atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu II
vilks
Iesūtīts: 2009.11.04 15:12:55
Turpinam diskusiju jaunā tēmā?
Ja diskusijā ir vairāk par 500 komentāriem, tā vairs labi nedarbojas.
Vecās tēmas beigas šeit.
<< 1 ... 36 . 37 . 38 . 39 . 40 . 41 . 42 . 43 . 44 . 45 . 46 ... 48 . 49 . >>
AutorsZiņas teksts
Balsstiesības
# Labojis Balsstiesības: 2009.11.16 23:43:23
Jānis Kalniņš
Nekā nezinu par taviem speķīšiem un sieriem. Un kā tu zini, no kurienes un kurp es raudzījos? Ne tu mani pazīsti, ne es tevi - tikai tik, cik šeit netā satiekamies.

Tu lepojies ar savu pusmuižiņu, kurā strādā. Cepuri nost, ka strādā. Bet citiem lauku mācītājiem lūk, nav savu pusmuižiņu kā tev. (Ko tu, starp citu, par visai zemu cenu ieguvi no draudzes...) Tā ka apdomā, no kurienes tavai lepnībai tas pamatkapitāls radies.

redz, mana nelūgšana izrādījās spēcīgāka par tik daudzu "Dieva svētītu" darboņu lūgšanām!.

Lūk, citi, kas strādā varbūt lielākā stresā (un nevis tikai savas ģimenes, bet visas Baznīcas labā) priekš tevis ir pēdiņās liekami Dieva svētīti darboņi...
Dievs ir taisns tiesnesis. Lai Viņš iztiesā un piedod tev tavus netaisnos vārdus un domas.
vai manu vai [95.68.32.251]
# Iesūtīts: 2009.11.16 23:46:39
Ļautiņi mīļie, pietiek šo `personisko razborku`. Ja nav ko par tēmu teikt, nekļūsim paši savās acīs smieklīgi.
*Duksis
# Labojis Mods-1: 2009.11.16 23:48:51
Balsstiesības Materiālā neatkarība ir pamats arī garīgai neatkarībai. Materiāli neatkarīgam nav iztapīgi jāsmaida, jāglaimo un citādi jāpazemojas. Nu, un ko tu tādam padarīsi? Neko, tikai šņāksi savas bespēcības apziņas pilna!
mekleetais
# Iesūtīts: 2009.11.17 00:00:49
Sievietes un sludināšana pirmkristiešu draudzē.... Печально представить себе, что о Еводии и Синтихии мы знаем только то, что они поссорились между собой! Это заставляет нас задуматься. Предположим, что и нашу жизнь надо описать одним предложением, какое это будет предложение? Климент вошел в историю как миротворец, а Еводия и Синтихия вошли в историю как нарушители мира и спокойствия. Допустим, что и мы войдем в историю по одному нашему признаку, что же тогда будет знать о нас мир?

skolniekss
# Iesūtīts: 2009.11.17 02:54:01
Vai nevēlaties kafiju? Nedaudz...
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2009.11.17 08:11:21
Balsstiesības

Bet citiem lauku mācītājiem lūk, nav savu pusmuižiņu kā tev.


Tikai nevajag - laukos tādu pussabrukušu un pavisam sabrukušu pusmuižiņu kā manējā ir papilnam! Vai tad nu tiešām draudzes nedod tās saviem mācītājiem? Man Zlēkās stāv tukša viena ar 17 ha zemes, Landzē arī tagad pansionāts ir ciet, tur arī zemes ir pa pilnam! Tā vietā, lai pārdotu, var taču arī paņemt lāpstu rokā un tas nabaga lauku mācītājs, kuram nu nav ko ēst, uzrakt pa burkāndobei! Mēslojums baznīcu torņos ir biezā slānī neierobežotos daudzumos!
Jānis Kalniņš
# Labojis Jānis Kalniņš: 2009.11.17 08:12:29
*Duksis

Būtu tu, aita, savu zārku veikaliņu atvērusi

Nokavēts - es jau taisu zārkus un par pieņemamām cenām pārdodu! Balsstiesības varētu nākt man par izplatītāju
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.11.17 09:29:15
Jānis Kalniņš Tu te esi braši izlielījies par savu saimniecisko darbību un cik stundas dienā tu tai velti. Un kādi ir regulārie kristīgie pasākumi tavā draudzē, un cik stundas tu pavadi tiem gatavojoties?
Svētais
# Iesūtīts: 2009.11.17 09:31:56
Ja ķildas un strīdi jūsu starpā, tad vēl esat miesīgi...
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.11.17 09:46:09
Svētais Ja ķildas un strīdi jūsu starpā, tad vēl esat miesīgi...

Scriptura locuta, res decisa est - Sv. Raksti ir runājuši, lieta ir izlemta. (lat)
Ja diskutētāji sekotu šim likumam, un pakļautos tā Kunga pavēlei, kas aizliedz sievai mācīt, nevis kā čūska jautātu "Vai tad tiešām Dievs būtu aizliedzis?" tad nebūtu ne ķildu ne strīdu.
Svētais
# Iesūtīts: 2009.11.17 09:51:35
Kunga pavēle sievai ( nevis sievietei vispār) bija nemācīt savu vīru. Nav teikts, ka sieviete nedrīkst mācīt vīrieti! Tas ir vēstules konteksts. Pretējā gadījumā Dievs nekad nebūtu iecēlis Deboru par soģi, kuras pienākumos ietilpa mācīt Dieva tautai likumus un tiesas. Tas būtu pretrunā ar Dieva dabu.

P.S. Nestrīdos ar tevi, bet izsaku savu atziņu un atklāsmi šajā jautājumā.
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.11.17 09:53:48
Kristofers,
Bingo, mats matā - kā tā lokanā smukulīte ar šķelto mēlīti tur paradīzē.
Tādi ir arī visu to argumenti, kas tā Kunga pavēli grib apiet ar atsaucēm gan piesaucot Garu, itin kā Gars atvēlētu runāt pretī vārdam,
gan tie, kas vārda apiešanai izmanto vēsturiskā kriticisma metodi, kur galvenais ir paša "kritiķa" uzstādijums, bet interpretāciju var pievilkt kā vajag,
gan tie, kuriem vienīgais arguments ir laika gars - Zeitgeist, proti, baznīca nevar palikt iepakaļ pasaulei tās straujajā ideoloģijas un vērtību nomaiņā.

Svētais, nu un ka Debora par soģi, valdnieces , kā Debora ir normāla lieta ( atceries gan Jezabeli ) , un nevienai no valdniecēm netiek aizliegts rūpēties par Dieva likumu ievērošanu,
bet Pāvils kā apustulis pavēstī tā Kunga pavēli Baznīcai.
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.11.17 09:59:54
Jāni Kalniņ, Un es pat netaisos aizlūgt par pašos pamatos aplamu projektu. Sorry!
Nuja, tev fiksi sanāk visu(-s) nosodīt.
Labāk baznīcas nauda tiek izlietota baznīcas mācītājiem,
nekā to tāpat izšķērdē kāds "Pastorāts" kā vien ienāk prātā.
Un tā spice, ko tu tā mīli kritizēt, kad kaut kas nav pa prātam, savu daļu saņemtu jebkurā gadījumā.
Tā kā šis ir viens no retajiem projektiem, no kura kāds labums ir visiem, nevis tikai tiem, kam teikšana.

Mīļie brāļi un māsas, nonākšana pie pieļāviena sievietei mācīt draudzē un arī būt atbildīgai par Vārda un sakramentu pārvaldīšanu ir visai loģiska luteriskās teoloģijas konsekvence, lai arī kā jūs tam censtos iebilst! Tātad atliek tikai viens secinājums - mums ir pamatīgi jārevidē Lutera mācība, par kuras dedzīgiem sekotājiem sevi pozicionē arī daudzi sieviešu ordinācija pretinieki. Tā faktiski ir atgriešanās pie katoliskās tradīcijas, uz kuru mūs ved mūsu virsgans.

Muļķības, kāds sakars sieviešu ordinācijas, 20. gs. izdomātas jaunas mācibas faniem ar Lutera mācību.
Luters per see ir katoliskajā tradīcijā, palasi rūpīgāk LTA, īpaši Apoloģiju. Nevienā vietā no LTA mācības neizriet sieviešu ordinācija bīskapu ( mācītāju ) amatos.
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.11.17 10:10:57
indriķis Pareizi! Tāpēc mēs redzam, ka jautājums par sieviešu ordināciju patiesībā nav jautājums par daiļo dzimumu, bet gan par to, vai priekš LELB Bībele patiesi ir iedvesmots Dieva Vārds, norma normans , un par to, kādā veidā Baznīcā Dieva Vārds tiek skaidrots. Un tāpēc no šī jautājuma ir atkarīga mūsu Baznīcas nākotne.
Ja Sv. Raksti mums nebūs autoritatīvs Dieva Vārds, ja Raksti netiks skaidroti tikai ar Rakstiem (ielūkojoties LTA, norma normata, un Baznīcas tradīcijā vispār), tad mēs patiesi nonāksim tur, kur ir nonākušas citas liberālās luterāņu baznīcas - Zviedrijā (kā visbaisākais piemērs) un citur.
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.11.17 10:16:30
masiks [212.93.96.2] Sievas lai draudzes sapulcēs cieš klusu, kā tas parasts visās ticīgo draudzēs .... jo sievai ir par kaunu runāt draudzes sapulcē. (1. Kor. 14:34-35)
Neieciklējies tikai uz vārdiem "mācīt" un "vīri". Redzi, šī Rakstu vieta aizliedz mācīt draudzi dievkalpojuma (t.i, draudzes sapulces) laikā.
Aivars
# Labojis Aivars: 2009.11.17 10:22:55
čūska... čūska...
Laikam kaut kāda serpenofobija liek dažiem pusei Lelb mācītāju ragus piezīmēt. Bet ko Dievs īsti ir teicis, jaunie ādami nespēj vai nevīžo jaunajām ievām paskaidrot, gluži kā viņu sentēvs. Pagaidām ir redzams, ka daži vīri, ne Dievs, ir teikuši, ka lūk sievas nevarot būt mācītājas, bet visur citur Baznīcā šīs drīkst gan mācīt, gan valdīt. Bet kāpēc šie vīri tā domā, un kāpēc viņus būtu jāklausa vairāk nekā Dieva Vārdu, šie atbildēt nespēj. Vismaz forumā ne. Un tā gan ir apgrēcība.
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.11.17 10:31:31
Aivar , izlasi vēlreiz Pastorālajās vēstulēs apustuļa Pāvila mācibu par bīskapu ( presbiteru ) amatu.
Lūk, Dieva vārds.
Bet daži jau vairāk grib interpretēt Dieva vārdu 20, 21.gs. ideoloģiju kontekstā, nekā to uzklausīt pēc principa - stāv rakstīts!

Svētais
# Iesūtīts: 2009.11.17 10:35:41
Kristofers Sievas lai draudzes sapulcēs cieš klusu, kā tas parasts visās ticīgo draudzēs .... jo sievai ir par kaunu runāt draudzes sapulcē. (1. Kor. 14:34-35)
Tas joprojām ir konteksts draugs par to, ka sievas nedrīkst mācīt "savus" vīrus draudzes sanāksmē, nevis sieviete nedrīkst mācīt vīrieti.

Kāpēc gan citā vietā Rakstos sieviete ir sieviete, nevis vienkārši sieva ( vīra sieva!)

Kristofers
# Iesūtīts: 2009.11.17 10:37:38
Aivars Tavi racionālie pārspriedumi par Dieva Vārdu nav pats Dieva Vārds, tāpēc Tev nav tiesību te paģērēt 100% paklausību.
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.11.17 10:41:34
masiks [212.93.96.2] Sieva lai klusībā mācās visā padevībā; taču mācīt es sievai nepieļauju, nedz valdīt pār vīru, bet viņai jāturas klusībā. (1. Tim. 2: 11-12)
γυναικὶ δὲ διδάσκειν οὐκ ἐπιτρέπω οὐδὲ αὐθεντεῖν ἀνδρός ἀλλ᾽ εἶναι ἐν ἡσυχίᾳ

διδάσκω ( didaskō)-
1) to teach
a) to hold discourse with others in order to instruct them, deliver didactic discourses
b) to be a teacher
c) to discharge the office of a teacher, conduct one`s self as a teacher

2) to teach one
a) to impart instruction
b) instill doctrine into one
c) the thing taught or enjoined

ἀνήρ (anēr)
1) with reference to sex
a) of a male
b) of a husband
c) of a betrothed or future husband

2) with reference to age, and to distinguish an adult man from a boy
3) any male
4) used generically of a group of both men and women

Vēl par didaskō- tā atvasinājums ir didaskalos - mācītājs (arī skolotājs):

Netopiet, mani brāļi, daudzi par mācītājiem, zinādami, ka mēs nāksim grūtākā tiesā (Jēk 3:1) Μὴ πολλοὶ διδάσκαλοι γίνεσθε ἀδελφοί μου εἰδότες ὅτι μεῖζον κρίμα ληψόμεθα
<< 1 ... 36 . 37 . 38 . 39 . 40 . 41 . 42 . 43 . 44 . 45 . 46 ... 48 . 49 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 90 , pavisam kopa bijuši: 1227