atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Jaunava Marija
Svilpaste
Iesūtīts: 2009.02.14 19:20:22
Vai Jēzus māti Mariju var saukt par jaunavu Mariju arī pēc dzemdībām? Kaut kur lasīju, ka Romas katoļu baznīcā māca, ka Marija arī pēc dzemdībām palika jaunava- dzemdības bijušas brīnumainas (ja kļudos un romieši tā nedomā, labojiet mani!).
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>
AutorsZiņas teksts
Princis B.
# Iesūtīts: 2009.02.16 14:08:31
Mulders
bet Bībele pati no sevis nerunā!
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.16 14:26:10
bet Bībele pati no sevis nerunā!

Nu jā... lasīt jāmāk!
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.02.16 15:05:04
Gribētu vēlreiz atkārtot to, ko teica Merlins: Redzi, pārliecība par to, ka Marija vienmēr palika jaunava, nekādi nerunā pretī Rakstu kanonam. Nekur bībelē nav aprakstīts, ka viņa nodevās dzimumdzīvei. Neredzu vajadzību uzstāt, ka viņa to darīja, ja Raksti par to klusē, bet tradīcija glabā to, ka viņa ir palikusi jaunava līdz sava bioloģiskā mūža beigām.
Tāpat es pievedu citātus, ka šo tradīciju atbalsta arī luteriskās ticības apliecības. Man kā luterānim vairāk jautājumu te nav, bet sāpīgi ir redzēt dažus luterāņus dragājot radikālo reformatoru argumentus. Nez ar kādu mērķi?
Vēlreiz gribētu te atkārtot to, ko teica Merlins: Nu un par to godāšanu - 4. bauslis liek godāt tēvu un māti. Ja tas attiecas uz manu māti, vai gan ne vēl vairāk uz mūsu Kunga māti? Luters to vispār izplata uz visiem laicīgiem priekšniekiem, mācot tiem izrādīt pienācīgo godu un cieņu. Cik daudz cieņas pienākas mūsu Kunga mātei? Vai tik daudz, lai tērgātu par viņas ginekoloģiju, seksualitāti un со снизхождением
kāds viens [87.110.241.31]
# Iesūtīts: 2009.02.16 15:35:20
Kristofers Es saprotu ka var godāt dzīvu cilvēku, bet vai arī mirušie man arī ir jāgodā? Es viņus varu paturēt piemiņā un tas tā kā būtu viss. Kā man vēl būtu jāgodā mirušie? Viņus dievišķojot, pielūdzot u.tt.
Solveiga
# Iesūtīts: 2009.02.16 15:36:37
kāds viens [87.110.241.31]
Nerunājot par mirušiem pavirši, vīzdegunigi utt.
kāds viens [87.110.241.31]
# Iesūtīts: 2009.02.16 16:01:00
Solveiga Piekrītu. Tāpēc lai tas nenotiktu būtu ar Rakstiem jāpierāda, ka Marija palika mūžam jaunava. Citādi var sanākt, ka mēs nosaukdami viņu par mūžam jaunavu, par viņu runājam pavirši u.t.t.

Pierādiet ar Rakstiem.

neielogojies [84.237.171.203]
# Iesūtīts: 2009.02.16 16:18:12
Kristofers Runāšu par sevi tava teksta sakarā. Man ir svarīgi, ka Marija bija grēciniece un viņa priecājās par Dieva noslēpumu un brīnumu- Kunga dzimšanu no savām miesām ( savu Pestītāju Lk1:47) Šai sakarā ir pilnīgi nenozīmīgi vai viņa saglabāja fizisko nevainību, vai arī nē, pēc Jēzus dzimšanas. Raksti tā nesaka un tradīcija nav pietiekoši pārliecinoša. Es pieņemu, ka viņa, iespējams, palika nevainīga, visdrīzāk tika arī pasargāta no dzemdību sāpēm (1.Moz 1:16), tiktāl tas ir pat teoloģiski saistoši un varētu palikt kā interesants dievbijīgu pārdomu jautājums.
neielogojies [84.237.171.203]
# Iesūtīts: 2009.02.16 16:18:39
Bet, līdz brīdim, kad tradīcija tiek likta līdzās Rakstiem kā atklāsmes avots, vai ierunājas Marija Voltarte, Marija Coredemptrix, u.c. kas tur balsta jau tālāk izvērstu maldu teoloģiju un praksi.
Jānis Ginters
# Iesūtīts: 2009.02.16 16:44:12
Merlins Cik daudz cieņas pienākas mūsu Kunga mātei? Vai tik daudz, lai tērgātu par viņas ginekoloģiju...
Paldies, Merlin, par šo komentāru. Diez vai mēs justos komfortabli tērgāt līdzīgā veidā pat par savu miesīgo māti.

Minēju notikumu par Kunga māti un ap.Jāni krusta priekšā. Lasām ap.Jānis ņēma Mariju pie sevis. Vai šis netieši nerāda, ka Sv.Marijai nebija cita tuvākā ģimene, kā Kungs un vēlāk ap.Jānis? Nu protams, to varam saukt par “vāju argumentu” (kā to dara Mulders), jo “īstajiem brāļiem” varēja būt tādi vai citādi apstākļi un tāpēc.... Artos rakstīja kā Rakstos Kunga brālis Jēkabs saukts par Alfeja dēlu. Arī tam var atrast dažādākus izskaidrojumus.

Vēl rakstīju par dažādu laiku un vietu Baznīctēviem kuri ir viensprātis Sv.Mariju, kā jaunavu vienmēr. Bet Baznīctēvi var kļūdīties? Protams. Varbūt vislabākais lasīt Bībeli ievērojot, ka augšminētie argumenti ir vāji, visi Baznīctēvi šajā ziņā varētu kļūdities, (pat ja visi ir vienprātīgi) un arī Luters var kļūdīties. Tāpēc visu iepriekšminēto atmetīsim un lasīsim Sola Scriptura! Tādejādi izsargāsimies no Artemīdas arhetipiem.

P/S Ja tomēr vēlamies izmantot kādus senus autorus, kuri mācīja, ka Marijai varētu vēl būt bērni, var minēt tādus 4 g.s. herētiķus, kā Helvidius, pret ko rakstīja Sv.Hieronīms (mums ar Rakstiem un Sola Scriptura noteikti iet labāk nekā Hieronīmam ! ), vai bīskapu Bonosus. Bez tam var interesēt t.s. Antidikomarianitu sekta (3-5.g.s.)...
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.02.16 17:09:30
Artos rakstīja kā Rakstos Kunga brālis Jēkabs saukts par Alfeja dēlu. Arī tam var atrast dažādākus izskaidrojumus.

Kurā vietā tas ir rakstīts?

Artos man norādīja pāris rakstu vietas un laikam domāts ir šī rakstu vieta kā pierādījums:

Ap. D. 1:

13 Un, tur nonākuši, viņi uzkāpa augšistabā, kur mēdza uzturēties Pēteris un Jānis, Jēkabs un Andrejs, Filips un Toms, Bartolomejs un Matejs, Jēkabs, Alfeja dēls, un Zēlots Sīmanis un Jūda, Jēkaba dēls.
14 Tie visi vienprātīgi palika kopā lūgšanās līdz ar sievām un Mariju, Jēzus māti, un ar Viņa brāļiem.

Nu izlasi tak kas tur rakstīts. Pirmkārt 13 pantā ir saraksts ar Apustuļiem... un tie visi vienprātīgi kopā lūdza ar Mariju, Jēzus māti un Viņa brāļiem!

Tātad mums vienā pusē ir 13 pantā uzskaitītās personas un tie ar ko kopā viņi tusēja ir uzskaitīti 14 pantā... Kurā vietā tiek secināts, ka Jēkabs Alfeja dēls ir Jēzus brālis, ja viņš ir kāreiz tas, kurš KOPĀ Ar Jēzus brāļiem un māti tusējās konkrētā vietā?
Tb kāreiz ir jāveic īpašs iztēles arkobātisks triks, lai no šīm rakstu vietām izsecinātu ka Jēkabs Alfeja dēls ir tā pati persona kas Jēkabs Tā Kunga Brālis! Ja vēl piejauc klāt pa kādam citam Jēkabam - Jāņa Brāli, vispār var nojūgties

Tātad... ja kāds tic Rakstiem tā kā tur stāv rakstīts, tad tu viņu liec vienā maisā ar visādiem herētiķiem?
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.02.16 17:27:53
Man liekas, ka luterānim pareizi ticēt nozīmē ticēt saskaņā ar Sv. Rakstiem pieņemot luteriskās ticības apliecības kā autoritatīvu Sv. Rakstu skaidrojumu, vai ne?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.16 17:31:17
Kristofers, mmm... tb atkal sanāk tāds apslēptais

- Kam tu tici
- Tam, kas rakstīts LTA
- A kas tur rakstīts?
- ???

Līdzīgi
- Kam tu tici
- Tam, kam tic Baznīca
- A kam tic Baznīca
- ???

Līdzko mēs ticības "atbildību" noveļam uz Pāvestiem, Ticības Apliecībām... vai dejebko citu, kas nav Dieva Vārds... tā vienmēr Velnam ir iespēja tur iespraukties pa vidu ar "Bet vai tu Esi Pārliecināts?"
Es vienkārši domāju, ka Velns no smiekliem nogāztos ja kāds Tiesas priekšā vilktu ārā Pāvesta bullu ai citātu no LTA ar piebildi "Tā Stāv Rakstīts"
kāds viens [87.110.241.31]
# Iesūtīts: 2009.02.16 17:35:18
Jānis Ginters Izskatās ka šī ir diskusija, kā jau visas kurām nav gala. Bet mans jautājums būtu kādēļ Jums ir tik svarīgi, ka Marija ir palikusi vienmēr jaunava? Man tas nav svarīgi, vienīgais ko es vēlos ir pieturēties pie Rakstiem un to cenšos darīt. Kāda ir Jūsu motivācija uzticoties tam, kas man liekas nedroši un nepārliecinoši?
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.02.16 17:41:17
Trilobīte, bazars jau pavisam par ko citu... Vai mēs ticam Rakstiem vai Pāvestiem Jo pagaidām abiem viedokļi atšķirās! Tik nezkamdēļ Pāvests grib kaut kā Rakstus apklusināt, koine vārdu semantiku pārrakstīt un Sv. Garu par dislektiķi padarīt!

Ja jums tāds lietu stāvoklis apmierina... nu... ok... katram savas blusas. Mans uzskats - Dieva Gars neputrojas vārdos un personās... un ir spējīgs komunicēt informāciju savai radībai!
Kristofers
# Labojis Kristofers: 2009.02.16 18:01:09
Mulders
- Kam tu tici
- Tam, kas rakstīts LTA
- A kas tur rakstīts?
- ???

Kas rakstīts LTA, latviski var izlasīt: šeit , bet angliski - šeit
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.02.16 18:27:54
Mulders
Trilobīte, bazars jau pavisam par ko citu... Vai mēs ticam Rakstiem vai Pāvestiem Jo pagaidām abiem viedokļi atšķirās! Tik nezkamdēļ Pāvests grib kaut kā Rakstus apklusināt, koine vārdu semantiku pārrakstīt un Sv. Garu par dislektiķi padarīt!

Kas tas ir `disleksija`?

Par tēmu. Šī diskusija atgādina farizeju un saduķeju strīdus. T.i., kamēr skaidrot taisnību, kā minimums Kristum viņi netuvojās, lai neteiktu skarbāk.
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.02.16 18:29:38
Disleksija ir nespēja lasīt.
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2009.02.16 18:35:37
Disleksija ir nespēja lasīt.

Paldies. Interesanti, kā būtu svešvārdā `nesaprotami un pārgudri izteikties`?
Atis Grīnbergs
# Iesūtīts: 2009.02.17 12:23:44
Luteriskajās ticības apliecībās ir teikts, ka Dievmāte "ir viscienīgākā saņemt visaugstāko pagodinājumu" - kur luterāņu praksē izpaužas šis ticības dzīves aspekts? Vai ir draudze, kurā Dievmāte saņemtu lielāku pagodinājumu, nekā priekšnieks vai mācītājs apaļā jubilejā? Ja reiz ir sacīts, ka viņa ir viscienīgākā visaugstākā goda, baidos, ka diskusijas ginekoloģijas jomā ir viens no visnepiemērotākajiem veidiem, kā to realizēt.
Es TA laikā palocos, pieminot Kristu, un otrreiz, pieminot Mariju, tā pagodinot savu Pestītāju, kurš vienīgais mani ir atpircis nāvei un grēkam, un Viņa māti, kas man Viņu ir dāvājusi ar savu ticību, pazemību un piekrišanu. Un savu palocīšanos ne uz ko citu neattiecinu.
Jā un kāds sacīja, ka problēma ir tā, ka Marija ir mirusi. Esmu daudz domājis par šo argumentu, bet vienīgo man derīgo atbildi esmu saņēmis no paša Kunga Jēzus - Lk.20 Tātad Dievs nav mirušo, bet dzīvo Dievs, jo Viņa priekšā visi ir dzīvi. Tas man liek uzlūkot Dievmāti kā dzīvu debesīs Dieva priekšā kopā ar visiem svētajiem Viņu pielūdzam un slavējam.
Ingars
# Iesūtīts: 2009.02.17 13:15:01
Atis Grīnbergs

Īsti neatceros, kur būtu ko tādu lasījis, bet pieņemu, ka tas ir atrodams starp luteriskajiem rasktu darbiem. Redzi, tā dzimumdienu svinēšana ir cilvēcīga tradīcija, adiafora, Dievs nav ne aizliedzis, ne pavēlējis to darīt. Mirušajiem tāpat arī mēdz atcerēties dzimšanas un miršanas dienas (parasti vecā gada gājuma cilvēki tā dara), taču arī tā ir cilvēku tradīcija, aks pati par sevi nav ne slikta ne laba, bet tas atkarīgs ar kādu attieksmi mēs to daram.

Mariju, kā arī citus mirušos ticīgos mēs pieminam kā piemērus sprediķos, svētrunās, tā ka apvainojums nevietā. Atsevišķi sevišķu godu izrādīt netikvien nav nepieciešams, bet pat ļoti slikta rīcība, jo tā tu dali Kristus godu ar Mariju. Viņa bij tāds pats grēcīgs cilvēks, kā mēs visi.

Arī nekur bībelē nav minēts, ka Marija būtu kā īpaši jāgodina. Tā katoļu mācība ir vistīrākā elkdievība. Ati - pārstāj pielūgt cilvēku, pārstāj atdot Kristum pienākošos godu cilvēkam, tā tu posti savu dvēseli.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 84 , pavisam kopa bijuši: 11977