atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu sievietes un kalpošanas amats
Voldemārs
Iesūtīts: 2007.07.11 15:28:49
Cik atceros, J.Vanagu par arhibīskapu ievēlēja, jo viņš pastāvēja pret sieviešu ordināciju. Nu jau kādus gadus tiek atkal piepulcinātas jaunas evaņģēlistes. Vai nesanāk, ka notiek pretējais tam, ko J.Vanags solīja pirms viņu ievēlēja?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 49 . 50 . >>
AutorsZiņas teksts
Kristofers
# Iesūtīts: 2007.07.21 11:57:19
Ja tas Kungs namu neuzceļ, tad velti pūlas nama cēlāji. Padomā pati, vai ir Dieva svētība sludināšanai, ja tā notiek pretēji Kristus pavēlei?
Balss
# Labojis Balss: 2007.07.21 18:35:00
Kristofers Vai Dieva vārda sludināšana jebkad var būt pretēji Kristus pavēlei?... Arī es varu nocitēt pantus par to, ka nav ne verga, ne brīvā, ne vīrieša, ne sievietes un vēl citus pantus par kalpošanu. Vienmēr jau paliek jautājums, kurus pantus no Bībeles tulko burtiski un pieņem bez mazākās interpretācijas un kurus vienkārši nepamana , it kā to tur nemaz nebūtu, piem., Kristus paša vārdus (sic! ne Pāvila) par to, ka mums nevienu virs zemes nebūs saukt par tēvu. Vai mēs klausām šai Kristus pavēlei? Vai mēs visi un ikviens klausām un pildām Kristus pavēli par savstarpējo kāju mazgāšanu?
Kristofers
# Iesūtīts: 2007.07.22 22:50:02
Balss, Tu jau varēji atrast vēl labākus piemērus savai tēzei - par savas acs izraušanu un rokas nociršanu, ja tā apgrēcina.
Bet ir jāatškir šīs Rakstu vietas un citas, kuras var skaidrot simboliski un pārnestā nozīmē, no mācīšanas aizlieguma vietas Pāvila vēstulē. Šeit Pāvils lietišķi un praktiski dod draudzes iekšējās kārtības noteikumus.
Balss
# Iesūtīts: 2007.07.22 22:55:19
Kristofers Kā būtu, ja runātu par lietu? Es šeit neapspriežu sieviešu ordinēšanu par mācītāju. Atkārtošu savu jautājumu - Kristofers Un kāda tad ir konsekvence - kā ir ar sievietēm diakonēm slimnīcās, pansionātos, cietumos? Tur viņas drīkst tikai nomainīt pamperus un runāt tikai ar VIENU cilvēku, bet nedrīkst runāt ar vairākiem vienlaikus un noturēt svētbrīdi?
viesis [81.198.149.150]
# Iesūtīts: 2007.07.22 23:52:17
Esmu par šo tēmu domājis. Draudzes cilvēki tak evaņģēlistus parasti par mācītājiem sauc. Droši vien arī evaņģēlistes! Ko?
Kristofers
# Iesūtīts: 2007.07.23 09:26:27
Cien. Balss! Nerunāsim par formu - ordinēts mācītājs. Galu galā Pāvils nesaka: sievietei ordinēties par mācītāju es neļauju.
Bet runāsim par saturu - publiska mācīšana. Jo Pāvils saka: sievai mācīt es neļauju. Tāpat viņš sievām aizliedz runāt draudzē. Tātad jautājums ir par to, ko mēs saprotam ar jēdzienu "draudze". Vai ticīgo kopums, kas regulāri pulcējās ap Dieva Vārdu un Sakramentiem slimnīcās, pansionātos un cietumos, nav jau draudze bibliskā izpratnē?
Balss
# Labojis Balss: 2007.07.23 10:04:31
Kristofers Jā, tik tiešām, jārunā par to, ko tad saprotam ar jēdzienu draudze. Vai tad slimnīcā uz brīdi kopā esošo nezināmi ticīgo vai mazticīgo ļaužu kopums, kas īsu brīdi tur atrodas un varbūt vienu vienīgu reizi ir kopā diakona vadītā lūgšanā, jau ir draudze? Kādas konfesijas draudze?... To drīzāk var salīdzināt ar kara lauka un laika apstākļiem, ne draudzi tradicionālā izpratnē.
Cik saprotu, šajā ārpuskārtas situācijā tur ir raibs visādu konfesiju, bet visbiežāk ārpus jebkādu konfesiju cilvēku. Tātad, ja tur nekalpo vīrietis (kas sieviešu cietumā vispār ir visai ierobežoti iespējams), tad labāk lai šie cilvēki paliek bez garīgās aprūpes vispār?
Tu laikam vēlies risināt teorētiskas diskusijas, nevis domāt par situāciju konkrētā laikā un vietā...
Kristofers
# Iesūtīts: 2007.07.23 11:41:53
Te nu man gribētos atbildēt ar mūsu virsgana vārdiem: jāskatās kāda ir bijusi Senbaznīcas izpratne par šīm lietām un prakse.
Vai vari nosaukt kādus piemērus no Baznīcas vēstures un Tēviem, ka sievietes (diakones, vai savādāk sauktas) ir regulāri kalpojušas ar Vārdu svētbrīžos (vai cita veida dievkalpojumos)? Un ka Tēvi un Baznīcas autoritātes ir atzinušas šādu kalpošanu par labu esam?
Tāpat, kāda ir Sv. Rakstiem un luteriskajām ticības apliecībām uzticīgo Baznīcu (piem., Misūri Sinodes) izpratne un prakse šajā jautājumā? Vai tās pieļauj šādu publisku sieviešu kalpošanu ar Vārdu?
Balss
# Iesūtīts: 2007.07.23 12:37:38
Tu - teoretizē. Es - jautāju par praksi šodien . Kā jau tas paādījās citur - ir labi palūkoties uz tēviem, bet nenolikt viņu praksi vai ikdienas dzīves paradumus par absolūto mērauklu. Tu nevari nepiekrist, ka - nebūt nevēloties relativizēt Bībelē rakstīto - ir situācijas, kas izskaidrojamas ar attiecīgās cilvēku sabiedrības tā laika izpratni par lietām un uz cilvēku uzdevumim un lomu sabiedrībā. Vēlreiz - es neesmu par sievietēm mācītājām, bet par to, ka sievietes var kalpot tur, kur vīri to vienkārši nevar vai negrib (!) darīt.
no malas [193.109.211.129]
# Iesūtīts: 2007.07.23 12:54:13
Lasot šo diskusiju pat neveidojas pārdomas par Voldemāra uzdoto jautājumu, bet izskatās, ka iet cīņa par varu starp sievietēm un vīriešiem .... Izskatās, ka vīrieši neparko nevēlas dalīties ar sievietēm kalpošanā, ko paši ne vienmēr spēj veikt, kaut vai tādēļ, ka viņu ir par maz Baznīcas kalpošanas amatos...
Balss
# Labojis Balss: 2007.07.23 13:13:46
no malas Iet cīņa par varu ?! Par varu kalpot citiem, darīt grūtāko, ar vislielāko pazemību un sevis aizliegšanu saistīto darbu? Diskutējot ar teorētiķiem, man dažubrīd nāk prātā vārdi, - paši neieejat un citus nelaižat... Labāk lai nokalst, lai aizaug, lai aiziet cilvēki pazušanā, ka tik kāds viņiem nepasludina Dieva evaņģēliju, kuru es pēc savas saprašanas neesmu atzinis par cienīgu to darīt. (Ar atsaukšanos uz Pāvilu ne vienmēr pietiek. Ar atsaukšanos uz autoritātēm var aizmālēt nezinko!)
no malas [193.109.211.129]
# Iesūtīts: 2007.07.23 13:18:47
Balss Mana doma jau par to pašu Tikai kalpojošie lielais vīriešu skaits šķiet vairāk domā par to, kā nosragāt savas pozīcijas un nevis "ejiet un dariet par mācekļiem visas tautas..." Starp citu tur vīriešu un sieviešu atšķirīgā kalpošana nemaz nav minēta...
Balss
# Iesūtīts: 2007.07.23 13:28:33
Nē, no malas, man gan tā neliekas, ka te būtu vīriešu vēlēšanās mačo stilā nosargāt savas nez kādas varas pozīcijas. Es domāju, ka viņi vienkārši ir pārliecināti, ka pareizi saprot Rakstus, vismaz mācītāji mūsu Baznīcā. Tas, ka šī Rakstu izpratne forumā diskutējošajiem teorētiķiem (kas nav no mūsu Baznīcas) reizēm varētu būt šaurāka par to, ko Bībele īstenībā saka, ka viņi ņem absolūti visu 100% burtiski, tas ir cits jautājums.
no malas [193.109.211.129]
# Iesūtīts: 2007.07.23 13:35:35
Balss Labi, bet kas tad būtu pareizāk - zinot Dieva vārdu paturēt to pie sevis (ja esi sieviete) vai sludināt to, kas rakstīts un esi mācījies ( arī, ja esi sieviete)? Vai tad pestīšanas jautājums būs atkarīgs no dzimiuma vai dzīvesveida ar Dieva piešķirto ticību un dāvanām? Ja jau Dievs vārds aizliedz sievietēm sludināt, tad viņām arī Baznīcā diezko nav vietas, jo neskatoties ne uz ko, Dievs viņām tomēr ir piešķīris gan prātu, gan saprātu gan arī prasmi izteikties....
vasara
# Iesūtīts: 2007.07.23 13:52:43
Esmu ilgi sēdējusi un domājusi, kā būtu bijis labāk - ja laikā, kad draudzes mācītājs ilgstoši slimoja un uz dievkalpojumiem vieskalpošanā nevarēja tikt neviens cits mācītājs, kalpoja evaņģēliste, jeb ja dievkalpojumi kādu laiku vispār nebūtu notikuši?.....
no malas [193.109.211.129]
# Iesūtīts: 2007.07.23 15:19:20
Droši vien jau labāk nesludināt, jo no sievietes mutes nekas labs nenāk
indriķis
# Labojis indriķis: 2007.07.23 16:14:03
Voldemāra uztraukums ir pamatots, zinot neseno baznīcas vēsturi. Eiropā ir precendenti, kur sieviešu ordinācija "pa pusei" par diakonēm u.t.t sasniedza savu kritisko masu un nākamais solis bija tās "ordinēt pa īstam", skaidro Dieva Vārdu par šo jautājumu aiz-interpretējot (sagrozot) projām ar vēsturiskā kriticisma metodēm. Likumsakarīgais nākamais solis ir reliģisko organizāciju akcepts abortiem, geju precībām u.t.t. Grēcīgu cilvēku vēlmes pret nemaldīgo Dieva Vārdu. Maisam gals vaļā... Un viss sākās ar vīru pavirzīšanos malā, pieklājīgi (bet ne bibliski) dodot vietu daiļajam dzimumam, kuru Dievs šai vietā nebija paredzējis. Tai pat laikā Raksti atvēl sievām pamācīt sievas u.t.t.
no malas [193.109.211.129]
# Iesūtīts: 2007.07.23 18:11:45
Cik atceros, tad Jēzus pēdējie vārdi mācekļiem bija - ejiet un dariet par mācekļiem.... Arī pēc Dievkalpojuma mācītājs atlaiž ar vārdiem - Jūs esat Kristus mācekļi.... Un nekur nav sacīts - vīrieši ir Kristus mācekļi.... Es te nerunāju par ordināciju un runāšanu no kanceles sievietēm... Protams, ka kancelē kāpt nevajadzētu... Bet vai mutes turēšana draudzē nesaistās ar tā laika sieviešu neizglītotību? Vai tas nav tāpat kā ar lakatiņiem...
indriķis
# Iesūtīts: 2007.08.29 15:48:06
Kāpēc neizglītotību? Hetēras bija ļoti izglītotas un senajā pasaulē netrūka dažādu kultu priesterieņu, tā kā Rakstu aizliegums sievietēm kalpot ir unikāls.
Balss
# Iesūtīts: 2007.08.29 15:56:59
indriķis
Varbūt tieši tāpēc? Ka pagānu tempļos ar visām pagāniskajām izdarībām - pareģošanām un netiklību saistītajās darbībās - galvenās bija priesterienes? Bet jūdu patriarhālajā tradīcijā sievietes netika teoloģiski izglītotas. Abi šie faktori varēja būt par iemeslu Pāvila norādījumam par sievietes vietu draudzē.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 49 . 50 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 134 , pavisam kopa bijuši: 18934