atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Sola Scriptura
Svilpaste
Iesūtīts: 2006.12.08 15:04:13
Ko lai atbild cilvekam, kursh apgalvo, ka princips Sola Scriptura savaa zinjaa balstaas Baznicas tradicijaa, jo Bibelee nekur nav teikts, cik tieshi gramatas butu uzskatamas par Dieva iedvesmotaam. Kanonu esot apstiprinajis Baznicas koncils, lidz ar to tadaa "tiraa veidaa" shis princips nedarbojas, jo kanons ir Baznicas tradicija.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
AutorsZiņas teksts
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.02.16 14:07:41
Svilpaste
Ir tomēr būtiska atšķirība.
Es aicināju (un arvien aicinu) nejaukties pa vidu LELB un KLB vadošo personu sarunā, taču uzskatu, ka man kā LELB pilntiesīgam loceklim ir tiesības un pat pienākums citā sadaļā uzdot jautājumus LELB mācītājam/iem/ai/ām par publiskiem komentāriem, ja man tie liekas nesaprotami vai divdomīgi.
Jānis_Bitāns
# Labojis Jānis_Bitāns: 2007.02.16 15:04:44
Voldemārs
Kustini loģiku!
Raksti ir vienīgie no autoritātes viedokļa.
Blakus Rakstiem baznīca vadās no vēl virknes autoritatīvām vadlīnijām, kas radušās baznīcas pastāvēšanas laikā, starp tām Raksti ir galvenie.
Tas ir burta kalpu tonis, pasaki tā un ne citādāk, citādi āre če
neluterānis...
eskaliburs [87.110.5.105]
# Iesūtīts: 2007.02.16 15:06:16
Dzēs vien, redaktor, dzēs - katram maizīte jāpelna!
Jānis_Bitāns
# Iesūtīts: 2007.02.16 15:23:02
eskaliburs [87.110.5.105]
Tev kaut ko izdzēsa? Te dzēš tik rupjības un muļķības!
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.02.16 15:28:12
Jānis_Bitāns
kā Tev tur bija ar tiem NLP, kas sākās ar +, bet turpinās ar BET... ?
No Tevis mācos saskatīt NLP
eskaliburs [87.110.5.105]
# Iesūtīts: 2007.02.16 15:33:21
Jānīt, manu atbildi Saulespuķei, rupjības un muļķības paturi sevī.
Jānis_Bitāns
# Iesūtīts: 2007.02.16 15:36:46
Voldemārs
Droši mācies un ne to vien!
Jānis_Bitāns
# Iesūtīts: 2007.02.16 15:37:40
eskaliburs [87.110.5.105]
A vēl mīļak nevar
Jānis_Bitāns
# Iesūtīts: 2007.02.16 15:39:24
eskaliburs [87.110.5.105] un Voldemārs, bet tagad atpakaļ pie diskusijas temata!
Mulders
# Iesūtīts: 2007.02.16 15:47:39
Voldemārs , vispār ir divi jēdzieni, kas ne vienmēr nozīmē vienu un to pašu. Tas ir "Sola Scriptura" un "Prima Scriptura". Kad runā ar cilvēkiem, tad SS bieži tiek pārprasts - kā es saku - musulmaniskā garā. Tas ir, ka SS satur VISU jebkad vajadzīgo (arī attiecībā uz raķešbūvi un vinegreta recepti) un ja kaut kas ieksh Rakstiem nav pieminēts, tad tas ir tabu! Tamdēļ manuprāt te notiek dancis ar SS un PS piekritējiem.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.02.16 16:28:35
Jānis_Bitāns
Pirms pāreju pie temata, izmantošu iespēju tomēr vēl pakavēties pie Tevis tik ļoti piesauktā NLP.
Man liekas pietiekoši dīvaini, ka Tu uz NLP saskatīšanu esi krietni naskāks, nekā, manuprāt, vajadzētu būt attiecībā uz Rakstiem. Tad nu Tev retoriskas metodes un pat vienkāršs runas veids arī šķiet esam NLP. Taču tas ir mans personiskais viedoklis.
Vēl, man kā NLP vāji pārzinošam, gan liekas, ka NLP ir ļoti grūti īstenojams rakstiskā formātā, jo lasīšana prasa koncentrēšanos un lielāku smadzeņu darbību, bet NLP pārsvarā mēģina domāšanas procesus apiet. Iznāk, ka, kā jau sacīju, Tu velti te meklē NLP. Vai arī Tu mēģini izvairīties no konkrētas atbildes došanas.
Par NLP. Pieļaju, ka zinu vienu ļoti uzskatāmu NLP lietošanas gadījumu, kad piedalījos vienā Tavā lekcijā. Tas gan bija vairāk kā 6 gadus atpakaļ, un iespējams, Tu tā vairs nedari, bet toreiz Tu to darīji. Tu vairāk kā 4 stundas runāji monotonā balss tembrā ritmiska, improvizēta bungu pavadījuma vienmuļā ritmā ar nepieciešamajos brīžos kāpinātu intonāciju. Pasaki, kas tas ir, ja tas nav NLP.
Bet konfesionāļi, kurus man nācies sastapt, parasti argumentē tikai ar vārdiem, tā kā nekādu NLP viņiem nevar īsti piešūt.
Tagad, varu atkal atgriezties pie temata.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.02.16 16:29:23
Mulders
Sola Scriptura ir LC termins, tā kā luterānim, vēl vairāk - mācītājam, vajadzētu varēt nošķirt šīs lietas
Jānis_Bitāns
# Iesūtīts: 2007.02.16 18:38:24
Voldemārs monotonā balss tembrā ritmiska, improvizēta bungu pavadījuma vienmuļā ritmā

Tiešām? Varēji pieminēt kaut ko no 10 gadu vēstures, būtu jāpiekrīt vēl ātrāk.

Sola Scriptura ir LC termins, tā kā luterānim, vēl vairāk - mācītājam, vajadzētu varēt nošķirt šīs lietas

Nenošķiru, neatšķiru, neesmu lasījis, nezinu un visi citi ne. Kad saku ka tā nav, tu nepiekrīti. Tagad saku pretējo, ne sevis, tevis dēļ. Vajadzētu piekrist.
Kādas ir konsekvences draudzē, kādi augļi, kāds rezultāts, kad SS draudzē tiek paturēts?
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.02.16 19:23:02
Jāni B.!
Par gadījumu pirms 6 gadiem rakstīju tādēļ, lai Tev ilustrētu tipisku NLP gadījumu, pie tam Tavā izpildījumā. Vai Tu to dari vēl aizvien, nezinu, kopš tās reizes uz Tevis vadītiem pasākumiem, piedod, bet izvairos iet.
Nu, ka Tu nenošķir vienu otru luterisku lietu , to te var redzēt, bet tā nav mana atbildības sfēra. Es diskutēju, uzdodu jautājumus, pateicos par atbildēm un no minētajām atbildēm reizēm izdaru secinājumus. Ja secinājums ir kļūdains, katrs to var apstrīdēt šeit, vai arī individuāli
Bet par SS konsekvences augļiem, varu teikt tikai to, par tik, par cik draudzē tas darbojas, par tik draudzei tiek sludināts Rakstos atklātais Pestītājs. Jo mazāk tiek sludināti Raksti, jo mazāk draudzei tiek sludināts Kristus. Tātad, ja draudze pieturās pie principa tikai Raksti , tad arī tā patur Kristu.
Jānis Ginters
# Iesūtīts: 2007.02.16 20:52:22
Voldemārs
Kad es Tev minēju, ka nav precīzi Pēteri saukt par baznīcas pamatu (Mt.16), tad arī neko īpašu neesmu saņēmis atbildē.
Vai klusēšana ir piekrišana?

Tur es saskatīju vienīgi apgalvojumu, nevis jautājumu. Man gan nav īsti skaidrs kādu atbildi par šo sagaidi SS diskusijas ietvaros. Vai no manis sagaidi kādu eksegēzi?
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.02.16 21:20:35
Jāni G.!
Peace!
Vai es par to Pēteri pārpratu? Neko negribēju apgalvot, kas būtu pretrunā ar Tevis sacīto, tādēļ priecāšos par atbildi.
LTA - luteriskās ticības apliecības - saka, ka Mt.16 Kristus minētā petra, kā siev.dz. vārds nevar attiekties uz Petros, vīrieti. Līdz ar to, apgalvojums, ka Pēteris no šī panta būtu izsecināms kā kristīgās baznīcas galva ir maldīgs. Bet tā petra ir Pētera ticības apliecība, kas patiesi ir pamats uz kura pastāv vai bez kura iet bojā Kristus baznīca.
Jānis_Bitāns
# Labojis Jānis_Bitāns: 2007.02.16 22:13:35
Voldemārs
Nu, ka Tu nenošķir vienu otru luterisku lietu , to te var redzēt.

Es vismaz otro reizi redzu, ka tu vispārini, ja tev nav ar ko konkrēti pamatot. Ar Ēvaldu Bērziņu bija līdzīgi, bet nekas, ne tu viens tā

Bet atgriežoties pie diskusijas uzstādījuma...
Ko lai atbild cilvekam, kursh apgalvo, ka princips Sola Scriptura savaa zinjaa balstaas Baznicas tradicijaa, jo Bibelee nekur nav teikts, cik tieshi gramatas butu uzskatamas par Dieva iedvesmotaam. Kanonu esot apstiprinajis Baznicas koncils, lidz ar to tadaa "tiraa veidaa" shis princips nedarbojas, jo kanons ir Baznicas tradicija.

Varbūt jāpiekrītam tam cilvēkam? Kanons tika noteikts Baznīcā.
Vasarsvētkos no debesīm nenokrita Jaunā Derība ādas vākos, bet nonāca Svētais Gars uguns liesmās. Ir divi varianti, viens kā nebija, otrs kā bija.
Pirmais variants, nokrīt Jaunās Derības kanons, visi izlasa, sākot ar mazāk sarežģītajām Rakstu vietām, tad tās pielietojot, un beidzot ar nesaprotamajām Rakstu vietām, un nosauc to par SS. Tad prakstiski ķeras pie darba un izveido kristīgo Baznīcu.
Otrais variants. Raksti tiek sarakstīti Baznīcā, kas Svētā Gara piepildīta kopš Vasarsvētku notikuma. Turpmāk tie tiek skaidroti saskaņā ar ieskatiem, kas ir dzīvi un autoritatīvi, pirms tie tiek uzrakstīti uz pergamenta.
Uldis
# Iesūtīts: 2007.02.17 10:40:19
> Pāvils . Biju uzrakstījis tev atbildi. Taču diemžēl sanāca kļūdīties, un viss pazuda ar galiem. Varbūt vēlāk visu pārdomāšu vēlreiz un uzrakstīšu savas pārdomas.
Uldis
# Iesūtīts: 2007.02.17 10:40:28
> Saulespuķe . Ieej www.luteranis.lv un pavēro diskusijas. Domāju, ka tad savus vārdus ņemsi atpakaļ.
Uldis
# Iesūtīts: 2007.02.17 10:52:22
>Jānis_Bitāns. Protams, mēs lietojam arī citus avotus. Tomēr visi ārpus Rakstiem esošieavoti tiek pārbaudīti pēc Rakstiem. Ja šie avoti ir pretrunā ar primāro avotu, tad mēs nevaram tos lietot ticības stiprināšanai un kā ortodoksas mācības pamatu. Pārmetums par burta kalpību ir nevietā.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 74 , pavisam kopa bijuši: 13911