atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Klusuma meditācija un dēmoni
Merlins
Iesūtīts: 2010.05.28 19:20:50
Palaikam ir dzirdētas bažas, ka meditēšana rada briesmas nonākt dēmonu varā. Lasīju par to interesantu spriedumu pie Tomasa Kītinga:
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . 24 . 25 . 26 . 27 . 28 ... 29 . 30 . >>
AutorsZiņas teksts
Memekija
# Iesūtīts: 2012.01.12 09:33:43
Raimonds
cik liela ir Tava meditāciju pieredze?
KM nepiedāvā ātrus rezultātusArī mana pieredze vēl ir ceļā un arī man ir bijis ļauts šo to skaistu piedzīvot.Sīkāk par savu pieredzi šajā diskusijā negribu rakstīt.
Kurmis [91.90.244.141]
# Iesūtīts: 2012.01.12 09:45:19
Raimonds

Mantras atkārtošana nav nekāds mērķis! Gluži pretēji - mērķis ir klusums un lūgšana, mantra - līdzeklis. Ja var iztikt bez tās, tad to nevajag lietot! Izlasījis rūpīgi Meinu un Frīmenu atradīsi tieši šādu nostādni.

Ja kāds grib iestāties pret "mantrošanu", tad lai nedzied trīs reizes Kyrie un vēl jo vairāk trīs alleluja pirms evaņģēlija lasījuma!
Kurmis [91.90.244.141]
# Iesūtīts: 2012.01.12 09:50:41
bitukas

Viens no Latvijas pazīstamākajiem dziedātājiem ilgu laiku bija aicināts uz dažādiem pasākumiem draudzē, bet īsti neatsaucās.

Izlasījis grāmatu par meditāciju, saticies ar vienu no mācītājiem, viņš nolēma nākt uz iesvētes mācību(!), un - atšķirībā no daudziem "svarīgiem un aizņemtiem", apmeklēja praktiski visas (!) 14 nodarbības. Iesvētījās, un pēc tam ir aktīvs dk apmeklētājs - ne retāk kā divās nedēļās reizi!

Tas ir tikai viens piemērs. Daudzi citi liecina par cilvēkiem, kuri bijuši no kristietības jau attālinājušies un ir atraduši ceļu atpakaļ.

Protams, ir tādi, kuri, sākot meditēt, sūdzās, ka pēkšņi daudzas lietas liekas "tukšas", tām it kā pietrūkstot dziļuma (tas kļuvis redzams tagad, salīdzinot lietas). Bet tādi tomēr nevis novēršas, bet meklē veidus, kā klusumu un mieru integrēt arī dk un citās draudzes aktivitātēs...
Aivars
# Iesūtīts: 2012.01.12 11:20:49
Mārtiņš
Nu... kā tu iedomājies pētījumu šajā jomā? Klīniski pārbaudot, vai asinspiediens tiešām ir mainījies un pie augšāmcelšanās nerodas problēmas ar Kristīgo Meditāciju?
Taivāne diezgan cītīgi ir konspektējusi KM entuziastu rakstus, un kā cilvēks, kam tuva budisma pasaule un kristietība, vienkārši sistematizē to visu, norādot uz teoloģiskajām ekstravagancēm.
Raimonds
# Labojis Raimonds: 2012.01.12 11:26:16
Memekija, Kurmis [91.90.244.141]
Youtubā jau gatavas, labi apaskaņotas budistu, hinduistu mantras. Tas, ka tas ir fascinējoši, interesanti, vēl nenozīmē, ka kristiešiem vajadzētu to nekritiski pieņemt un pamainot dažus vārdus, pasniegt kā panaceju.
Neviens vien, kas atgriezušies pie Kristus, no austrumu skolām, to arī sacījuši. Zēni, esiet kritiskāki!

Ir arī kristīgā joga, Body Gospel . Un ja to rāda smukas meitenes, tad ... kur var pieteikties!
Aivars
# Iesūtīts: 2012.01.12 11:39:23
Kurmis [91.90.244.141]
Klau, nu neprimitivizē! Tas, tu varbūt misterbīņojies mantrojot allelūja dievkalpojumā, prātam atslēdzoties, bet cienīto kr.med. teologu grāmatās netiek pausts uzskats, ka svešvārda atkārtošana pāris reizes, ved pie apskaidrības. To tu būsi seriālā `dembeļi` saskatījies.
Memekija
# Iesūtīts: 2012.01.12 11:49:43
Raimonds
Es neesmu zēns
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2012.01.12 11:51:21
Aivars
Es saku tikai to, ka tas raksts nevar būt atskaites punkts KM kristīguma izvērtēšanai, jo tajā ir nolasāma spēcīga predispozīcija. Kā apjomīga materiāla konspekts tas ir Ok.

Bet es jau teicu, ka pie KM man arī būtu daudz jautājumu un es nebūt neesmu KM fans vai pat pārliecināts aizstāvis.

Zini, te izskatās līdzīgi (bet vēl ne tik traki) kā lielajā ņemtnē ap SO. Taisnību par katru cenu.
Kurmis [91.90.244.141]
# Iesūtīts: 2012.01.12 12:11:57
Aivars

Esi kādreiz aizdomājies, kāpēc Tu lieto JD tekstus un dk tekstus, iztulkojot no ebreju un grieķu valodas gandrīz visus vārdus, izņemot dažus - āmen, alleluja, ozianna? Kāda jēga atkārtot šos vārdus, kuru jēgu tikai aptuveni nojaut?
Un, kad Pāvils pirmajā Korintiešu vēstulē raksta "maranata", viņš lieto tieši tādu pašu tradīciju, kā "āmen" un "aleluja".

Un, atvaino, sulīgu vārdeļu lietošana Tavos postos Tavu argumentu vērtību tikai samazina. Pareizāk sakot - iznīcina.

Tā parasti cepas tie, kuriem nav argumentu, tikai vien neskaidrs naidīgums pret kādu.
Kurmis [91.90.244.141]
# Labojis vilks: 2012.01.12 12:13:36
Raimonds

Kuru budistu vai hinduistu mantru k.m. aicina lietot?
Tad kādā sakarā tādi "argumenti"?
Kurmis [91.90.244.141]
# Iesūtīts: 2012.01.12 12:19:35
Taivānes raksta loģika ir sekojoša:

viņi (k.m.) mūsu(?) izpratnē jauc budismu ar kristietību;
mēs to skaidri zinām, tas ir "neapšaubāmi", "bez šaubām", "pilnīgi skaidrs";

to pierāda: 1) tas, ka tikai mums(?) ir īstenā kristietības izpratne (rietumi pēc def. ir atkritēji, kur nu vēl viņu pretenzijas uz garīguma atjaunošanu); 2) tas, ka es varu saskatīt daudzas paralēles starp budismu un k.m.

Bet paralēles tiek saskatītas pēc principa: galdam četras kājas, kaķim četras kājas, tātad galds ir kaķis vai vismaz mēģinājums krēslam piešķirt kaķa īpašības.

Ups...
Aivars
# Labojis Aivars: 2012.01.12 12:19:45
Raimonds
Nu tu pa skarbo ar to vingrošanu , Tad jau varēji `christian science` un līdzīgos piekabināt. Bet protams, ka problēma ir ar to, ka ar vārdu `kristīgs` vissdullākās lietas tiek piekrāsotas.
No vienas puses.. `kas labs, to paturiet` un vai gan kas slikts, ja kristieši kādā harizmātu draudzē griežas kā derviši uz riņķi, vai mēļo kā šamaņi, mantro kā budisti, varbūt pat lūgšanu krellītēm rokā? Vai tad obligāti visiem vajadzētu klaigāt kā ebrejiem? Viena lieta viemēr ir jautājums par kultūru robežām un mijiedarbību.
Otra lieta, kas mūs kā kristiešus varētu tomēr uztraukt - vai Kristus Evaņģēlijs caur to tiek apliecināts, un kādā veidā. Neapšaubāmi, tajā brīdī, kad kaut kas no spontānas izpausmes, top pārvērsts mācāmā praksē, tas uzreiz saistās ar kādu teoloģiju. Skatoties, cik vieglu roku brālītis kurmītis samet vienā katlā grēksūdzi un pateicīgu slavēšanu ar `miera` mantras rečitēšanu, hm... vai tas neparāda problēmu?
Nedaudz līdzībā par attiecībām... nu ir forši reizēm ar mīļu sievieti vienkārši apķerties un klusējot paskatīties saulrietā. Bet vai tas nebūs slimīgi un postoši, ja tādēļ vien, ka saulrietā (mandalā) skatoties un klusējot es jūtos labi un man nav jāatzīst savas kļūdas, jārunā pa savām problēmām darbā, sadzīvē, ģimenē, jāaprunājas par kopīgiem plāniem attiecībā uz bērnu audzināšanu, skološanu, vai jāiespringst, kā iepriecināt un pārsteigt mīļoto? Neapšaubāmi, ir sava vieta paklusēšanai un vienkārši kopā pabūšanai, bet vai tādēļ obligāti tantriskais sekss jāstudē? Un beigu beigās, vai tā ir universāla formula, ko pārvērst `skolā`?
Aivars
# Labojis Aivars: 2012.01.12 12:28:13
Kurmis [91.90.244.141]
Naidīgumu, vai vismaz nervozu, vāji slēptu agresiju, es gan redzu drīzāk tavos tekstos, un arogancē pret sarunu biedriem un tev nevēlamu uzskatu paudējiem
Pirmkārt, atslābsti un nepūlies atbildēt manā vietā uz tevi satraucošiem jautājumiem Es tiešām nebūšu tas, kas rūgti pārdzīvos, ja āmen vietā, sacīsim ``tiešām tiesa` vai allelūja vietā - "Jesus ROCKS!". Bet Tev derētu zināt, ka nedz Pāvils, nedz Evaņģēlisti jau Tevis minētajiem ebreju un aramiešu vārdiem nepiešķīra mantrisku nozīmi. Pamēģini, kādreiz tos uztvert kā emocionālus iestarpinājumus (bieži precīzus, saviļņojošus atmiņu citātus)
Nekur, tur tie neparādās kā `mantras`!
Kurmis [91.90.244.141]
# Iesūtīts: 2012.01.12 12:28:24
Raimonds

Un vēl - kurš apgalvo, ka k.m. ir panaceja? Konkrēti kurš?
vilks
# Labojis vilks: 2012.01.12 12:35:45
Aivars
Tu šobrīd esi kļuvis pavisam nesaprotams. Pēdējā komentārā ( 2012.01.12 12:19:45) it kā oponē km aizstāvjiem, taču faktiski pasaki to pašu ko viņi visu laiku mēģina pateikt. Proti, viņi uzskata, ka km ir normāla kristīga prakse, kuru var praktizēt tie kristieši, kuri to vēlas, bet tā nav obligāta un normālā kristīgā dzīvē nav viss kristīgās dzīves saturs. Tu, manuprāt, pasaki to pašu "ir forši reizēm ar mīļu sievieti vienkārši apķerties un klusējot paskatīties saulrietā" - proti, kopābūšanai klusumā ir sava vieta, bet tā nevar būt viss dzīves saturs - vienalga, vai laulības, vai ticības dzīves.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.01.12 12:42:57
vilks
Mana pozīcija nav mainījusies. Es oponēju visādiem nikniem kurmīšiem un ronīšiem, bet palieku pie sākotnējās pārliecības, ka kr.med. J.R. tradīcijā var būt lūgšanas variants krīzes un sausuma brīžos. Ar piebildi, ka tā neizsmeļ lūgšanu jēgu, un vienmēr ir jānorāda, ka lūgšanu spektrs ir daudz plašāks, un dzīvelīgāks.
Kurmis [91.90.244.141]
# Iesūtīts: 2012.01.12 12:46:32
Aivars

Starpība starp Luteru un Kalvinu bija tieši tajā. Otrais apņēmās darīt tikai to, kas Bībelē (viņaprāt) pavēlēts. Visu pārējo - atmest. Luters izvēlējās paturēt visu, kas nav pretrunā Rakstiem.

Kur evaņģēlijos pavēlēts Ziemsvētkos (kur pavēlēts datums, kurā tos svinēt?) baznīcās (kur pavēlēts tādas celt?) dievkalpojuma (kur pavēlēta tā kārtība?) laikā lietot balto krāsu (kur kaut kas teikts par liturģiskajām krāsām), vienlaikus iededzinot sveces egles zaros (kur pieminēta egle kā šo svētku simbols?)?

Bet, ja nopietni, tāda vārdu atkārtošana, kuras mērķis ir notrulināt apziņu un nonākt neskaidrā transā, ir tiešām apšaubāma no evaņģēliju puses, kuri aicina dzīvot modrībā, skaidru sirdi un apziņu. Bet k.m. mērķis ir tieši pamodinātība - pievērstība šim mirklim, nevis nemitīga ceļošana savās atmiņās vai plānos - proti, subjektīvās iekšējās pasaulēs.
Kurmis [91.90.244.141]
# Iesūtīts: 2012.01.12 12:52:03
Aivars

Reducēt k.m. uz "miera iegūšanas līdzekli" ir pilnīgi garām. Jo tādā gadījumā k.m. palīdzētu cilvēkam palikt pie līdzšinējā, nesakārtotā dzīves modeļa ("Bez meditācijas es jau sen būtu nojūdzies, bet tagad varu vēl kādu laiku ķerpīt, jo vakaros varu sevi savākt".

Tāpēc jāuzsver, ka k.m. mērķis nav psihiski fenomeni un efekti, bet Dieva klātbūtnes apzināšanās, kura dāvā drosmi (ticību, spēku?) Viņa vadībā savu dzīvi mainīt.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.01.12 12:57:20
Kurmis [91.90.244.141]
Nu nejauksim te iekšā Luteru un egli! Tā tomēr ir cita opera.
Bet, ja runājam par `pamodinātību` - tad ko tu ar to saproti? Koncentrēšanos uz darbu, kas tev darāms šajā brīdī? Uz čatošanu forumā? Uz `kaut ko augstāku` sprīdi zem nabas?
Ja būsim godīgi, tad mantras skaitīšanai nu nav nekāda sakara ar to zemenīšu apēšanu pirms iekrišanas tīģera rīklē. Ja nu vienīgi, ideju autori nāk no Āzijas. Tad kāds ir `mantrošnas` uzdevums, Tavuprāt - nomierināt izkliedēto prātu, vai uzturēt možu garu?
Zive.
# Iesūtīts: 2012.01.12 13:01:06
Manā saprašanā - klusā lūgšana jeb vienkārši kopā būšana ar Dievu un meditācija tomēr ir atšķirīgas lietas. Čista emocionāli man liekas, ka klusā lūgšana piepilda, bet meditācija iztukšo. Vismaz es neuzķēru kā meditācija var vienot ar Dievu. Bet nu tas ir ļoti subjektīvs viedoklis.
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . 24 . 25 . 26 . 27 . 28 ... 29 . 30 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 70 , pavisam kopa bijuši: 14673