atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Harizmātu liecības
Pavasara balss
Iesūtīts: 2010.07.04 00:23:05
Harizmātu kustība iet cauri visām konfesijām. Dažviet cildināta, dažviet tikpat iznīcinoši pelta un nosodīta.
Lūdzu visu konfesiju harizmātus dalīties savā ticības dzīves pieredzē - kas tajā ir būtiski atšķirīgs no parasto ticīgo pieredzes?
Vai harizmāti lūgšanas vai mēlēs runāšanas laikā piedzīvo kādu pārmainītas apziņas stāvokli - kaut ko transam līdzīgu? Lielu prieku un sajūsmu? Vai to var attāli salīdzināt ar iemīlēšanās izjūtām? Kā jūs to aprakstītu?

Lūdzu piedalīties tikai kristiešus, īpaši ar harizmātisku pieredzi! (Un nepārvērst šo diskusiju par, piem., kvantu fizikas mīļotāju stūrīti.)
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 14 . 15 . >>
AutorsZiņas teksts
danar
# Iesūtīts: 2010.07.06 14:58:22
Adonika
Nu,bet krista tacu Teva,Dela un Sv.Gara varda..kapec vel vajag atseviski izdalit S.Gara kristiba...uz sito jautajumu ta ari neesmu sanemusi atbildi.
Adonika
# Iesūtīts: 2010.07.06 19:05:41
danar
Es jau minēju, ka ir būtiska atšķirība, ar ko krista - pirmajā gadījumā krista ar ūdeni Tēva, Dēla un SG vārdā nevis ar SG. Jēzus teica, ka mēs darām tautas par mācekļiem tās kristīdami Dieva vārdā. Otrajā gadījumā Dievs pats krista ar SG - piepilda un apģērbj ar spēku no augšienes. Cilvēks nevienu nevar kristīt ar SG.
godwit
# Iesūtīts: 2010.07.06 20:17:30
danar
"Ja cilveks runa gara..vins pats saprot ko runa.Ja ne..tad kam tas viss vajadzigs?"

Diemžēl nevarēšu atbildēt. Es mēlēs nerunāju.
godwit
# Iesūtīts: 2010.07.06 20:38:52
Adonika
Tu rakstīji, ka kristība 3V Dieva vārdā ir cilvēka darbs, bet SvG kristība ir Dieva darbs. Jautājums: Vai kristība 3V Dieva vārdā atbrīvo no grēka, nāves un velna varas, un atpestī dvēseli mūžīgajai dzīvībai?
Adonika
# Iesūtīts: 2010.07.06 21:00:30
Vai kristība 3V Dieva vārdā atbrīvo no grēka, nāves un velna varas, un atpestī dvēseli mūžīgajai dzīvībai?
To vispār kristība nedara - tas ir pestīšanas darbs. Kristībā tiek slēgta derība ar Dievu - to var salīdzināt ar laulībām.


vai mēlēs runāšanas laikā piedzīvo kādu pārmainītas apziņas stāvokli - kaut ko transam līdzīgu?

Intereses pēc papētīju - Bībelē dažās vietās tiek lietots vārds Ekstasis:

(Gr. ekstasis , from which the word "ecstasy" is derived) denotes the state of one who is "out of himself." Such were the trances of Peter and Paul, Acts 10:10; 11:5; 22:17, ecstasies, "a preternatural, absorbed state of mind preparing for the reception of the vision", (Comp. 2 Corinthians 12:1-4). In Mark 5:42 and Luke 5:26 the Greek word is rendered "astonishment," "amazement" (Comp. Mark 16:8; Acts 3:10).
godwit
# Iesūtīts: 2010.07.06 21:18:09
Adonika
„To vispār kristība nedara - tas ir pestīšanas darbs. Kristībā tiek slēgta derība ar Dievu - to var salīdzināt ar laulībām.”

Es ceru, ka Tu tagad pati ieraudzīji savas dubultkristības mācības neloģiskumu. Ar šo savu apgalvojumu Tu parādīji ļoti virspusēju Rakstu pazīšanu. Vai man tagad iekopēt visas tās rakstu vietas, kas norāda uz kristības un pestīšanas saistību? Vai Tu tomēr pati tās zini, bet noignorē? Luteriskā Baznīca māca, ka kristība pats pirmais un vissvarīgākais sakraments, kas dod grēku piedošanu un mūžīgo dzīvību. Tie, kas noliedz šī kristības sakramenta spēku un nozīmi, noliedz Jēzu Kristu un viņa pavēli. Es ceru, ka Tu tīšām neesi šeit nākusi sagrozīt luteriskās Baznīcas mācību, bet vienkārši līdz galam neesi iepazinusi un novērtējusi luterisko teoloģiju. Luterāņi pārstāv katolisku un apustulisku mācību, bet Tava mācība (herēze) ir radusies tikai pagājušā gadsimtā. Padomā, uz kāda pamata Tu stāvi māsa Adonika. Tas Kungs lai Tevi apgaismo svētās kristības jautājumos!
Adonika
# Iesūtīts: 2010.07.06 21:45:43
godwit
es tiešām neesmu iepazinusi un pētījusi luterisko teoloģiju un mani vispār nesaista cilvēku mācības. Bet es esmu lasījusi Bībeli un zinu, ka cilvēki pestīšanu saņem ticībā nevis izpildot rituālus (kā romiešiem teikts: Ja tu ar savu muti apliecināsi Jēzu par Kungu un savā sirdī ticēsi, ka Dievs viņu uzmodināja no miroņiem tu tiksi izglābts, jo ar sirds ticību panākama taisnība un ar mutes liecību pestīšana ). Un Bībele kā zināms nav sarakstīta pagājušajā gadsimtā.
Jebkurā gadījumā kristība un pestīšana ir pavisam cita tēma. Es par to savu viedokli esmu uzrakstījus, pamatojot ar rakstu vietām. Pretī saņēmu vien sašutumus par to, ka tas neatbilst kādām cilvēku izdomātajām mācībām un savdabīgas interpretācijas, kur ilgi jādomā, kā lai no vienkārša teksta izloba, ko tādu, un tā arī nebija nekādas rakstu vietas, kas apliecinātu ka neeskistē SG kristība. Vēl vairāk - es sapratu šajā diskusijā, ka SG spēka trūkums (nevar saņemt to, kam netic) arī ir pamatā tam, ka šodienas luterāņu baznīcā mēs nevaram redzēt darbojamies SG dāvanas un neērtās rakstu vietas tiek pasludinātas par izņēmumiem. Un tas tiešām ir skumji. Kā citā diskusijā es jau teicu - baznīca ar savu vājumu rada labvēlīgus apstākļus tam lai viltus pravietis efektīgi varētu pievilt pēc iespējas vairāk cilvēkus.
godwit
# Iesūtīts: 2010.07.06 23:04:06
Adonika
Luteriskā mācība, kā reiz nav cilvēku sagudrota, bet īpaši izceļas ar Sola Scriptura principu starp citām teoloģiskajām sistēmām. Luteriskās ekseģēzes princips ir neskaidrās vietas skaidrot ar saprotamajām. Visi četri evaņģēliji rāda, ka kristībai ir izšķiroša nozīme, jo tajā cilvēks piedzimst no augšienes. Jēzus saka: "Patiesi, patiesi Es tev saku: ja kāds neatdzimst ūdenī un Garā, netikt tam Dieva valstībā!” Mk.16:16 saka, kas tic un top kristīts, tas taps pestīts. Jēzus pavēl kristīt 3v Dieva vārdā. Nav labi kristus māceklim tik pavirši attiekties pret sava Kunga gribu. Tu citē romiešu vēstuli. Pāvils, kā pats izsakās, nav sūtīts kristīt, bet evaņģēliju sludināt, tāpēc diez vai būs autoritāte kristības jautājumos. Acīmredzot pēc viņa nāca un kristīja citi, tos, kuros sludināšana bija savienojusies ar ticību. Lai arī Pāvils nebija tieši aicināts kristīt, tomēr viņš nesludināja divas kristības, kā Tu to šeit dari. Viņš saka „ir viens Kungs, viena ticība, viena kristība”(Ef.4:5) Tu saki, ka kristība Sv. Gara vārdā un kristība ar Svēto garu ir divas atšķirīgas lietas. Atceries Jēzus kristīšanas notikumu, kurš tieši ūdens kristībā saņēma svēto Garu. To redzēja visi klātesošie, viņiem par liecību. Ūdens kristībā manifestējās visa Svētā Trīsvienība vienā vietā.
rainars
# Iesūtīts: 2010.07.07 09:13:37
Tu saki, ka kristība Sv. Gara vārdā un kristība ar Svēto garu ir divas atšķirīgas lietas. - tu saki godwit
Ja tu lasi Mk16 tad lasi līdz galam par Dieva apsolījumiem līdz galam.
Ar``i ko Jesus saka Jņ7:37 Beidzamajā, lielajā svētku dienā Jēzus uzstājās un sauca: "Ja kam slāpst, tas lai nāk pie Manis un dzer!
38 Kas Man tic, kā rakstos sacīts, no viņa miesas plūdīs dzīva ūdens straumes."
godwit
# Iesūtīts: 2010.07.07 10:26:57
rainars
Īsti nesapratu. Tātad, cik kristības ir iedibinājis mūsu Kungs, vienu vai divas? Ja divas, tad kurai no tām ir mūžīgās dzīvības apsolījums?
rainars
# Iesūtīts: 2010.07.07 11:03:25
Mt.3:11 Es jūs gan kristīju ar ūdeni uz atgriešanos no grēkiem, bet Tas, kas nāk pēc manis, ir spēcīgāks par mani; Tam es neesmu cienīgs kurpes nest, Viņš jūs kristīs ar Svēto Garu un ar uguni.
12 Tam vēteklis rokā, un Viņš tīrīs Savu klonu, un Viņš sakrās Savus kviešus klētī, bet pelavas sadedzinās ar neizdzēšamu uguni."
13 Tanī laikā Jēzus atnāca no Galilejas pie Jāņa Jordānas krastā, lai tiktu viņa kristīts.
14 Bet Jānis tam pretojās un sacīja: "Man vajadzētu tikt Tevis kristītam, un Tu nāc pie manis."
15 Bet Jēzus tam atbildēja un sacīja: "Tam tā jānotiek! Jo tā mums vajag piepildīt visu taisnību." Tad viņš to atļāva.
16 Un, kad Jēzus bija kriskatīts , Viņš tūdaļ izkāpa no ūdens . Un redzi, debesis tika atvērtas , un viņš redzēja Dieva Garu kā balodi nolaižamies un uz Viņu nākam .
17 Un redzi, balss no debesīm sacīja: "Šis ir Mans mīļais Dēls, uz ko Man labs prāts."


Jņ1:33... ,kas kristīs Ar Svēto Garu.
Jņ3:5.... ja kāds neatdzimst ūdenī un Garā
VAI ta nav novērot ka uzreiz pēc ūdens kristībām redzamas pārmaiņas cilvēkā nenotiek. Tad kādu reizi cilvēks stipri piedzīvo Dieva klātbūtni ,un ne reizi vien un ,kas tiek cilvēks atdzemdināts jaunai dzīvei kļūstot par liecinātāju , jau ar Dieva Spēku.
Nu tā es to saskatu pēc rakstiem un redzot to dzīvē,arī savā.
Ingars
# Iesūtīts: 2010.07.07 11:34:21
Donachka

Nu vēl jau ir svētie smiekli, atziņas runas, pravietošanas, krišana gar zemi no svaidījuma un nevajag jau arī uzreiz sacīt, ka tas viss ir bulšits, jo tā nu gluži nav
Donachka
# Labojis Donachka: 2010.07.07 11:41:34
Ingars
to, ka tas ir bulshits teici tu nevis es.
No shadiem psihologjiskiem fenomeniem, kas neko nedod manai ticiibai, vienkaarshi atturos to neverteejot nekaa.
No visa tevis nosaukta man svariiga ir atzinas runa, kuru saņemu savaa konfesijaa.
Par paareejo tu varetu atsevishkji paskaidrot - kas tas ir, kaa tas izpauzhas, kur tas pamatots Rakstos un ko tas dod personiigi tev. .
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.07.07 12:07:11
Adonika nesakrīt , bet nesakrīt ne jau nopietnajā teoloģijā, bet cilvēku mācībās, kurām tu seko šai jautājumā.
Pasaki, kuri tad ir tie tavi skolotāji, un daudz kas būs saprotams.

Pareizi godwit atgādina - Nedz Pāvils, nedz citi apustuļi neattīsta mācību par atsevišķu `Gara kristību`.

Kas attiecas uz Gara dāvanām luterāņu baznīcā -
te ir gan gudrības, gan atziņas,( un nesalīdzināmi vairāk nekā pie bērnišķīgajiem harizmātiem, kuriem brīdi pa brīdim uzrodas viedie skolotāji - tad U.Ekmans, tad K.Heigens etc., uz kuru un viņu mācekļu konferencēm tad visi brauc palēkdamies )
gan dziedināšanas, kā redzi, arī mēles un pravietojumi.
Konkordijas grāmatā tieši šie pēdējie parādās saistībā ar Reformācijas iepriekš pasludināšanu.
Dieva Gars dāvanas dod draudzes celšanai, ne pašmērķīgai lietošanai.
Kāpēc tantei, piemēram, mēles, ja viņas ticība brīnišķīgi bez tā iztiek etc.
Un problēma ir arī šķeltnieciskumā, kuru izraisa ši kļūdaina mācība par divām kristībām un kas ( blakus citiem harizmātu maldiem, kā piem. labklājības `evaņģēliju ` ) liek luterāņu mācītājiem ļoti rezervēti izturēties pret harizmātiķu aktivitātēm. Uzdrīkstos apgalvot, ka gandrīz visas tās draudzes, kur reiz tika dota zaļā gaismā harizmātu interpretācijām, ne baznīcas mācībai par Svēto Garu, ir sašķeltas. Un ja šis īpašais `spēks` izpaužas šādi, luterāņi brīnišķīgi bez tā (harizmātu versijā ) iztiek, lūgdami Dieva Garu stiprināt Baznīcu.

Ingar , ja kāds neatdzimst ūdenī un Garā ,
tātad , lai iederētos tavas mācības `Prokrusta gultā`, šim un jānodala ūdens un Gars. Bet tas ir vairāk nekā samāksloti.
Tāpat arī citās līdzīgās Rakstu vietās, kur mākslīgi tiek mēģināts atdalīt kristību no Dieva Gara.
Ingars
# Iesūtīts: 2010.07.07 12:17:50
rainars

VAI ta nav novērot ka uzreiz pēc ūdens kristībām redzamas pārmaiņas cilvēkā nenotiek. Tad kādu reizi cilvēks stipri piedzīvo Dieva klātbūtni ,un ne reizi vien un ,kas tiek cilvēks atdzemdināts jaunai dzīvei kļūstot par liecinātāju , jau ar Dieva Spēku.
Nu tā es to saskatu pēc rakstiem un redzot to dzīvē,arī savā.


Nnnnu nebūs vis gluži tā, esmu bieži novērojis, ka cilvēki, kuri nav saņēmuši kristību Svētajā Garā ir nobriedušāki, izteiktākiem Gara augļiem, nekā Svētā Gara kristību saņēmušie un tas par kaut ko liecina - tas liecina par to, ka viens garīgs piedzīvojums var būt ar paliekošu vai arī ar īslaicīgu efektu, tas ir 50 uz 50 un viss atkarīgs no tā, kā cilvēks, kurš to piedzīvojis, turpina dzīvot. Tāpēc arī ir tādas situācijas, ka cilvēks, kurš nav saņēmis kristību Garā ar mēlēs runāšanu ticis daudz tālāk un tas ir tikai tāpēc, ka viņam ir regulāras un disciplinētas attiecības ar Dievu, bet tādam piedzīvojumu meklētājam interesē tikai emocijas, Dieva pieskāriens, bet ne Pats Dievs kā Persona

Donachka

to, ka tas ir bulshits teici tu nevis es.
No shadiem psihologjiskiem fenomeniem, kas neko nedod manai ticiibai, vienkaarshi atturos to neverteejot nekaa.


Nu tikko arī pateici, ka tas ir bulšits (psiholoģisks fenomens, kas ticībai neko nedod). Piekrītu, ka ir gadījumi, kad cilvēki tēlo, ir gadījumi, kad tas ir tikai psiholoģisks fenomens, ir gadījumi, kad ir demoniska apsēstība, taču tas ir atkarīgs no tā, kas ir šo izpausmju avots, ko šis cilvēks pielūdz patiesībā - Dievu vai garīgus piedzīvojumus. Ja cilvēks tiecas tikai pēc paša piedzīvojuma, pēc izpausmēm, tad tas tik tiešām maz ko dod ticībai, bet, ja tas ir rezultāts no patiesas Dieva Vaiga meklēšanas, tad tas ticībai dod vairāk, nekā tu saņem vairākus gadus deldējot baznīcas solus
Donachka
# Labojis Donachka: 2010.07.07 12:21:59
Ingars

Nu tikko arī pateici, ka tas ir bulšits (psiholoģisks fenomens, kas ticībai neko nedod
Neielasi manos vardos to kaa tur nav. Es teicu, ka manai ticiiba i neko nedod shitaas krishanas un kaut kaadi mistiski sveetie smiekli un pashpasludinaati svaidiijumi. ja tavai ticiibai tas ir Ok, tad netaisos ar tevi par to striideeties.
Tomeer tu varetu atsevishkji paskaidrot par katru fenomenu - kas tas ir, kaa tas izpauzhas, kur tas pamatots Rakstos un ko tas dod personiigi tev. .

godwit
# Iesūtīts: 2010.07.07 12:57:50
rainars
"Tad kādu reizi cilvēks stipri piedzīvo Dieva klātbūtni ,un ne reizi vien un ,kas tiek cilvēks atdzemdināts jaunai dzīvei kļūstot par liecinātāju , jau ar Dieva Spēku."

Ko nozīmē "ne reizi vien"? Pēc tevis teiktā sanāk, ka kristība ar Sv.Garu ir iespējama daudz reižu? Varbūt jums abiem ar Adoniku būtu godīgi atzīt, ka jūs jaucat Svētā Gara manifestēšanos, jeb, kā jūs sakāt SPĒKU, kristieša dzīvē, ar vienreizīgo un unikālo kristības aktu. Ar manifestēšanos es domāju dažādas svētības, dāvanas, vīzijas u.tml.

"Nu tā es to saskatu pēc rakstiem un redzot to dzīvē,arī savā."

Ja nav grūti, tad vēlreiz Tevi lūdzu atbildēt: Cik kristības iedibinājis Dievs? Ja tavuprāt divas, tad kura no tām šķīsta no iedzimtā grēka un dāvā mūžīgo dzīvību?
rainars
# Iesūtīts: 2010.07.07 15:42:40
Ingars ja rokamies dziļāk tad protams es tev piekrītu un saku savu Āmen.

Svētā Gara kristība godwit.

Daudzi ir aicināti , bet maz izredzēti.

Un neapbēdinait Dieva Svēto Garu, ar ko esat apzīmogoti atpestīšanas dienai.

Tā nu es esmu sapratis. Jā varbūt nepareizi, taču tāda ir mana ticība. ES uz to paļaujos.

Bet tas, kas stiprina mūs un jūs Kristū un kas mūs ir svaidījis, ir Dievs;Viņš mūs ir arī apzīmogojis un devis Gara ķīlu mūsu sirdīs.
Adonika
# Labojis Adonika: 2010.07.07 16:12:46
īpaši izceļas ar Sola Scriptura principu starp citām teoloģiskajām sistēmām
pašpasludināto. Nē, nu salīdzinot ar katoļiem tā tiešām tā varētu būt. Tai pašā laikā ir daudz nebībeliskas lietas no kurām viena ir tieši pārliecība ka kristība cilvēku pestī. Nez kāpēc kristiešus dēvē par ticīgajiem nevis kristītajiem. esam likuši savu cerību uz dzīvo Dievu, kas ir visu cilvēku, visvairāk ticīgo Pestītājs . Klasiski, ka izrauj vienu pantu no Bībeles un uz tā uzbūvē mācību klaji ignorējot visus citus (redz, pat apustuļi izrādās nav gana kompetenti par to iztteikties), kas apgalvo, ka cilvēki pestīti tiek ticībā nevis dēl izpildīta rituāla:

Tici uz Kungu Jēzu, tad tu un tavs nams tiksit pestīti.

Jo, ja tu ar savu muti apliecināsi Jēzu par Kungu un savā sirdī ticēsi, ka Dievs Viņu uzmodinājis no miroņiem, tu tiksi izglābts. Jo ar sirds ticību panākama taisnība un ar mutes liecību pestīšana

Jo no žēlastības jūs esat pestīti ticībā , un tas nav no jums, tā ir Dieva dāvana

ka tu no mazām dienām zini svētos rakstus, kas spēj padarīt tevi gudru pestīšanai caur ticību Kristū Jēzū

kad jūs sasniegsit savas ticības galamērķi, dvēseļu pestīšanu


Kristība ir ticības apliecība, jo ne velti ir teikts ka ticība bez darbiem ir nedzīva. Kristība pestīšanas aspektā ir tas darbs kas apliecina ticību un izvēli piederēt Kristum. Bet pati kristība bez ticības ir tukšs rituāls ko var pat pēc būtības pielīdzināt burvestībai ja tiek veikts ar mērķi gūt labumu.

Pasaki, kuri tad ir tie tavi skolotāji, un daudz kas būs saprotams.

Bet, kad nāks Viņš, Patiesības Gars, Tas jūs vadīs visā patiesībā; jo Viņš nerunās no Sevis paša, bet runās to, ko dzirdēs, un darīs jums zināmas nākamās lietas.

Adonika
# Iesūtīts: 2010.07.07 16:26:01
gan dziedināšanas, kā redzi, arī mēles un pravietojumi.
Jā, es atceros - Mulders apgalvoja, ka Dievs dziedināšanai devis medicīnu, bet pravietošana esot vārda izskaidrošana.

Kas attiecas uz Gara dāvanām luterāņu baznīcā -
te ir gan gudrības, gan atziņas,( un nesalīdzināmi vairāk nekā pie bērnišķīgajiem harizmātiem, kuriem brīdi pa brīdim uzrodas viedie skolotāji - tad U.Ekmans, tad K.Heigens etc., uz kuru un viņu mācekļu konferencēm tad visi brauc palēkdamies

tie nesalīdzināmi vairāk ir katra gada teoloģijas semināra absolventi? Intrigē, kā tiek veikta salīdzināšana. Man smaga aizdoma, ka ja salīdzināto kaut drukāto literatūru, tad luterāņi izrādītos visā savā ilgajā pastāvēšanā sarakstījuši daudz mazāk kā harizmāti. Tas ja tā ļoti kārojas salīdzināt.

Kāpēc tantei, piemēram, mēles, ja viņas ticība brīnišķīgi bez tā iztiek etc.
Vai Dieva plāns mūsu dzīvei ir dzīves izvilkšana ar pestīšanas iztikas minimumu? Ja tā tante ir tik pieticīga, tad tas vien liecina par viņas remdenību.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 14 . 15 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 115 , pavisam kopa bijuši: 22791