atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Zviedrija - piemeers sekulaaraa humaanisma politikai
Jošs Mulders
Iesūtīts: 2011.05.17 10:32:32
http://www.crisismagazine.com/2011/swedens-big-government-utopia-unmasked

Labi labi... zinu, ka tas ir tikai viens gadiijums un vienas puses viedoklis, tomeer... Nav duumu bez uguns, un zinot citus visaadus gadiijumus tieshi saistiitus ar zviedriju shii teeminja.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 12 . 13 . >>
AutorsZiņas teksts
a-masiks [74.63.86.218]
# Iesūtīts: 2011.05.17 16:20:12
Svētais
Tu ieliec bērnā labo un sanem labo ? ieleic slikto sanem slikto ?

nope. tas ir nevajadzīgi noreducēts apgalvojums.
bērnam iemāca sabiedrības funkcionēšanas likumus, morāli. neviens no likumiem nav absolūts. ar nāvi nesoda ja ēdīsi ar netīrām rokām, vai nepateiksi "paldies". Atkāpes un deviācijas ir atļautas. Gan dažādos prioritāšu līmeņos. Nospļauties uz ielas nav labi, bet zagt ir vēl sliktāk.

kapēc daži izaug paklausīgāki sabiedrības noteikumiem, citi mazāk paklausīgi? Tā pati audzināšana un smadzeņu fizioloģijas struktūru atšķirības. Ir cilvēki, kuri fizioloģiski nav spējīgi just empātiju. Viņi ievēro morāli tikai tik, cik nepieciešams savai izdzīvošanai sabiedrībā.
Svētais
# Iesūtīts: 2011.05.17 16:24:39
a-masiks [74.63.86.218]
es nerunāju par likumiem un normām. Kāpēc viens un tas pats bērns saņemot vienu audzināšanu izaug pilnīgi citādāks nekā otrs? Smadzeņu fizioloģijas atšķirības rada morālo starpību starp cilvēkiem ? es piekrītu , ka ir empātiskāki un mažk empātiksi. bet kas vinos nosaka morāles normas standartu jeb kritēriju? Pēc kā viņi vadās? Pēc smadzeņu struktūras ?
a-masiks [74.63.86.219]
# Iesūtīts: 2011.05.17 16:25:18
Svētais
bet kas uzstāda to? Kur ir atskaites punkts? Kāpēc tu sodien neaizgaji nepalaupiji vechinu un netapi par 5 latiem bagataks? Kas tevi attureeja?

jau teicu - to nosaka sabiedrība, tās funkcionēšanas likumsakarības.
Tu laikam nelasi ko tev atbild, bet tikai mal savu, ņegljadja?
nu, esi konsekvents, un pajautā to pašu vēl reiz! par maz jau nebūs....
Svētais
# Iesūtīts: 2011.05.17 16:26:44
a-masiks [74.63.86.219]
ja to nenoteiktu sabiedrība vai tu ietu laupit vechinu??? vari atbildet?
Svētais
# Iesūtīts: 2011.05.17 16:29:59
Ctulhu
tu jau nevareji atbildet par dzeraju, kas klust par izgudrotaju un sak nest labumu sabiedribai. teici tikai to, ka dzeraja smadzses ir bojatas. bet ne jau visiem, tapec likums nedarbojas.
Svētais
# Labojis Svētais : 2011.05.17 16:31:21
Ctulhu
kā es to varu zināt ko es darītu un ko es nedarītu? Vai tu vari zināt kā tu rīkotos situācijā kurā tu neesi nekad bijis? Tu varētu tikai minēt, bet zināt jau nu noteikti ne !!! Cits jautājums ir kā tu vēlētos !
a-masiks [67.159.56.165]
# Iesūtīts: 2011.05.17 16:32:21
Svētais
Kāpēc viens un tas pats bērns saņemot vienu audzināšanu izaug pilnīgi citādāks nekā otrs?
1) dažādi cilvēki nevar saņemt vienu un to pašu audzināšanu. principā tas nav iespējams. attālināti vienu un to pašu var saņemt no datora ekrāna, bet dators šobrīd cilvēkus neaudzina. audzina dzīvi cilvēki, un cilvēkam nekad nav viena un tā pati attieksme pret katru savu audzināmo.
2) neviens cilvēks nav identisks otram. Pat dvīņi. līdz ar to uztvere gan apjomā, gan ātrumā, gan diennakts laikā ir atšķirīga. attiecīgi jebkura infa tiek atšķirīgi uztverta. arī infa par morāli.

līdz ar to ie iespējamas diezgan plašas deviācijas arī šai gadījumā. Bet saskaņā ar varbūtības teoriju - lielākā daļa trāpa meinstrīmā, un tikai atsvišķi gadījumi ir ārpus vidēji statistiskā.
Svētais
# Iesūtīts: 2011.05.17 16:32:23
Ctulhu
kapexc sagrautas . pienemsim , ka pussagrautas un taču atjaunosies
Svētais
# Iesūtīts: 2011.05.17 16:33:12
Ctulhu
skaidrs , ka nezinu un tu zinātu? Kā tu to zinātu?
Svētais
# Iesūtīts: 2011.05.17 16:33:58
Ctulhu
ok, ok, tu esi bezcerīgs pēdējā stadijā . ctulhu tas ir jox, es vel neatmetu ceribas par tevi.
a-masiks [74.63.86.218]
# Iesūtīts: 2011.05.17 16:37:12
Svētais
ja to nenoteiktu sabiedrība vai tu ietu laupit vechinu??? vari atbildet?

sabiedrība to nevar nenoteikt. diemžēl. tieši tāpēc, ka tā ir sabiedrība.
ja cilvēks (teorētiski) spētu dzīvot un galvenais - attīstīties kā vientuļš vienpatis, visticamāk ka večiņu varētu vienkārši apēst - izmantot pārtikai. un tas būtu racionāli un labi. Bet cilvēks nevar attīstīties bez sabiedrības, jo tikai sabiedrība spējīga saglabāt un nodot nākošajām paaudzēm zināšanas un specifiskās iemaņas. tai skaitā iemaņas dzīvot sabiedrībā...
Svētais
# Iesūtīts: 2011.05.17 16:37:41
a-masiks [67.159.56.165]
ēee, tad jau nevar ne ar ko rēķināties, ja ir iznemumi?

Infa par morāli . 3 gadigs jau saprot morali? 2 gadigs? tad kapec vins necensas labu darit, bet tikai nepareizo un labasi vinam jamaca un jaaudzina?
Svētais
# Iesūtīts: 2011.05.17 16:39:22
Ctulhu
man ir morale un vina ir labak neka tava. tu jau nevareji pieradit, ka vina prieks manis ir sliktāka?!
Svētais
# Iesūtīts: 2011.05.17 16:40:39
a-masiks [74.63.86.218]
ja to nenoteiktu sabiedrība vai tu ietu laupit vechinu??? vari atbildet?

bet es prasu konkrēti par tevi ? vari atbildet?
Svētais
# Iesūtīts: 2011.05.17 16:44:45
Ctulhu
nespeeju? tu nespej novertet kura morale ir vertigaka, tapec ari nespej noteikt precizi ka isti ir.

P.S. par veceniti masiokam prasiju.
a-masiks [74.63.112.156]
# Iesūtīts: 2011.05.17 16:46:00
Svētais
ēee, tad jau nevar ne ar ko rēķināties, ja ir iznemumi?
????
man šķiet ka ir jārēķinās ar to, ka ir izņēmumi! Tas ka cilvēki zog - tas ir izņēmums, tapēc šie izņemumi šēž cietumā. Un visa valsts nav cietums. Šie izņēmumi ir kaitīgi un tapēc tiek izolēti. teorētiski - pāraudziņašanai, reāli - atriebībai.

3 gadigs jau saprot morali? 2 gadigs? tad kapec vins necensas labu darit, bet tikai nepareizo un labasi vinam jamaca un jaaudzina?

3 gadīgs saprot no morāles tik, cik viņam tai brīdī ir iemācīts. 2 gadīgais arī. viņi abi cenšas darīt atbilstoši iemācītajam, un darot mācās. kā arī meklē robežas. piemēram - izpēta cik daudz viņi drīkst činkstēt, kāda ir vecāku pacietības robeža...

bet fanīgi, ka pats esi nonācis pie secinājuma, ka morāli mazam bērnam māca, ka to dara vecāki= sabiedrība.
Svētais
# Iesūtīts: 2011.05.17 16:46:49
Ctulhu
mana morale bija par sabiedribas labumu un ieguvumu. tu teici, ka vecenite labaka, es teicu, ka dzerajs. taa sanaak, ka ne es , ne tu nevarejam viens otram pieradit, kas isti ir labaks un kas sliktaks, jo katra aciis taa bija savaadaaka. Kā tad tā?
Svētais
# Iesūtīts: 2011.05.17 16:49:35
a-masiks [74.63.112.156]
fanīgi ir tas, ka nemācot bērnam ļaunu viņš dara ļaunu un nepareizo. te vir jāmāca labais. Vēl fanīgāk ir tas, ka tu nevari rēķināties ar to pilnībā, jo kā pats teici, ka ir izneemumi. tad nu ja visa valsts ir zagli un visu valsti nevar piekert, tatad zagsana pec sabiedribas normam tas ir pareizi.
a-masiks [74.63.112.155]
# Iesūtīts: 2011.05.17 16:50:32
Svētais

ja to nenoteiktu sabiedrība vai tu ietu laupit vechinu??? vari atbildet?

bet es prasu konkrēti par tevi ? vari atbildet?


es jau tev atbildēju. sabiedrība to nevar nenoteikt. es un večiņa jau uz reiz ir sabiedrība. lai sabiedrība eksistētu - man ar večiņu jāsadzīvo draudzīgi. ja man nebūtu vajadzīga sabiedrība principā - es večiņu iespējams pat apēstu (kā tasmānijas velns). bet bez sabiedrības es nevaru pat existēt. tāds nu cilvēks ir - sabiedrisks primāts. bez sabiedrības lemts bojāejai.
Svētais
# Iesūtīts: 2011.05.17 16:52:50
a-masiks [74.63.112.155]
nē nu ok . humors tev labs . bet kapec tu nevari bez sabiedribas eksistet? tev tak bez vechinjas papilnam sabiedribas butu vel. neesat tak divi vien . Kāpec lai tu to nedaritu un neaplaupitu vinu?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 12 . 13 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 158 , pavisam kopa bijuši: 14761