atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu II
vilks
Iesūtīts: 2009.11.04 15:12:55
Turpinam diskusiju jaunā tēmā?
Ja diskusijā ir vairāk par 500 komentāriem, tā vairs labi nedarbojas.
Vecās tēmas beigas šeit.
<< 1 ... 36 . 37 . 38 . 39 . 40 . 41 . 42 . 43 . 44 . 45 . 46 ... 48 . 49 . >>
AutorsZiņas teksts
Raimonds
# Iesūtīts: 2009.11.17 21:30:49
Aivars
Ir sanācis piedalīties. Cita pasaule. Bet tajā ir tāda vitalitāte. Mums to derētu, kad katra šūna sauc, es dzīvoju!
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.17 21:48:23
Raimonds Labs piemērs par čigāniem, bet secinājumi un savilkšana ar situāciju Korintas draudzē - garām.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.17 21:50:56
Ivo Pavlovičs
Nu .. nu...
"Pilnīgi garām` ir frāze, kas šai forumā daudz zelēta. Vai vari ko paskaidrot sīkāk, kāpēc? Esi ilgstoši dienvidnieku vidē dzīvojis?
Raitis
# Iesūtīts: 2009.11.17 21:58:45
Jautājums par sieviešu ordināciju vēl būs diskusiju objekts, bet es pilnīgi noteikti iebilstu, ka šis jautājums tiek likts iekšā šādā formulējumā mūsu LELB Satversmē. Tas ir jārisisna savādāk, un pie reizes Teoloģijas komisijai vajag skaidrot, kādus tad var sievietes ieņemt amatus mūsu Baznīcā. Ar to, ka pasaka, ka neordinē sievietes vien nepietiek. Šī diskusija ir jārisina tālāk.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.17 22:00:52
Aivars
Tur jau tas āķis. Es pie čoma viesojos. Sieviete tiklīdz apprecas , viņa nemaz nedrīkst vīriešu sabiedrībā tusēt. Tā man viņa teica. Viņa stāstīja - es varēju darīt ko vēlos , iet skolā utt, bet , ja es apprecējos , tad viss mainījās. Jā pie džeka mājās viņa ar mani sarunājās normāli. Kā visas sievietes. Un arī par reliģiskām lietām sludināja man. Kas tad to var aizliegt?
Precēta sieviete vīriešu sabiedrībā kaut ko mācīt ....da viņai kāds varētu ar kaut ko iemest pa galvu...
Pie mums ir jāsaprot , ka Dievs runā. Ja Tu necenties peiņemt Dieva vārdu , tad meklēsi ieganstu - ā , re sieviete. Klausies Dieva vārdu nelūri uz viņu ar perversu skatu. Sievietes jau ar tāpat uzlūko vīriešus. Vai nu blisinās uz mācītāju , vai arī klausās ko runā Dievs.
Jaunajā derībā mēs visi esam viens.
vēl kāds viedoklis [95.68.19.51]
# Iesūtīts: 2009.11.17 22:08:31
Kas ir kristieša garīgā priesterība?

Vienīgi Kristība, Evanģēlijs un ticība dara mūs par garīgiem un kristīgiem cilvēkiem, kā atklāsmes grāmatā saka: „Kas mūs ar savām asinīm atsvabinājis no grēkiem un kas mūs darījis par ķēniņiem, par priesteriem Dievam savam Tēvam.” Ja mums nebūtu augstākas iesvētes, kā tā , ko devis pāvests vai bīskaps, tad neviens nevarētu kļūt par priesteri, saņemt ordināciju no pāvesta vai bīskapa, nevarētu pasniegt Svēto Vakarēdienu, sprediķot un pasludināt absolūciju.” (Luters, WE,6,407)
vēl kāds viedoklis [95.68.19.51]
# Iesūtīts: 2009.11.17 22:09:26
„Mēs esam priesteri uz mūžīgiem laikiem, kas ir daudz vairāk kā būt karaļiem, jo kā priesteri mēs esam cienīgi parādīties Dieva priekšā ar lūgšanām, mācīt un pamācīt Dieva lietās. Jo tās ir priesteru funkcijas, kas nevar tikt piešķirtas kādam neticīgajam.”
Tas Kristus ir ieguvis priekš mums, ja vien mēs viņam ticam. Ticam, ka esam ne tikai viņa brāļi, līdzmantinieki un līdzvaldnieki, bet arī priesteri līdz ar Viņu, kas droši drīkst nākt Dieva priekšā , Garā un ticībā sacīt :”Abba, Tēvs’’ un lūgt viens par otru, un darīt visus ārējos un redzamos priestera darbus.’’
Bet tam, kurš netic, nekas netiek dots , viņš nav priesteris, bet ir bezdievīgs cilvēks, kura lūgšanas top par grēku un nekad nenonāk Dieva priekšā, jo Dievs grēciniekus neklausa.
Kas gan var aptvert augsto kristiešu godu?
vēl kāds viedoklis [95.68.19.51]
# Iesūtīts: 2009.11.17 22:09:48
Ar ķēnišķu varu viņš valda pār visām lietām – nāvi, dzīvību, grēku – un caur priestera godu viņš ir visspēcīgs Dievā. Jo Dievs dara ko viņš lūdz un vēlas. Kā ir rakstīts: ’’Viņš piepildīs to vēlēšanās, kas Viņu bīstas; Viņš dzirdēs viņu saucienus un izglābs viņus”.” Šādu godību nevar sasniegt ne ar kādu pašdarītu darbu, to var iemantot vienīgi ticībā.” (Luters, WE.7,28)

„Kristus ir nodibinājis uz zemes mierinājuma un svētības valstību sacīdams: ”Kā Tēvs mani ir sūtījis, tā es jūs sūtu.” Viņš mūs iesvētīja (ordinēja) par priesteriem, lai mēs varētu pasludināt grēku piedošanu viens otram.” (Luters, WE, 49,150)
vēl kāds viedoklis [95.68.19.51]
# Iesūtīts: 2009.11.17 22:10:08
Šī vara pieder katram kristietim, kopš Kristus mūs padarījis par Viņa varas un valdības līdzdalībniekiem. Šī vara (atlaist vai paturēt grēkus) ir dota visiem kristiešiem.(Jņ.20:23), lai gan daži to piesavinājušies vienīgi sev, - pāvesti, bīskapi, priesteri un mūki to darījuši. Viņi atklāti un augstprātīgi paziņojuši, ka šī vara dota vienīgi viņiem un ne pārējiem. Bet kristus šeit nerunā par priesteriem, ne mūkiem, bet saka: ”Ņemiet Svēto Garu.!” Kam ir Svētais Gars, tam ir dota šī vara, tas ir, katram kristietim. Bet kas ir kristietis? Tas, kurš tic. Kas tic – tam ir Svētais Gars. Tādējādi katram kristietim ir vara atlaist grēkus vai tos paturēt.
vēl kāds viedoklis [95.68.19.51]
# Iesūtīts: 2009.11.17 22:10:25
Patiesi, mums visiem ir dota šī vara! Bet uzdrošināties to lietot publiski var tas, kurš ir draudzes izredzēts to darīt. Taču personīgajā dzīvē es to varu lietot. Piemēram, ja mans tuvākais nāk un saka : „Draugs, mana sirdsapziņa ir apgrūtināta un nomākta – pasludini man absolūciju.”, tad es drīkstu to darīt. Tā mēs kalpojam savam tuvākajam. Jo visos kalpojumos galvenais un svarīgākais ir atbrīvot no grēka un elles varas. Bet kā tas notiek? Caur Evaņģēliju - kad es to pasludinu cilvēkam un mudinu pieņemt, Kristus vārdus, un droši ticēt, ka Kristus taisno viņu, kā pats ir taisns, un uzņemas viņa grēkus kā savējos. Tas, patiesi, ir lielākais kalpojums, ko es varu sniegt savam tuvākajam”(Luters, WE,11,330,346;LE,11,360,375f)
vēl kāds viedoklis [95.68.19.51]
# Iesūtīts: 2009.11.17 22:10:50
Vai tu tici, ka visi patiesi ticīgie ir Dieva priesteri un Kristus, Jaunās Derība Augstā priestera, līdzpriesteri?

Vai tu tici, ka Junās Derības garīgo priesteru pilnvaras un uzdevumi ir;
-lūgt un aizlūgt par citiem,
-Sludināt evaņģēliju un liecināt par Kristu,
-piedot grēkus un pārvaldīt sakramentus.?
vēl kāds viedoklis [95.68.19.51]
# Iesūtīts: 2009.11.17 22:12:02
Vai tu tici, ka pirms cilvēks kļūst par mācītāju vai diakonu, tas ir, stājas kalpošanas amatā – viņam vispirms patiesā ticībā jātop par garīgu priesteri. Tāpat, kā pirms kļūt par kristīgu kalpotāju, vispirms jātop par kristieti?

Vai tu tici, ka Kristus visiem kristiešiem devis spēku un pilnvaras grēkus atlaist un paturēt?
***
Vai tu domā, ka grēkus atlaist vai paturēt Kristus ir devis vienīgi ordinētai garīdzniecībai?
Ja tā tad tava ticība ir pretēja tam, ko māca Raksti (Bībele), un tai ticībai kāda bija Luteram.

To raksta Luters savos darbos?!?!
vēl kāds viedoklis [95.68.19.51]
# Iesūtīts: 2009.11.17 22:22:37
Ja tik ļoti viss būtu bilbliskis skaidrs un teoloģiski pamatots šis sieviešu ordinēšanas jautājums, tad tas jau sen būtu sakārtos, bet mums jau pašiem nav konkrētas skaidrības un bibliski pamatoti argumenti. Sanāk tikai deķīša vilkšana no vienas puses uz otru. Ja Dieva Svētais Gars tevi vada kalpo, ne jau krusts un tituls ir tas, kas tev dod Spēku un Garu kalpot un vada tevi. Paša spēkā ejot viss agri vai vēlu sagāzīsies un Svētības nebūs.
Jāstaigā Dieva priekšā pazemībā un Viņš tevi vēdīs tur kur ir izslāpušas dvēseles, kam ir vajadzīgs Dzīvais Dieva Vārds. Ej un pabarini ar vai bez krusta..
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.17 22:29:16
vēl kāds viedoklis [95.68.19.51]

Āmen, turpinu...

Jēk 1:27
27 Tīra un neapgānīta kalpošana Dieva Tēva priekšā ir šī: pieskatīt bāriņus un atraitnes viņu bēdās, sevi no pasaules pasargāt neapgānītu.
--------------------------------------------------
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.11.17 22:38:25
Aivar, noliegt tradīcijas nozīmi Dieva vārda saprašanā būtu neluteriski un pavirši. (Tradīcija šai gadījumā apliecina, ka baznīca šo jautājumu ir sapratusi tā un ne citādi, sekojot skaidrām apustuļa pavēlēm, kas neskaidras ir vien skepticisma garā audzinātiem mūslaiku cilvēkiem.)
Citādi to saprot ,pieprasot ieviest sieviešu ordināciju tie, kam aizguvumi no feminisma ideoloģijas svarīgāki par baznīcas mācību un kas baznīcas mācību grib pārrakstīt citu autoritāšu gaismā. ( tumsā, precīzāk! :D)

Aivar Lapšān , labi, gribi , parunāsim tev saprotamā valodā - ja kāds te ir provokators, tad tas esi tu@!
Visas nepieciešamās pazīmes uz delnas - nebibliskas prakses baznīcā aizstāvēšana ar Lutera nosodīto jūsmotāju cienīgiem "argumentiem"
un māsu mulsināšana, gribot tām iepotēt mazvērtību tāpēc, ka kāds amats baznīcā ir vīriešiem uzticēta dāvana, kalpošana un atbildība.

Pieklājība prasa papriekš atbildēt uz maniem jautājumiem un tad uzdot savējos.

Es jau redzu, tu šo dari aiz nezināšanas un labticībā, bet tas tevi neatbrīvo no atbildības.

Vēl kāds viedoklis - normāli citāti! Kur te problēma? Mēģināsi ar vispārējo priesterību pamatot sieviešu ordināciju, nekas nesanāks. Vai Luters saka - nomainiet sev bīskapus ar bīskapēm, mācītājus ar mācītājām un pāveste lai ir mella un jauka?

[
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.17 22:52:30
indriķis
Tev nekas nesanāks LELB pataisīt par Romas pakalpiņu.
Vārds uzvārds
Draudze

Tikai tad sāksim runāt kā LELB brāļi.
Vai maz zini kas ir jūsmotāji? Tās ir vēsturiskas personas. Es pie tādiem vispār neiederos . Atšķirībā no jūsmotājiem es LELB liturģiju pieņemu kā draudzes sanākšanu uz kopēju , pastāvīgu, laikā norāditu Dievkalpojumu. Man nav pretenziju pret LELB izstra`dāto Dievkalpojumu liturģiju. Protams ir ieteikumi piem. mūzika. Es arī ievēroju un cienu LELB izveidojušos hierarhiju. Kur atšķirībā no Tevis vienkārši nes netaktiskums un ļaunās pāvestības ideoloģijas smārds.
Lūdzu , gaidu vārdu un uzvārdu
Un draudzi.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.17 22:55:20
Aivars Pilnīgi garām attiecas uz Raimondasecinājumu, jo šī nav vienīgā Rakstu vieta, kas runā par aizliegumu kalpot sievietēm. Lasi 1.Tim. otro un trešo nodaļu.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.11.17 22:58:57
indriķis
Nepalaid dezinformāciju. Neviens šajā forumā no LELBiešiem nav apšaubījis , ka bīskapam ir jābūt vīrietim. Nemelo. Neviens to te nav rakstījis. Ja ir runa par mūsu laka LELbā izveidojušos hierarhiju , kur bīskaps ir vairāku draudžu pārstāvis. Protams , ka tam ir jābūt vierietim. Kaut kādos ekstremālos apstākļos , kara laikā kad nav vīriešu , tad Dievs neko neteiks , ka bīskaps ir sieva. Bet diez vai tas gan te latvijā būs. Tāpat kā lezbiete mācītāja, vai atklāts mācītājs homoseksuālists.
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.11.17 23:02:40
Aivar Lašān , ne-taktiskums? No kura te birst netaktiskums un absurdas apsūdzības pret oponentiem, ja ne no tevis, LELB brāli!
Tas labi, ka centies norobežoties no jūsmotājiem. Mazliet sistemātiskas luteriskas teoloģijas un viss būs OK.

Nu, ja bīskapam vīrietim, ko tad jūsmo par mācītājām sievietēm, laikam pašam tāda trāpījusies? Bīskapus un mācītājus (presbiterus) neatšķir pēc dieviškā likuma, bet pēc cilvēku kārtības, tātad , ja tu akceptē bīskapu - vīrieti, tātad arī māc. vīrieti. Tāda ir luteriskā mācība.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.17 23:05:26
Aivars Lapšāns Tu saki: Nepalaid dezinformāciju. Neviens šajā forumā no LELBiešiem nav apšaubījis , ka bīskapam ir jābūt vīrietim.

Aivar, bet kāpēc tavuprāt sieviete nevar būt par bīskapi, ja viņa var būt par mācītāju? Kāda atšķirība?
<< 1 ... 36 . 37 . 38 . 39 . 40 . 41 . 42 . 43 . 44 . 45 . 46 ... 48 . 49 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 112 , pavisam kopa bijuši: 5298