atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Harizmātu liecības
Pavasara balss
Iesūtīts: 2010.07.04 00:23:05
Harizmātu kustība iet cauri visām konfesijām. Dažviet cildināta, dažviet tikpat iznīcinoši pelta un nosodīta.
Lūdzu visu konfesiju harizmātus dalīties savā ticības dzīves pieredzē - kas tajā ir būtiski atšķirīgs no parasto ticīgo pieredzes?
Vai harizmāti lūgšanas vai mēlēs runāšanas laikā piedzīvo kādu pārmainītas apziņas stāvokli - kaut ko transam līdzīgu? Lielu prieku un sajūsmu? Vai to var attāli salīdzināt ar iemīlēšanās izjūtām? Kā jūs to aprakstītu?

Lūdzu piedalīties tikai kristiešus, īpaši ar harizmātisku pieredzi! (Un nepārvērst šo diskusiju par, piem., kvantu fizikas mīļotāju stūrīti.)
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 14 . 15 . >>
AutorsZiņas teksts
Papucs
# Iesūtīts: 2010.07.11 00:40:43
indriķis
Neiet runa par nesvētiem vai svētiem ļaudīm, neiet runa par tiem, kuri Jēzus vārdu valkā priekšā/pakaļā (kā Oļiņiete), neiet pat runa par maldu mācībām.
Runa ir par konkrētu garu, kas cilvēkam dod mēļu dāvanu, kā arī citas (gāšanos "godībā" u.t.t.). Un gars ir viens un tas pats kā JP, tā katoļu un luterāņu harizmātiem, un tas nav Svētais Gars. Dziļāk un senāk par Katrīnu Kulmani neesmu racis, taču vienā viņas pašas grāmatā (JP izdevums) ļoti skaidri ir noformulēta tā teoloģiskā kļūda, kā rezultātā viņa tos garus sagrābstīja.

Adonika
Tu vari iztulkot mēles???
Nē, bet Dievs man norādīja to izcelsmes raksturu.
Redzi, arī mani no fiziskas nāves izglāba Dievs. Kā toreiz lūdzu, lai man atsaucas kristiešu Dievs, ja tāds eksistē - mīlošs Tēvs, kā stāsta baznīca.
Viņš atsaucās, mēs nedaudz aprunājāmies. Pēc tam bija vēl viena reize, kad mēs nedaudz aprunājāmies. Vēl bija cita reize, kad Viņš sūtīja eņģeli (šķiet, tas bija eņģelis). Tādu Dievu pazīstu es - Dievu, kurš mani izglāba no nāves. Šim Dievam tad nu arī es uzticos, un viņš man atklāja harizmātu gara nedievišķo izcelsmi. Vēl man stipri palīdzēja Dievmāte ar savu aizsardzību.
Man nav pamata uzskatīt, ka Dievs uz manu lūgumu atsaukties Mīlošajam Tēvam būtu ļāvis atsaukties kādam citam. Nedomāju, ka šādu iespēju var pierādīt ar Bībeles palīdzību.
Adonika
# Iesūtīts: 2010.07.11 14:02:27
Dziļāk un senāk par Katrīnu Kulmani neesmu racis, taču vienā viņas pašas grāmatā (JP izdevums) ļoti skaidri ir noformulēta tā teoloģiskā kļūda, kā rezultātā viņa tos garus sagrābstīja.
latviski zinu tikai vienu K. Kulmanes grāmatu "Es ticu brīnumiem". Un to nav izdevusi JP, bet gan cilvēks, kuru arī personīgi pazīstu un kam pilnīgi nekāda sakara ar JP. Sīkums, bet nianse, kas parāda ka ne tikai atļaujies cilvēkus smagi apzūdzēt, bet izmanto melus. Vēl jo vairāk ka tai grāmatā nav nekādas teoloģijas - tur ir tikai to cilvēku liecības par to kā viņi caur viņas kalpošanu saņēma savu dziedināšanu. Un visbiežāk tas bija tad kad Kulmane aizlūdza radio par sasūtītajā lapiņām ar vajadzībām, kuras bija tik daudz ka neviens tās pat nelasīja. Viņa viennozīmīgi ir bijusi viena no spilgtākajiem kristiešiem, ar ļoti spēcīgu staigāšanu Dievā. Pietika viņai ienākt ēkā kā cilvēki nezinot par viņas klātbūtni sajuta Dieva klātbūtni. Un tas bija rezultāts tam ka viss viņas fokuss bija tikai uz trīsvienīgo Dievu. Pilnīga nodošanās, kādu ļoti reti var sastapt.

Nedomāju, ka šādu iespēju var pierādīt ar Bībeles palīdzību.
Tā arī ir tava problēma - ka it kā ir garīgu piedzīvojumu pieredze, bet neko tādu mēs nevaram izlasīt Bībelē kas ir galvenais katalizators Dieva darbībai. Dievs nekad nedarīs neko tādu, kas ir pret Viņa vārdu. Un Dievmātes (?) aizsardzība viennozīmīgi nav kristīga.

Un gala rezultātē ir teikts, lai pēc augļiem mēs izdarām secinājumus...
Zive.
# Iesūtīts: 2010.07.11 16:05:22
Manas personīgās pārdomas attiecībā uz harizmātismu - manuprāt Dievs var uzrunāt cilvēkus ļoti dažādos veidos un Dieva klātbūtnes liecinieks ir iekšējs miers. Man ir sanācis pabūt ļoti dažādās harizmātu kopienās, draudzēs. Vienās ir šis miers, citās ir uzkačātas emocijas. Bet atkal tas ir mans subjektīvais vērojums.
Es tik domāju, ka Bībelē tak ir teikts, ka ja jūs Tēvam lūdzat maizi, Viņš taču jums nedos čūsku maizes vietā.
Vēl, cilvēki ir ļoti dažādi pēc sava temperamenta un līdz ar to viņiem ir ļoti atšķirīga nepieciešamība pēc dažādām lūgšanu formām. Pamēģiniet āfrikā izvest tradicionālu liturģiju - cilvēki nespēs nosēdēt.
Līdz ar to, manuprāt, lūgšanu forma var būt dažāda, ja vien netiek pazaudēta pati būtība.
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.07.11 22:02:19
papucs,
Zini, es būtu pirmais , kas Tev piekristu, bet Svētie Raksti tomēr runā par mēļu dāvanu un tikai Svētie Raksti varbūt kritērijs mācībai par Svēto Garu.
Ir dzirdētas liecības par gadījumiem, kur mēlēs runātajā atpazīst konkrētu valodu ( šai gadījumā kazahu ) un tā ir bijusi liecība par Dieva lielajiem darbiem.
Tāpat, ir dzirdētas liecības, kur valodas zinātāji atpazinuši zaimus.
Un parasti tie, par kuru garu ir aizdomas, ka ar to nav viss kārtībā, kļūdas būtiskos ticības artikulos vispār.
Starp citu, vēl savā vasarsvētnieka laikā, pašam daudz lūdzot mēlēs, man bija izjūta ka ar JP garu nav gluži viss kārtībā. Viņu klātbūtne bija ( grūti piemeklēt izjūtas aprakstu ) tāda kā garīgi nospiedoša.
Tomēr es nesaprotu Tavu noliedzošo attieksmi pret mēlēm kaut vai tāpēc vien, ka neesi gluži eksperts šajos jautājumos un pats dalies pieredzēs, kuras savukārt citi uzskatītu par okultām ( tavas pretenzijas uz Dieva(?) tiešajiem tekstiem, kas principā nav kristīgajā tradīcijā atzīta prakse, jo Svētajos Rakstos tādi nav apsolīti, saskan ar to pašu harizmātu līderu līdzīgām pretenzijām).
Papucs
# Iesūtīts: 2010.07.11 22:40:27
indriķis
Loģiski pamatoti iebildumi, taču KUR Bībelē ir aizliegts sarunāties ar Dievu?

Adonika sāk satraukties, laikam minu uz varžacīm. Grāmatu nopirku JP stendā B.Hinna orģijās Mežaparkā, tur bija konkrēta Kulmanes liecība, kā viņa tikusi pie gariem, un tā bija Bibliski ļoti ačgārna.
Diemžēl grāmata man jau 10 gadus kā nav, tāpēc nevarēšu precizēt, taču Tu man vari to piedāvāt vismaz apskatīt.
indriķis
# Iesūtīts: 2010.07.11 22:43:15
Sarunāties AR Dievu ir pat ieteicami.
Papucs
# Labojis Papucs: 2010.07.11 22:46:42
indriķis
Bet dzirdēt Viņa atbildes nē?


Viņu klātbūtne bija ( grūti piemeklēt izjūtas aprakstu ) tāda kā garīgi nospiedoša.
Tomēr es nesaprotu Tavu noliedzošo attieksmi pret mēlēm

Turpinot iepriekš minētos salīdzinājumus, man jācenšas nekļūt pārāk rupjam, taču ja jau gars paņem (izņem cauri) kādu cilvēku, tad, protams, šeit ir vieta arī katra konkrētā cilvēka gaumei , kādā veidā šī cauri izņemšana notiek. Citam labāk patīk maigi un klusi vienatnē, cits gūst lielāku baudu vardarbīgi grupveidā. Ceru, ka sīkāk nav jāskaidro.
No šejienes arī izriet individuālā patika vai nepatika pret konkrētām harizmātiskajām draudzēm,
taču gars joprojām ir viens un tas pats!
Resp., ja Tev vai kādam/ai citam/ai patika labāk nekā šitā , tad tas vēl nenozīmē, ka darbojās dažādi gari.
Adonika
# Labojis Adonika: 2010.07.11 23:50:18
Papucs
tur bija konkrēta Kulmanes liecība, kā viņa tikusi pie gariem, un tā bija Bibliski ļoti ačgārna.
Kādiem gariem un kāda liecība? Es apmēram zinu viņas dzīvi. Te var palasīt daļu no tās grāmatas. Pagaidām vienīgo bibliski ačgārno pieredzi es redzu Tavos komentāros. Pārsteidz, ka Tev iztrūkst elementāras Dieva bijības, zinot Mateja 5:22. Ja nu vien to var izskaidrot ar to, ka, pēc visa spriežot, ar Bībeles lasīšanu neesi aizrāvies.
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.07.12 09:18:24
Papucs , atkal Tev sanāk bibliski ļoti ačgārni.
Tu noliedz, ka Dievs saviem ticīgajiem var dot Dieva vārdā - Bībelē vārdā sauktas Gara dāvanas pēc Viņu lūgšanām, bet uzskati, ka tas noteikti ir Dievs, kas ar Tevi tiešā tekstā runājot pēc Tavas lūgšanas.
Respektīvi, pravietošanas dāvanu noliegdams, tu tomēr pats gribi būt pravietis un tīri komfortabli justies kopā ar sava gara piedzīvojumu, jeb , lietojot Tavus vārdus, izņemties cauri .
Atvaino, man atliek vien konstatēt, ka ar Tevi runā kāds gars,
kam principā nepatīk tas Gars, kas darbojas ar Gara dāvanām.
Ingars
# Labojis Ingars: 2010.07.12 13:12:16
indriķis

Tomēr, nevajadzīgi būtu pārveidot liturģisku vispārējās priesterības draudzi par lēkājošu un sludinātāja monologu uzklausošu ļaužu kopu un to visu kopā nosaukt par kaut ko garīgi noderīgāku, vai ne.

Redz, te ir runga ar diviem galiem. No vienas puses harizmātiskās kustības viena daļa ir pārpratuši Dievu un izravējuši līdz ar nezāli daudz kā laba. No otras puses - nebūsim liekuļi un atzīsim, ka liturģija ir kļuvusi par elku. Pirmo kristiešu draudzēs nebija tādas liturģijas kā šodien, galvenais bija, lai visi kristīgās mācības elementi būtu klātesoši sapulcēs, turklāt neredzu iemeslu, kādēļ lai nevarētu dievkalpojuma laikā lēkāt, skaļi slavēt un lūgt, ja vien tas notiek Dievam par godu, ja vien tas notiek garā, ne miesā.

Ps. Es pats šobrīd pārstāvu Mārča Jencīša draudzi "Kristus Pasaulei" un pirms tu cel iebildumus, gribu tev ko sacīt un ja gribi izdarīt pareizu spriedumu, tad tu noteikti uzklausīsi. Mārcis tieši uzsver to, ka šodien daudzi harizmāti ir kļuvši par pliekaniem emociju un piedzīvojumu meklētājiem. Viņš tāpat arī atzīst, ka bieži vien tā saucamās gara izpausmes patiesībā ir miesas izpausmes, jo tiek jaukta dievkalpojuma kārtība un eksaltēti piedzīvojumi tiek stādīti augstāk par pašu Dievu. Viņš tāpat arī uzsver, kas, manuprāt, tieši luterāņiem ir tuva doma - galvenais nav emocijas, bet gan tas, ko saka Dieva Vārds, ne vienmēr mums būs emocijas, taču tas nenozīmē, ka Dievs mūs mīl mazāk.

Un vēl, kas šajā draudzē ir pozitīvs - liels uzsvars ir uz evaņģelizēšanu un jaunatgriezto garīgo aprūpi, tāpēc šī draudze ir mājas grupiņu draudze, jo mazajās grupiņās cilvēki spēj patiesāk un efektīvāk mīlēt cits citu. Patiesībā visās draudzēs, arī kurās nav oficiāli mājas grupiņas, tomēr tā draudzes locekļu daļa, kuriem patiesi rūp citi cilvēki, kuri mīl arī ar darbiem, ne tikai ar vārdiem, tie regulāri kontaktējās, ir regulārā sadraudzībā ar citiem kristiešiem ārpus baznīcas rīkotajiem pasākumiem, palīdz saviējiem arī rpaktiskās lietās, visi pārējie ir vairāk vai mazāk liekuļi, kam patīk mīlēt tikai ar vārdiem.
Ingars
# Iesūtīts: 2010.07.12 13:21:45
Papucs

Vispirms sāksim ar to - vai tu tici, ka Jēzus Kristus ir Dieva Dēls, ka Viņš ir miris par taviem grēkiem un augšāmcēlies no miroņiem? Vai tu tici, ka Dievs vispār eksistē un vai tu tici, ka Bībele ir absolūti patiesa un nemaldīga?
bitukas
# Labojis bitukas: 2010.07.12 13:40:33
Internetā pieejamās Jencīša "svētrunas" neliecina par veselo saprātu.
`G12 - vienīgā vīzija kā mīlēt savu tuvāko`- sviests kaut kāds + neiedomājama augstprātība
Jā un Jezbeles gars bērnam - būtu smējies līdz asarām ja nebūtu skumji.
rainars
# Iesūtīts: 2010.07.12 14:08:29
bitukas grēcinieks, kuram nepārtraukti piedod
Ja jau tev piedod , tad saproti ka arī citiem piedod. Ja tu piemini un slavē Jēzus Kristus Dzīvo ,Radītāja Dievu un svēts topi tad cits arī.
Pāvils raksta: Ir dažādas dāvanas, bet viens pats Gars; ir dažādas kalpošanas, bet viens pats Kungs; ir dažādi spēki, bet viens pats Dievs, kas dod visas spējas visiem. Bet ikvienam ir dota Gara izpausme, lai nestu svētību.
Ja ir dažādas kalpošanas tad ir. KLau vispār sāk piegriezties ka luterāņi visus apliek un pašus taisa svētus . Luterāņi iebilst pret pāvesta nemaldīgumu, bet paši pastāv par savu nemaldīgumu.Kā tad tur īsti ir?
Vai Pāvils nav teicis ka visu redzam mīlkaini kā spoguli, bet te redzi visi tādi skaidri. Tik cik tāl tad tikuši ar savu pareizību, ka baznīcēnu nav. Nu ko lai dara ka nav atvēries ka par avītiņām jārūpējās, ne tikkai ar liturģisko kalpošanu vien.
Kāds pravietis jau pravietojis ka nāks laiki kad treknās izmantos , bet par švakajām nerūpēsies. Bij pat lasījums , pēc tā sauktā liturģiskā gada.
Nezinu vai Liturģiskajā gadā ir iekļauts lasījums no Mateja 23. nodaļas un no Apustuļu darbu 4. nodaļas,bet Gribētos lai "pareizie " pārlasītu un lūgtu pēc Svētā gara palīdzības saprast.
bitukas
# Iesūtīts: 2010.07.12 14:16:14
1) neesmu luterānis
2) noklausies piemēram Jencīša svētrunu ceļš uz panākumiem - iesaku sākumam tādu nevainīgāku, lai uzreiz šoks neķer
3) ja man pasaka - nepievienojoties Jencīša vīzijai G12 es nevēlos kalpot cilvēkiem, esmu uz sevi vērsts kristietis, utt... - tad es atbildu - ej d.....
Adonika
# Iesūtīts: 2010.07.12 14:29:20
bitukas
bet tēma tak nav par Jencīti. Ingars minēja piemēru tam ka nav viss melns un balts.
bitukas
# Labojis bitukas: 2010.07.12 14:33:43
Bet būtu jābūt(vismaz uz to jātiecas)
rainars
# Iesūtīts: 2010.07.12 14:37:40
Tikkai diez vai peļot un ceļot šķelšanos. ja nav noslēpums kādu draudžu kopību pārstāvi bitukas.
Man domāt to tiesneša lomu atdod Jesum. Ja kas neder tev tas nenozīmē ka citam tas nav pieņemams.
Adonika
# Iesūtīts: 2010.07.12 14:40:48
bitukas
Bet kas Tev liek domāt, ka uz to netiecas? Tomēr kamēr baznīca sastāv no cilvēkiem, kas pēc definīcijas ir nepilnīgi radījumi, pieprasīt pilnību ir naivi.
bitukas
# Labojis bitukas: 2010.07.12 14:46:52
Es nepeļu harizmātus, piedodiet, kā sugu katra draudze, kur tiek sludināts Dieva Vārds ir atzīstama. Savukārt kopā sanākšana paļerināt un svaidīties vietā un nevietā ar Rakstu vietām ir zaimošana. Rainar, es tiešām pārstāvu draudžu kopību, mans dievnams ir mana profila fotogrāfijā.
Adonika
# Iesūtīts: 2010.07.12 14:57:58
Savukārt kopā sanākšana paļerināt un svaidīties vietā un nevietā ar Rakstu vietām ir zaimošana
vai varētu, lūdzu, paskaidrot abas teikuma daļas?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 14 . 15 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 54 , pavisam kopa bijuši: 20485