atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Jaunava Marija
Svilpaste
Iesūtīts: 2009.02.14 19:20:22
Vai Jēzus māti Mariju var saukt par jaunavu Mariju arī pēc dzemdībām? Kaut kur lasīju, ka Romas katoļu baznīcā māca, ka Marija arī pēc dzemdībām palika jaunava- dzemdības bijušas brīnumainas (ja kļudos un romieši tā nedomā, labojiet mani!).
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>
AutorsZiņas teksts
Ingars
# Iesūtīts: 2009.02.20 16:58:57
Jānis Ginters
Labi, ieskatīšos dziesmu grāmatā

par jaunavību, precizēšu - pēc dzemdībām, jo zināms, kas ginekoloģiski tad notiek, konkrēti par to vai ir jēga runāt? Jaunavības būtība jau patiesībā nav tik daudz anatomiskajā īpatnībā, cik tajā faktā - ir bijis intīms kontakts ar pretējo dzimumu vai nav. Līdz ar to šai diskusijai zūd jēga, jo te par to nav runa
Jānis Ginters
# Labojis Jānis Ginters: 2009.02.20 17:27:20
Varbūt der pieminēt, ka gadsimtiem kristīgā pasaule jauno gadu svinēja 25.martā. Kāpēc? Tā laika kristieši atbildētu, ka gadus skaitīja no brīža, kad Dievs tapa cilvēks Marijas klēpī.

Daži citāti no Lutera.
Šeit ir trīs brīnumi: ka Dievs un cilvēks apvienojās šajā Bērnā, ka mātei ir jāpaliek jaunavai; ka Marijai ir jābūt tādai ticībai kā ticēt, ka šim noslēpumam ir jātiek piepildītam viņā.

Sprediķis par Lk.1:49 Jo visvarenais ir lielas lietas pie manis darījis..
Lielas lietas nav nekas mazāks, kā tā, ka viņa kļuva pr Dieva Māti, kur daudzas un tik lielas lietas ir notikušas pie viņas, kas ir augstākas par visu cilvēku saprašanu. Un te viņai seko viss gods, svētība un viņas unikālā vieta visā cilvēcē, kur viņai neviens nav līdzīgs, proti, viņai bija bērns no Debesu Tēva, un tāds bērns. (..) Tā cilvēki visu viņas godu ir apkopojuši vienā vārdā saucot viņu par Dieva Māti.
Neviens nevar neko lielāku pateikt par viņu, vai viņai. Pat ja tam būtu tik daudz mēles, kā kokiem lapas vai zāle laukā vai zvaizgznes debesīs, vai smiltis jūrā. Tam sirdī ir jātiek apdomātam, ko tas nozīmē būt Dieva Mātei.
Jānis Ginters
# Iesūtīts: 2009.02.20 17:32:12
Ingars jo te par to nav runa
Škiet neuzmanīgi lasījāt diskusiju. Tieši par to ir runa.
Ingars
# Labojis Ingars: 2009.02.20 17:41:49
Jānis Ginters
iespējams, ka neuzmanīgi lasīju. Marija protams ir vissvētīgākā netikai no visiem cilvēkiem, taču vai viņa būtu jāpaceļ līdz dievības līmenim, kā to dara katolicismā? Tādā konekstā, kā - ko nozīmē būt Dieva mātei, ka viņai ir liela nozīme, var apspriest par jebkuru bībeles svēto personāžu - Jānis Kristītājs, lielākais no visiem cilvēkiem, apustulis Pāvils, pašaizliedzīgais sludinātājs, Ābrahams uzticamais Dieva draugs un vēl daudzi citi, lēnprātīgais Mozus utt. Protams - Marija laida pasaulē Pestītāju, taču vai korekti ir teikt, ka ar šo Viņai ir daļa pie pestīšanas nopelna jeb, ka Marija ir ko ieguldījusi mūsu pestīšanā?
Saulespuķe
# Iesūtīts: 2009.02.21 11:41:27
Ingars
"Marijas pasludināšanas diena? Es kā luterānis par tādu dienu nekā nezinu. "

Tu bieži šeit demonstrē, ka esi kārtīgs, izglītots un domājošs luterānis, un tas labi. Nu tad apskaties mūsu Baznīcas gadagrāmatās, kur atzīmē tikai pašus, pašus svarīgākos Baznīcas svētkus un piemiņas dienas, kas rakstīts 25.martā. Lai nav jāmeklē - Marijas pasludināšanas diena, liturģiskā krāsa - balta . Tad ko, iznāk, ka Tu kā luterānis ne tikai neievēro, bet pat nesvini savas Baznīcas svinamās dienas?

Un man nav īsti skaidrs, ko Tu te tik daudz cepies par kādiem izkropļojumiem citā konfesijā - Tev taču neviens tos neliek pārnest pie mums! Dari to, kas Tev kā luterānim jādara, - izrādi pienācīgu cieņu sava Pestītāja Mātei, kas tāda ir vienīgā cilvēces vēsturē. Tev atprasīs Tavu daļu, kad stāsies Kunga priekšā! Nez, vai arī Kungam acīs varēsi pateikt - jā, zini, Tavu Māti es uzskatu līdzvērtīgu "visām svētām māsām"... Nez, ar ko gan tas beigtos....
Jānis Ginters
# Iesūtīts: 2009.02.21 11:57:51
Ingars
vai viņa būtu jāpaceļ līdz dievības līmenim, kā to dara katolicismā?

Nebūšu tā labākā persona, lai pastāstītu, ko dara katolicismā, tomēr, cik man zināms, ne katolicismā nedz pareizticībā nav runa par kādu "dievības līmeni". Pie baznīctēviem, t.s. arī katolicismā un ortodoksijā tiek tiek dalīts 1) "latria" jeb adoratio - pielūgsme un 2) dulia jeb veneratio - godināšana. Vecās Derības piemērs - pravietis Nātans pielūdza (latria) tikai Dievu, bet ķēniņa Dāvida priekšā metās uz sava vaiga (dulia). Piemēram, Akvīnas Toms argumentē, ka pielūgt (latria) ir atbilstoši arī krustu, vai Kristus attēlu, jo tas ietver ne jau priekšmeta, bet Kunga paša pielūgsmi, kamēr uz Dievmāti attiecās tikai `dulia`, jo Kunga māte nav tas pats, kas Kungs.

ko nozīmē būt Dieva mātei, ka viņai ir liela nozīme, var apspriest par jebkuru bībeles svēto personāžu - Jānis Kristītājs, lielākais...
Sv.Akvīnas Toms: Svētā Jaunava ir vienīgi radība, (..) vienīgi ` dulia `, bet augstākā mērā kā citas radības, jo viņa ir Dieva Māte. Tādēl mēs sakām, ka nevis jebkāda ` dulia , bet ` hyperdulia `.
Man šķiet, ka šis arī visai labi sasaucas ar iepriekšcitēto Lutera sprediķi par Magnificat.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.21 14:01:47
Jānis Ginters, baidos ka ar Natanielu un Danielu varētu tā nebūt, jo latreia un dulia imo nav gluzhi senebreju vārdi, tādējādi nevar būt izšķirti VD pielūgsmes gadījumos!

Kā arī šāda argumentācija būtībā izslēdz elkdievības iespējamību principā. Par ko tad Dievs cepās runājot par elkdievību, ja jebkurš var atrunāties ar dažādiem vārdiem... sak es jau dulia, nevis latreia. Kas interesanti, pret Mariju ir ieviests jaunvārds - hiperdulia! Tb tāda māžošanās ar vārdiem... a kas tur sirdī kuram ir, to jau mēs nezinām... Taču Dieva priekšā ar gramatiku cauri neviens netiks, jo Dievs skatās serdē un tad jau redzēs...

Savukārt arguments, kas izriet no tā, ka svētajiem nekas netiek upurēts, arī neizturēs kritiku, jo Pāvils šķiet Efeziešos (jeb kur citur) arī mantrausību piedēvē elku kalpošanai... kur būs grūti pierādīt, ka mantrausis savu mantu par dievu uzskata... Drīzāk jā - paļaujās, cer un meklē naudā palīdzību. Tātad... elkdievība ir iespējama arī bez ārējas upurēšanas...

Tādējādi rodas jautājums, kā mēs zinām, ka te vai tur nenotiek elkdievība... jo tas jums kā mācītājam būtu jāprot atšķirt un tad jāmetās cilvēku pamācīt, glabt etc. Tad kā jūs zināsiet, ka nenotiek elkdievība? Jo ikviens jau vienmēr var atrunāties - nē mēs te tikai
a) Godinām svētos
b) Lūdzam viņus, jo Dieva priekšā visi dzīvi un Pāvils māca aizlūgt citam par citu!
c) Neko nevienam neupurējam!

Un jūs būsiet mierā... elku kalpības tad nav?
Jānis Ginters
# Iesūtīts: 2009.02.21 18:20:09
Mulders latreia un dulia imo nav gluzhi senebreju vārdi
latria - עבד ; dulia - שָׁחָה

pret Mariju ir ieviests jaunvārds - hiperdulia!
Tik jauns jau nemaz nav - Akvīnas Toms 13.g.s, Augustīns, Hieronīms 4-5.g.s...

tāda māžošanās ar vārdiem... a kas tur sirdī kuram ir, to jau mēs nezinām...

Luters (sprediķis 1.sept 1522): "Marijas godināšana ir ierakstīta cilvēka sirds pašā dziļumā"

kā mēs zinām, ka te vai tur nenotiek elkdievība ... jo tas jums kā mācītājam būtu jāprot atšķirt
II.Nikajas koncils:
Anatēma tiem, kuri apgalvo, ka jebkad Katoliskā Baznīca ir sankcionējusi elku kalpību
Ingars
# Iesūtīts: 2009.02.22 08:39:40
Saulespuķe
1. es neko nedemonstrēju, man vienkārši sanāk tā, kā sanāk
2.baznīcas svētku nesvinēšana nav grēks, katrā gadījumā noteikti ne konkrēti šo svētku
3.es te cepos, jo šī maldu mācība izgājusi arī ārpus katolisko draudžu mūriem, šajā forumā, kur nestipras dvēseles var tikt savaldzinātas ar šo elkdievības mācību
4.debesīs tev neviens neprasīs par Marijas godināšanu. Vienīgais, ko tur ņems vērā, tās būs tavas personīgās attiecības ar Jēzu Kristu

Jānis Ginters
Ir tā, ka tad kad viņiem norāda uz elkdievību, tad viņi liek priekšā šo demagoģiju, ka neko nepielūdzot, bet tikai godinot. Taču visu pārējo laiku māca, ka Marija ir aizgādne un starpniece, ka mums viņa jālūdz, ka viņa ir debesu ķēniņiene, bezgrēcīga un, ka viņa dziedina utt.


Nepārprotiet mani - es atzīstu Mariju, Jēzus māti par vissvētīgāko no visiem cilvēkiem un vislielāko tūlīt aiz Jāņa kristītāja. Ir pareizi mācīt un stādīt Mariju priekšā kā piemēru, kā viņa pazemīgi atdeva godu Dievam, ļaujot caur sevi Dievam darīt šo svētīgo darbu, turklāt kā viņa noturējās pretim kārdinājumam slimot ar "zvaigžņu slimību". Es cienu un godāju Mariju, kā mīļu māsu Jēzū Kristū, būs patīkami satikties ar viņu un citiem svētajiem debesīs. Viņa ir piemērs, kā vajag kalpot un pilnībā nodoties Dievam, bet ir nepareizi un grēcīgi padarīt viņu par kaut kādu elku, tieši tā ir Marijas piemiņas aptraipīšana
Merlins
# Iesūtīts: 2009.02.22 09:28:25
Ingars

"Vienīgais, ko debesīs ņems vērā, tās būs tavas personīgās attiecības ar Jēzu Kristu."

Vai tas nav drusku vienkāršoti? "Mirušie tika tiesāti pēc tā, kas rakstīts grāmatās, pēc viņu darbiem. Jūra atdeva savus mirušos, nāve un viņas valstība atdeva savus mirušos; un tie tika tiesāti, ikviens pēc viņa darbiem." (Atkl.20:12-13) To savā ziņā ilustrē Mt.25 aprakstītā šķirošana āžos un avīs.

Bet foruma dalībniekiem šai diskusijā un vispār būtu svarīgi atcerēties arī mūsu Kunga brīdinājumu: "Es jums saku: par ikkatru veltīgu vārdu, ko cilvēki runās, tiem būs jāatbild tiesas dienā." (Mt.12:36)
Ingars
# Iesūtīts: 2009.02.22 11:26:50
Merlins
Jā, bet es šeit runāju par to, ko prasīs par Pestīšanu. atceries, ka bija vēl viena svarīga grāmata, svarīgāka par visām pārējām - Dzīvības Grāmata. Šeit tiek ierakstīti visi tie, kuru grēki ir nolīdzināti un šeit cilvēka darbi netiek ņemti vērā - nedz labie, nedz ļaunie. Par darbiem tiek runāts tādēļ, ka tiks pārbaudīts, vai tā ticība ir bijusi dzīva - darbi ir liecība par dzīvu ticību, bet ne ceļš uz pestīšanu.

Un par to veltīgo vārdu - izrauts pants no konteksta, paskatīsim visu to tēmu, par ko tur ir runa

Mateja evaņģēlijs 12. nodaļa
23 Un visi ļaudis brīnījās un sacīja: "Vai Šis nav Dāvida dēls?"
24 Bet farizeji, to dzirdēdami, sacīja: "Šis izdzen ļaunus garus ne citādi kā ar Belcebula, ļauno garu virsnieka, palīdzību."
25 Bet Jēzus, viņu domas nomanīdams, tiem sacīja: "Ikviena valsts, kurā iekšējs naids, aiziet bojā; un neviena pilsēta vai nams, kurā iekšējs naids, nevar pastāvēt.
26 Ja nu sātans izdzen sātanu, tad viņš ir naidā pats ar sevi. Kā tad viņa valsts var pastāvēt?
27 Un, ja Es izdzenu ļaunos garus ar Belcebula palīdzību, ar ko tad jūsu bērni tos izdzen? Tāpēc viņi būs jūsu tiesātāji.
28 Bet, ja Es izdzenu ļaunos garus ar Dieva Garu, tad Dieva valstība ir jau pie jums atnākusi.
29 Jeb vai var kāds ieiet stiprā namā un paņemt viņa mantas, ja tas nav stipro papriekšu saistījis? Tikai tad tas varēs viņa namu izlaupīt.
30 Kas nav ar Mani, tas ir pret Mani, un, kas ar Mani nesakrāj, tas izkaisa.
31 Tāpēc Es jums saku: ikkatru grēku un ikkatru zaimošanu cilvēkiem piedos, bet Gara zaimošanu nepiedos.
32 Un, kas ko runā pret Cilvēka Dēlu, tam tas tiks piedots; bet, kas ko runā pret Svēto Garu, tam tas netiks piedots ne šinī, nedz nākošā mūžā.
33 Padarait koku labu, tad arī viņa augļi būs labi, vai padarait koku nelabu, tad arī viņa augļi būs nelabi, jo koku pazīst no viņa augļiem.
34 Jūs odžu dzimums, kā jūs varat labu runāt, paši ļauni būdami? Jo no sirds pilnības mute runā.
35 Labs cilvēks izdod no labā krājuma labu, un ļauns cilvēks izdod no ļaunā krājuma ļaunu.
36 Bet Es jums saku: par ikkatru veltīgu vārdu, ko cilvēki runās, tiem būs jāatbild tiesas dienā;
37 jo pēc saviem vārdiem tu tiksi taisnots, un pēc saviem vārdiem tu tiksi pazudināts."


Kā redzams, tad tas neattiecas uz ticīgajiem, kuri nožēlo netikvien savus veltīgos vārdus, bet arī darbus un pat domas - tas viss ticīgajiem netiek pielīdzināts, nedz atprasīts, bet gan ķa ir rakstīts - kad bezdievis atgriežas no savas netaisnības un dara taisnību, tad vairs nepieminēs viņa grēkus. Un redz kur mateja 12:33 ir runa par kokiem un augļiem. tātad tie sliktie augļi nāk nosliktiem kokiem, bet labie - no labiem. Kad tu esi kristietis, tad tu esi padarīts par labu koku un nejau tāpat vien - par to ir dārgi samaksāts, lai tavi grēki, ko tu dari, netaptu tev pielīdzināti. Tā, ka Dievs neņem vērā savu bērnu grēkus, nedz veltīgos vārdus, nedz ļaunās domas, jo Viņa dēls Jēzus par to visu sodu ir izcietis. Taču ja kāds bērns Svēto Garu zaimo un tādējādi atsakās no Jēzus nopelna, tad šis nopelns viņam netiek pielīdzināts, tad Dievs gan skatās uz viņa vārdiem, darbiem un domām pēc visas tiesas un taisnības, jo viņu vairs nepiesedz Kristus nopelns

Un ir taču rakstīts, ka neviens darbs ārpus ticības nav Dievam pieņemams, kā arī, ka gaismas bērni nekautrējas atklāties, jo viņu darbi ir Dievā darīti, bet sliktie darbi piedoti



Kristofers
# Labojis Kristofers: 2009.02.22 13:10:54
Merlins Ingars

Šeit jūs esiet iesākuši jaunu tēmu, kas šajā diskusijā ir offtopikā - no marioloģijas ir pāriets uz soterioloģiju.

Man būtu liels lūgums jums un pārējiem foruma dalībniekiem izteikties atsevišķā diskusijā, Par ticību un labajiem darbiem , kuru es iesāku, lai mēs varētu turpināt apspriest šo tēmu.

Bet šo diskusiju atstāsim sarunai par Jaunavu Mariju un neaizspamosim to.
Ingars
# Iesūtīts: 2009.02.22 13:16:10
Kristofers
paldies, tas bij labi darīts


Par tēmu - interesanti vienā citā kristīgā forumā svilpastei atbildēja

Jesajas grāmata 66. nodaļa
7 Pirms tai uznāca bērnu sāpes, tā jau dzemdēja; pirms tai nāca dzemdību sāpes, tai jau piedzima dēls.

kas varētu nozīmēt, ka Marija Jēzu tiešām dzemdēja brīnumainā veidā bez sāpēm un fizioloģiskām izmaiņām ķermenī, kas būtu ļoti ticams, jo Jēzus ieņemšana un piedzimšana bij šķīsta, atšķirīga no tā, kā dabīgi notiek ar cilvēkiem
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.02.22 13:19:50
Nu re, tu jau neesi vairs tālu no patiesības atziņas
Merlins
# Labojis Merlins: 2009.02.22 14:24:26
Kristofers

Paldies par moderēšanu. Tas bija labs darbs, kas veikts ticībā!

Par Jesajas 66:7 - Jesaja to saka par Ciānu. Interesanti, ka svētītais Dr.Mārtiņš Luters šo Jesajas pantu ir attiecinājis uz sv. jaunavu Mariju. Ciānu un tās bērnus tipoloģiski saista ar Baznīcu. Te nu esam - pie bibliski luteriskas atziņas par Mariju kā Baznīcas māti...
Ingars
# Iesūtīts: 2009.02.22 15:37:20
Merlins
Te nav uzsvars uz Mariju, bet gan uz to, ka gaidāms kāds ļoti īpašs Bērns. Bet Ciāna un Marija ir tikai analoģija, nevis simboliska nozīme. Turklāt nekur bībelē nav norādīts, ka Marija būtu baznīcas māte. Šāda privilēģija nozīmē baznīcas dzemdināšanu, ko būtu nekorekti piedēvēt Marijai, saskaņā ar pirmo bausli
Jānis Ginters
# Iesūtīts: 2009.02.22 15:52:45
Ingars es atzīstu Mariju, Jēzus māti par vissvētīgāko no visiem cilvēkiem . (..) Mariju, kā mīļu māsu Jēzū Kristū, būs patīkami satikties
Kungs Jēzus jau arī savējos sauca par draugiem un Kungu varam saukt par brāli, draugu... Tomēr nedrīkst aizmirst, ka Kungs mācīja un atļāva sevi godāt par Kungu un Dievu. Kā būtu ja aizmirstu viņu godāt par Kungu un Dievu? Nav jau nepareizi šādā aspektā saukt Sv.Mariju kā “mīļu māsu”, tomēr ko nozīmē būt Dieva Mātei, ir kaut kas vairāk, nesalīdzināmi daudz vairāk... Vai var vēl labāk par to var izteikties kā Luters sprediķī par Magnificat (ko iepriekš citēju)?!

ka viņa ir debesu ķēniņiene,
Šajā diskusijā daži jautāja vai Marijai pēc Kunga varētu būt vēl bērni? Būtu neloģiski, ka viņa, kas padarīta par Dieva māti un jauno Ievu (ja lietojam Sv.Justīna Martīra u.c Baznīctēvu apzīmējumus), tiktu pēc tam pazemināta. Šāda mācība kā herēze tika noraidīta ( piem. Sv.Hieronīms pret herētiķi Helvidius). Ja domājam par svēto vietu debesīs, tad Raksti arī norāda uz īpašām vietām. (Piem.Mat.19:28). Vai Sv.Marija virs zemes būtu godājama par Dieva Māti, bet ievestai debesu godībā tāds īpašais, atšķirīgais gods tiktu atņemts?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.22 16:49:46
Jānis Ginters, tas no sērijas - anatēma jebkuram, kurš atļausies "Pārbaudīt visu, kas labs to paturēt" vai "Dievam labāk jāklausa"???

A nopietni. Kā jūs, kā mācītājs, zināt, ka nesankcionējat kaut vai neapzināti elkdievību. Vai jums tiešām apmierina atruna - es jau te tikai ar dulia nodarbojos... ??? Kā jūs šodien, 21 gadsimtā izšķirsiet elkdievību?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.22 16:54:54
Šajā diskusijā daži jautāja vai Marijai pēc Kunga varētu būt vēl bērni? Būtu neloģiski, ka viņa, kas padarīta par Dieva māti un jauno Ievu (ja lietojam Sv.Justīna Martīra u.c Baznīctēvu apzīmējumus), tiktu pēc tam pazemināta.

Jā... un tā kā Dievs vienmēr rīkojas saskaņā ar cilvēku uzskatiem un "loģiku", tad nekas cic neatliek, kā mums galvas pazemīgi noliekt cilvēku varenā prāta priekšā!

Jānis, tad jums būtu jāinicē LELBā mana exkomunikācija, jo es visai skaidri sludinu šo herēzi! Ja jums vajag manas draudzes un dislokācijas vietu šādas operācijas veikšanai, varu privāti dot zināt!

Jo Kristus arī izsakās kas ir viņa māte un brāļi un māsas... Tā kā, ja tu dari Dieva prātu, ir visai lielas iespējas būt šajā statusā...

Kristofers
# Labojis Kristofers: 2009.02.22 17:04:20
Mulders A nopietni. Kā jūs, kā mācītājs, zināt, ka nesankcionējat kaut vai neapzināti elkdievību. Vai jums tiešām apmierina atruna - es jau te tikai ar dulia nodarbojos... ??? Kā jūs šodien, 21 gadsimtā izšķirsiet elkdievību?

Sensenos laikos, kad es studēju LU TF un J. Rubenis tur pasniedza Ievadu JD, man patika viņa teiktais šajā sakarā vienas lekcijas laikā:

Iespējams, ka kardināls Racingers ļoti labi zina, kāda ir atšķirība starp Marijas pielūgšanu un godināšanu, bet es šaubos vai to zin un prot ievērot kāda sieviņa kaut kur Latīņamerikā vai Austrumeiropas nomalē.

(aptuvens citāts pēc atmiņas)
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 149 , pavisam kopa bijuši: 36021