atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Klusuma meditācija un dēmoni
Merlins
Iesūtīts: 2010.05.28 19:20:50
Palaikam ir dzirdētas bažas, ka meditēšana rada briesmas nonākt dēmonu varā. Lasīju par to interesantu spriedumu pie Tomasa Kītinga:
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . 24 . 25 . 26 . 27 . 28 ... 29 . 30 . >>
AutorsZiņas teksts
Raimonds
# Iesūtīts: 2012.04.26 14:43:28
varbūt te? [80.70.23.92]
Labi raksti! Bet vai meditācija nepaliek par izredzētu cilvēku privilēģiju, jo lielākā daļa nevarēs aizbraukt ne uz centriem, ne uz rekolekcijām?
varbūt te? [80.70.23.92]
# Iesūtīts: 2012.04.26 14:55:42
Kāds sakars kristīgai meditācijai ar centriem un rekolekcijām? Tikai tik liels, ka kādi ir izveidojuši kādus centrus un rekolekcijas, kur arī to var darīt, jo tur būs bez visa arī paika, duša, tīri palagi, labas telpas u.c. jaukas, tomēr ne pa velti, lietas uz vairākām dienām. Vai tam ir tiešs sakars ar meditāciju? Nekad nevienā centrā vai rekolekcijā neesmu bijis(nav tam arī nauda), tomēr zinu kas ir meditācija jau 17.gadus. Dari to mājā, darbā, visur citur, kur rokas aizņemtas, bet prāts maisās ap pasaulīgām lietām.
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2012.04.26 15:19:37
dafne
Man vienkarši gribas zināt ka tas ir..es saprotu ir dabigi stāvokli kad nonac Dieva priekša..un ta vienkarsi ir..tu nespej neko domat..un vienkarsi esi,bet man nav saprotams tas..kapec tas maksligi jarada...ja Gars aizlūdz ar bezvārdu nopūtām.Vai Dievs pats musu dzive neved pie sim dazadam garigam pieredzem,lai mes nepaaugstinatos to delj?

Tavu domu gājienu var vulgarizēt (un daži to arī dara) līdz tam, ka priekš kam Dievam uzbāzties ar savām lūgšanām, jo Viņš pat labāk par mums zin, ko vajag utt. Arī dievkalpojums zināmā mērā ir taču mākslīgs, vai ne?
Raimonds
# Labojis Raimonds: 2012.04.26 15:58:38
varbūt te? [80.70.23.92]
Kā zini, ka zini? Vai maz pareizi lūdz? Tā tieši vai netieši jautā tie, kas šodien runā par meditāciju. Tas ir viens no iemesliem, kāpēc luterāņu draudžu kristiešiem, kuri draudzēs ir ilgāku laiku, vārds meditācija rada diskonfortu.

Ne jau tikai runa par meditāciju, bet tas, ka līdz ar to mainās citi uzskati (universālims, inkluzīva pestīšana, ļoti atvērta izpratne par starpreliģiju dialogu utt.) Tie brāļi un māsas, kas raduši pie līdzšinējās teoloģijas, vairāk vai mazāk, jūt šos jaunos pārmaiņu vējus. Kā uz to Tavuprāt atbildēt?
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.04.26 16:16:48
Raimonds (universālims, inkluzīva pestīšana, ļoti atvērta izpratne par starpreliģiju dialogu utt.) Jā, viss šis Kristus Evaņģēliju būtībā padara par neko.
Tomēr šaurs un grūts ceļš, lai arī kā Kristus drošinātu par sava jūga patīkamību un nastas vieglumu.
Bet kā ar humoru kāds teica - ja nepatīk vārds - meditācija, var lietot vārdu -
kontemplācija.
Šis vārds jau nu noteikti nav ar nekristīgajiem austrumiem sasmērējies.
Aivars
# Labojis Aivars: 2012.04.26 16:30:49
Raimonds
Vai tas universālisms tur ir tik automātisks? Neesmu gan tās pēdējās Rubeņa grāmatas lasījis, bet tās pirmās tulkotās Frīmena grāmatas gan dalītām jūtām uztvēru, jo no vienas puses likās, ka tur kristīgi termini ir `ietučīti` rituālā, kur budisti ieliks kādu citu domu. Bet atkal tā padomājot ... nu bet tā jau cilvēki dara, ka Dieva vietā mēdz nostādīt ko citu, un no otras puses pat Bībelē vēsts nereti tiek pasniegta, izmantojot arī elkdievju kultūras mantojumu.
Liekas, ka J. Rubenis ir aizrāvies ar mistiķiem, bet vai visā par meditāciju publicētajā literatūrā ir arī kaut kas, kas tiešām saistītos ar dogmatiku? Vai arī tas vairāk ir veiksmīgāk vai neveiksmīgāk artikulēts interpretēšanas mēģinājums `budistu ziņģi kristīgojot` ?

Raimonds
# Iesūtīts: 2012.04.26 16:52:28
Aivars
fakts, ka par šito lietu paši kristieši pastrīdas ir ne tikai polemizēšana pret, bet jau kaut kur - personīgo autoritāšu maiņa. Iespējams, ka neveinam vien tas noticis. Uzskati var atšķirties (tas ir tikai normāli), bet ja šīs atšķirības kļūst pārāk lielas, tad gribam vai negribam, tiek meklēts, kas ir personīgi tuvāks vai vismaz līdzīgāks (es par šito)
varbūt te? [80.70.23.92]
# Iesūtīts: 2012.04.26 19:35:07
Palasiet to pašu 5.gs. Jāni Kasianu, palasiet par Jēzus lūgšanu pie Austrumu kristiešiem, par šautru lūgšanām Rietumos, padomājiet priekš kam Enhiridiona ievadlapā Hemnics bildē stāv ar Bībeli vienā un ar lūgšanu krellēm otrā rokā(krelles lietoja un lieto bieži kontemplatīvajā lūgšanā), viss baznīctēvu mantojums, īpaši sv. Atanasija rakstītais par sv. Antoniju.... kur tur universālisms u. c.? Domājiet paši. Ja kāds pašam vien zināmu iemeslu dēļ necieš J. Rubeni, tad personīgās dvēseles problēmas nez vai ir derīgi pārnest uz lūgšanu praksi, kas kristiešiem bijusi kopš senbaznīcas.
Juris Saivars
# Iesūtīts: 2012.04.26 19:54:16
Aivars pat Bībelē vēsts nereti tiek pasniegta, izmantojot arī elkdievju kultūras mantojumu


Tā pati Ēzopa fabula par zvejnieku, kurš sēdēja jūras krastā un pūta stabuli, tad iekāpa laivā un izmeta tīklu … noķertās zivis laivā bērdams viņš noskatījās to lēkāšanā un sacīja: „Tad gan dīvaini radījumi, kas es stabulēju, tad viņas nedejoja, bet kad beidzu – nu tās sāk!
Šo fabulu nezinot – pamēģini tā īsti saprast, ko Jēzus grib teikt: „Kam Es šo cilti līdzināšu? Tā ir līdzīga bērniem, kas sēd tirgus laukumā un uzsauc saviem biedriem, sacīdami: mēs jums stabulējām, un jūs nedejojāt …

Starp citu - tavs jautājums par kvēkeriem ... tādu vairs nav ... viņi dievvārdus ņēma nopietni, tai skaitā, ka neprecēšanās ir labāka par precēšanos - rezultātā tie vienkārši izmira ... kautkādas atliekas jau vēl ir - bet tās ir tiktāl aizslīdējušas liberālismā, ka pat neuzskata sevi vairs par kristīgām kopām (gari, kā zināms, ir visādi - un pūš kā grib). Kvēkeri bija izcili amatnieki (viss, ko viņi darīja, tika darīts Dievam par godu - vai viņi sludināja dievkalpojumā vai nagloja šķūnim durvis ... tam visam vajadzēja apliecināt To Kungu), viņu izstrādājumu kokā vai metālā tiek dzenāti rokā un pie antikvāriem tirgoti par bargu naudu ... Quaker Quality - tā ir augstākā marka, ko amatnieks var sasniegt.

Bet Ingaru mēs pa visiem būsim kristīgā mīlestībā nospārdījuši ...
Memekija
# Iesūtīts: 2012.04.26 21:27:10
Pater Henricus
dievvārdi jāņem nopietni - pareizā veidā.
Kurš nosaka, kā ir pareizi?
Aivars
# Iesūtīts: 2012.04.26 21:37:18
Pater Henricus
Nu ja kāds pirmais kāju ceļ pret LELB, tad lai nebrīnās par spērienu, vai viņš pateriešu elblietis vai ingarietis

Juris Saivars
Nav jau izslēgts, ka Ezops gluži tāpat kā Lafontēns vai Krilovs izmantoja jau agrīnāku, citas kultūras apritē izmantotu parunu un anekdošu tradīciju. Bet nu tas ir fakts, ka mūsu Kungs un Pestītājs ne vienreiz vien lika asinīm uzvārīties tiem, kuri gan zināja, kas īsti dievbijīgajiem ir vai nav pieņemams.
Memekija Bū [81.198.252.83]
# Iesūtīts: 2012.04.26 21:37:24
varbūt te? [80.70.23.92]
zinu kas ir meditācija jau 17.gadus.
Pastāstīsi ziņkārīgam ronim, kur un kā tu iemācījies?
Raimonds
# Iesūtīts: 2012.04.26 22:05:54
Pater Henricus
Tu sakāpini. Ir jau nedaudz atšķirība, vai tā ir kritika nostājoties opozīcijā, vai kristīgi mēģinot saprast, ko otrs vēlas sacīt (t.i. stāvot līdzās). J.R. ir autoritāte un paliks! Tikai jautājums, kas gadiem sekojis līdz viņa sacītajam, ko darīt ar vienu vai otru ieskatu, kas bijis līdz šim? Jo tas nozīmē arī kaut kur mainīties pašiem. Te ir tie jautājumi, ko kristieši risina. Un tas nenozīmē, ka visam ir jābūt unificētiem. Tā ir ar to Vienu Miesu!
dafne
# Iesūtīts: 2012.04.26 22:29:01
varbūt te? [80.70.23.92]No grāmatiņa"Kristīgā meditācija bērniem"IR
..citātiņš
"Meditācijas process ir virzīts no prāta uz sirdi.Ir svarīgi meditācijas laika neko nedomāt-pat ne garīgas domas.Mantras jeb sava meditācijas vārda atkartosana ieved klusuma un mierā,palīdzot cilvēkam nonākt esības dziļumos,centrā,kur sastopamies ar Dievu."
"Jēga ir vienkārša:ja esat ieinteresēts sevis un sava bērna patiesi pārveidojosa garīgumā,atrodiet īstu garīgu skolotāju un uzsāciet meditaciju.."..talak rakstits,ka bez praktiskas darbibas..mes nekad nepavirzisimies talak par prata parliecibu un ticību bez konkrētas pieredzes..
Vai tas ir tas pats?
Juris Saivars
# Labojis Juris Saivars: 2012.04.27 02:49:27
Memekija Bū [81.198.252.83] zinu kas ir meditācija jau 17.gadus - Pastāstīsi ziņkārīgam ronim, kur un kā tu iemācījies?

Pie kā, un ko tieši pirms 17 gadiem mācījās varbūt te? - nepateikšu ...

mana iepazīšanās ar „meditāciju” sākās pirms 30 gadiem – no šausmīgā kvalitātē pārfotografētas grāmatas krievu valodā par to, kā „Jēzus lūgšanu” padarīt nepārtrauktu … fotografēts bija no kāda pirmsrevolūcijas laika izdevuma, ar nepiemērotu objektīvu, kādēļ burti mainīja izmēru – jo tālāk no centra, jo lielāki … lasīt to ilgāk par 10 minūtēm bija neiespējami – acis sāka tecēt ārā. Titullapas tur nebija, tādēļ kas tā bija par grāmatu – nezinu, pie manis tā pabija pāris mēnešus, tad atdevu tālāk.

gadā 1981/82. Dobelē parādījās jauns mācītājs A.Vaickovskis, pāris gadus vēlāk Aucē jauns priesteris V.Lapelis ... interesanti, ka tai pašā laikā tai pusē uzzēla interese par dažādām garīgām praksēm ... sākot no pamatīgiem gavēņiem līdz galdiņu dancināšanai ... daži no praktizētājiem nonāca klērā, daži trakomājā ...
līdzīgi bija arī citur Latvijā, par Rīgu nerunājot ... uz gadu 1995. (tas būtu pirms 17 gadiem - vai ne?) Latvijā bija ko un no kā mācīties ...

tā ka - būs interesanti dzirdēt, ja varbūt te? padalīsies atmiņās
Memekija
# Iesūtīts: 2012.04.27 07:57:48
Juris Saivars
To brošūriņu es atceros Pie manis viņa bija ieklīdusi pāris g vēlāk, latviski un mašīnrakstā. Iespējams, ka tie bija arī mani pirmie apzinātie mēģinājumi meditācijā.
dafne
# Labojis dafne: 2012.04.27 14:39:29
Mārtiņš
Nu tā es to nebiju domajusi,ka nav jālūdz..vai nav jaapmeklē dievkalpojumi
Bet dzīšanās pēc kkada dziļa garīguma..un runas par garigumu,par dziljumiem..par..parak daudz tomer uz to cilveku iznak koncentreties.Bet tas ta,manas pardomas tik.
varbūt te? [80.70.23.92]
# Iesūtīts: 2012.04.27 16:07:01
Pirms 17.gadiem sāku lūgt Jēzus lūgšanu vadoties no "Svētceļnieka dvēseles piedzīvojumiem". Darīju tieši tāpat kā tur rakstīts. Vēlāk laika gaitā vairākas reizes pārtraucu, jo bija jautājumi, bet atbilžu nebija. Taču ar laiku sanāca sastapt dažus cilvēkus jau gados, kas izrādās arī praktizē kontemplatīvo lūgšanu. Viņi arī šo to paskaidroja, pamācīja. Viena bija veca, akla mūķene Valgundes pustiņkā pie Jelgavas. Bija viens katoļu vīrs, arī liels lūdzējs. Laukos esmu sastapis arī luturu sievas, kas visu mūžu lūgušās kādu īsu lūgsnu pat neko nezinot par kontemplatīvo lūgšanu. Ar tādiem ļaudīm parunājot var daudz ko gūt un iemācīties. Tā arī palēnām viss notiek. Tagad jau ir daudz labas literatūras pieejams. Ir ko priekš sevis atrast. Godīgi sakot arī pēc 17. gadiem neko daudz nesaprotu un nekāds dižais lūdzējs neesmu, bet process sagādā prieku. Ar to arī pietiek.
varbūt te? [80.70.23.92]
# Iesūtīts: 2012.04.27 16:18:23
Dafne. Ja es noliktu pudeli spirta priekšā ķīmiķim, mediķim, alkoholiķim un alkoholiķa sievai, un pajautātu- kas tas ir? visticamāk saņemtu 4. dažādas atbildes, kaut runa ir par vienu un to pašu. Tāpat ir arī ar visu rakstīto par kristīgo meditāciju. Uzrakstīts ir daudz. Ir derīgas lietas un ir ne tik derīgas. Bieži pašam lasītājam nākas domāt un meklēt, lai saprastu. Tādēļ- vai es kāds soģis un tiesnesis apspriežot citu grāmatas. Dievs vētīs.
Memekija
# Iesūtīts: 2012.04.27 19:26:05
varbūt te? [80.70.23.92]
Ar tādiem ļaudīm parunājot var daudz ko gūt un iemācīties.
Tagad noteikti ar tevi parunājot arī var daudz ko gūt. Nez vai daudzi atradīsies, kam tāds stāžs.
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . 24 . 25 . 26 . 27 . 28 ... 29 . 30 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 196 , pavisam kopa bijuši: 1402