atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu apustuliskā sukcesija un Misūri Sinode
indriķis
Iesūtīts: 2009.09.01 13:04:15
Mans jautājums - vai Latvijas Evaņģēliski luteriskā baznīca atzīst savas māsu baznīcas un ilggadējās sponsores - Misūri Sinodes - Luterāņu baznīcas kalpošanas amatu un vai misūriešu mācītājam būtu jāpār-ordinējas pie LELB bīskapa, ja tas gribētu kalpot līdzīgā amatā LELB?
Cik zinu, tam visam pa vidu ir tā pati "apustuliskā sukcesija.LV"!
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 21 . 22 . >>
AutorsZiņas teksts
indriķis
# Iesūtīts: 2009.09.01 13:05:04
Mans jautājums - vai Latvijas Evaņģēliski luteriskā baznīca atzīst savas māsu baznīcas un ilggadējās sponsores - Misūri Sinodes - Luterāņu baznīcas kalpošanas amatu un vai misūriešu mācītājam būtu jāpār-ordinējas pie LELB bīskapa, ja tas gribētu kalpot līdzīgā amatā LELB?
Cik zinu, tam visam pa vidu ir tā pati "apustuliskā sukcesija.LV"!
+Jānis
# Iesūtīts: 2009.09.02 09:27:37
indriķis

Jā, atzīst. Šis jautājums tika īpaši diskutēts sarunās pirms vienošanās par sadraudzību.
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.09.02 13:32:02
Tad jau sanāk, ka priekš LELB sukcesija ir adiafora?
+Jānis
# Iesūtīts: 2009.09.02 13:42:25
Ja ar to saprot, ka ordinācijas derīgums nav atkarīgs no roku uzlikšanas pēctecības bīskapiem, kas ordinē, tad jā.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2009.09.02 14:01:53
Būtu interesanti uzzināt kaut ko vairā par šo (LCMS - LELB) teoloģisko vienošanos. Vai tā ir pieejama publiski?
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.09.03 15:01:03
Tad jau mūsējo ordināciju arī atzīstat!
Mulders
# Iesūtīts: 2009.09.03 15:04:38
indrikjis, a jums ko ir vienoshanaas par sadraudziibu?
indriķis
# Iesūtīts: 2009.09.03 15:08:30
Šai gadījumā es par teoloģiju, kas apakš ordinācijai.
Typa, ja nesākas visi šie - jums nav tādas sukcesijas, kā mēs to saprotam, tātad nav derīgas ordinācijas, tātad nav Vakarēdiena, tad pamatā viss OK.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.09.03 15:17:08
Nuu no +Jaanja es sapratu, ka ir kaut kaads papiirs par sadraudziibu, kuraa jakobi sagaidaams, ka ir uzziimeets aiz kaada paarbiilja divi bazniicas atziist viena otras ordinaaciju!

Ne tu ne es imo nezinaam to teologjisko spriedumu, kas vareetu buut buutisks un paraadiit, kaapeec juuseejos neatziist bet muuseejos atziist...

Voldis taapeec pareizi teica... incanti izlasiit to textu... protams ja +Jaanis pateiktu to baazes imperatiivus, kas tur staav, mosh arii bez dokja lasiishanas kljuutu skaidrs kaapeec vieni ir un otri nav!

Cik saprotu no skopaa shejienes texta, tad ir tomeer vienoshanaas par kaut kaadu sadraudziibu... taatad, ja taadas nav, tad par ordinaacijas atziishanu arii staav jautaajuma ziime!
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.09.04 14:16:50
Runa nav par cilvēcisku atzīšanu, bet gan par korektu teoloģisku izpratni, kas ir kalpošanas amats. Tāda ir papriekš un tad sadraudzība, nevis sadraudzība, zem kuras tad piedzen visu ko.

Starp citu, Mulder, tāda papīra nav, kas mūs neatzītu, bet tos (? ) atzītu, jo tādu mēs ( kā baznīcas) toreiz nemaz nebija.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.09.04 14:28:23
indriķis...

Runa nav par cilvēcisku atzīšanu, bet gan par korektu teoloģisku izpratni, kas ir kalpošanas amats. Tāda ir papriekš un tad sadraudzība, nevis sadraudzība, zem kuras tad piedzen visu ko.

Nu bet +Jaanis tak teica... ka par to bijis runaats pirms mesties sadraudziibas apskaavienos! Manis tur klaat nebija... nezinu!

Starp citu, Mulder, tāda papīra nav, kas mūs neatzītu, bet tos (? ) atzītu, jo tādu mēs ( kā baznīcas) toreiz nemaz nebija.

Par to neko nezinu... Taapeec jau Voldis un es prasaam... vai tas atrunaatais bij vienkaarshi vaardos atrunaats, jeb tas atrunaajums ir izlasaams!
Jebkuraa gadiijuma IMHO +Jaanja texts sheit ir gana "oficaals", taakaa... hmmm ja kaads prasa "kur tas rakstiits" , tad varam refefenceeties uz +Jaanja textu shajaa diskusijaa!
Laigan ne paaraak man incee papiiri... teologjijaa tiem nav noziime vairaak kaa informatiivs raksturs, konspektiiva koncentreeta infa!
+Jānis
# Iesūtīts: 2009.09.05 16:11:01
Tradicionāli LELB nostāja ir bijusi, ka mēs esam sadraudzībā ar visiem luterāņiem, ar kuriem sadraudzība nav pārtraukta. 1996. gadā Ilārs Plūme paziņoja, ka nav sadraudzībā ar tiem LELB mācītājiem un draudzēm, kuru ticību viņš nav pārbaudījis un atradis par pietiekamu, lai noslēgtu sadraudzības vienošanos. Viņam dažādos laika posmos pievienojās vairāki domu biedri, ieskaitot Indriķi. Līdz ar to ne KLB ne tās bērns ELBL nav sadraudzībā ar LELB pēc pašu izvēles. Atgriezties sadraudzībā ir vairāk viņu rokās. Atliek tikai pašiem atzīt un paziņot, ka nav iemeslu šķirtībai un domāju, ka LELB principā nebūtu iebildumu redzēt šos brāļus un māsas nākam pie dievgalda mūsu dievkalpojumos. Bet to viņi nevar, jo KLB ir sadraudzībā ar Viskonsīnas Sinodi, kas nav sadraudzībā ar Misūri Sinodi, kura ir sadraudzībā ar Lietuvas luterāņu baznīcu, kura ir sadraudzībā ar anglikāņu baznīcu, jo ir parakstījusi Porvo, bet Lietuvas baznīca ir sadraudzībā ar LELB, kura ir sadraudzībā ar Ingrijas baznīcu, bet Ingrijas baznīca ir sadraudzībā ar Somijas baznīcu, kas ir sadraudzībā ar Zviedrijas baznīcu, Bet Zviedrijas baznīca ir sadraudzībā ar Kenijas baznīcu, kuras bīskaps konsekrēja bīskapus Zviedru misijas provincei, kas ir sadraudzībā ar Misūri sinodi, kas nav sadraudzībā ar Evaņģēliski luterisko sinodi un visu konfesionālo baznīcu konferenci un tādēļ Indrikjim nekāda sadraudzība ar ELBL nesanāk.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.09.05 16:52:15
Hm, sarežģīta štelle tā sadraudzība. Riktīga tīklveida struktūra. Visi draudzējas krustu šķērsu, tikai vienam Indriķim cisu maiss iedalīts.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2009.09.05 21:16:30
+Jāni!
Tiešām sarežģīti. Bet vai nav tā, ka LELB var darīt kaut ko vairāk sarunu uzsākšanai ar latviešu luterāņiem? Citādi, vai nav dīvaini, ar romiešiem LELB ir ļoti gribošs diskutētājs, bet ar nedaudz atšķirīgiem luterāņiem ne?
+Jānis
# Labojis +Jānis: 2009.09.05 21:57:57
Voldemārs

Ar kuriem vispirms? Ar latviešu luterāņiem LELBāL, Sigurdu Sproģi, ar KLB, ar ELBL? Šādi būtu hronoloģiskā secībā. Otrkārt, par ko mums vajadzētu runāt? Vai mēs visi neticam taisnošanai ticībā no žēlastības? Un nekā dīvaina tur nav. Romiešu ir trešdaļa latviešu. Nedaudz citādo Latvijas luterāņu ir kādi divisimt indivīdu, kas ne īsti teoloģisku iemeslu dēļ ir izvēlējušies nošķirties savrup un savā situācijā jūtas gana apmierināti.
studente dassy.. [91.188.37.79]
# Iesūtīts: 2009.09.05 22:23:38
kāpēc tik liela uzmanība jāpievērš apustuliskai sukcesijai? vai galvenāka par to nav mācības sukcesija?
+Jānis
# Iesūtīts: 2009.09.05 22:27:02
studente dassy.. [91.188.37.79]

Mācības sukcesija ir apustuliskās sukcesijas daļa. Var piebilst, ka svarīgākā.
Mekletajs
# Iesūtīts: 2009.09.05 22:28:43
+Jānis, " Romiešu ir trešdaļa latviešu ."
Un kāda daļa tad ir evaņģēlisko luterāņu?
p.l.studente dassy
# Iesūtīts: 2009.09.05 22:43:48
+Jānis
nu ja.... es uzskatu otrādi! mācības sukcesija ir svarīgākā, bet ideāli ir, ja ir apustuliskā sukcesija.
bet vai tad apustuliskā sukcesijā(ja pareizi saprotu,Jūsuprāt tā nonāk caur pāvestiem mūsdienās?) neticīgi, mankārīgi pāvesti bijuši?manprāt apustuliskā sukcesija apiet šādus cilvēkus... un kaut vai caur parastu patiesi ticīgo baznīcā gājēju nododas tālāk no paaudzes uz paaudzi! tas ir ideāli, ja visi garīdznieki būtu patiesi ticīgi un krietni Kristus kalpi
p.s. un man prieks, ka es esmu kur es esmu, bet LELB ir tur ku viņa ir, jo jauki, ka varu iztikt savu domu, uzklausīt Jūsējo, bet mums nav jābūt ticības vienprātībai visos jautājumos, kuros tas nav iespējams! kaut gan daudz arī mums ir kopīga ticības ziņā...
+Jānis
# Labojis +Jānis: 2009.09.05 23:00:56
Mekletajs

Nomināli apmēram tikpat.
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 21 . 22 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 125 , pavisam kopa bijuši: 421