir izsmalcinātākas metodes.
Ivo Pavlovičs
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2009.11.03 17:50:08
Ctulhu Nu labi, attīstība. Man tā attīstība izskatās pēc iebrauciena ne savā lauciņā un ne pie savējiem. Bet varbūt Ctulhu sirdī ir simpātijas pret Baznīcu, Dievu, un kristiešiem, bet viņš kādu viņam vien zināmu iemeslu dēļ tā godīgi negrib atzīties, bet apburzās (vismaz virtuāli) viņam tīkamā vidē. Ko?
pagāns [87.110.91.157]
# Iesūtīts: 2009.11.03 19:10:07
Mulders
"... tam tuuliit seko Gejpraidisti... un galu beigaas Bazniica top par taadu eetikas intereshu mistikju pulcinju, kam nav nekaada sakara ar Patiesiibu un Jeezu Kristu... Jeezus Kristus kljuust par abstrakciju! Dievs tiek izstumts no shiis pasaules..."

Vai tiešām jūsu (tava) ticība ir tik trausla un vāja, ka spēj izdzīvot vien siltumnīcas apstākļos un tai ir lemts sagrūt sastopoties ar pirmo šķērsli? JA sieviešu ordinācija noved pie atsvešināšanās no rakstiem un morāla pagrimuma baznīcā, tad jājuātā, kādi puņķi jūs vispār kopā satur?
incognito
# Iesūtīts: 2009.11.03 19:15:15
Interesanti, ko godājamie LELB farizeji, ja izdomās, ka sievietes nav ordinējamas un pie kalpošanas pielaižamas, darīs ar tām sievietēm, kas ir ordinētas iepriekšējos laikos?
Es ierosinātu atjaunot tādu jauku baznīcas tradīciju kā raganu dedzināšanu. Nav šaubu, ka šīs sievietes varētu būt bijušas raganas, ja spējušas novērt no patiesā ceļa pat tādus vīrus kā arhibīskaps Gailītis. Nu un publiska raganu prāva jauki attīrītu baznīcas rindas no visiem tiem, kas savas iedomas tur augstāk par Rakstu patiesību.
pagāns [87.110.91.157]
# Iesūtīts: 2009.11.03 19:30:24
Mulders
Ja tavuprāt kā arguments kvalificējas vien tavā un merlina galvā radusies cēloņsakarības ķēde:
1. sieviešu ordinācija
2. ...................?
3. geju laulības un viss kas tam piederas
, tad sorriii, par ko ir diskusija? tādu argumentu uzturēt man šķiet ir zem tava goda. Un Zviedrija te ir vien aiz matiem pievilkta, sak, raugaities brāļi, pagrimums na ļico.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 93 , pavisam kopa bijuši: 22194