atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu III
vilks
Iesūtīts: 2009.11.18 13:56:56
Trešā daļa diskusijai.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 47 . 48 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.23 23:47:45
engelits [95.68.20.242]
Āmen.
Bet ganīt Dieva draudzi nozīmē - aizstāvēt no vilku uzbrukumiem. Apsiet savainotās, padzirdīt izsalkušās.
Labais gans iet pa priekšu un ar zizli uzsit pa zemi, kā zīmi avīm , pirms došanās uz ganībām , vai mājās. Sliktais gans iet no aizmugures un sit savas avis.
engelits [95.68.20.242]
# Iesūtīts: 2009.11.23 23:51:35
Es jau to visu saprotu, bet katrs gans izvelas vai nu savu celu vai Dieva celu, ta pat ka katrs kristietis iet tiesi ta pat.
engelits [95.68.20.242]
# Iesūtīts: 2009.11.24 00:01:28
Un mes ka draudzes locekli jau ari neesam nekadi engelisi, tas vien norada ka mums katram ir ko laut lai Dievs pe mums izmaina , jo pasu speki par maziem. Un mums draudzei savi gani jaciena ka Ebr. 13:17 Paklausiet saviem vaditajiem un esiet padevigi, jo vini ir nomoda par jusu dveselem ka tadi, kam bus jadod atbildiba, lai tie to varetu darit ar prieku un nevis nopuzdamies, jo tas jums nav derigi. Tit. 1:9 Vinam jarupejas par sludinasanu, kas atbilst macibai, lai vins butu spejigs paskubinat veseligaja maciba un atspekot tos, kas runa preti. Vai ari mes kadreiz nesaujam par svitru ar saviem spriedumiem?!
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.24 00:08:13
Jāpiekrīt, ka Anima pareizi sacīja, ka te mēs esam dažādās barikāzu pusēs. Kā teikt laiks katram pašam noteikt kur tu stāvi un citādi nevari. Te tik retais diskutētājs ir jautājošs un domājošs sieviešu ardinācijas sakarā. Pārsvarā jau viss ir skaidrs. Atliek novilkt demarkācijas līniju.
Indra Skuja-Grislis
# Iesūtīts: 2009.11.24 00:36:48
Aivaram par uzdotajiem jautājumiem un un vēl papildus argumenti. Būdama "kārtīga sieva". tūlīt prasīju atbildi savam vīram. Es ceru , ka Tu neļaunojies par humoru, bet man pašlaik nav laika rakstīt garu traktātu.Viens veids kā varu atbildēt ir paskaties lūdzu Baznīcas Gadagrāmatu 1993 gadā, Egīla Grīsļa rakstu "Sievietes un Pirmkristīgā Baznīca" 130-142 lpp.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.24 10:13:29
Hm, visi sūta agrāku laiku publikācijas lasīt, reti kurš pa tiešo atbild.
Nu ko, cerēsim, ka katram pieejams ir Baznīcas Gadagrāmatu arhīvs.
sievietes versija [87.110.52.246]
# Iesūtīts: 2009.11.24 11:42:59
Aivars Es tiešām novērtēju tavu patieso vēlmi dzirdēt argumentus, kas skaidro tevis minētos tekstus. Es arī domāju, ka kamēr mēs šiem dažiem tekstiem nedosim alternatīvos skaidrojumus, uz priekšu netiksim. Tie skaidrojumi ir, tikai mēs kavējamies tādēļ, ka tas prasa laiku nopietni, eksegētiski, kontekstuāli tiem pieiet. Jo raugi, tie 15 gadi jau darījuši savu. Sievietes kalpo pamatojoties uz argumentiem "par", nevis uz argumentiem "pret". Un tā kā nav bijušas diskusijas, tad ir piemirsti tie skaidrojumi, kas atspēko "pret". Tas labums no šī foruma, ka mēs iepazīstam pretējās puses argumentus un mācamies runāt pretējai pusei saprotamā valodā. Jo valodas jeb argumentāciju "plauktiņi" ir dažādi. Bet šo tekstu skaidrojumi gan jau nāks.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.11.24 12:17:25
Aivars pareizi aizrāda par to, ka tiekam sūtīti lasīt to un to. Šķiet, ka Mulders kaut kad veselu tēmu par to uzrīkoja, t.i., cik jēdzīgi un godīgi ir sūtīt lasīt sazin ko, ko pats nespēj (vai negrib) atreferēt.

Arī tā atsaukšanās uz to, ka Baznīca divtūkstoš gadu laikā ir visu izdomājusi, ka pirms mums ir bijuši gudrāki vīri (un tantes), ir tukša skaņa, ja es ar šiem avotiem neesmu pazīstams. Man kā Kristus ticīgajam savas ticības pamati ir personīgi jāiepazīst un tieši to darīja Luters, ka lika nevis paļauties uz gudru vīru viedokļiem, bet deva pieeju mācībai pa tiešo. Un patīk vai nē, bet ļoti daudziem ticīgajiem savas mācības dažādi jautājumi būs riteņa izgudrošana no pieredzējušāku ticības biedru skatpunkta. Pretošanās tam vai šādas izziņas aizliegšana ir nekas vairāk kā jauns pāvestisms.
Sieviete
# Iesūtīts: 2009.11.24 12:52:24
Būdama sieviete, LELB draudzes locekle, gribu teikt, ka būtiskākais ir tas, kā mēs apejamies un skaidrojam Sv. Rakstus.
Visa argumentācija par sievietes kalpošanu kā mācītājam tomēr balstās tajā pašā metodē kā argumenti par aktīvi homoseksuālu cilvēku kalpošanu un šādu cilvēku kopdzīves svētīšanu.

Sievietes jau tagad ļoti svētīgi kalpo Baznīcā visdažādākajos veidos, bieži ar saviem dotumiem kādās jomās veiksmīgāk nekā vīrieši. Tāpēc, ja nav īstas skaidrības par kāda ceļa derīgumu, labāk ir atturēties un nogaidīt, nevis mesties pa to, riskējot ar kļūdām un nelaimēm.
Kaarlis
# Iesūtīts: 2009.11.24 12:56:00
Aivars Lapšāns - Domāju , ka LELBam ir vajadzīga jauna satversme. ... Pazudis galvenais. Luters.

Vienigi butu neprats ielikt 16.gs Luteru. Vajadzigs 21.gs. Luters.
-Jona-
# Labojis -Jona-: 2009.11.24 13:15:35
Sieviete
... labāk ir atturēties un nogaidīt, nevis mesties pa to, riskējot ar kļūdām un nelaimēm.

Tā kā dažas sievietes - mācītājas jau sen kalpo, un nekādas nelaimes nav dzirdētas, tikai labas un pat cildinošas atsauksmes, tad...

ak tā... veči gan bij ne viens vien un tā pa riktīgam sasmērējušies, khm, nu tad - varbūt neriskēsim ...?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.11.24 13:20:02
Maartinjsh!

Taa fiicha ir taad, ka vai nu tu buusi spiests ticeet citiem gudraakiem - Bazniicai - jeb naaksies vien iepaziit visu to celju patieshaam no nulles pasham personiigi.
Taapeec arii man patiik tomeer galu beigaas Aivara piegaajiens, davai ka leenaam un piipeejot visi iet maajaas, izdara savu maajasdarbu un tad naak runaat!

Ir atshkjiriiba, vai mees suutaam oponentu lasiit "gudrus vechus" taapeec, kapashiem ljumis argumenteet, jeb mees vienkaarshi paliidzam noraadot, kur par doto jautaajumu ir kaadi viedoklji!
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2009.11.24 14:32:42
Jošs Mulders

Es vairāk par principu.
Pārspīlējot ir 2 varianti - pilna personīgā pieredze un tīra noticēšana. Pāvestisms (tas, pret kuru cīnījās Luters) pieprasa tīru noticēšanu kaut tam (parasti hierahijā augstākstāvošam). Luters saprata šo problēmu un tādā ceļā izplatītos maldus, un šāda veida pliko noticēšanu kaut kam aizstāja ar mācīšanos.

Bērns visu mācās no nulles, bet vecāku vadīts un pieskatīts. Katrs bērns, absolūti neatkarīgi no citu bērnu un pieaugušo pieredzes. Līdzīgi arī ticībā mēs esam bērni, bet kas gan ir mūsu vecāki? Vai kāds teologs? Vai mācītājs? Vai tomēr Dievs pats personīgi? Kā Dievs to dara? Vai ne caur Rakstiem Svētā gara vadībā? Un tad, ja kādam ir jautājums, vai tiešām Pāvils to domāja tā un tā, vai tur bija vai nebija konteksts un kāda īpaša situācija - atgriežamies turpat, pie iesākuma. Saprast vai ticēt, ja ticēt - tad kam? Iespējams, tāpēc arī nekad neviens te šajā zemes dzīvē (kā to apustuļi arī norāda) pilnībā Patiesību nespēj atzīt.

Piemēram, tevis bieži piesauktais "bet kāpēc nevar Rakstos izlasīt tieši to, kas tur ir rakstīts". Tomēr Rakstos ir gana daudz vietas, kuras bieži norāda bezticīgie aprējēji, kuras nez kāpēc visi interpretē un neviens neuztver burtiski. Otra vaiga pagriešana - Jēzus pat to izdarīja burtiski, ļaujot sevi spīdzināt un nokaut. Bet nē - tā esot alegorija!

Atgriežoties pie sieviešu ordinācijas tēmas šādi šaubīgi jautājumi nāk viens pēc otra. Un kas ir trakākais - jo vairāk izlasi, jo vairāk šaubies, jo racionāli apstrādājamā informācija aizstāv abus variantus. Baznīctēvi? Daudz gan neesmu iepazinis viņus. Piem., Augustīns - godīgi teikšu, nezinu, cik viņu var ņemt par pilnu, jo Augustīna viedokli par ģimenes iekārtošanu un bērnu radīšanu es nespēju akceptēt. Tuksnešu tēvi - man izskatās, ka viņi vienkārši bēg no pasaules, tad kā viņus ņemt par pilnu mūsu problēmām? Nekas neatliek kā sekot Lutera aicinājumam un mācīties pašam.
vilks
# Iesūtīts: 2009.11.24 14:39:39
Ja ir runa par veciem materiāliem, kurus viens otru sūta lasīt, varu pastāstīt, ka nupat starp veciem studiju matriāliem atradu arī 1996. gada konferences "Sievietes doktrinālais un eklezioloģiskais statuss un funkcijas Baznīcā" materiālus.

Interesanti palasīt, kā teologi argumentēja toreiz un salīdzināt tos ar šo diskusiju. Tiesa, lai cik dīvaini nebūtu - foruma diskusijas man kopumā šķiet vērtīgākas par minēto konferenci, jo 1)tajā nav neviena sieviešu ordinācijas aizstāvja raksta (ar manu pašreizējo pieredzi man gan šķiet visai savādi rīkot konferenci par kādu jautājumu un apriori neuzaicināt nevienu citādi domājošu runātāju) un 2)daudzās vietās automātiski (nepaskaidrojot un nepamatojot) tiek secināts kaut kas, ko mēs šajās diskusijās vairs tik vienkārši neuztveram.

Vēl ir skumīgi, ka ir daži referāti, kuri tikai apraksta to, kas minēts Bībelē, bet izpaliek mūsdienām aktuāli secinājumi.
(Piemēram, tur aplūkotas Bībeles sievietes, arī jau Jonas minētā Debora, bet referāta beigās diemžēl nav nekādu skaidru secinājumu.)

Vārdu sakot, gaidu tālākās diskusijas LELB.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.11.24 14:39:56
Maartinjsh, te ir divi liimenji par tiem bazniicteeviem.
Viens ir maaciities no vinjiem to ticiibas karstumu un tiexmi peec patiesiibas, otrs ir vinju sagjenereetaas gudriibas apeest nesagremojot. Piemeeram, Lutera "metodi" kaa ticeet (bla stulbi skan, bet sapratiisi ko domaaju) es labpraat pienjemu, bet pasha Lutera "zajavas" es skatos ar 2tik kritisku skatienu, taapat ar Augustiiniem un Irenejiem...

Jaa ja tu pac maacies un pats visu apguusti, tad ir labi, bet vienmeer ir veerts ieskatitiies sevii (to es ne tikai tev, bet arii sev saku) vai mees ljaujam Rakstiem muus veidot peec taas Kristus vienkaarshiibas, jeb otraadi, censhamies Rakstos atrast sava sirds staavoklja "attaisnojumus"... shitais nav nemaz tik viegls uzdevums... Biezhi mees (un citi) suutot savu oponentu lasiit kaut kaadus onkuljus, vienmeer ceram, ka, ja cilveeks sho izlasiis, tad viss buus pieraadiits... tas ir... mees kriitam vecajaa labajaa slazdaa kur ne mees pirmi ne peedeejie pabijushi - iedomaajamies, ka ticiibu var racionaali pieraadiit... bet tas vienmeer noziimee, par savu ticiibas pamatu panjemt kaut ko citu un sho citu uzdot par pieraadosho Dievu... sanaak, ka mees Dieva Vaardu gribam pieraadiit (pashi sev?) ar kaut ko, kas ir shii Dieva radiits... tas ir kaareiz kaajaam gaisaa... meegjinaat ar pitagora teoreemu pieraadiit gjeometrijas axiomas!
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.11.24 14:43:03
Sieviete
Visa argumentācija par sievietes kalpošanu kā mācītājam tomēr balstās tajā pašā metodē kā argumenti par aktīvi homoseksuālu cilvēku kalpošanu un šādu cilvēku kopdzīves svētīšanu.

Šo pašu metodi piekopj arī sieviešu ordinācijas noliedzēji.
sievietes versija [87.110.52.246]
# Iesūtīts: 2009.11.24 14:53:48
Nu atradu plauktā 1993.gada Baznīcas gadagramātu. Smieklīgs avots, protams. Bet nu vismaz latviski, arī tem, kas neprot valodas, pieņemams. Ieskanēts ir , uz servera uzlikts ir. Vai ir vērtīgs? Spriediet paši. http://www.megafileupload.com/en/file/159194/siev-pirmkr-bazn-pdf.html Meklējiet pogu download file now.
Tur ir gan par Jēzus attieksmi pret sievietēm, gan primkristīgo draudzi, gan Pāvilu, gan strīdīgajām rakstu vietām, gan radīšanas stāstu.
vilks
# Iesūtīts: 2009.11.24 14:55:00
Sieviete Mārtiņš
-Visa argumentācija par sievietes kalpošanu kā mācītājam tomēr balstās tajā pašā metodē kā argumenti par aktīvi homoseksuālu cilvēku kalpošanu un šādu cilvēku kopdzīves svētīšanu.

-Šo pašu metodi piekopj arī sieviešu ordinācijas noliedzēji.


Nemaz nerunājot par to, ka, piemēram, to pašu metodi piekopj tie, kas apgalvo, ka verdzības praktizēšana ir nekristīga.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.11.24 14:56:47
vilks
Mārtiņš nav sieviete
chili [91.135.81.76]
# Iesūtīts: 2009.11.24 15:00:49
vilks
Nemaz nerunājot par to, ka, piemēram, to pašu metodi piekopj tie, kas apgalvo, ka verdzības praktizēšana ir nekristīga.

Arī augļošana, ko piekopj LELB, bet Bībelē noraidīta.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 47 . 48 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 80 , pavisam kopa bijuši: 40547