atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Klusuma meditācija un dēmoni
Merlins
Iesūtīts: 2010.05.28 19:20:50
Palaikam ir dzirdētas bažas, ka meditēšana rada briesmas nonākt dēmonu varā. Lasīju par to interesantu spriedumu pie Tomasa Kītinga:
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . 24 . 25 . 26 . 27 . 28 ... 29 . 30 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2012.01.11 16:47:48
Kurmis [91.90.244.141]
neredzu dižu sakarību tavos šovinistiskajos komentāros
Piedāvāju arī tev iepazīties ar manis iepostētajā linkā izlasāmo Elizabetes Taivānes pētījumu par kristīgo meditāciju. Pagaidām neviens diskusijas dalībnieks neko sakarīgāku te nav ierakstījis
Kurmis [91.90.244.141]
# Iesūtīts: 2012.01.11 16:56:01
Aivars

Taivānes raksts?

Skat, ko viņa raksta pirmajā lapā:

Un, ja kristīgie Austrumi, pateicoties konservatīvajai tieksmei turēties pie kontemplatīvās tradīcijas pamatīguma, ir vēl saglabājuši to, ko esam pieraduši saukt par īsteni kristīgo, tad Rietumi, it īpaši Rietumu Eiropa, būdama intelektuālās steigas verdzene, turpina vieglprātīgi atmest Atklāsmes jēgu.

Vispārinātāku un bezjēdzīgāku uzstādījumu grūti iedomāties. Ideoloģiskā pozīcija ir pilnīgi skaidra:
"īsteni kristīgās" tradīcijas turētāji iepretī "verdziskajai" Eiropai, kura "vieglprātīgi" atmet "Atklāsmes jēgu" (būtu prasījies gan paskaidrot, kas ir "Aklāsmes jēga".

Vājš raksts, draugs. (Lai piedod cienījamā autore, viņai ir bijuši veiksmīgāki).
Kurmis [91.90.244.141]
# Iesūtīts: 2012.01.11 16:58:23
Jā, būtu interesanti vēl Taivānei pajautāt - kas ir tie "mēs", kas esam "pieraduši" austrumu tradīciju saukt par "īsteni kristīgo"!

Mēs - viņi uzstādījums ir absolūti neakadēmisks pēc satura un formas.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2012.01.11 17:09:37
Kas Tev liek domāt, ka k.m. ir kļuvusi par "širpoterbu"? Baigi daudz meditētāju radies?

Tas ka visi k.m. aiztaavji ciitiigi aizstaav to m bet par k kaut kaa klusee...

Drīzāk nē - draudzes pilnas ar iebiedētiem cilvēkiem, kuriem sastāstīts, ka sēdēt klusumā Dieva priekšā ir bīstami/ļauni/nepareizi/nekristīgi.

Bleenjas... vismaz tas pats A.B. iesveetes maaciibaa kad teema iet par luugshanaam runaa par vissiisaako luugshanu kas ir "Bezvaardu Nopuutas"...

Aciimredzot vienkaarshi apkaart staigaa Gari, kas grib kristiigaa meerciitee cilveekiem notirgot sveshas maaciibas... Memekrija labi demonstreeja shaadas programmeeshanas spriedumu... ja kaut kam virsuu ir "Kristiigs" tad jau tas nevar buut veersts pret Dievu...
Aivars
# Iesūtīts: 2012.01.11 17:10:13
Kurmis [91.90.244.141]
nekasies, bet lasi tik tālāk! Tur, kur ir analīze par Kristīgo Meditāciju un teologiem, nevis ievadūdeņi
Memekija
# Iesūtīts: 2012.01.11 17:15:01
Kurmis [91.90.244.141]
Izvērta attieksme būtu - kur, kad un kādos apstākļos k.m. ir noderīga, un kur, kad un kādos apstākļos - ne.
kā tu to domāji? es drīzāk teiktu- nevis kādos apstākļos, bet- kam derīga vai nē. Ja KM ceļš ir uzsākts, tad ir nozīmīgi to praktizēt regulāri, neatkarīgi no apstākļiem. Ne visiem tas ir vajadzīgs, var gadīties, ka pat kādam kaitīgi.
Kurmis [91.90.244.141]
# Iesūtīts: 2012.01.11 17:15:47
Aivars

Izlasīju, draugs.

Mans vērtējums: kas katram sāp, par to arī tas runā, proti - kas kuram bijis disertācijas temats, tas to saskata visās iespējamās vietās.

Labs piemērs ir šis - no otrās lapas -

Nav šaubu par to, ka garīgā atjaunotne ir ļoti nepieciešama Rietumu kristīgajai baznīcai. Bet neapšaubāmi ir arī tas, ka katra „atgriešanās pie saknēm” jebkuras reliģiskās tradīcijas ietvaros ir saistīta ar būtisku pamatvērtību transformāciju. Kā piemēru var minēt Buddhadāsas (1906-1993) reformismu Theravādas budisma
tradīcijā. Domātāja paveiktā četru cēlo patiesību reinterpretācija ir radījusi pavisam jaunu Dharmas vaigu.

Rietumiem (ne jau austrumiem - mums! ) vajadzīga atjaunotne. Ok. Piemērs? No budisma prakses. Jo??
Kurmis [91.90.244.141]
# Iesūtīts: 2012.01.11 17:18:32
Jošs Mulders

Konkrēti kurš kristīgās meditācijas pārstāvis nerunā par Kristu?

Gari tiešām staigā apkārt. Esmu saskāries ar cilvēkiem, kuriem sastāstītas baisas lietas. Nesaku, ka visur un visiem.
Memekija
# Iesūtīts: 2012.01.11 17:57:39
Izlasīju rakstu. Visumā interesanti. man tikai liekas, ka viņa pārāk pretnostata KM ar senajām kristīgajām mistiķu praksēm.
Raimonds
# Labojis Raimonds: 2012.01.11 18:15:25
Kurmis [91.90.244.141]
Kas Tavuprāt ir tas īpašais kristīgajā meditācijā? Ko tā Tev dod, bez visa tā ko var draudze (Dieva vārds, Sakramenti, draudzes aizlūgšanas)? (Mana personīgā pieredze bijusi, ka tā ir tomēr bēgšana no pasaules, ar visām no tā izrietošām sekām)

Latviešu kristīgās literatūras grāmatu galds ir pilns ar šāda veida mistiski ievirzītām grāmatām (vismaz agrāk tās tika izdotas ļoti daudz). Cilvēki pirka un lasīja, zinu, ka nevienam vien tas bija papildus grūdiens meklēt vairāk un vairāk šajā mistiticisma virzienā, līdz pat konvertācijai, piemēram, uz Pareizticīgo baznīcu, lai arī paši neko daudz nesaprotot no liturģijas, valodas, no kalendāra utt., bet vairāk vadoties no šīm mististiskām izjūtām. Cik ir teikuši, ka viņiem vajag disciplīnu un stingrību, bet vai maz kāds no viņiem ir lasījis kādu kanonu grāmatu, likumus, kas burtiski no cilvēka pataisa nedomājošu skrūvīti, no kuriem vien sagaida klanīties un turēt muti, vien ko vari, kā pie sevis skaitīt savu lūgšaniņu, ka esi nožēlojams grēcinieks. Tā ir tā lielā īstenā kristietība!? Bet kurš vispār daudz par to ir aizdomājies par šiem teoloģiskajiem eksperimentiem, kas pilnībā atšķirās ar citu tradīciju, semantisko jēgu daudziem jēdzieniem, un galvenais kādas tam sekas!
Kurmis [91.90.244.141]
# Iesūtīts: 2012.01.11 18:47:19
Raimonds

Meditācija nav pretstatāma draudzei, jo tā vislabāk notiek tieši draudzes kontekstā.

Rupjš salīdzinājums. Sešas dienas jāstrādā, bet septītajā sabats. Kāds tā mērķis? Izbaudīt Dieva klātbūtni un sava darba augļus. Nekas netiek darīts, lai neaizmirstu, ka dzīve nav tikai verdzisks darbs.

Garīgā jomā - žēlastības līdzekļi ir tas veids, kādā pie mums notiek Dieva radikāla darbība. Tik intensīva un visaptveroša, kā nekur citur. Bet - kad esam lietojuši visus līdzekļus, lasījuši Bībeli un svinējuši Vakarēdienu (ticot, ka tas mūs maina) - kur ir tas laiks, kad šī pārmaiņa parādās? Vienīgi sociālā kalpošanā cilvēkiem? Tā ir svarīga. Bet vajadzīgs "sabats" - laiks, kad varam ar prieku nodoties tam, ko Dievs mūsos ir darījis un dara.
Raimonds
# Iesūtīts: 2012.01.11 18:51:15
Kurmis [91.90.244.141]
Vai dievišķu gaismu jau esi redzējis / piedzīvojis?
Kurmis [91.90.244.141]
# Iesūtīts: 2012.01.11 18:52:54
Raimonds

Tieksmi uz mistisko pieredzi nevajadzētu vienkārši noliegt un censties iznīcināt. Labāk - ievirzīt jēdzīgākā virzienā.

Kas gribēs konvertēties, konvertēsies. Tas ir cits jautājums.
bitukas
# Iesūtīts: 2012.01.11 18:54:12
Kurmis [91.90.244.141]
Diskudiijas gaitaa uzpeldeeja, ka ir veeleeshanaas km vienkaarshi piekasiities, utt..
Es pameegjinaashu pamatot no kurienes manai opziiciijai kaajas aug. Par meditaacijas noziimi sen jau iju domaajis. Un briinums, valsts luugshanu brokastiis, uz kuraam biju aicinaats J.R. tieshi par to arii runaaja. Mulsinaaja tikai tas, ka vinsh kaa pozitiivu piemeeru mineeja kristieti, kursh maajaas tur budas figuriinju, jo sapratis meditaacijas noziimi. Bet intelektuaalji uz to pavilkaas. ASV baptistu maaciitaajam bija spalvas gaisaa, bet es aizstaaveeju J.R. - atticiigaa videe piemeeri var buut arii uz fola robezjas. Pats nopriecaajos, nu par to runaas, nebaidiisies no shii vaarda. Ierados uz tikshanos Tornjkalna bazniicaa. Un ko ieraugu, blakus J.R. staav fenshui skolotaajs, arii viens no vadiitaajiem.(jociigi, Elija kaa vaardaa nosaukts meditaaciju nams, taadu visticamaak ....)
Tur man palika jociigi, jo saakaa argumenti, kas bija shaubiigi. (Ad visiem piedaavaaja pamediteet! Nezinot, kas tie par cilveekiem!!! Tipa, iemeegjiniet muusu preci. Ceelos un gaaju prom ne jau noliegdams visu, bet saacis shaubiities. Un tad nopirku graamatu - ievads k.m.
Un tad jau sapratu, ka ir ziepes, jo - poza ir agaismiiba, energjeetiskais punkts spriidi zem nabas, dzenbudisma piemeeri kaa paraugs, utt..., utt.. Bet veel domaaju, ka varbuut neesmu sapratis argumentaaciju un piemeerus. Tacju tad redzeeju kaa J.R. televiiziijaa "reklamee" Vilbera graamatu. Kaa teikt savienojies ae Kosmu, utt.
Man kljuva skaidrs, ka meditaacijas nepiecieshamiibas ARGUMENTAACIJA nekristietim rada iespaida, ka nav svariigi kam tici, plus veel raksts zjurnaalaa IR. Viens piipis pie kaadas religjijas piederi, ja "autentiski" luudz tad tevi darbojas Sv.Gars. Man nav pienjemama jebkaadu religjiju un to viltus deiveklju kaut mazaaka saliidzinaashana ar Kristu. Bet klausotiesJ.R. taads iespaids rodas. Es no visas sirds ticu, ka J.R. ne vismazaakaa meeraa nerunaa par to, ka Kristus nav vieniigais celjs, bet nekristieshiem taads iespaids rodas. Pats par to esmu personiigaas sarunaas paarliecinaajies.
Kurmis [91.90.244.141]
# Iesūtīts: 2012.01.11 18:54:36
Raimonds

Vien sirdšķīstie var Dievu redzēt!
Es tādiem nepiederu.
Lai gan - Dieva žēlastības un tai līdzejošā klusā prieka un miera sajūtu Kristus man ir dāvājis gan...
Raimonds
# Iesūtīts: 2012.01.11 18:55:26
Raimonds
Kas gribēs konvertēties, konvertēsies. Tas ir cits jautājums.
Nebūt tie nav CITI jautājumi, tie ir mūsu attieksmes, radītās intereses, izdoto grāmatu utt. garīgie augļi.
Kurmis [91.90.244.141]
# Iesūtīts: 2012.01.11 19:02:37
bitukas

Kādu brīdi atpakaļ jau teicu, ka vēlams nošķīrums starp katra personisko teoloģiju un k.m. kā garīgās dzīves formu. Rubeņa uzskati un teoloģija ir jautājums pats par sevi.

Es pat varētu daudziem no Tevis pieminētajiem punktiem piekrist. Viena no vainām bija tā, ka tas viss tika sākts ļoti strauji, it kā no skaidrām debesīm. Tas varēja un var samulsināt. Vakar par to neko nezinājām, šodien par to vien runājam... kas noticis? kāpēc?...

Jā, Rubenim raksturīgs sava veida dedzīgums un prasme ātri iekustināt lielu cilvēku skaitu... Pārējiem krīt uz nerviem.

Kas attiecas uz k.m. autoru rakstos minētajiem terminiem un salīdzinājumiem... Varbūt drīzāk ir tā - pasaule lieto noteikta veida valodu (tas ir fakts, kas nav no mums atkarīgs), un mēs pielāgojamies šai valodai, lai izteiktu savu vēsti...
Kurmis [91.90.244.141]
# Iesūtīts: 2012.01.11 19:04:35
Raimonds

Piekrītu, tā ir mācītāju un grāmatu autoru atbildība. Bet Tu pats teici, ka tas notika jau sen... Tāpēc nav īsti ok to saistīt ar k.m.
Raimonds
# Iesūtīts: 2012.01.11 19:08:17
Kurmis [91.90.244.141]
Mums LELBā jau bija savi eksperimenti ar Gregora skolu. Ar nakts nomodiem, nepārtrauktām lūgšanām, garu izdzīšanu... Lai kāds, kurš bija tuvāk klāt padalās!
bitukas
# Iesūtīts: 2012.01.11 19:12:05
Kurmis [91.90.244.141]
Bet redzi kas par lietu. Kad nekristietis dzird km vinsh domaaJ.R., kad dzird J.R. domaa km
Es jau sen esmu teicis, ka man nav nekas pret km, bet nepiecieshams pavisam savaadaaks izskaidroshanas darbs, kas neatstaatu vietu ne mazaakaam shaubaam- tikai Kristus, tikai atgrieshanaas no greekiem, kristiiba un pienaaciigi atgrieshanaas auglji. Tu pats teici, ka cilveeki draudzees iebiedeeti. Pajautaa sev kaapeec draudzees iebiedeeti, bet nekristieshi par meditaaciju labpraat runaa.
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . 24 . 25 . 26 . 27 . 28 ... 29 . 30 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 92 , pavisam kopa bijuši: 10814