atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu sievietes un kalpošanas amats
Voldemārs
Iesūtīts: 2007.07.11 15:28:49
Cik atceros, J.Vanagu par arhibīskapu ievēlēja, jo viņš pastāvēja pret sieviešu ordināciju. Nu jau kādus gadus tiek atkal piepulcinātas jaunas evaņģēlistes. Vai nesanāk, ka notiek pretējais tam, ko J.Vanags solīja pirms viņu ievēlēja?
<< 1 ... 45 . 46 . 47 . 48 . 49 . 50 . >>
AutorsZiņas teksts
durians [173.254.192.36]
# Iesūtīts: 2011.09.26 23:23:15
skolnieks.

Vai tiešām Tev šķiet, ka bezjēdzīgam komentāram var piešķirt jēgu vnk ieliekot tur vārdu "Jēzus"? Nez kā Tu saproti 2. bausli: "Tev nebūs Dieva vārdu nelietīgi velti valkāt"?
dafne
# Iesūtīts: 2011.09.26 23:26:02
skolnieks.
ne nu atkartoties jau var..tik pa teemu
skolnieks.
# Labojis skolnieks.: 2011.09.26 23:28:50
durians [173.254.192.36] Hmm ...
Viss ir ļoti vienkārši. Es nesalīdzinos ne ar Tevi, ne savu kaimiņieni ne vēl kādu. Un zinu, ka vienmēr būšu sliktāks par Kristu. Bet ja man kas izdodas un tā jau nav ka viss ir slikti, tad es ļoti labi zinu, kur ir Labākais un Kam pateikties.
Šos bezjēdzīgos komentārus katru svētdienu kaisa no kanceles. Un ir viena daļa kristiešu, kuri to vien skandina.
durians [199.48.147.35]
# Iesūtīts: 2011.09.26 23:35:07
skolnieks.

Nu C`mon... Tu tikko salīdzināji neticīgos teologus ar ticīgu sievieti. Un pēkšņi par to, ka salīdzināties vajag ar Jēzu un virkne piētiskas paškritikas, un ka neko nesalīdzini un nesalīdzinies. Tā sarunāties ir bezjēdzīgi. Kas ir ar jums, cilvēki? Vai tiešām ir tik grūti turēties pie pašu iesākta temata?
skolnieks.
# Labojis skolnieks.: 2011.09.26 23:44:03
durians [199.48.147.35] Mīļais cilvēk Uz doto brīdi neko nevar salīdzināt, salīdzināt varēs tad, kad sievietes atļaus ordinēt. Patreiz iet runa par to, kāpēc sieviete nevar tikt ordinēta. Kāpēc var tikt ordinēts mācītājs, kurš acīm redzot var sludināt esot neticīgs, kaut es nezinu konkrēti vai šie mācītāji Dānijā tiek arī ordinēti. Ir virkne jautājumu nevis salīdzinājumu.
kā jau teicu salīdzinātas tiks tad ja būs ordinētas un tad lai salīdzinās ar Kristu. Piemēram līdz šim ordinētās sievietes Latvijā... man nav nekas slikts ko par viņām teikt.

Starp citu, abi Tevis minētie augļi ir lietojami uzturā.
durians [95.68.75.182]
# Iesūtīts: 2011.09.26 23:57:23
skolnieks.

"Esmu dzirdējis-patraucat ja nav tiesa, ka esot teologi, kuri sludina Dieva Vārdu, to lasa baznīcā vienvārdu sakot mācītāji, bet neticīgie- viņiem vienkārši tas ir darbs. Tādi piemēri esot Dānijā. Varbūt tomēr Dievs vēlētos tur redzēt kalpojot kaut sievieti, bet ticīgu."

Atvainojos, ja mana pieķeršanās šai lietai jau pārkāpj piekasīšanās robežu, bet Tavs komentārs, uz ko es reaģēju, pēc formas un satura ir salīdzinājums. Tāda veida salīdzinājumi ir ļoti tipiski, piemēram: "Kur tad bērnam labāk augt - pie dzērājiem hetero vecākiem, kas dzer un viņu sit, vai pie homoseksuāla pāra, kur viņš saņem gādību un mīlestību?" Gribu aizrādīt, ka jāsalīdzina līdzīgas lietas. Dzērāji homo ar dzērājiem hetero un gādīgi homo ar gādīgiem hetero. Ticīgi teologi ar ticīgām teoloģēm un neticīgi ar neticīgām. Citādi tā ir demagoģija. Un ar Kristu neviens nevar salīdzinātie
skolnieks.
# Iesūtīts: 2011.09.27 00:05:32
durians [95.68.75.182] Es jautāju nevis salīdzinu. J a u t ā j u.

durians [217.115.137.222]
# Iesūtīts: 2011.09.27 00:21:07
skolnieks.

Tušē. Padodos. Man likās ka salīdzināt var arī jautājot, piemēram: "Vai nav labāk būt bagātam un veselam nekā nabagam un slimam?" Bet acīmredzot esmu maldījies. Labu nakti!
Alesja [80.233.215.162]
# Iesūtīts: 2011.09.27 00:54:58
Voldemār, vai Tu zināji, ka Vanags nevarēja kļūt par arhibīskapu, jo bija par jaunu? Tā iemesla dēļ tika grozīta LELB satversme. Likumība? Kas attiecas uz arhi- bīskaps, tas nav Biblisks amats. Turklāt, atbilstoši Bībelei, bīskapam ir jābūt tādam, kas bērnus tur paklausībā un pilnā godbijībā. Turklāt, ne jaunatgrieztam, lai neuzpūstos.
Kas attiecas uz sievietēm - filozofs Seneka kādreiz teicis - audzināšanas trūkums grūtu panesams. Tumsonība Bībeles lasīšanā un interpretācijā ir smaga lieta.
dadzis [46.109.111.182]
# Iesūtīts: 2011.09.27 01:31:39
Vai nav vienalga kāda miesa priekšā stāv,galvenais taču ir gars.
skolnieks.
# Labojis skolnieks.: 2011.09.27 08:00:46
durians [217.115.137.222] Man likās ka salīdzināt var arī jautājot
Var, protams. Bet var pajautāt arī nesalīdzinot. Vai ja salīdzināt tad ar Labāko . Tādā veidā nemetot ēnu vienam uz otru un abi saprot kad šķietamā pilnveide vēl tālu, tālu.
garām ejot [81.200.10.38]
# Iesūtīts: 2011.09.27 09:53:27
durians [173.254.216.68]
Mēs vienkārši runājam dažādās atskaites sistēmās. taisnība. taču teorētiskā disputā ir iespējams kaut vai tikai teorētiski nostāties uz vienas no atskaites sistēmām un to analizēt vienkārši no cita "skata leņķa".

Tev šķiet, ka cilvēka individuālās vai dzimuma kolektīvās kvalitātes dod vai liedz tiesības uz ordināciju. -tā nav taisnība. Jo tu konstruē to, kas itkā man šķiet, un tad spārdi šo salmu cilvēciņu.
Es uzskatu, ka cilvēka individuālās īpašības var dot vai liegt tiesības uz ordināciju. ļaunam cilvēkam, noziedzniekam, garīgi slimam, utjp - nebūtu tiesību. Savukārt dzimumu kolektīvās kvalitātes uz ordināciju neattiecas nekādi. Jo nav konstatēts, ka kāds dzimums būtu mazāk apdalīts ar saprātu, sociālajām iemaņām. Takā ordinācija neprasa smagu fizisku darbu (špalu staipīšanu, 12hx7 darbu akmeņlauztuvēs) tad dzimumam tur nav nekāda nozī
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2011.09.27 10:02:39
garām ejot [81.200.10.38] klausies, ja neesi kristietis, kas tev ko uzskatīt par to, kas dod un kas liedz tiesības uz ordināciju.
skolnieks salīdzināt varēs tad, kad sievietes atļaus ordinēt. Patreiz iet runa par to, kāpēc sieviete nevar tikt ordinēta. Kāpēc var tikt ordinēts mācītājs, kurš acīm redzot var sludināt esot neticīgs,
Kaut kā neesmu dzirdējis, ka Latvijā ir ordinēts neticīgs mācītājs.
Neticīgi mācītāji parasti parādās tur, kur garīdzniecība tiek labi atalgota un baznīcas vēsts atšķaidīta, kā Vācijā vai Zviedrijā, kur bīskapiem pat esot pilis kā senos laikos un tad dažām tā šķiet piemērota karjera.
Un tā doma par neticīgiem mācītājiem parasti ir atgādinājums draudzes locekļiem, ka arī šāda cilvēka izpildīti sakramenti ir derīgi un viņiem nav par to jāšaubās.
Bet publiski savu neticību apliecinošu mācītāju normālā , nevis frīku baznīcā atskaita, ja šis grib palikt savā neticībā.

garām ejot [81.200.10.38]
# Iesūtīts: 2011.09.27 10:08:32
durians [95.68.75.182]
Tu argumentē cilvēktiesību un diskriminācijas jēdzienos. Man ("mums" tas vispār nav svarīgs arguments.
negluži. es vienkārši parādu, ka objektīvi jūs diskriminējat sievietes izejot no dzimuma piederības. Tas ir JD tapšana laika kultūras tradīciju mantojums. Objektīvs mantojums, jo toreiz TĀ tas bija, un bija pieņemami. Šobrīd situācija ir cita, diemžēl. Nekas nestāv uz vietas, viss mainās... arī sievietes loma sabiedrībā un ģimenē. "Jūs" pastāvat uz to ka esat "ētikas un morāles" avots un balsts. Tai pat laikā atbalstat dzimumu diskrimināciju. Tas neiet kopā. Un tad sākas kaut kāda suņa astes ķeršana. Gribās saglabāt airhaisku un diskriminējošu tradīciju, taču negribās atklāti atzīt ka tā ir diskriminācija. Sauc substanci kā gribi - tik un tā tā būs substance. /substances būtības nezūdamības likums/
skolnieks.
# Iesūtīts: 2011.09.27 10:09:03
Pater Henricus varbūt pilsonis garām ejot [81.200.10.38] kādreiz būs kristietis. Kāpēc uzbrūc tam, kurš nepiekrīt Tevis, acīmredzot, vāji pamatotajām patreizējām patiesībām. Un pilsonis redz, ka Tu sevi prezentē kā patiesības zinātāju pretstatā tiem kas kļūdīgi izprot šo Tevis saprasto patiesību. Arī man ir interesanti palasīt pamatotus argumentus.
garām ejot [81.200.10.38]
# Iesūtīts: 2011.09.27 10:19:54
durians [217.115.137.222]
Nevienam, ne vīrietim, ne sievietei nav tādu kvalitāšu, lai Kristus vietā pasniegtu pestīšanas dāvanas. To var darīt tikai tas, ko viņš pats paaicina, un tur nav nekādas diskriminācijas.
Ir OK. Taču man ir zināmas sievietes, kuras ir jutušas šo paaicinājumu. Tb - jutušas sevī gan vēlmi, gan spējas kalpot kā pilntiesīgi mācītāji. Un te sākas kuriozs - viņām tiek apgalvots, ka šādu paaicinājumu viņām nebija tiesību saņemt/sajust. Kopš kura laika baznīcas likumi varētu noteikt to, kurš tiks un kurš netiks paaicināts kalpošanai no Kristus? Tagad ir tā, ka baznīca nosaka ko Kristum darīt un ko viņam nekādi nedarīt?
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2011.09.27 10:22:47
skolnieks. kad garām ejot [81.200.10.38] būs kristietis, tad arī varēs runāt daudz maz kompetenti par baznīcas specifiskām lietām.
Arī tev tā kā derētu saprast, ka ne viss baznīcā balstās pamatojumos, viedokļos un naivā uzskatā, ka ja izdosies kādam dikti pareizi kaut ko izskaidrot, otrs sapratīs. Nesapratīs. Šīs pasaules dievs ir apstulbojis neticīgo sirdi...

garām ejot [81.200.10.38] , kā jau es vienam mutes bajāram teicu - kas atļauts Jupiteram ( t.i. baznīcai ) , nav atļauts vērsim ( t.i. bezdievim ) . Tā kā brūķē muti pa sazin kādiem ateistu forumiem.
skolnieks.
# Labojis skolnieks.: 2011.09.27 11:45:34
Pater Henricus Arī tev tā kā derētu saprast, ka ne viss baznīcā balstās pamatojumos, viedokļos un naivā uzskatā, ka ja izdosies kādam dikti pareizi kaut ko izskaidrot, otrs sapratīs. Nesapratīs. Šīs pasaules dievs ir apstulbojis neticīgo sirdi...

Skaidrošana spēj būt sekmīga tajos gadījumos, ja skaidrotājs spēj apskatīt lietas no dažādiem skatu punktiem un pasniegt apgalvojumus, tēzes, pamatus šī laika pilsonim ar šodienas acīm. Protams, svarīgi ir arī neuzskatīt oponentu par stulbu. Ja skaidrotājs atrodas viduslaikos, tad manuprāt nevar sanākt normāla saruna. Dievs cilvēkus uzrunā pāri gadsimtu robežām un ļauj cilvēkam darboties apsolot mūžīgu dzīvību ja nožēlojam grēkus un ticam. Un nezinu vai spēšu saprast tos, kuriem ir aizspriedumi pret sieviešu ordināciju, jo tas tikai mazina Dieva Vārda izplatīšanos. Svarīgi ir dzirdēt - pēc tam, ko katrs ar to dara, tas jau ir viņa paša ziņā...
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2011.09.27 12:17:12
skolnieks Un nezinu vai spēšu saprast tos, kuriem ir aizspriedumi pret sieviešu ordināciju, jo tas tikai mazina Dieva Vārda izplatīšanos.
Neviens jau neaizliedz baznīcā, īpaši luterāņu, cilvēkam domāt ko viņš grib, bet atbildība ir garīdzniecībai.
Šajā diskusijā izkristalizējās doma, ka SO, kas pati ir pretrunā ar Dieva Vārdu, mazina Dieva Vārda izplatīšanos,
jo dažādu noviržu un maldu intensīva ienākšana baznīcā, kurām durvis Rietrumos pavēra SO, nekādi nevar tikt uzskatīta par Dieva Vārda izplatīšanu. Tai pat laikā tas nenoņem atbildību arī no to vīru pleciem, kas ļāvās laika garam uz Dieva Vārda rēķina.
Tas, ka pasaule sajūsminās par konkrēto kopienu, viņuprāt, progresīvismu, jau nenozīmē ka tāpēc cilvēki nožēlos grēkus ( kuru jau tā īsti nemaz neesot ) un ticēs Evaņģēlijam par grēku piedošanu ( kā tam var ticēt, ja grēku tā pa īstam nemaz nav ).
Aivars
# Iesūtīts: 2011.09.27 12:28:00
Pater Henricus
Ak tā? Tiešām?
Kas tik kuram te nav izkristalizējies!
Bet tāds jau laikam ir šķidru diskusiju liktenis Galvenais tagad norakt to izkristalizējušos domu tumšā vēsā vietā, un piesargāties, lai tā nezaudē kristālisko struktūru un nesanāk vien žļurga
<< 1 ... 45 . 46 . 47 . 48 . 49 . 50 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 122 , pavisam kopa bijuši: 24912