atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Jaunava Marija
Svilpaste
Iesūtīts: 2009.02.14 19:20:22
Vai Jēzus māti Mariju var saukt par jaunavu Mariju arī pēc dzemdībām? Kaut kur lasīju, ka Romas katoļu baznīcā māca, ka Marija arī pēc dzemdībām palika jaunava- dzemdības bijušas brīnumainas (ja kļudos un romieši tā nedomā, labojiet mani!).
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.16 00:02:59
Mans iepriekšrakstītais ilustrē, kā "brālis" var tikt lietots plašā nozīmē. Kopš pirmajiem gadsimtiem Baznīcā ir vienprātība, ka šīs rakstu vietas nenozīmē brāļus, māsas tiešā nozīmē. Tas, ka Sv.Marijai nebija citu bērnu visai pārliecinoši norāda citas vietas evaņģēlijā (Sv.Ģimenes ceļojumi uz Jeruzālemi, Sv.Marija un ap.Jānis pie Kunga krusta). Kunga brāļi varētu būt radniecībā kā brālēni, vai pat tālākā radniecībā, tie varēja būt Jāzepa pirmās laulības bērni (Ortodoksās Baznīcas uzskats).

Jānis Ginters, vairākas vājas vietas ir šajos pieņēmumos!

1. Jūsu uzrādītās vietas ir ārpus kontexta paņemtas no pavisam citas vietas un kontextuāli neko nepierāda...
2. Vārdam adelphos ir ļoti konkrēta nozīme grieķu valodā - pirmās pakāpes radniecība tieši pa mātes līniju.

Kā jau teicu, lai panāktu Marijas nevainību arī PĒC Kristus piedzimšanas man ir jātic, ka Sv. Gars ir dislektiķis...

Šoreiz es tomēr uzticos, ka Dievs spēj runāt skaidru valodu un ja kāds izdomātu, piemēram, mani exkomunicēt tāpēc, ka es ticu tam, kas stāv rakstīts tā kā tas stāv rakstīts šais rakstu vietās... lai tā būtu, lai tad Dievs iztiesā!
Manuprāt Marijas nevainības jautājums vispār nav būtisks... taču tas IR būtisks, ja mēģina ietirgot tautai tomēr to Artemīdas arhetipu...

Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.16 00:05:00
artos, nav jau grūti palasīt Rakstus... reiz jau strīdējos ar kādu RKB adepti par šo... cilvēks izvelk kaut ko no katehisma, a pamatot to ar Rakstiem nevar!

Kā jau teicu - ja man ir izvēle starp to vai Marijai bez Jēzus vēl bij bērni jeb izvēle, ka Sv. Gars nejēdz normāli koine grieķu valodu, tad es kaut kā labāk ar pirmo palieku!
bitukas
# Iesūtīts: 2009.02.16 00:17:50
Problēmai "kājas aug" no Jesajas-ko tad viņš domāja sakot "betula"? Bet tas vai Marija bija jaunava arī pēc dzemdībām........ Es, piemēram, domāju, ka uz adatas smailes var apsēsties 476 velni-pierādi, ka nē!!!!
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.02.16 00:19:15
artos, izlasīju... tāpēc jau tik droši varu teikt - BS tas viss! Loģika cilvēkiem klibo un tas arī viss... saskata to ko grib saskatīt!

Ponta pēc izlasi ka pats

Rakstu vieta
Mt 27, 56 - Cik sievietes ir pie Jēzus Nāves vietas? Cik no tām Matejs uzskaita atsevišķi! Kur viņas stāv!
Jāņa 19.25 - Cik sivietes ir pie Jēzus Naves vietas? Cik no tām Jānis uzskaita? Kur viņas stāv

Vai Matejs un Jānis uzskaita vienas un tās pašas sievietes? Kāpēc?

Klāt vēl piemet Marka 15:40
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.16 00:19:52
bitukas, par to nevajag uztraukties, šo jautājumu mums atrisnia gan Septuagintas tulkotāji gan, šķiet, Matejs (vai Marks)
Merlins
# Iesūtīts: 2009.02.16 00:36:26
Olita

Un cik gadsimtu ir Tavā rīcībā? Vai nav laiks pameklēt efektīvāku paņēmienu glābties nekā morāles pacelšana?
bitukas
# Iesūtīts: 2009.02.16 00:39:15
Tad jau viss kārtībā! Esmu priecīgs.. Nopietni!
vilks
# Iesūtīts: 2009.02.16 08:43:24
Kurš gan ir redzējis paklanīšanos TA sacīšanas laikā pie Marijas vārda? Es esmu redzējusi tikai citādāk.
kāds viens [87.110.241.39]
# Iesūtīts: 2009.02.16 08:58:17
vilks Es.
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.02.16 09:27:03
Patiesībā paklanīšanās, Austrumu tradīcijā vai pat nomešanās ceļos - Rietumu tradīcijā, skaitot Nīkajas ticības apliecību, notiek pie vārda " incarnatus " - " un miesa tapis ", nevis pie vārda " Marija ".
Merlins
# Labojis Merlins: 2009.02.16 10:14:39
Jānis Kalniņš

"Tu teiksi baznīcas tradīcijā." - Kungs, es redzu, ka tu esi pravietis. Bet ja nu es tā neteikšu? Tad tava pravieša reputācija pagalam... Redzi, pārliecība par to, ka Marija vienmēr palika jaunava, nekādi nerunā pretī Rakstu kanonam. Nekur bībelē nav aprakstīts, ka viņa nodevās dzimumdzīvei. Neredzu vajadzību uzstāt, ka viņa to darīja, ja Raksti par to klusē, bet tradīcija glabā to, ka viņa ir palikusi jaunava līdz sava bioloģiskā mūža beigām.

Nu un par to godāšanu - 4. bauslis liek godāt tēvu un māti. Ja tas attiecas uz manu māti, vai gan ne vēl vairāk uz mūsu Kunga māti? Luters to vispār izplata uz visiem laicīgiem priekšniekiem, mācot tiem izrādīt pienācīgo godu un cieņu. Cik daudz cieņas pienākas mūsu Kunga mātei? Vai tik daudz, lai tērgātu par viņas ginekoloģiju, seksualitāti un со снизхождением (neatradu latviski tikpat izteiksmīgu vārdu) sacītu "es viņu turu acu priekšā"? Vai varbūt, atbilstoši cieņai, tomēr dabiskāk būtu palocīties sveicinot? Kaut vai par to, ka izaudzināja TĀDU dēlu? Ka izcieta viņa zaudējuma sāpes mūsu labad? Lai nav pārpratumu, es neesmu marioloģijas entuziasts. Vienkārši padalījos iespaidos, lasot tekstus šai diskusijā.

kāds viens [87.110.241.221]

It kā jau tev formāli taisnība. Dievs Marijai bija paredzējis kādu uzdevumu un man arī - droši vien, es vismaz ceru. Taču Marijas uzdevums bija tik neizmērojami nozīmīgāks par manējo un ar tik tālejošām, globālām sekām, ka sacīt, ka viņa ir cilvēks ar kādu uzdevumu dzīvē tāpat kā es , nozīmē aizmiglot patiesību nevis to atklāt.
Boriss
# Labojis Boriss: 2009.02.16 10:32:41
Merlins Mans tētis teiktu - Nu, Merļin, ti dajoš! Es gribu pateikt tev paldies par tik labu vārdu. Es tiešam domāju, ka šis tavs komentārs ir vissakarīgākais. Kas nu katru unteresē - vieniem Dievmātes gods un izredzētība, citiem viņas dzimumdzīve, pat ja nav bijusi. Nu mīļa protestantiņiem meditācija par To!
Merlins
# Iesūtīts: 2009.02.16 10:38:22
Boriss

Es jau gan arī protestantiņš...
Boriss
# Iesūtīts: 2009.02.16 10:44:02
Es arī. Tagad!
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.16 10:57:45
Artos, baidos, ka tu ielasi rakstos to ko tu gribi tur redzēt... Kādreiz, kad būs laiks, uz pirxtiem parādīšu, ka visi tavi secinājumi ir no īkšķa izzīsti, jo tev ir visu laiku nepamatots pieņēmums, ka visi autori vārdos nosauc vienas un tās pašas sievietes
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.16 11:04:26
Redzi, pārliecība par to, ka Marija vienmēr palika jaunava, nekādi nerunā pretī Rakstu kanonam. Nekur bībelē nav aprakstīts, ka viņa nodevās dzimumdzīvei.

Vispār runā gan... ir vismaz divi "pavedieni" kas par to liecina!
1. Konkrēti nosaukti Kristus brāļi un māsas (adelphos) kas tieši nozīmē - vienas mātes dēli!
2. Mateja 1:24-25 visai nepārprotami apgalvo, ka Marija tiešām palika nevainīga līdz nebij dzemdējusi Kristu... tb Jāzeps gaidīja pirms "atzīt" savu sievu, kur vārdiņam "atzīt" ir visai nepārprotama idiomātiskā semantika.

Boriss
# Labojis Boriss: 2009.02.16 11:15:47
Mulders
Tad kāpēc Rakstos neparādās Marijas un Jāzepa laulības, kas nozīmīgāks notikums par saderināšanos un legāls sākums jūdu vidē dzimumdzīvei? Var arī neatbildēt jo dzirdu jau balsi, ka Rakstos viss nav jāuzskaita un tur tikai pestīšanai svarīgākais
Domāju ir jābūt ļoti perversam cilvēkam, lai būtu seksuālas attiecības pēc tam, kad redzēts fenomens, ka jaunava grūta, kad piedzimušā sakarā rādās eņģeļi, kad bērnu kā Dievu pagodina austrumu gudrie, kad nāves briesmu apdraudētiem, jaunavas klēpja augļa dēļ jābēg uz ēģipti u.tt.
Seksu ,kaut ar eņģeļiem, Rakstos var atras Sodomas un Gomoras kārīgajos cilvēkos, kad tie tika sisti ar aklumu. Nu liekas, ka ar to pašu aklumu sisti daudzi arī te, kas par katru cenu Dievmātes klēpi neredz šķīstībā pataupītu, bet par katru cenu ar dzimumdzīvi noslogotu. Sodomīti (nu kaut kur dziļi, dziļi...)
Arī šo var nekomentēt, jo dzirdu jau, ka seks ir Dieva dāvana un pareizi lietots ir labs.
kāds viens [87.110.241.39]
# Iesūtīts: 2009.02.16 11:18:00
Merlins arī Jūdas uzdevums ir ar tālejošām sekām. Kādam tātam bija jābūt.
Solveiga
# Iesūtīts: 2009.02.16 11:19:19
Merlins
Kaut vai par to, ka izaudzināja TĀDU dēlu? Ka izcieta viņa zaudējuma sāpes mūsu labad?
Par pirmo atļaušos iebilst. Protams, es Jūs nevaru bombardēt ar daudziem rakstiem svešās valodās, bet vai nevarētu būt tā, ka Jēzus palika nemainīgs visā mūža garumā? Izaudzināt nozīmē no nepilnīga vērst pēc iespējas pilnīgāku... Ja Jūs runājat par viņas rūpēm un gādību, brīnišķīga lieta - un unikāla iespēja, bet pedagoģiskais aspekts šajā stāstā, manuprāt, neiederas.
Par otro - pilnībā piekrītu. Domāju, ka pat cilvēks bez mazākajām reliģiskajām nosliecēm nevarētu mierīgi un bez godbijības klausīties par sievieti, kuras acu priekšā lēni un mokoši mirst viņas bērns...
kāds viens [87.110.241.39]
# Iesūtīts: 2009.02.16 11:25:14
Boriss manuprāt tev ir nedaudz pārprasts viedoklis par seksuālām attiecībām. Kas Tev tajās liekas netīrs, nešķists, pervers u.t.t. Tā nav pareiza doma. Jāzeps bija Marijas vīrs Mt.1:16.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 188 , pavisam kopa bijuši: 1394