atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Jaunava Marija
Svilpaste
Iesūtīts: 2009.02.14 19:20:22
Vai Jēzus māti Mariju var saukt par jaunavu Mariju arī pēc dzemdībām? Kaut kur lasīju, ka Romas katoļu baznīcā māca, ka Marija arī pēc dzemdībām palika jaunava- dzemdības bijušas brīnumainas (ja kļudos un romieši tā nedomā, labojiet mani!).
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>
AutorsZiņas teksts
Boriss
# Iesūtīts: 2009.02.16 11:27:16
Solveigapedagoģiskais aspekts šajā stāstā, manuprāt, neiederas.

Iederas gan, jo zēnam ticības pamatpatiesības, kā arī lūgšanas, un sagatavošanu "tempļa pilngadībai" (12.g.v) bija jāiemāca mājā. Ja Kungs ir piebildījis bauslību, tad arī 4. bausli, ko nav iespējams izdarīt nesastopoties ar pedagogisko aspektu savos vecākos.
Solveiga
# Iesūtīts: 2009.02.16 11:30:09
Boriss
Mājā? Vai to darīja tēvs vai māte?
Varbūt es par maz godinu Mariju, toties jūs, vīrieši, nez kāpēc absolūti nepieminat Jāzepu...
Un kurš no viņiem Jēzum sniedza tik pilnīgas mācības, ka viņš 12 gadu vecumā pats jau varēja pamācīt rabīnus?
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.02.16 11:32:38
Domāju ir jābūt ļoti perversam cilvēkam, lai būtu seksuālas attiecības pēc tam, kad redzēts fenomens, ka jaunava grūta, kad piedzimušā sakarā rādās eņģeļi, kad bērnu kā Dievu pagodina austrumu gudrie, kad nāves briesmu apdraudētiem, jaunavas klēpja augļa dēļ jābēg uz ēģipti u.tt.

Šī jau ir psihoanalīze caur 2000 gadiem un minēšana par dāžādiem cilvēku psiholoģiskajiem stāvokļiem un attiecīgo secinājumu zīmēšana par dogmu.
Es uzskatu, ka neuzrakstīto nevar padarīt par ticības artikulu! To var paturēt kā viedokli, bet ja to padara par ticības artikulu, doktrīnu vai pat dogmu - tad sorry - kas tu (ne tu tieši) tāds?

Jo kas tad tagad sanāk!

Tu vispirms izdari veselu lērumu pieņēmumu kuriem pamatojuma rakstos nav un tad izejot no šiem pieņēmumiem kāreiz tās rakstu vietas, kas norāda, ka tomēr Marijai bij gan citi bērni, gan attiecības ar Jāzepu, tiek pārinterpretētas.

Sausais atlikums ir, ka notiek klasiska eiseģēze, Rakstos tiek ielasīts kaut kas, kas ir kādu pieņēmumu rezultāts un attiecīgās Rakstu Vietas, tiek noignorētas un pārinterpretētas!

Tādā rezultātā Dieva vārdam vairs nav nekādas nozīmes, ja cilvēku pieņēmumi ir tie, kas nosaka kā interpretēt rakstus un rezultātā kā jau teicu - mums ir jāsadzīvo ar tādu Svēto Garu, kam ir problēmas ar disleksiju!
Boriss
# Labojis Boriss: 2009.02.16 11:38:12
kāds viens [87.110.241.39] Bet Jēzus Kristus piedzimšana notika tā: kad Viņa māte Marija bija saderināta ar Jāzepu, notika, pirms tie nāca kopā, ka viņa kļuva grūta no Svētā Gara.

Šī iemesla dēļ viņu sauc par vīru. Sekojoša lieta ir salīdzinājumam...

Un, Viņu ieraudzījuši, vecāki pārbijās, un Viņa māte sacīja Viņam: "Mans dēls, kāpēc Tu mums to esi darījis? Redzi, Tavs tēvs un es, mēs Tevi ar sāpēm esam meklējuši."Lk 2:48

Vārdiņš vecāki tiek attiecināts arī uz Jāzepu, lai gan viņš nav fizioloģisks tēvs. To pašu var attiecīnāt uz - vīrs.

Boriss
# Iesūtīts: 2009.02.16 11:41:06
Solveiga
Dievmātes godam Baznīcā vairāk svētku dienas un tas nav saistīts ar vīrietību. Jāzeps arī tiek godināts, kā ģimenes galvas piemērs un atbilstošajos baznīcas svētkos.
Nedomāju, ka pateikšu ko jaunu, bet normālā ģimenē audzināšanā piedalās abi vecāki.
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.02.16 11:47:51
Jau tika pieminēta grāmata "Marijas kults", kuru izdevis Luterisma Mantojuma Fonds. Tā kā grāmatas autori ir amerikāņu protestanti, nevis luterāņi, un tā kā luterāņu mācība šajā jautājumā atšķiras no parastās protestantu nostājas, tad interesanti ir šīs grāmatas teoloģiskā redaktora, pazīstamā LELB mācītāja, mag. theol. Aleksandra Bites komentāri, kurus es uzskatu, būtu lietderīgi šajā diskusijā nocitēt:

Arī M. Luters līdz pat mūža beigām uzskatīja, ka jaunava Marija ir semper virgine (mūžīgā Jaunava), taču tas tikai daļēji saistāms ar luteriskās baznīcas mācību. Vienīgā atsauce luteriskajās ticības apliecībās uz šo Lutera uzskatu atrodama KF, Epit., VII, 100, kur, runājot par īpašu un neizprotamu Kristus personas klātbūtnes veidu pasaulē, tiek citēts Luters: “Šādu veidu Kristus lietojis, izkļūdams no aizslēgtā kapa un ienākdams caur slēgtām durvīm, tāpat arī maizē un vīnā Svētajā Vakarēdienā un, kā arī ticam, piedzimis no savas mātes (de sanctissima virgine Maria)."
Savu uzskatu par to, ka Kristus ar savu dzimšanu nav pārtraucis Marijas jaunavību un viņa nav jutusi arī grēka sekas, – dzemdību sāpes, Luters pamato Jes. 66:7. Protams, ir skaidri pierādījies, ka šis dievbijīgais Lutera uzskats par Mariju, nekādā ziņā nav novedis pie Marijas lomas pārspīlētas izcelšanas pestīšanas jautājumos vai Kristus nopelna noniecinājuma.
Mēs varam pieņemt šo uzskatu tiktāl, cik tas attiecas uz pašu Jēzus dzimšanas notikumu, arī tad, ja mēs neatbalstām uzskatu par Marijas mūžīgo jaunavību. – A.B.


Tā būtu atbilde tiem, kas nespēj iedomāties, kā Marija varēja palikt jaunava pēc Jēzus piedzimšanas.

Grāmatas autori ar lielu sparu noraida ieskatu, ka vārds Jēzus "brāļi un māsas" nozīmē "brālēni un māsīcas" (tāpat kā diskutētāji šajā diskusijā). Bet viņi nepiemin vēl vienu skaidrojumu, ko savā komentārā pieliek klāt grāmatas latviešu izdevuma redaktors:

Autors nav pieminējis vēl kādu viedokli šajā jautājumā, kuru pārstāv tie, kas uzskata, ka “Jēzus brāļi un māsas” varētu būt arī Jāzepa bērni no iepriekšējās laulības, tātad – Jēzus vecākie pusbrāļi un pusmāsas. Šo uzskatu daļēji apstiprina arī kāds kulturoloģisks fakts, ka tradicionālajā tālaika jūdu sabiedrībā tikai vecākie brāļi pret jaunāko varēja izturēties tā, kā mēs lasām par Jēzu un Viņa brāļiem Jņ. 7:3,4. – A.B.
Solveiga
# Iesūtīts: 2009.02.16 11:48:06
Boriss
Tātad, kas (tēvs vai māte) mācīja Jēzu mājās un vai tas tiešām bija vajadzīgs? Protams, Viņš klausīja vecākus (domājams, pirmkārt, tēvu, jo normāli jau būtu, ka dēls atdarina tēvu, bet meita - māti), bet vai Viņš to visu jau nezināja (un nebija spējīgs izpildīt, atšķirībā no mums) labāk par jebkuru cilvēku?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.16 11:52:15
Vārdiņš vecāki tiek attiecināts arī uz Jāzepu, lai gan viņš nav fizioloģisks tēvs. To pašu var attiecīnāt uz - vīrs.

Kāpēc?
Tas ir nepareizs pamatojums. To kāpēc Jāzeps nav Kristus fiziskais tēvs mēs nesecinām no vārda semantikas, bet gan no citām norādēm Rakstos. Savukārt vārdu "vīrs" tu gribi noniviliēt līdz juridiskam statusam un atmetot fizisko aspektu - uz ko pamatojoties?

Kā tas nākās, ka tad, kad cilvēki sāk pamatot nebibliskas mācības, viņi kaut kā atkrīt loģiskajā domāšanā?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.16 12:03:28
Vai vēl neesi sapratis, ka JD laikā, braļi un brēlēni netika izšķirti ar atsevišķiem apzīmējumiem.

Nē neesmu sapratis... Pierādi no Rakstiem, ka šis ir tas gadījums! Es saku... ļiba man jātic RKB ļiba jātic, ka Sv. Gars ir tāds paviegls savos izteikumos! Sanāk ka mana pestīšana ir atkarīga no Jūdu kultūras pieņēmuma!
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.16 12:12:48
Ja es kaut ko esmu palaidis garām, tad pasaki man kā koine gr. valodā ir "brālēns"? Kā arī pasaki, kur tas JD kaut vienu reizi parādās?

Anepsios - Tulkojas kā brālēns, radinieks! Izmantots rakstos Kolosiešu 4:10

Tagad tava kārta! Kāpēc Sv. Gars vienā vietā māk lietot koine valodu, bet citā vietā pēkšņi sāk klibot? Tātad vai mēs tomēr ticēsim Sv. Gara spējām izteikties skaidri, jeb mums vajag Pāvesta & Co palīdzību, lai šie mums dumjajiem ticīgajiem skaidrotu ko tas jocīgais Gars tur mumblē un bubulē nesaprotamu!
neielogojies [84.237.171.203]
# Iesūtīts: 2009.02.16 12:29:26
Jāpiekrīt Mulderam, ka raksti un veselais saprāts daudz tuvāk ir viņa pieņēmumam, ka Marija bija jaunava ieņemot Kungu, bet vēlāk viņa bija ne tikai svēta māte Jēzum, bet arī svētīga sieva Jāzepam. Nav JD rakstos nekādu liecību par Jāzepa iepriekšējām sievām un citiem variantiem no kuriem izsecina brālēnus, ciema puišus utt., drīzāk gan pretējas norādes rakstos atrodamas. Bet tas no kurienes to smeļas ir tīra tradīcija.
neielogojies [84.237.171.203]
# Iesūtīts: 2009.02.16 12:29:42
Bet tas ir saprotams kādēļ romiešu un pravoslavu gadījumā ir tik svarīgi uzsvērt šo mūžīgo jaunavību, vēloties tradīciju dogmatizēt. Pāvestiešiem tas ir svarīgi, jo tam ir vistiešākais sakars ar viņu mācībām par Marijas brzgrēcību un debesīs uzņemšanu. Un vēl, manuprāt, Romai un PB tas svarīgi, jo ir tāds divdomīgais uzskats par laulību un seksualitāti. Šeit īpaši spilgti to raksturo mūķeņu kustība Romas baznīcā, kur šī dzīve bez vīra tiek uzsvērta kā nepārprotama svētuma un šķīstības pazīme, tāds kā bonus.
neielogojies [84.237.171.203]
# Labojis redaktors: 2009.02.16 12:30:13
Bet, tagad padomājiet, kāds gan Marija varētu būt viņām piemērs svētdzīvē, ja viņa būtu dzīvojusi normālu laulāta cilvēka dzīvi un nebūtu spējusi pat tik daudz kā šīs neskaitāmās dievbijīgās sievas. Droši vien tas ieviestu sajukumu veselā cilvēku radītā svētuma sistēmā un uzskatos par Mariju, kā arī uzskatos par svētdzīvi. Bet svarīgi šeit ie atcerēties Kristus vārdus: Bet velti tie Mani godā, sludinādami mācības, kas ir cilvēku likumi.

Red.piezīme : " Neielogojies" varētu reģistrēties un ielogoties. Tas palīdzētu savu komentāru nedalīt vairākās daļās. Lasītājiem tādu lasīt nav ērti.
||||| [81.198.233.21]
# Iesūtīts: 2009.02.16 12:40:44
artos Lasi rakstus kā JD grieķis .... protams, pagrūti spriest, kā tajā laikā lietoja šo vārdu anepsios, ko tik dažādi tulko, jo JD tas parādās tikai 1 reizi! ||||| gan svarīgi liekas viena cita lieta - ka apustulis Pāvils jau saprata šo atšķirību starp anepsios un adelfos un izmantoja to, kad rakstīja savām draudzēm, jo koinē var izvairīties no šīs plašās "brāļu" semantikas (kas ir senebreju valodā). Tāpēc, pēc ||||| domām, Pāvils skaidri norāda, ko viņš domā ar Kunga brāli 1 Kor 9,5 un Gal 1,19.
kāds viens [87.110.241.182]
# Iesūtīts: 2009.02.16 12:52:49
Boriss Jāzepu par Jēzus tēvu sauc, jo jebkurš, kurš bija adoptējis, jeb pieņēmis audzināšanā kāda cita bērnu tika saukts par šī bērna tēvu. Jāzeps ar Mariju pirms viņi bija salaulājušie bija saderinājušies. Kāda tur problēma?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.16 13:22:11
Redzi, kā ir ar šo "anepsios". Pirmkārt, tas JD parādās tikai vienu reizi. Otrkārt, neviens nezin, kā to īsti iztulkot. Pats vienmēr esi teicis, ka nevar dogmu būvet uz viena, vienīga vārda.

Redzi... es paņēmu no Grieķu leksikona vārda tulkojumu, kurā tas ir arī no citiem avotiem!

Piemēram ļoti jauka vietiņa kur vārdi adelhps un anepsios iet roku rokā vienā pūtienā!


Stop. I wish to question you. Is the child a brother of Hagnias, or a nephew, the son of a brother or sister, or a first cousin, or the child of a first cousin on his mother`s or his father`s side? Which of these titles, which are regarded by the law as constituting kinship, does he possess? And beware of saying that he is my nephew; for it is not a question now of my estate, for I am still alive.
(Isaeus, Speeches)

Atbilstošais grieķu
episches. erôtêsô se. adelphos esth` ho pais Hagniou adelphidous ex adelphou ê ex adelphês gegonôs, ê anepsios, ê ex anepsiou pros mêtros ê pros patros*; ti toutôn tôn onomatôn, hois ho nomos tên anchisteian didôsi; kai hopôs mê ekeino ereis*, hoti emos adelphidous.

Arots, redzi... vispirms tu man pieprasi uzrādīt kā koine valodā ir brālēni un uzrādīt Rakstu Vietu jaunajā derībā. Kad es to izdaru, tad pēķšni parādās jaunas prasības...
Tā tu protams vari sevi mānīt un mierināt, ka Sv. Gars šķībi runā un ļauj cilvēkiem laist luni... īpaši valodā, kurā ir atbilstošie vārdi un apzīmējumi un pat vēl vairāk Sv. Gars nekautrējas tos lietot tad kad to vajag lietot.
Tu vienkārši visu laiku izej no pieņēmuma, ka adelphos ir brālēni, taču tev tas vispirms ir jāpierāda... Pagaidām izskatās, ka tu zaudē... un sanāk klasika - Dieva Vārds vairs neko nenozīmē, ja tas nesakrīt ar taviem pieņēmumiem... Tieši TĀPĒC acīmredzot ir ļoti svarīgi arī dogmatikā nelaist cauri šitādas lietas, jo ja Dieva Vārds tiek atmests sīkumos, tad tālāk jau vieglāk... atmest arī lielās lietās!

Šeit tev mazlit grieķu valodas pastudēšanai
http://www.perseus.tufts.edu/cgi-bin/resolveform?lookup=anepsios&type=beg.. in&lang=greek&searchText=&options=Sort+R.. esults+Alphabetically&.submit=Submit+Query&formentry=1&lang=gre.. ek

http://www.perseus.tufts.edu/cgi-bin/ptext?doc=Perseus%3Atext%3A1999.04.0057%3Aentry%3D%238584

Otrajā linkā ir arī Vesela tabula ar šī vārda lietjumiem dažādos citos grieķu avotos! Tā kā šķiet vienīgi tu esi tas, kurš nezin kā šo vārdu tulkot! Un acīmredzot mums šeit ir klasiskais gadījums - banāni ausīs - lai tikai nebūtu jākonfrontējas ar paša maldiem! Protams, ka es nevaru piespiest tevi mainīt savus uzskatus, jo acīmredzot, Raksti vairs nav tava autoritāte... bet to es daru, lai mana sirdsapziņa būtu tīra, ka esmu tevi u.c. pamācījis un parādījis kāpēc vārds adelphos nekādīgi nevar būt nekas cits kā brāļi!

Par vārdiņa "adelphos" nozīmi

http://www.perseus.tufts.edu/cgi-bin/ptext?doc=Perseus%3Atext%3A1999.04.0057%3Aentry%3D%231212

Primārā nozīme "son of the same mother"

Kā tev šķiet, ja Sv. Gars gribētu Rakstos pateikt, ka Kristum bij brāļi un māsas no Marijas, kā viņš būtu to rakstījis?

Un arī tajā linkā ir norādes uz Grieķu prozu, dzeju, textiem, no kuriem arī izriet šī vārda nozīme!

Un Hermanētikas primārais likums - If it makes perfekt sense do not seek another sense!

Take it or leave it!
-Jona-
# Iesūtīts: 2009.02.16 13:51:01
Svilpaste
Vai Jēzus māti Mariju var saukt par jaunavu Mariju arī pēc dzemdībām?

Jā, var. Neesmu interesējusies, kā katoļi visu to lietu ir izgrozījuši , bet Valtortas atklāsmē es lasu, ka Kungam Jaunava nozīmē mazliet ko citu, kā mēs esam paraduši apzīmēt - resp., pirmkārt un galvenokārt tieši garīgu tīrību/šķīstumu.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.16 13:59:27
-Jona- Un ja Valtorte to tā saka, tad tā ir? Ij Dievs ar saviem Rakstiem var pie ratiem stāvēt?
Princis B.
# Labojis Princis B.: 2009.02.16 14:03:42
atvainojos, ka iejaucos, bet
Un ja Valtorte to tā saka, tad tā ir? Ij Dievs ar saviem Rakstiem var pie ratiem stāvēt?
drīzāk jau Dieva vārdam vajag arī tādu kā apstiprinājumu mūsdienās...

atvainojiet
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.16 14:05:29
Princis B. un kurš var apstiprināt Dieva Vārdu? Kurš par viņu ir augstāka autoritāte, kas var autoritatīvi pateikt - Jā Dievs to tā ir teicis? Hehe... kādam kaut kas galvā sakāpis?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 122 , pavisam kopa bijuši: 17139