atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē notiks diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu.
Aivars Lapšāns
Iesūtīts: 2009.11.01 10:58:09
Ko teiksiet? Sākam diskusiju.
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 16 . 17 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.01 11:09:56
Man, taisnību sakot, tas ir šoks.
Pēc valūtas fonda ieteikuma par naudas apcirpšanu un darba vietu atņemšanu, valsts vadība visnežēlīgāk izrīkojās ar sievietēm. Proti, skolotājām. Sievietes ieņem mūsu valstī vadošo lomu bērna audzināšanā sākot no bērnu dārziem, kur ir tikai sievietes. Skolām , kur ir gandrīz tikai sievietes un arī lielu daļu augstskolām.
Palikušajām skolotājām dažviet algas apcirptas līdz pat 60% . Atlikusī nauda lielākajai daļai skolotāju jānes uz bankām , jo tika naudas ņemtas dzīvokļu remontiem un daudz maz labākas mašīnas iegādei. Lai varētu no rīta ziemā piestartēt un laikā aizbraukt līdz skolai.
Ir iestājies reāls genocīds pret tautu. Valsts nedomā iedziļināties cilvēka problēmās , bet auKstie kundziņi domā , kā ielīst atkal valsts vadībā un turpināt patvaļu.
11. novembris. Kādas aktualites būtu mācītājiem jāizvirza šajā laikā? Lāčplēša diena .....
skats no alas [80.232.253.110]
# Iesūtīts: 2009.11.01 11:17:43
Aivars Lapšāns Varbūt pacentieties noformulēt domas (nevis aprakstīt savus emociju uzplūdus) - ko tieši ir paredzēts grozīt sieviešu kalpošanā? tikai tad var sākties diskusija.
Чудо Домовой
# Iesūtīts: 2009.11.01 11:29:15
vai tas nozīmē, ka Mārrutku Vilkam jābūt gatavai ganīt kādu draudzi?
skats no alas [80.232.253.110]
# Iesūtīts: 2009.11.01 11:42:16
Чудо Домовой Drīzāk nē. Spriežot pēc Aivara Lapšāna reakcijas, tad pretējs scenārijs - kalpošana garīdzniecības kārtā būs rezervēta tikai vīriešiem.
donachka [159.148.79.65]
# Iesūtīts: 2009.11.01 12:40:41
Чудо Домовой
vilks jau gana virtuaalo draudzi!
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.11.01 14:19:21
Es ceru , ka šajā diskusijā iesaistīsies baznīcas vadība un idejas autori. Un jums visu paskaidros.
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.11.01 14:46:08
Apsveicama lieta! Jo nevar nopietni runāt par apustulisko sukcesiju un turēšanos pie senbaznīcas mantojuma, ja pastāv tāda lieta kā sieviešu maisīšanās pa altāri un kanceli. Tāda baznīca, kurā ir sieviešu garīdzniecība, nevar saukties par apustulisku.
Un te nav ko maisīt iekšā sieviešu tiesības un visādas emocijas kā to Lapšāns te dara.
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2009.11.01 14:52:28
Patreizējā Satversmē sievietes nav īpaši pieminētas, t.i., nav speciālu Satversmē izceltu noteikumu pēc dzimuma.
Aivar Lapšān, pastāsti lūdzu, par ko ir šoks - vai par konkrētiem priekšlikumiem (kas publiski nav zināmi), vai par diskusiju vispār? Vajadzētu drusku konkrētības, citādi šīs tēmas aizsākums izskatās pēc prastas emocionālas kūdīšanas, tikai nav skaidrs par / pret ko.
mārrutku vilks
# Iesūtīts: 2009.11.01 15:22:40
Kristofers
sieviešu maisīšanās pa
interesanti, vai Kristoferam cieņa pret senbaznīcas mantojumu (pret kuru viņš vienmēr izsakās ar cieņu) ir lielāka kā pret māsām Kristū (kaut arī viņaprāt nepareizi kalpojošām), ja par viņu kalpošanu var runāt tikai ar necieņu?

Un vai Jēzum arī tradīcijas, mācības un tamlīdzīgas lietas bija vērtīgākas kā cilvēki?
skats no alas [80.232.253.110]
# Iesūtīts: 2009.11.01 15:29:32
"senbaznīcas mantojums" arī nav nekāda "svētā govs" - ir vērts pavētīt šo "neaizskaramo pamatu", vai tas maz visos jautājumos atbilst Kristus evaņģēlijam!
akmens [95.68.76.55]
# Iesūtīts: 2009.11.01 15:54:55
KristofersNeesmu par sieviešu ordināciju, bet reizēm šķiet, ka daudzi vīrieši kristietībā ņem aktīvu līdzdalību tikai tādēļ, ka Rakstos atrasts pamatojums, kur sievietes, reizēm pat rupji,bet tomēr oficiāli, var pabīdīt malā, tādejādi izceļot savu izredzētību.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.11.01 16:24:49
Kristofers
Tev , evaņģēlist , būtu jāzin ka senbaznīcā nebija ne kanceles , ne altāra. Ja tu runā par 300gadiem , tad gan.
Tā kā , evaņģēlist, palasi nu baznīcas vēsturi. Un svētos rakstus.

Tāda baznīca, kurā ir sieviešu garīdzniecība, nevar saukties par apustulisku.
- Baznīcai nav jāsaucas , ne par apustulisku , ne ....kādā citā vārdā. Dievs nosauc katru baznīcu savā vārdā. Un sevis nominēšana ir - paaugstināšanās.
akmens [95.68.76.55]
# Iesūtīts: 2009.11.01 16:33:51
Un sevis nominēšana ir - paaugstināšanās.
Āmen!
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.11.01 16:34:58
Mārtiņš
Ko nozīmē = emocionāla kūdīšana. Vai tad , kad Tu raudi, Tu kādu kūdi lai raud līdz?

Tas Tev , lekcija - iejūtība. Nebūs gara. Acu uzmetuma ilgumā. Sakoncentrējies!

,,Mt 10:42
42 Un, kas dzirdinās vienu no šiem mazākajiem tikai ar kausu auksta ūdens mācekļa vārdā, patiesi Es jums saku: tam sava alga nezudīs,,
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.01 16:46:06
Nu žēl, ka pats Kungs un Pestītājs nav atstājis specifiskus norādījumus par baznīcas pārvaldi, sieviešu ordināciju un citām lietām. Tie taču ir tie būtiskākie jautājumi, no kuriem Baznīcas rītdiena atkarīga. Tagad kādiem ar steigu šie robi jālabo.

Bet vai kaut kur oficiāli ir paziņots, ka šī būs galvenā mācītāju konferences tēma? Varbūt līdz laukiem ziņas nav atnākušas?
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.01 17:14:57
Gnidrologs
Nomierinies ar to `nepareizo stāvokli`. Škiet tu to uztver kaut kādā ļoti specifiska`veidā, ko citam grūti uztvert. Grēks skar visus, neatkarīgi no dzimuma uttt.
Bet kā reiz šajā sieviešu kalpošanas jautājumā racionāli argumenti šķiet dominē pār teoloģiskiem, cik nācies ko dzirdēt. Tieši tādēļ būtu interesanti beidzot dzirdēt tādus riktīgi teoloģiskus. Cits jautājums, vai tā ir tā aktuālākā tēma.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.11.01 17:38:33
Aivars Lapšāns
Ko nozīmē = emocionāla kūdīšana. Vai tad , kad Tu raudi, Tu kādu kūdi lai raud līdz?
Tas Tev , lekcija - iejūtība. Nebūs gara. Acu uzmetuma ilgumā. Sakoncentrējies!


Lūdzu skaidri bez aplinkiem pasaki, kas ir tās šausmas, par kurām spriedīs mācītāju konferencē. Citādi jānodarbojas ar minēšanu, kas, pat zinot tavu viedokli, nav diez ko pateicīga nodarbe. Tiešā veidā aizliegt sievietēm pildīt mācītāja amata pienākumus, atņems ordināciju esošajām sievietēm mācītājām, aizgliegt ieņemt jebkādu garīgo amatu vai varūt otrādi - uzlikt kādus pienākumus?
Aivars
# Labojis Aivars: 2009.11.01 17:44:00
Gnidrologs
Protams, ka teoloģija ir gana racionāla. Bet ir arī ateoloģisks racionālisms, kas nekādi nesaistās ar teoloģiju. Sieviešu ordinācijas jautājums nekad nav bijis daļa no manas kristīgās identitātes, tā kā man pašam netrūkst jautājumi, kāpēc tā un ne šitā. Pagaidām paticamāki šķiet nevis dzirdētie `teoloģiskie argumenti`, bet tie, ka 1. sievietes aicinājums ir iznēsāt dzīvību, un varbūt šad tad viņas jāsaudzē, nevis jāprasa bēres vadīt, 2. aukstuma faktors un saudzēšana, 3. reproduktīvā cikla blakusefekti, kas saistās ar psiholoģiskiem procesiem, kurus pavada hipersensivitāte 4. autoritātes jautājums, jo liela daļa vīru auditorijas var tikt zaude`ta dēļ tam, ka sievišķis jau nu nebūs tas, kurā šie klausīsies, 5. varbūt Baznīca ir pēdējā vieta, kur vīriešiem jāatgādina, ka sievietēm nav viss jādara
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.01 20:24:27
Mārtiņš
Mārtiņ, man ļoti žēl, bet ....es gribētu , ka lai mēs vispār nerunātu par lietām , kas pazemo kristiešus. Pasaule iet uz beigām , vai tiešām mums jāsāk apkarot savējie?Uz Tavu jautājumu ,es jau aicinu : Šis ir LELB forums un lai iniciatori apšauba manas aizdomas. (tie , kuri organizē kongresu) Es atvainošos , publiski.
Jaunajā derībā mēs visi esam izredzētā tauta . Kam izredzēta? Pirmkārt, jau evaņģēlija pasludināšanai. Es nezinu -kā sevi nominē citas konfesijas, bet LELB ir evaņģēliskā draudze. Un te nederēs nekādas apsustuliskās sukcesijas 1700 gadu vecas. Apustuļu baznīca sākas 2000 gadu atpakaļ. Ja kāds sukcesiju zīmē no tumšo laiku perioda , tad tas vienkārši melo) Evaņģēlijs sākas ar evaņģēliju ( Jēzus kalpošanas laiks un apustuļu sarakstītais mantojums j.D.)
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.11.01 20:44:18
Aivars
Vārda brāl. Tev jau taisnība. Bet mēs visi kaut kā dzīvojam, nezinādami pēc kāda faktora, piem kā Sarmīte Fišere ir sākusi kalpot. Man kā ticīgajam ir tikai viens viedoklis : Sarmīti ir uzrunājis Dievs un viņa , jā... sieva būdama, to visu savu mūžu ir darījusi pāri savām sievietes spējām. Nežēlodama savu veselību un privāto dzīvi un privāto laiku. Tādai māsai visdziļākā cieņa un pateicība , no manis ,kā brāļa Jēzū Kristū. Ja kāds viņu ir pazemojis , tad Dieva sods tam ir neizbēgams, Jo Jēzus vienmēr ir nostājies pazemoto pusē.
Vai vīri klausās sievu mācītāju? Vari nešaubīties , jā. Aizbrauc kaut uz Turaidu. Tur vīri mutēm vaļā ēd ,, maizi,,.
Ideālais variants ir draudzes viedoklis par kalpotājiem mācītājiem, sludinātājiem , evaņģēlistiem. Vīrs ...sieva. Lai lemj draudze un tad , ja vajag ordinēt šo sievu , tad draudze to saredz kā vajadzību un lūdz šo ordināciju. Jo ordinācija ir attiecīgās draudzes substance, kas atvieglo mācītāja , mācītājas draudzes darbu un kalpošanu.
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 16 . 17 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 45 , pavisam kopa bijuši: 1468