atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Klusuma meditācija un dēmoni
Merlins
Iesūtīts: 2010.05.28 19:20:50
Palaikam ir dzirdētas bažas, ka meditēšana rada briesmas nonākt dēmonu varā. Lasīju par to interesantu spriedumu pie Tomasa Kītinga:
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . 24 . 25 . 26 . 27 . 28 ... 29 . 30 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2012.04.25 19:09:23
murka [91.200.65.140]
Esi nu rāms, Jāni! Es vienkārši neesmu politiski angažēts, kā dažs labs
Aivars
# Iesūtīts: 2012.04.25 19:10:39
Memekija
Piemēram te - http://www.zvaigzne.lv/lv/gramatas/katalogs/product.php?prod_id=73779&cat_id=RA==&sub_cat_id.. =R0FSRklM&third_cat_id=
Aivars lapsans [95.68.0.125]
# Iesūtīts: 2012.04.25 19:28:56
Aivars

Esi nu rāms, Jāni! Es vienkārši neesmu politiski angažēts, kā dažs labs

Meditācija par melošanu?
Padomā pats , ja es vadītu šo diskusiju forumu, tad mans politiskais tēvs būtu tikai un vienīgi VIŅŠ - un Vārds tapa MIESA un mājoja mūsu vidū.
Kur ir evaņģēliskā putra , tur arī neevaņģēliska meditācija un reliģioza politika.
Memekija
# Iesūtīts: 2012.04.25 19:50:03
Aivars Paldies
dafne
# Iesūtīts: 2012.04.25 20:23:06
Aivarslabi,labi...klusēju
Aivars
# Iesūtīts: 2012.04.25 20:27:55
dafne
Kāpēc gan?
Domāju, ka ir tikai normāli, ja LELB draudzēm piederīgie izsaka savu viedokli un jautājumus. Man tikai nav īsti pieņemama aizmuguriska liņčošana
Bet Tu jau ar to neaizraujies
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2012.04.25 23:21:35
Aivars lapšans [95.68.0.125]
Atdzimušajam nav šitās muļķības vajadzīgas. Tāda ir prakse. Sevi sakārtot vajag sarunāties ar Kristu , guļot pie Viņa kājām kā Marija. Vai tiešām tas ir tik grūti saprotams?

Lūdzu konkrēti bez dzejas. Kur man, ticīgam kristietim, praktiski dabūt Jēzu, lai pie viņa kājām gulētu?
dafne
# Iesūtīts: 2012.04.25 23:53:47
Aivars
nu es par to koncentrēsanos uz vienas meditācijas kritiku..varbut tiesam nav verts.. parrunats un izrunats jau.
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.04.26 08:19:06
dafne mēs mazliet pakritizējam viena tipa meditāciju, lai meklētu labākas alternatīvas.
Aivars Kāpēc nepieņemt, ka J. Rubenim cita starpā ir arī intereses gan par kluso meditāciju, gan par starpreliģiju dialogu
Un kāpēc nepieņemt ka citiem ir intereses šīs lietas J.Rubeņa izpildījumā kritiski paanalizēt lietderības Kristus baznīcas vēstij, gaismā.
(Lai būtu fīdbeks un cilvēks nepazaudētu realitātes izjūtu )
Jo , šis diskusijas ietvaros runājot, dēmoni jau cilvēku nedrebina un nebiedina, tie vienkāŗši var pakāpeniski novirzīt caur pievilšanu reliģiski jūsmīgu cilvēku prom no Kristus un jautājums ir - vai J.Rubeņa piedāvātās meditācijas tehnikas var darboties šādā virzienā.
Jo, būsim objektīvi lasot viņa tekstus, daudz viņš no budistiem ir aizņēmies tā vietā, lai vnk smeltos no kristīgās baznīcas tradīcijas, bet budisti taču meditē bez Dieva.
P.S. Atradu interesantu repliku kādā komentārā no draudzes locekļa:
"Manā draudzē bija tantiņas, kas steidza pirmās saņemt Vakarēdienu un nesagaidīja Dievkalpojuma beigas, lai paspētu pie rubeņa plkst.12:00. Daudziem šis bijušais mācītājs bija kā Dievs."
Aivars
# Iesūtīts: 2012.04.26 09:16:08
Pater Henricus
te nu jāpiekrīt bitukam, ka Tu laikam neko daudz nelasi, ko otrs rakstījis, ka tikai var pavicoties skaistās dulsinejas pareizticošā katoliskā paterisma vārdā
Viena lieta ir teologam kritizēt otra teologa pausto viedokli tajā vai citā jautājumā, bet cita - diskusiju par kluso meditēšanu un dēmoniem Tomasa Kītinga raksta kontekstā, bračam indriķim pārvērst brāļa Jura atspārdīšanā, jo šī meditācija viņam saistās vienīgi ar Rubeni, kurš savukārt saistās ar liberālismu un simpatizēšanu ekumenismam un starpreliģiju dia(?)logiem, kas savukārt neglābjami saistās ar sinkrētismu
Ar asociācijām jābūt piesardzīgiem, un nevajag vīraka kvēpināšanu un priesteru pedofīliju uzreiz vienā maisā bāzt tādēļ vien, ka abas šīs lietas asociējas ar konkrētu denomināciju.
Pieņemu, ka būtu interesanti padiskutēt arī šeit ar J. R. par vienu vai otru viņa grāmatās paustu izteikumu, tieši tāpat kā ar Tevi var pastrīdēties dažā punktā, bet pie jebkuras tēmas strīdēties ar Juri par to, ko klusībā domā Indriķis, vai ar Indriķi par to, ko savā sirdī tic Juris laikam gan nav īsti saprātīgi. Starp citu, Tev līdz tam Ēlijas namam ir pavisam tuvu - aizbrauc un aprunājies par Apustuļu ticības apliecību, piemēram, lai sirds mierīga.

varbūt te? [80.70.23.92]
# Iesūtīts: 2012.04.26 09:39:50
Prātā nāk luturu dziesmugrāmatas 377 dziesma- lai klusē prāts Dievs sirdij redzēt liek to ceļu, kurā jāpaliek. izlasiet visu dziesmu- lūk jums arī kristīgā meditācija.Lapšans pats to nesaprotot lieliski aprakstīja to kas notiek kristīgajā meditācijā- garā caur sirdi pie Dieva.
varbūt te? [80.70.23.92]
# Iesūtīts: 2012.04.26 09:44:01
Mazliet ne pa tēmu, bet tomēr- Lapšāna kungs, kur varētu iegūt Jūsu pravietojumus, lai pievienotu esošajam Bībeles tekstam. Ja tie ir no Dieva, tad ne mazāk svarīgi kā Jesajam vai Jeremijam vismaz. Ja nav tomēr pie Bībeles pieliekami, tad par ko ir runa Lapšāna kungs?
dafne
# Iesūtīts: 2012.04.26 09:49:44
Pater Henricus
P.S. Atradu interesantu repliku kādā komentārā no draudzes locekļa:
"Manā draudzē bija tantiņas, kas steidza pirmās saņemt Vakarēdienu un nesagaidīja Dievkalpojuma beigas, lai paspētu pie rubeņa plkst.12:00. Daudziem šis bijušais mācītājs bija kā Dievs."
Nu tas jau ta bus..vienmer kadi turesies pie mācītja..vienalga ko vins mācītu..tas jau neattiecas tikai uz JR
varbūt te? [80.70.23.92]
# Iesūtīts: 2012.04.26 09:52:26
Un vēl par J. Rubeni. Liekas, ka tiek jauktas divas lietas- kontemplatīvā lūgšana jeb kristīgā meditācija(sauc kā gribi), kura tiek lūgta jau tūkstošiem gadu un tiks lūgta un kāda teologa (vai dažu) ar kuru tas nav sācies un nebeigsies, personīgais viedoklis par lietām. Ar Rubeni var diskutēt, bet kontemplatīvā lūgšana ir pati par sevi. Pie mums no kāda privātiem izteikumiem tiek izdarīti globāli secinājumi par visu šo praksi. No tā arī pārpratumi.
dafne
# Iesūtīts: 2012.04.26 10:03:08
varbūt te? [80.70.23.92]
ir pieredze "prāta apklusināsanā"?
Man vienkarši gribas zināt ka tas ir..es saprotu ir dabigi stāvokli kad nonac Dieva priekša..un ta vienkarsi ir..tu nespej neko domat..un vienkarsi esi,bet man nav saprotams tas..kapec tas maksligi jarada...ja Gars aizlūdz ar bezvārdu nopūtām.Vai Dievs pats musu dzive neved pie sim dazadam garigam pieredzem,lai mes nepaaugstinatos to delj?
Memekija
# Iesūtīts: 2012.04.26 10:47:15
dafne
Bet, cik bieži dabiski šie brīnišķīgie brīži gadās?Man un daudziem citiem ar to nepietiek. Ja ir tāda iespēja vnk būt ar Dievu kādu noteiktu laiku katru dienu, kāpēc gan to neizmantot?
Aivars
# Iesūtīts: 2012.04.26 11:33:50
Pater Henricus
Un kurš tur būtu tas lielais nekristīgais elements? Ēlijas nama mājaslapā redzami tikai daži trapistu un benediktiešu katoļu elementi.
dafne
# Iesūtīts: 2012.04.26 11:53:06

Memekija
Nu,šie brīņisķie brīži pārsvarā ir sirds satriektības brīži,kad mans prāts klusē..kad pati esmu viens liels klusums
tapat pateicības brīži..kad sirds gavilē,tāpat lasot Rakstus..domas izmainās,saņemot Vakarēdienu..domas skrien ka vavere riteni..bet tad,peksni norimst..miers,ieraugot saulrietu vai ko citu skaistu dabaa,klausoties mūziku,bērnu smieklus izdzirdot ..vienigais ko vari..ir kluset..un priecāties.Mēs taču Dievā rosāmies un esamTas garīgais piedzīvojums man šķiet ir ieraudzīt to,ka Dievs nav nekur tālu,dziļi ielīdis mūsos vai nez kur vel paslēpies..bet Vins ir šeit.Bet varbūt tas tads mans naivums...
varbūt te? [80.70.23.92]
# Iesūtīts: 2012.04.26 14:12:04
mīļā dafne, nu re Tu taču ļoti labi pazīsti, kas ir kristīgā meditācija.Lasu un priecājos. Prāta klusums ir nevis nekā nedomāšana(tad ir jāiet pie psihiatra ja kas tāds notiek), bet domāšana par Vienu. Pavēro savas domas, sajūtas u.t.t. tās visu laiku mainās, labam pa vidu jaucas kārības ne tik labas u.c.; iemācīties domāt par Dievu un negrēkot domās(cīnīties ar grēcīgām tieksmēm) kā par to lūdzam grēksūdzē dievkalpojumā- tas arī ir kluss prāts Dieva tuvumā. Meditēju nevis lai tiktu pestīts, bet tieši tāpēc, ka esmu pestīts un Kristū esmu Dieva bērns. Dievbērnība ir kristīgās meditācijas priekšnoteikums nevis mērķis.
varbūt te? [80.70.23.92]
# Iesūtīts: 2012.04.26 14:18:34
Katrā ziņā krist. meditācijas jaut. nav pestīšanas jaut., tā ir adiafora, tāpat kā talārs vai alba, lūgšana stāvus vai uz ceļiem u.c.
Ir kādi kam ticībā tas palīdz, ir kādi, kam tas vispār neinteresē un gadās kādi, kas īsti varbūt nezinot par ko vispār runa, piedauzās pie tā. Kā jau allaž pie kristiešiem 2000. gadus- vienam māte, otram meita, trešam kleita
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . 24 . 25 . 26 . 27 . 28 ... 29 . 30 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 68 , pavisam kopa bijuši: 9137