atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu II
vilks
Iesūtīts: 2009.11.04 15:12:55
Turpinam diskusiju jaunā tēmā?
Ja diskusijā ir vairāk par 500 komentāriem, tā vairs labi nedarbojas.
Vecās tēmas beigas šeit.
<< 1 ... 36 . 37 . 38 . 39 . 40 . 41 . 42 . 43 . 44 . 45 . 46 ... 48 . 49 . >>
AutorsZiņas teksts
nekonezinis [95.68.12.54]
# Iesūtīts: 2009.11.17 12:23:34
*Duksis Ka gan cilvēks spēj zināt par D. nodomiem?

Saki, kā tu zini, ka Dievs tevi grib atpestīt? Vai varbūt tu to nezini? Ja zini, tad kā? No kurienes tu to zini?
-Jona-
# Iesūtīts: 2009.11.17 12:25:01
Jānis Kalniņš
... Tā faktiski ir atgriešanās pie katoliskās tradīcijas, uz kuru mūs ved mūsu virsgans. Viņa bieži atkārtotā tēze ir: luterāņu baznīca ir nekas cits, kā reformēta katoļu baznīca. ...


Par laimi, Jēzus patiesi šodien nāk un, kā solījis, Pats pārņem vadību:

16 ... un būs viens ganāms pulks un viens gans.
/Jņ.10/

Visās baznīcās. arī katoļi tiek vesti dziļāk Rakstos (tālāk ticībā), pacietīgi mācot pieņemt sievieti kā līdzvērtīgu. Man tīri vai smiekls nāca, kad L.Lašansā ik pa brīdim ar lielu rūpību uzsvērts, ka viss teiktais attiecas vienlīdz uz sievietēm, un tas atkārtots atkal un atkal.
bet reiz nu atrodas tādi, kam tikai vīrietis ir sinonīms pilnvērtīgam cilvēkam , tad nu Jēzum gribot negribot jānodarbojas ar izglītošanu arī šajā jautājumā...
viens piemērs:

"... Mans maziņais, Saviem apustuļiem Es teicu, ka tikai pēc Mīlestības, kāda viņiem būs citam pret citu, pārējie ļaudis viņus atpazīs par maniem mācekļiem. Arī mūsdienās jūs par Maniem izredzētajiem tiksiet atzīti pēc šīs zīmes.
Svētīgi, svētīgas jūs esat, iedami šo ceļu, kas jūs ved uz Mīlestību. Piekrītiet, ka tiekat neprātīgi mīlēti. Es jūs mīlu, Es mīlu tevi. ..."
/L.Lašanss, `Manējo, Manu izredzēto laimei. Jēzus"/
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.17 12:36:32
indriķis
Šai gadījumā es drīzāk mēģinu norādīt uz iespējamu problēmu, jo šādi vai tādi tā visa šī problēma ir risināma, ne jau ar vienkāršu iebakstīšanu konkrētajā pantā, bez tālākiem paskaidrojumiem. Ir redzams, ka Pāvils runā par vienas sievas vīriem kā bīskapiem, bet nav jau tur ekskluzīvi minēts aizliegums sievām ieņemt šo amatu. Par mācīšanu un valdīšanu runājām agrāk. Nu kas tad definē tās robežas, uz ko tas attiecināms un uz ko nav?

Diemžēl, pagaidām ir redzams, ka argumentēts drīzāk tiek no emocionālās puses (tāpat, kā tas tika pārmests sievietēm), paskaidrojumu vietā, top izvēlēts uzbrukums oponentam, un būtībā tiek spēlēta tāda sava veida varas spēle.
Bet nav jau tas sieviešu jautājums tik vienkāršs, lai to atrisinātu ar vienkāršu ordinācijas aizliegšanu. Kā jau te kāds norādīja- roma to risina ar Marijas un baznīcas-mātes projekcijām, austrumu ortodoksi mēģina Kristū iemiesotās Dievišķās gudrības - sofias tēmu apspēlēt. Kādi to ir risinājuši ar sieviešu ordināciju. Kā to risinās LELB?
Zini, tā nebūs nekāda grēksūdzes noslēpuma izpaušana, bet nesen kāds mācītājs padalījās ar atziņām, ko guvis no savas sievas, un viena no tām bija tāda, ka LELB šodien izskatās pēc ambiciozu jaunu vīriešu organizācijas. Pieņemu, ka šī atmosfēra ir saistīta arī ar to, uz ko norādījis ir arhibīskaps, ka lielā mērā mēs esam neofītu baznīca, un kalpošanā iesaistāmies kā jaunatgriezti kristieši, kas ir neizbēgami patreizējā situācijā, bet vienlaikus, kas rada arī zināmus riskus. Šādi vai tādi problēma ir tajā, kā Baznīcas atmosfēru uzlabot, lai sieviete tajā nebūtu tā nepiedalāmā, kurai mēs tikai spējam kaut ko aizliegt, un kura tad varbūt vienā brīdī spītīgi mēģina savu Baznīcu no brašajiem jaunekļiem atpakaļ atprasīt. Diemžēl šis publiskais forums aprāda, ka reti mēģinām pieiet šai problēmai pozitīvā veidā, bet uzreiz salecam tačankās un mēģinām atšaudīties no uzbrūkošās femini-homo-liberāl-amorāl-teoloģijas gvardes, kura gan jau tajos čabošajos krūmos šurpu zogas.
Kaarlis
# Iesūtīts: 2009.11.17 12:38:50
Nu man personigi shis satversmes mainjas perspektiivaa shkjiet skaidras. Tiks izstumtas cauri izmainjas satversme, kuras netiks mainitas lidz emeritus statusa iegushanai. Pec tam parmainjas visu atgriezis atpkalj un tas var kaitet veselibai, kad dzives beigas redz, ka viss darbs bijis tukshaa. Diemzheel starplaikaa daudziem tiks sachakaretas dzives un luteranju viduu baznicai nebus atbasta un izaugsmes. Draudziba ar katoljiem ari dizha nesanaks, jo zilonjiem mushas neinterese.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.17 13:09:23
IVO PVLOVIČs

Tu mini Euodiju un Sintihu. Nu labi, viņas tur ir minētas. Bet viņas nav ne prezbiteri,ne bīskapi, ne vecaji. Ja pieķeramies pie vienas marginālas Rakstu vietas, kur ir minētas sievietes, bet ignorējam Rakstu vietas kur ir konrēts aizliegums uz garīgo amatu, tad tā ir nekonsekvence Rakstu skaidrošanā - skaidru vietu aizstāt ar mazāk skaidru. Pēc tādas metodes arī pamato visādas aplamības.
Piemēram,


Dievas dienas pie manis viesojās Īsts Dieva vīrs Hosē. No Spanijas. Viņa ģimenē ir 11 bērni!!!!!!!!!!!!!!!
Dotajā brīdī viņš kalpo Sahārā , vietā , kur karš, vieta , kur viņš uzņem bēgļus . Sašāutus , zaudējušus tuviniekus , vientuļus bērnus utt. Hosē ir cilvēks , kurš ir saņēmis atzinību no daudziem pasaules valstu līderiem. piem. Dienvidslāvijas kara zonā viņš strādāja ar bērnie no abām nometnēm . Saveda tos kopā un darbojās p`;ec Dieva gribas , ka bērni vairs , kad izaugs lieli , nekaros. Utt... Vispār Dieva vīrs ar aukstāko autoritāti.
Man kauns bija viņam teikt , kas nodarbina manu sirdi. Bet , šodien no rīta gan lūdzu viņa komentāru.
Viņš tā arī pateica , ka Jaunās derības laikos nemaz nav iespējams kalpot bez māsu palīdzības. Hosē teica , ka galvenā autoritāte ir Jēzus. Jādomā ko Jēzus teiktu. ( Es starp citu vairākas reizes šajā forumā arī to esmu uzsvēris - ko teiktu Jēzus). Hosē to rakstu vietu skaidro , ka laiku un vietu. Korintu. 2000 gadu atpakaļ nav šis laiks.

Jā , Ivo ,Tu raksti - konkrēts aizliegums uz garigo amatu. Nav Kor. vēstulē aizliegums uz garīgo amatu. Nav. Tur ir rakstīts par bardaku. Un par bardaka atrisinājumu.
Bet bardaks var ieviesties Latvijā gan, kad aizliedzot Sievietei kristīt, pa latviju kursēs pa draudzēm speciālie kristītāji tā abgrūtinot draudžu darbu un tā jau mācītāju transaktīvo kursē``sanu pa Latvijas ceļiem no baznīcas uz baznīcu.
bifri [80.232.253.110]
# Iesūtīts: 2009.11.17 17:31:35
off-topiks: vai LELB arī turpmāk parādīsies bīskapi kā sēnes pēc lietus? Nu jau arī Rīgai ir savs bīskaps - Rīgas bīskaps electus Guntars Dimants. derētu vēl kādus pāris radīt - ko sakat?
Muciņš [94.30.174.54]
# Iesūtīts: 2009.11.17 17:51:51
Nez kāda alga ir bīskapam? Moš es ar varētu pamēģināt.
Jā bet kurš zin cik saņem mēnesī arhibīskaps Vanags? Cik saņem Pujāts? Kurš zin?
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.17 17:57:51
Aivars Lapšāns Visu cieņu tevis minētajam vīram, visu cieņu. Svētīgs viņš ir darot lietas Dievam par godu. Bet ko mēs darīsim, ja es tev nolikšu pretī citu svētīgu dieva vīru, vai pat sievu, kura kalpo un ir pretējos uzskatos par sieviešu ordināciju?
Un nav jau runa par to, ka kalpošanā māsas tiktu atmestas, bet gan par to kādas ir šīs kalpošanas robežas.
Un par tevis minēto bardaku. Norādījums par to, ka sievai nevar būt tāda pati kalpošana kā vīram ir arī citās vietās. Izlasi 1.Timoteja vēstules otro un trešo nodaļu. Tur ir skaidri runāts par kalpošanas amatu un to kas sievām jādara. Izlasi lēni un rūpīgi, ļauj lai Dieva Vārds runā uz tevi, nevis meklē pamatojumu savai nostājai, vai iebildumiem.
P.S. Paldies tev par labajiem vārdiem (33.lpp)
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.17 18:26:45
Ivo Pavlovičs
Pastāv ,, divi pasaules,,. Viena tautas daļa tiek vesta uz liturģiju. Kā ko daudz svarīgāku par kalpošanu tam Kungam - Evaņģēlija sludināšana, aizlūgšanas, Bībeles mācība, rūpestos nonākušo pieskatīšana. Tā ir primārā lieta. Tā ir galvenā kalpošana.
Precēšana, kristīšana, apbedīšana ,vakarēdiens ....tā ir otršķirīga kalpošana.
Tad varam paspriest. Vai pie primārām lietām drīkst būt sieviete? Protams. Kāpēc tad sieviete nevar būt pie otršķirīgās lietas piem. izdalīt vakarēdienu , kas nav galvenais pie kalotāja misijas. To arī piemin Luters.
Kas tad ir bīskaps? ļoti vienkārša persona. Bīskapu ievēl vietējās draudzes par pārstāvi , pieskatītāju utt... Ja tagad bīskapu nominē par kaut ko lielu , neaizsniedzamu , tad tā ir viņu problēma. Tad šis bīskaps vai mācītājs ir vecās derības priesteris un otršķirīgie , manis nosauktie draudzes pienākumi tiek nolikti par upurēšanas nominanti, kur sieva nedrīkst kāju spert. Jaunajā derībā upuris vairs nepastāv. To tak Luterāņi saprot. Vai ir cits viedoklis? Paaugstināties bīskapam nav tiesību. Vismaz kristīgā pasaulē. ,, Jo kas ir liels , tas lai ir kalps,,.... Vai nav tā , ka hierarhija kaut kā nemanot ir pārmainījusies pret rakstiem un tad mēs gribam lietas sakārtot. Diemžēl nesakārtosies. Jānotiek visam no apakšas. No draudzēm. Draudzes labāk redz. Ir tā . Es zinu. Draudžu cilvēki nav vairs kaut kāda tumsonība , bet Dieva izredzēti ; tātad ar Dieva dotu gudrību.
Par iesniegumu uz mācītāju kongresu. Gan jūs , gan mēs esam piešmaukti. Cik tas ir kristīgi, ja no divu iecirkņu iesniegumiem viens ir vienkārši nederīgs, jo Straupes draudze nav devusi akceptu šādam priekšlikumam. pat nav brīdināta. Interesanti , kādā veidā ir tapis otra iecirkņa iesniegums. Arī tādā pašā veidā?
bērziņš
# Iesūtīts: 2009.11.17 18:38:14
bifriņ [80.232.253.110] un Muciņ [94.30.174.54] Neziniet kā sauca to filmu par 2 jampampiņiem, kuriem vienmēr sanāca izdarīt ko muļķīgu vai pateikt ko stulbu pavisam neīstajā vietā?
bifri [80.232.253.110]
# Iesūtīts: 2009.11.17 18:43:43
bērziņš man domāt, līdz pilnai laimei vēl derētu ieviest bīskapu Zemgalē - tad būs nokopēts RKB dalījums arhidiecēzēs pilnībā! Atliks tikai vēl paveikt tādu sīkumu kā uzcelt baznīcu Aglonā, lai bišops no Daugavpils varētu uz turieni pārcelties!
vēl kāds viedoklis [95.68.19.51]
# Iesūtīts: 2009.11.17 19:21:06
lelba.org ieejiet un izlasiet arī citu viedokli?! Bīstamās tendences latvijas ev.lut.baznīcā.
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2009.11.17 19:36:49
Kristofers

Un kādi ir regulārie kristīgie pasākumi tavā draudzē, un cik stundas tu pavadi tiem gatavojoties?

Nāc un redzi!
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.11.17 20:23:44
Aivar, varbūt mēģini LELB norisinošos procesus uztvert no sekojošas perspektīvas, proti, baznīcā obligāti nav jānotiek doktrinālai erozijai, it kā tās neizbēgamais ceļš ir teoloģijā -
Rakstu liberāla kritika un visu ticības pamatu apšaubīšana, bet praksē - sieviešu ordinācija kā iepriekšminētā sekas uz sabiedrības ideoloģiju iepludināšanas baznīcā fona, un tālāk visi tie paši procesi , kas zviedru tipa baznīciņā.

Bet LELB sieviešu kalpošanā gan neredzu nekādas īpašās problēmas , izņemot neizbēgamās, kas izriet no cilvēka dabas, vai tā būtu vīra vai sievas. Baznīca bez kalpojošām māsam nemaz nav iedomājama, vai ne!
Ambīcijas ir visiem, jautājums tikai kā tās izmantot radoši, kopējam labumam un S.D.G., ne postoši.

Šai gadījumā konkrētās ambīcijas - sieviešu ordinācija bīskapu ( mācitāju ) amatos iedarbojas postoši uz baznīcas pasludinājumu.
Bet par Tavu negribēšanu pieņemt Rakstu autoritāti šai sakarā, ko lai saka- acīmredzot Tava vēlme tomēr akceptēt šo lietu darbojas pēc krievu sakāmvārda - nedrīkst! Bet ja ļoti gribas? Tad var!

Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.17 20:40:03
indriķis
Redzi, ja kāds pierādītu, kāpēc šīs Rakstu vietas neaizliedz dāmām mācīt sv. skolās un lemt dažādus Baznīcas jautājumus, tad tā varētu teikt. Šobrīd man jāsaka, vai nu sieviešu ordinācijas apkarotāji paši īsti neatzīst Sv. Rakstu autoritāti, vai mēreni liekuļo.
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.11.17 20:58:40
Nu ja, retorisks jautājums typa - ja kāds pierādītu Dieva esamību, tad gan visi noticētu...
Kāds sakars svētīgai māsu kalpošanai bērniem svētdienas skolās ar mācīšanu bīskapa ( mācītāja ) amatā baznīcā ( draudzē ), kas uzticēta vīrietim. Tāds, ka abas šīs lietas nav pretrunā ar Rakstiem.

Un cik tad ir to baznīcas jautājumu, ko viņas lemj.
Es piekrītu, ka izveidot tās biedrību tipa draudžu pārvaldes birokrātijas katrā mazā draudzītē nebija īpaši gudri, ja faktiski pietiek ar apkopēju, atslēgu glabātāju, māsu enerģiju izlietojot lūgšanu pulciņiem, diakonijai , svētdienas skolai.

Es pat neteiktu, ka ir tādi sieviešu ordinācijas apkarotāji - ir norma, baznīcā ordinēt vīriešus mācītāja amatā , un sieviešu ordinācijas ieviešanas fanu klubiņš arī Latvijā, sekojot šis idejas fanātiķiem vienā otrā iznīkstošā protestantu baznīciņā Rietumos.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.17 21:18:06
indriķis
Kas veido normu? Tradīcija?
Redzi, ne jau visi, kas norāda uz attiecīgo Rakstu vietu partejiskas interpretācijas problēmu, ir kaut kādā fanu klubiņā. Bet ir grūti nepamanīt Raksti+ formulu `tradicionālā modeļa` aizstāvju argumentācijā.
Raimonds
# Labojis Raimonds: 2009.11.17 21:19:38
Diezgan daudz jau izteikts argumentu un ne-argumentu.
Vēl kāds.

1.Kor.14:34 "Sievas lai draudzes sapulcēs cieš klusu."
Kurš no jums kaut nedaudz pazīst čigānu vidi? Tas notiekti būs pieredzējis, ko nozīmē sievas. Sievas, kuras māk par sevi pastāvēt. Austrumniekiem (tas ir atkarībā no tautas uz tautu un tradīcijām), kur ir ļoti krasa dzimumu nošķiršana, tas ir izteikti. Piemēram, sievas nevar kopā sēdēt pie galda kad vīri ēd. Un tajā pašā laikā, dzimtās vai atsevišķos gadījumos, piem., bērēs vai jebkur citur, veido kā savu iekšēju kopienu. Un tas ir spēks, bieži vien pašsaglābāšanās dēļ. Un ļoti iespējams, ka Pāvils runā arī par šiem gadījumiem. Draudzē ir sievietes, kuras izaugušas vietējās tradīcijās un tagad ienākot draudzē veido kā savu "mājas grupu", kas runā mēlēs, pravieto utt. Ko darīt? Pāvils rīkojas ļoti pastorāli gudri. Palasiet kā viņš "laipo" - ironizē, meklē kompromisu, taktiski aprāda, ja vajag sabar. Visu cieņu! Tā nav šodienas Latvijas maigā situācija. Korinta pati par sevi bija ļoti kolorīta. Tas ir viens, bet otrs, Pāvils par to raksta arī jaunajam Timotejam. Šo kultūraskontekstu pie godīgas eksagēzes nevar neņemt vērā.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.17 21:21:35
indriķis

lasot Tavus murgus man tomēr liekas , ka Tu esi provokators.
Konkrēts jautājums. Kā Tevi sauc . Kurā luterāņu draudzē sastāvi un ko dari šajās draudzēs.
Pretējā gadījumā man Tu būsi kā provokators , kurš vienkārši dod pastāvīgu dezinformāciju , jo tas , ko Tu runā neatbilst faktiem un ir neiespējami . Piem. par mazām draudzēm. Katra draudze veidojas no viena , tad no diviem , tad trim utt. cilvēkiem un , līdz ar to nāk līdz arī finansiālās lietas, kalpotāju izvietojums, mācītāju piesaiste. 2. Sieviešu ordinācijas fanu klubiņš tāds nepastāv . Tā ir provokatīva dezinformācija. LELB ir tiesības sievietēm būt par mācītājām. Ordinēšana nes sev līdz arī dažas lietas , kur sieva uzreiz nemaz nevar saņemt. Piem. augstākā teoloģiskā, kalpošanas laiks, kalpošanas labums un efektivitāte, draudzes atbalsts pie ordinācijas utt.
Tā kā , ja esi brālis Jēzū Kristī , tad , Lūdzu -
Vārds uzvārds
Kurā draudzē sastāvi
Gaidu.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.17 21:23:54
Raimonds
OOO. Čigānu bēres... tā ir izaicinoša pieredze. Bet tur ir kaut kas ļoti dzīvelīgs un sirsnīgs, bez sterilitāties.
<< 1 ... 36 . 37 . 38 . 39 . 40 . 41 . 42 . 43 . 44 . 45 . 46 ... 48 . 49 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 97 , pavisam kopa bijuši: 36161