atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Kāpēc Dievs pieļauj netaisnības?
Juventus
Iesūtīts: 2009.01.19 11:59:32
Kāpēc Dievs pieļauj netaisnības? Lūk, vienkāršs jautājums, uz kuru neviens tā arī sakarīgi nevar atbildēt... varbūt šeit ir kāds, kurš tomēr var?
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>
AutorsZiņas teksts
Juventus
# Labojis Juventus: 2009.01.19 12:02:34
Noziegumi, nelaimes gadījumi, visdažādākās cilvēku nelietības... Kāpēc Dievs tās pieļauj? Kāpēc neiejaucas un nesasper ar savu dusmu zibeņiem neliešus?
Un nestāstiet pasaciņas par cilvēkam Dieva uzliktiem pārbaudījumiem... Ko gan var pārbaudīt, pieļaujot bērnu bojāejas, piemēram, no maniaka rokas..? Un bērna dzīvība, manuprāt, būtu nesamērīgi augsta cena par vecāku pārbaudīšanu.
Solveiga
# Iesūtīts: 2009.01.19 12:10:24
Palasi C.S. Lewis "Problem of pain", slinkums atreferēt
Juventus
# Iesūtīts: 2009.01.19 12:11:08
Solveiga
Bet īsumā - galveno domu taču vari izspiest?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.19 12:11:32
Juventus, pedagoģiskos nolūkos, lai cilvēki saprastu, kāpēc ļaunums IR ļaunums!

Pats taču redzi visapkārt - cilvēki netic, ja paši to empīriski nepārbauda! Ja Dievs regulāri saspertu ar zibeni ikvienu, kas iedomājas kādam darīt pāri... tad tu iedams pa ielu prasītu, a kāpēc Dievs pieļauj ka zibens sasper ārēji nevainīgus cilvēkus?
Juventus
# Iesūtīts: 2009.01.19 12:15:14
Mulders
Bet cilvēks, kurš zina, kas IR ļaunums, kurš tic no visa spēka? Tāds var droši zināt, ka neviens maniaks viņu nenomušīs?
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2009.01.19 12:18:32
Tāpēc, ka reinkarnācija, viss paša sapelnīts un brīvā izvēle! :-)
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.19 12:18:40
Bet cilvēks, kurš zina, kas IR ļaunums, kurš tic no visa spēka? Tāds var droši zināt, ka neviens maniaks viņu nenomušīs?

Nē!
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.19 12:19:06
Tāpēc, ka reinkarnācija, viss paša sapelnīts un brīvā izvēle! :-)

Tā teikt - pac vainīgs, ka tevi izvaro!
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2009.01.19 12:20:21
Mulders
Nav tak uzreiz ar zibeni jāsper! Kāpēc ar zibeni?

Un tie bērni, kas piedzimst smagi slimi, ko tie demonstrē? Ģenētikas mehānisma kļūdas?
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2009.01.19 12:21:39
Mulders
Pats vainīgs, ka neej palīgā un necīnies pret ļaunumu !
Solveiga
# Iesūtīts: 2009.01.19 12:22:36
Juventus
Nav iespējams atstāt izvēles brīvību un ierobežot rīcību. Ja šo domu attīsta konsekventi līdz galam - lai nepieļautu ļaunumu, cilvēka smadzenēm vajadzētu būt radītām tā, ka tās pat nevarētu ģenerēt nevienu nedievbijīgu domu.
Starp citu, par ļaundaru sodīšanu - es saprotu, ka darbos Tu droši vien esi šķīsts un svēts, ja nu kādi sīki administratīvi un civiltiesiski grēciņi, bet mums jau skaitās, ka jāatbild arī par vārdiem un domām. Tā ka, ja jau Tu pieprasi zibens spērienus, pašam ar kādi 220 V varētu tikt
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.19 12:24:58
Un tie bērni, kas piedzimst smagi slimi, ko tie demonstrē? Ģenētikas mehānisma kļūdas?

Viņi demonstrē to, kādi mēs būtu, ja Dievs nenodrošinātu, ka tomēr šajā bēdu ielejā dzimst veselīgi bērni!

Tā teikt... viss atkarīgs no tā, kuru pozīciju pieņem par "Normu"!

Nezkamdēļ "veselību" un "labklājību" cilvēki pieņem par normālo stāvokli un tad pārmet Dievam, ka šis ļauj citiem ciest.
A ja pagriež jautājumu šādi - "Kāpēc Dievs pūlās un šajā saindētajā pasaulē tomēr ļauj dzimt vēl pa kādam veselīgam bērnam" Jeb "Kāpēc Dievs rūpējas par daudziem un neliek viņiem ciest kā citiem"?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.19 12:25:33
Pats vainīgs, ka neej palīgā un necīnies pret ļaunumu !

Mirst jau biežāk policisti un karavīri
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2009.01.19 12:29:29
Mulders
Nezkamdēļ "veselību" un "labklājību" cilvēki pieņem par normālo stāvokli

Protams. Veselību jau noteikti. Kāpēc lai "veselība" būtu nenormāls stāvoklis? Būtnei taču jādzīvo, un veselai dzīvot tai ir daudz ērtāk un saprātīgāk.

"Kāpēc Dievs pūlās un šajā saindētajā pasaulē tomēr ļauj dzimt vēl pa kādam veselīgam bērnam"
Varbūt, tāpēc ka ir tās pasaules Autors? Vai varbūt tāpēc, lai nebūtu nevajadzīgu ciešanu? Vai tāpēc, lai neciestu nevainīgie? Nezinu...
Juventus
# Iesūtīts: 2009.01.19 12:39:02
Solveiga
Arī administratīvi un civiltiesiski šķīsts!
Pieprasīt sodu vainīgajam ir nepareizi (grēcīgi)?
Solveiga
# Iesūtīts: 2009.01.19 12:39:21
Juventus
Nu vo, speciālin priekš Tevis - raku, raku, kamēr izraku. Ir gan krieviski (bet Tev tas augstskolā bija obligatais mācību priekšmets), jo latviski interneta ir tikai "Vienkārši kristietība", bet par angļu versijām man datu nav.

"Мы можем, наверное, вообразить себе мир, в котором Бог каждое мгновение исправляет результаты злоупотребления свободной волей со стороны Его созданий, так что деревянная балка становится мягкой, как трава, когда ее употребляют в качестве оружия, а воздух отказывается мне повиноваться, если я пытаюсь пустить в нем звуковые волны, несущие ложь и поношение.
Но тогда это будет мир, в котором неправильные поступки невозможны, и в котором, поэтому, свобода воли ничего не будет значить — более того, если довести этот принцип до логического предела, невозможными станут и злые помыслы, ибо мозговое вещество, которым мы пользуемся при мышлении, отказало бы нам в их формировании.
Вся материя вблизи дурного человека была бы подвержена непредсказуемым переменам.
Тот факт, что Бог может менять поведение материи, а подчас и делает это, производя то, что мы именуем чудесами, составляет часть христианской веры, но сама концепция общего, а следовательно, стабильного мира требует, чтобы подобные вещи случались исключительно редко.
Играя в шахматы, вы можете пойти на некоторую произвольную уступку своему противнику, которая будет относиться к обычным правилам игры, как чудеса относятся к законам природы. Вы можете убрать у себя ладью или позволить партнеру изменить неудачный ход. Но если вы будете уступать во всем, что ему в любой момент угодно — если бы ему было позволено менять любой ход, а ваши фигуры исчезали бы, когда ему не нравится их положение на доске, то никакая игра не была бы возможной.
Таким же образом дело обстоит и с жизнью душ в этом мире: фиксированные законы, результаты, к которым ведет причинная необходимость, весь природный порядок представляют собой пределы, в которые заключена совместная жизнь, а также единственное условие, в которых такая жизнь возможна.
Попытайтесь исключить возможность страдания, требуемого естественным порядком и существованием свободной воли, и вы обнаружите, что исключили саму жизнь."

http://lib.aldebaran.ru/author/lyuis_klaiv/lyuis_klaiv_bol/
EzītisMiglā
# Labojis EzītisMiglā: 2009.01.19 12:41:12
Solveiga
Nav iespējams atstāt izvēles brīvību un ierobežot rīcību.
Rīcība vienmēr ir ierobežota. Jautājums ir tikai, kādas būs tās robežas.
Piem, datorspēlēs var uzlikt robežas tā, ka neviens nevar nodarīt būtisku ļaunumu. Bet izvēles brīvība paliek.

Šeit atkal - vai nav nedaudz par daudz brīvības?

Luisam av taisnība - spēlēs tieši tā arī ir - ir nesasitami objekti, bet izvēles brīvība ir pilnīgi pietiekama. Luisa laikā tādu spēļu vēl nebija.
Solveiga
# Labojis Solveiga: 2009.01.19 12:43:46
EzītisMiglā
Uhum. Tas Dievs gan nejēdz, ko Viņš dara, vai ne? Vot, ja mūs palaistu pie teikšanas...


Nu spēlējies vien tālāk...
Juventus
# Iesūtīts: 2009.01.19 12:44:21
Solveiga
Bet vismaz tiktāl, lai pasargātu cita cilvēka dzīvību no cita indivīga apdraudējuma, varēja arī iejaukties! Galu galā, indivīds, kurš tiek nomušīts, zaudē jebkādas turpmākas iespējas attīstīt savu tikumību un virzīties uz priekšu ticībā (vai pieņemt ticību, ja tāda šim nav bijusi). Tātad sanāk, ka Dievs ar savu neiejaukšanos laupa indivīdam iespēju tapt pestītam!
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2009.01.19 12:45:16
Solveiga
Tas Dievs gan nejēdz, ko Viņš dara, vai ne? Vot, ja mūs palaistu pie teikšanas...
Nuja, un tad arī ar Baalu un bērnu upuriem viss ir kartībā, mēs tikai tādi sīki un nesapratīgi, ar savām pretenzijām un jautājumiem...
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 89 , pavisam kopa bijuši: 13144