atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Klusuma meditācija un dēmoni
Merlins
Iesūtīts: 2010.05.28 19:20:50
Palaikam ir dzirdētas bažas, ka meditēšana rada briesmas nonākt dēmonu varā. Lasīju par to interesantu spriedumu pie Tomasa Kītinga:
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . 24 . 25 . 26 . 27 . 28 ... 29 . 30 . >>
AutorsZiņas teksts
edijs
# Iesūtīts: 2012.04.25 13:23:08
prof. Dr. Reinhards Slenczka, citēju:

Meditatio – meditācija jeb pārdomāšana
Meditācija mūsdienās dažās aprindās ir ļoti iecienīts vārds, ar ko apzīmē noteiktus paņēmienus, tehnikas, kas tiek lietotas, lai cilvēks „atrastu sevi”. Tālo Austrumu meditācijas tehnikas plaši izplatās, solot stiprināt cilvēka pašapziņu. Tas šķiet nepieciešams it īpaši cilvēkiem vadošās pozīcijās, kurus nospiež liela atbildība; tad arī tiek bagātīgi maksāts par atbilstošiem kursiem. Mācītājiem notiek attiecīgi sarīkojumi tā sauktā burn-out-syndrom (izdegšanas sindroma) likvidēšanai.
Luteram un visiem īstajiem garīgajiem tēviem meditācija nekad nav saistīta ar gremdēšanos sevī, sevis apzināšanos, sevis atrašanu, viņu izpratnē tā attiecas vienīgi uz nodarbošanos ar Svētajiem Rakstiem. Citēšu vēl: tev vajag meditēt, „tas ir, ne vien ar sirdi, bet arī ārīgi, gan runājot, gan neatlaidīgi un pastāvīgi burtojot un pārmaļot Vārdu grāmatā (Svētajos Rakstos – R.S.) (vāciski: die Rede und das Wort treiben und reiben), lasot un pārlasot, ar centīgu uzmanību un pārdomām par to, ko Svētais Gars ar to ir pasacījis. Raugi, lai neuzmācās apnikums vai nepārņem iedoma, ka tev pietiek, ja reizi vai pāris reižu esi izlasījis, dzirdējis vai izrunājis, ka tagad tu visu jau saproti. Jo ar to neviens netop par īpašu teologu. Tas ir kā ar nenobriedušu augli, kas krīt no koka, pirms tas nogatavojies.”
Runājot par Svēto Rakstu pastāvīgu burtošanu un pārmalšanu, Luters netieši norāda uz kādu norisi, ko šādā sakarā Baznīcas tēvi apzīmē ar latīņu vārdu „ruminare” – ‘atgremot’, ar ko apzīmē atgremotāju, piem., govju darbību, kad tās uzņemto barību mierīgos apstākļos, lielākoties guļot, pāršķiro un sagremo. Tā jānotiek arī ar Dieva Vārdu, un tāpēc ir ieteicams nelasīt vienā reizē daudz, bet gan iegaumēt atsevišķus pantus, iemācīties no galvas, uzņemt sirdī, tos atkal un atkal pārdomājot. Tādējādi gan domas, gan valodu piepildīs un veidos Dieva Vārds.
Bet, runājot par šo burn-out-syndrom un citādām krīzēm, kādas visnotaļ atkal un atkal var gadīties mācītāja dzīvē, šādas krīzes netiek pārvarētas ar psiholoģijas paņēmieniem, metodēm. Taisni otrādi, atkal un atkal pārrunājot, tās palielinās. Sekojot Luteram un citiem garīgiem tēviem, mums jāpajautā pašiem sev, sevi jāpārbauda un arī citiem par palīdzību, kā mums ir ar lūgšanu un Svēto Rakstu lasīšanu. Kāds 17. gadsimta krievu teologs Abakums kādreiz izteicies šādi: „Tužit duša, ļišajema moļitvi” – „Dvēsele skumst, ja tai trūkst lūgšanas.”

Man nekas nav pret meditāciju, ja vien ar vārdu "klusums" saprot "būt klusumā prom no visas pasaulīgās kņadas", lai netraucēti varu pārdomāt Dieva Vārdu un pavadītu laiku nošķirtu lūgšanai.
Aivars lapšans [95.68.0.125]
# Iesūtīts: 2012.04.25 13:26:54
Aivars

īt apstākļus pravietošanai, evaņģēlija pasudināšanai, būt par piemēru attiecīgajā vidē , kur dzīvo kristietis .
Diemžēl ne Juris Rubenis , ne kādi citi , kuri ilgstoši meditē (nedara neko) nav ar pravietiskām spējām , vismaz nav dzirdēts, ka viņi šo mācību savilktu kopā ar pravietošanu. Tas nozīmē , ka ir jāmāca kā sarunāties ar Dievu , nevis kā ar viņu nesarunāties.
Kā sarunāties ar Dievu es te šajā lapā nevienu vien reizi esmu rakstījis.
Aivars lapšans [95.68.0.125]
# Iesūtīts: 2012.04.25 13:37:26
edijs

Āmen , brāli !
Bet kas attiecas uz mācītāju pārdegšanu , tad tur ,,meditācija,, nepalīdzēs . Pie vainas nepareiza draudzes uzbūve un vadīšana. Te tad paņemam Luteru un Evaņģēliju par pamatu. Visiem jākļūst par priesteriem - sludinātājiem . Jāmācās Bībele, jābūt svēto sadraudzei ( ģimeniskai kopībai draudzē ) Lūgšanas , ekumēnisms utt.
Tur kur mācītāji visu paņem uz sevi ......tas nav ne Evaņģēlijs , ne Luters un izdegšana ir likumsakarība prieka vietā , jo prieks ir tajā mācītāja , kurš ļauj draudzē notikt visiem Bībeles un Lutera norādes komponentiem.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.04.25 13:38:17
bitukas
nu, tagad iedomājies, ka tas cilvēks nebūtu `celebrity`, bet vienkārši kāds Tavs paziņa, kas vēl pirms gadiem pieciem bija stipri patālu no Kristus...
Domāju, ka tomēr jānodala teologu un mācītāju atbildība (par to svešo uguni) un neofītu teiktais

Aivars lapšans [95.68.0.125]
Nu vispār gan J. Rubenis ir diezgan izcēlies ar `pravietiskām spējām un prasmēm`
Bet piekrītu, ka šis tas no viņa pēdējā laikā teiktā ir daudzus vismaz samulsinājis. Tur nu varētu varbūt Sv. Rīts varbūt kādu mazu apaļā galda diskusiju uzrīkot.
Aivars lapšans [95.68.0.125]
# Iesūtīts: 2012.04.25 13:43:07
Aivars

Es varbūt nepareiz izteicos par J. Rubeni meditācijas sakarā. Es to vairāk domāju tā - J. Rubenis meditējot saņem pravietojumus vai ne . Tas viņam būtu tad obligāti jāuzraksta savā grāmatā. Es pārlasīju to grāmatu. Tā man likās kā Bhagavangīta ar Bībeles citātiem.
Aivars lapšans [95.68.0.125]
# Iesūtīts: 2012.04.25 13:43:47
Aivars
No pravietojumiem tur nav ne vēsts.
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.04.25 13:45:58
Esot arī tādi kamaldiāņu u.c. - mūku klusētāju ordeņi.
Nedomāju, ka vēlmei paklusēt Dieva priekšā obligāti ir budistu u.c. tml. saknes.
Budistiem principā ir jāklusē - viņiem Dievs nav.
Aivars , nu ja , lasīju kādā mazpilsētas avīzē J.R. un viens no punktiem viņam tagad - nodošanās starpreliģiju dialogam.

Vispār jau amizanti, tomēr ņemot vērā autentisku svešo reliģiju adeptu trūkumu LR, bet ar pašmāju jaunizceptajiem (kā tā DeGold ar bagātības dievietes lakšmi templi ) kāds tur dialogs.
Vai nesanāk tā - pats ar savām aktivitātēm rada jucekli reliģiozo vidū un pats vedīs dialogu ar tiem, kam veicinājis galvas sajaukšanu?
Aivars
# Iesūtīts: 2012.04.25 13:57:44
Pater Henricus
Man tikai liekas, ka diskusija atkal novirzās no meditācijas kā tādas pie atsevišķu personu izteikumiem vai uzskatiem.
Aivars lapšans [95.68.0.125]
# Iesūtīts: 2012.04.25 14:00:24
Pater Henricus , Aivars

Augšā ir Merlina uzstādītais jautājums - vai meditācija var novest cilvēku dēmonu varā. Es to apstiprinu , ka jā. Kādā veidā ? - jauns ticīgais , kuram tiek piedāvāta meditācija neatšķir meditāciju tehnikas. Vienā dienā viņš ir pie Rubeņa , otrā Baltezerā pie budistiem. Nu tur viņam iedos pēc kāda laika stikla bumbiņas meditācijai utt un tu jau kaifo . Pie Rubeņa viņš vairs neies , jo tur ir interesantāk. Daudz interesantāk. Un no okultisma ir tikt ārā baigi grūti. Rubenis nedomā globālā kontekstā, jo nesaprot meditāciju tehnikas un to bīstamību.
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.04.25 14:04:45
Aivars lapšans [95.68.0.125]
Bet konkrēti par J.R. tehnikām, nevar izslēgt ka varētu būt kā tu saki.
Velna mērķis jau ir padarīt reliģisko vēsti relatīvu, vedot cilvēkus prom no Evaņģēlija ekskluzivitātes.
Tikko izpaliek - "neviens nenāk pie Tēva, kā vien caur Kristu", sākas garīga problēma.
Aivars, bet pamēģini par jebkuru tēmu, nepieminot Dievu, cilvēkus un viņu uzskatus. Vai izdosies?
Aivars lapšans [95.68.0.125]
# Iesūtīts: 2012.04.25 14:04:53
Pater Henricus Aivars

Cik zinu , tad arī Merlins ir par meditācijām Rubeņa ,,gaumē,,. Man tikai jautājums - vai tas veicina atdzimšanu no augšienes? Atdzimušajam nav šitās muļķības vajadzīgas. Tāda ir prakse. Sevi sakārtot vajag sarunāties ar Kristu , guļot pie Viņa kājām kā Marija. Vai tiešām tas ir tik grūti saprotams?
Aivars lapšans [95.68.0.125]
# Iesūtīts: 2012.04.25 14:05:32
Pater Henricus

Āmen !
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2012.04.25 14:08:38
Aivars lapšans [95.68.0.125]
tur jau tā lieta, ka neredzu JR meditēšanām ,
(es nerunāju par kristīgu meditāciju - kontemplāciju - pārdomām vispār, kam neapšaubāmi ir sava vieta un laiks. Esot tādas Ignācija Loijolas meditācijas - ar vēlmi reāli palīdzēt garīdzniekiem un es to nejauktu vienā putrā ar J.R. )
to Evaņģēlisko jēgu, kas nepieciešama, ja piedāvā kaut ko jaunu meklējošajai reliģiozo publikai. Var jau būs , ka kādi citi redz, bet to atstāju viņu ziņā.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.04.25 14:42:37
bitukas
it kā neticīgam nebūtu ķīselis galvā
un runāt, starp citu, var arī tur, kur nevar un nevajag sagaidīt uzreiz pravietiskas atklāsmes


Pater Henricus
Dievu pieminēt vajag. Tikai nezinu vai diži auglīgi ir neglābjami sajūgt `kristīgo meditāciju` ar citām J. Rubeņa interesēm. Tas, ka A. Šlesers esot baptists, taču nav iemesls, lai apgalvotu, ka bitukas noteikti dala pilnībā tās pašas intereses un ir tajos pašos uzskatos par politikas bīdīšanu
Kāpēc nepieņemt, ka J. Rubenim cita starpā ir arī intereses gan par kluso meditāciju, gan par starpreliģiju dialogu, J. Vanagam - par viduslaiku liturģiskajām tradīcijām, R. Kokinam - par vilkaču folkloru, utt... un nekārt uzreiz garīdzniekus pie lielā zvana tādēļ vien, ka šie interesējas par kaut ko citu, nekā tikai draudzes locekles Zelmas Vairas Skābenes emocionālo labsajūtu? Manuprāt, viena izplatīta problēma ir tajā, ka ļaudis prasa, lai daži līdzcilvēki nostātos Mesijas vietā un iemiesotu tādu Vadoņa-Tēva-Orākula-VisaugstāPriestera-Nemaldīgā Guru lomu.
eglīte
# Iesūtīts: 2012.04.25 15:00:15
Piekrītu Aivara atbildei Pāteram
Aivars
# Iesūtīts: 2012.04.25 15:42:16
bitukas
Pie katra no minētajiem piemēriem kāds ir `piedauzījies`. Tāpat kā apustuļu laikā vieniem par piedauzību bija Pētera `atraušanās` no galda kopības ar pagāniem, citiem Pāvila `grūti saprotamie teksti` vēstulēs. Pārpratumi var gadīties visiem. Protams, tas nav attaisnojums un iedrošinājums `podus gāzt podu gāšanas dēļ`, bet drīzāk paturēt to kas labs, un aizmirst to, kas mulsinājis, raugoties uz citiem. Ja lasu katoli Vilardu, anglikāni Keiponu, baptistu Brjūsu, evaņģelikāli Kampolo, u.c. pie katra var atrast kaut ko nepieņemamu, bet var arī paņemt to, kas labs.
Aivars lapsans [95.68.0.125]
# Iesūtīts: 2012.04.25 16:56:06
Aivars

Ja lasu katoli Vilardu, anglikāni Keiponu, baptistu Brjūsu, evaņģelikāli Kampolo, u.c. pie katra var atrast kaut ko nepieņemamu, bet var arī paņemt to, kas labs
Ja kāds brauc auzās, tad viņš vienkārši brauc auzās. Var jau no Hitlera paņemt labo ar - valsts straujo ekonomisko attīstību.
Man būtu interesanti aizbraukt uz to meditācijas centru un ņemt līdzdalību. bet vēl vairāk parunāt tur ar j. Rubeni par viņa izdoto grāmatu, kur meditācijas prakses mācībā viņš izmanto Bībeles tekstus. 90 % no tiem tekstiem neatbilst reālajam Svētā Gara inspirētajam nodomam. Nu tas ļoti nekompetenti.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.04.25 17:44:41
Aivars lapsans [95.68.0.125]
Nu pats piekritīsi, ka J. R. tomēr nav vienā maisā ar ādolfu bāžams, bet pamēģini sarunāt tikšanos ar viņu, ja tas Tev ir svarīgi.
Bet par to Bībeles tekstu izmantošanu šur un tur man arī ir šķitis, ka tie ir stipri `aiz matiem pievilkti`, un Tevi pārfrāzējot, tikpat `kompotenti` kā te daža foruma jūsmotāja Rakstu piekabināšana savādai teoloģijai
murka [91.200.65.140]
# Iesūtīts: 2012.04.25 17:47:09
Aivars,
Tu esi Jura aizstāvis ikvienā jautājumā.
Ar Merlinu un citiem godavīriem gan Tu lecies.
Skaties..
Memekija
# Iesūtīts: 2012.04.25 18:46:15
Pasakiet labāk, jaukumiņi, kur var dabūt "Neziņas mākoni"? it kā iznācis ir, bet grāmatnīcās nekur nemanu (bū).
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . 24 . 25 . 26 . 27 . 28 ... 29 . 30 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 95 , pavisam kopa bijuši: 4129