atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu III
vilks
Iesūtīts: 2009.11.18 13:56:56
Trešā daļa diskusijai.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 47 . 48 . >>
AutorsZiņas teksts
Ivo Pavlovičs
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2009.11.21 20:09:00
skolniekss saka: Interesanti, sanāk sieviete, kas saņēmusi aicinājumu kļūt par mācītāju tiek salīdzināta ar slimību...

Vai tiešām viņa ir saņēmusi Dieva aicinājumu? Nedomāju vis. Drīzāk citu mācītāju pamudinājumu un viņas patiesā vēlme kalpot Tam Kungam ir novirzīta ne pareizajā virzienā. Nav bijis klāt viņai tai brīdī labs garīgais tēvs.
skolniekss
# Labojis skolniekss: 2009.11.21 20:12:33
Ivo PavlovičsVai tiešām viņa ir saņēmusi Dieva aicinājumu? Nedomāju vis.

Nu neuzņemšos to, ko nevaru zināt...Domāju tā ir smiešanās par brāļa, māsas ticību...

Ja LELB vadība sieviešu ordināciju sāk saistīt ar homoseksuāļu laulībām un līdzīgām izdarībām, tad kādam te visi nav mājās. Atvainojos, esmu muļķis - nav pamata apvainoties...
Balsstiesības
# Iesūtīts: 2009.11.21 20:22:39
komentārs [78.84.201.144]
Kāpēc nelasi tālāk?

http://www.diena.lv/lat/politics/hot/bistas-ka-sieviesu-ordinacijai-var-sekot-prasiba-par-viendzimuma-laulibam

. Un atkal tā ir Zviedrija, kurā ar tiem pašiem argumentiem iet tālāk un nu jau atļauj laulības baznīcā starp viena dzimuma cilvēkiem. Tāpēc es uzskatu, ka šī metode ir destruktīva un bīstama Baznīcai,» norādīja J.Vanags. Baltijas valstu luterāņu baznīcu bīskapu tikšanās laikā pieņemts paziņojums, kurā pausts satraukums, ka «lēmumi atzīt viendzimuma partneru laulību un pielīdzināt to laulībai starp vīrieti un sievieti, kā arī ordinēt homoseksuālās attiecībās dzīvojošas personas kalpošanai mācītāju vai bīskapu amatā ir tās tendences, kas plosa kristiešu sadraudzību».
Balsstiesības
# Iesūtīts: 2009.11.21 20:24:04
skolniekss
Domāju tā ir smiešanās par brāļa, māsas ticību...
Izlasi visu tekstu un tad izdari secinājumus...
skolniekss
# Labojis skolniekss: 2009.11.21 20:25:46
Balsstiesības Tā atbilde bija Ivo par viņa pausto"Vai tiešām viņa ir saņēmusi Dieva aicinājumu? Nedomāju vis."

Un diskusija taču ir par sieviešu ordināciju, nevis homoseksuāļu laulībām.

Un ja saruna būtu par šiem nelaimīgajiem, tad domāju balsis nedalītos. Uz vienas rokas pirkstiem varētu saskaitīt atbalstītājus viņu laulībām. Personīgi man ir pilnīgi vienalga ko viņi dara, tikai lai liek man mieru ar savu kopošanās izpratni par jebkuriem citiem jautājumiem varu ar tiem runāt...
komentārs [78.84.201.144]
# Iesūtīts: 2009.11.21 20:53:39
Balsstiesības
jautājums ir par to, ka Vanaga kungs pēkšņi izsakās pozitīvi attiecībā uz sieviešu ordināciju! Kā to saprast?
Bez tam, teikt to, ka viens jautājums ved uz otru ir ļoti, ļoti vājš arguments. Visur tiek pievilkta Zviedrija: bet ņemsim vērā to, ka vairums luterāņu baznīcu ordinē sievietes, un vairums luterāņu baznīcu nekādā ziņā neatbalsta viendzimuma laulības. http://en.wikipedia.org/wiki/Ordination_of_women_in_Protesta.. nt_churches ir garš saraksts ar baznīcām, kuras ordinē sievietes: un nudien nav tā, ka tās visas, pat tās, kuras daudz ilgāk par Zviedrijas luterāņiem to ir darijušas, tad laula gejus. Tam vienkārši nav sakara: arguments tiek pielietots, lai cilvēkus baidītu. Bez tam, ja tas ir `pozitīvi`, un tur `nevar nekā slikta saskatīt`, tad taču princips ir princips: patiesība darīs jūs brīvus. Ja tas ir pareizi ordinēt sievietes, tas ir jādara: ja tas nav pareizi, nav jādara.
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.11.21 22:04:22
komentārs , kāpēc tu domā ka patiesība mūs darīs brīvus? Ar tiem pašiem argumentiem un pēc tās pašas hermenētikas principiem var interpretējot nomainīt gan patiesības , gan mīlestības un visu citu kristīgu līdz šim par aksiomātiskiem uzskatītu jēdzienu nozīmi. Kas ir patiesība?
Vai tā nav jebkas , ko par tādu pieņem vairākums? Vai arī tas, kas patīk indivīdam. Jo kas indivīdam daļas gar abstraktu vairākumu. Vai arī tas, par ko viena grupa vienojas pret citu grupu.
Kas ir sirdsapziņa? Viens vīrs ne pārāk sen to nosauca par himēru.
Kas ir mīlestība, galu galā?
Kāpēc uz kanceles kāpt, lai mācītu fentezī par Dieva mīlestību, bet ne par tuvākā uzmešanu savu mēŗķu sasniegšanas labad?
Varbūt - mīli savu tuvāko mūsdienu kultūras kontekstā nozīmē - uzmet to kas tev blakus un gūsti no tā baudu.
Neizsmeļams avots paveras mūsdienu "teologiem"...
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.21 23:37:29
masiks [212.93.96.2]
Nav miera jums nekriškoņiem un gribās ar savas neticības kailuma exibicionismu nodarboties še kristīgā forumā. Redzējām jūsu kailumu, bet nenobijāmies.
preses zoss [216.224.124.124]
# Iesūtīts: 2009.11.21 23:47:51
komentārs [78.84.201.144]

Kādus nopietnus argumentus vai teoloģiskos pamatojumus jūs meklējāt Dienas rakstā, kur žurnālists atstāsta to, ko sapratis droši vien no 10 min telefona sarunām? Kas to zina, ko Vanaga kgs vai viņam teicis, ko viņš no tā sapratis un ko no visa ir ielicis rakstā? Tādas tēmas vispār nevar izrunāt ne vienā avīzes rakstā un ne šeit komentāros.
incognito
# Labojis incognito: 2009.11.22 00:41:34
Nesaprotu, ko Ivo Pavlovičs tik bargs pret nekriškoņiem, kurus interesē LELBa būšanas. Galu galā jūs, kriškoņi, esot pasaules gaisma, pilsēta, kas stāv kalnā un nevar būt apslēpta, iedegta svece, ko neviens saprātīgs cilvēks neliktu lādē, un sazin vēl kas. Samierinieties ar to.
Balsstiesības
# Iesūtīts: 2009.11.22 01:13:42
incognito
Starpība jau - vai nekriškoņi patiesi gribētu kaut ko uzzināt un saprast par Kristus vēsti cilvēkiem jeb tikai vēlas šeit ālēties, jaukties un nonievāt...
Indra Skuja-Grislis
# Iesūtīts: 2009.11.22 01:20:59
Sveiki Forumā!
Nupat mēģināju pievienot komentu, bet kaut kas nestrādāja. Ja ir parādās divi līdzīgi teksti, atvainojos.
Amata brālim Ivo Pavlovičam, attiecībā par sieviešu aicinājumiem, tā kā Tu ši tematam esi daudzkārt pieskāries. Cik gadus Tu esi ordinēts? LELB. Māsas Vaira (ord.1975., un Sarmīte ord.1989.) tika vētītas kalpošanai un viņu aicinājumi pārbaudīti padomju laikā , kad LELB bija tradicionāla. Brāļi, kas viņas vētīja, bija ticīgi un ar konservatīvām nostājām , un no viņu puses tā bija liela atzinība pielaist šīs sievietes ordinācijai. Es raksturotu viņas kā tradicionālas luterānes. Ļoti uzmanītos ar neizskaidrotu birku piekāršanu konservatīvs vai liberāls, kā to darām šodien, jo tur ir gradācijas. (Personīgi es,piemēram, esmu gan konservatīva, gan tradicionāla, gan arī liberāla pēc dazādiem parametriem, bet centrā man ir luteriskie principi - vārds un sakramenti)
Pēc tradicionālās luterāņu garīdznieku senioritātes principa - ordinācijas gada kārtības , es ceru ka amata māsu pienesums LELB tiek cienīts. Un citu cilvēku aicinājumi netiek apšaubīti.Ko mēs zinām par citu cilvēku aicinājumiem?
Man ļoti sāp, ka Diena Sarmītes un Vairas pienesumu LELB saliek kopā ar Zviedrijas baznīcas īpatnībām. Tam nav kopsakara. Tam ir pilnīgi citi konteksti, ko jūs brāļi ziniet par zviedru politsko iekārtu un kāds tam kopsakars ar to kas notiek baznīcā? Latvija ir postpadomju valsts un latviešu emigracija ir nacionali orienteta. Kopigais ir , ka abas ir drizak uz konservativo pusi daudzos jautajumos. Manuprāt, no pieredzes, kā LELB tā LELBĀL draudžu locekļi morāles jatājumos ir konservatīvi. Ne LELB , ne LELBĀL draudzē, manuprāt, nopietni nevarētu praktizēt par viendzimumu laulību.
Arhibīskap Jāni, tu Dienas rakstā esi salicis kopā divas nesavienojamas lietas. Latvija nav Zviedrija.
Vē viena piezīme pārdomām.
Manuprāt Latvijā savā laikā viens veids kā homoseksuālisms un sieviešu ordinācija parādījās kopsakarā, kad LELB klozeta geji ļoti aktīvi cīnījās pret gejiem un sievietēm, novēršot uzmanību no jautājumiem par savu seksuālo identitāti, jā Māri Sant, piedod, bet arī Tu savā laikā lēji daudz eļļu ugunī pret sievietēm!
Sieviešu ordinācijas jautājums nav seksuālas identitātes jautājums, tas nav arī morāles jautājums, kā jautājumi par gejiem, bet tas ir indivīda un Dieva aicinājuma jautājums.
Vai mēs varētu sarunātie ar kristītajiem vārdiem vismaz?
Tas Kungs taču visus mūs ir saucis vārdā???

Balsstiesības
# Labojis Balsstiesības: 2009.11.22 01:35:55
Indra Skuja-Grislis
Tā kā publiskos forumos, kāds ir arī šis, sarunājas visdažādākie cilvēki, ne tikai kristieši vai LELB luterāņi, tad ir tikai normāli, ka cilvēki nevēlas, lai jebkuru viņu izteikumu, izraujot no konteksta un ar to manipulējot, varētu sagrozīt.
Tā visai bieži ir noticis un joprojām notiek ar to, ko mēdijiem ir teikuši LELB vadītāji. (Tas par sarunāšanos ar nikiem.)

Izbrīnījos par terminu "klozeta geji". Pārdomājot šo īpatnējo terminu, sapratu, ka laikam nav vis domāti geji, kam ir kāds sakars ar klozeta podu, bet gan burtiski tulkots angliski-amerikāniskais "skapja" jeb slēptais piekritējs kaut kam.
Iesaku šo pārpratumus izraisošo vietu savā komentārā palabot.

Man šķietu, Tu pārproti sieviešu neordinēšanas principa izcelsmi, sasaistot to ar konservatīvismu vai kalpošanas kvalitāti. Manuprāt, izšķirošais ir pieeja Bībelei. Lasot to ar vēsturiski - kritisko metodi, Bībeles vēsti iespējams interpretēt ļoti vaļīgi un sabiedrības attiecīgā laikmeta uzskatiem atbilstoši - tā sacīt, kā ausis niez.

Ar to pašu loģiku kā nolemt, ka aizliegums sievietēm sludināt attiecas tikai uz ap.Pāvila laikmetu, var arī izturēties pret Pāvila izteikumiem, kuros viņš homoseksuālismu apzīmē par vienu no grēkiem, kurus piekopjošie neredzēs Dieva valstību.
(P.S. Esmu sieviete, draudzes locekle.)
Indra Skuja-Grislis
# Iesūtīts: 2009.11.22 02:47:24
Mīļā māsa Kristū, balstiesības, labprāt zinātu Tavu vārdu. Tev nav no kā baidīties, mēs taču vair nedzīvojam ČEKAS un apspiestības laikos. Tu arī tiešām raksti tik skaidri, kas tur neko nevarētu pārprast.
Paldies par paskaidrojumu.
Bībeles interpretācijas pieeja tiešām tiek lietota lai pamatotu sieviešu ordinācijas aizliegšanu.
Jā , jautājums ir tieši Vai Bībele ir Dieva vārds vai Bībelē ir Dieva vārds, vai tie ir tikai vēsturiski dokumeti, dzejas fragmenti etc?
Es negribētu būt ordinēta uz dzejas pamatiem, bet es arī nedomāju ka Bībele būtu nokritusi no debesīm kā Korāns.
Bībelē ir Dieva vārds, bet kas ir tad, ja Pāvils lūdz atnest mēteli, pergamentus vai iesaka dzert šķaidītu vīnu. Es ļoti mīlu Pāvila teoloģiju daudz esmu par to lasijusi. Pāvils vispār bija mistiķis. Lasīsim Bībeli ticībā un lūgšanās un domāsim arī ar galvu! Jautājums ir kā, atšķirt ticīgu pieeju no dogmas, ja Bībele ir Dieva vārds, tā ir dogmatiska premise. Mēs taču negribam būt burta kalpi.
Ja katrs balstās uz citas pieejas, tad ir neiespējams īsts dialogs. Bet sarunāties tomēr vajag. Mīļs paldies par komentāru!



Indra Skuja-Grislis
# Iesūtīts: 2009.11.22 03:42:08
Precizēju. Ar "klozeta geju" katrā ziņa es nevienu nedomaju personigi aizskart, ar to es domaju "cilveku kas šaubās par savu seksuālo identitāti" un beigās iznāk ārā no paslēptuves, kā Māris, savā laikā. Vēlreiz paldies mīļajai māsai, kas to norādīja.

Vajadzēja lietot vienskaitli.
mīlīgais mežazvērs
# Iesūtīts: 2009.11.22 06:38:17
Indra Skuja-Grislis
Cik jauki, ka iesaisties diskusijā! Lai gan, pieņemu, Tu atklāsi, ka starp LELB un LELBĀL pašlaik ir daudz vairāk atšķirību. Protams, netā gan cilvēki mēdz izteikties arī skarbāk kā dzīvē...tomēr foruma diskusijas gluži labi atspoguļo reālo situāciju.

Gribēju tikai piebilst, ka jautājumu par anonimitāti forumā labāk būtu apspriest šajā tēmā, kur par to cilvēki jau ir mēģinājuši runāt.
Merlins
# Labojis Merlins: 2009.11.22 09:41:50
"Man ļoti sāp, ka Diena Sarmītes un Vairas pienesumu LELB saliek kopā ar Zviedrijas baznīcas īpatnībām. Tam nav kopsakara."

Es uzskatu, ka sieviešu ordinācijas jautājums principā nav jārisina laikrakstos. Žurnālisti neprot izklāstīt un nesagatavoti lasītāji nespēj ievērot un novērtēt ļoti būtiskas nianses un aspektus. Rodas tikai aizvainojumi un sarūgtinājumi.

Gribu norādīt, ka nekādā gadījumā ordinēto vai neordinēto sieviešu kalpošana vai - Dievs pasarg`- viņu personība netiek pielīdzinātas vai salīdzinātas ar homoseksuālām darbībām!!! Diemžēl šis pārpratums ir atrodams viscaur šajā diskusijā. Ja grib vilkt paralēles, tad pareizāk būtu teikt, ka Zviedrijas baznīcas lēmums laulāt viena dzimuma personas pēc argumentācijas veida ir salīdzināms, teiksim, ar arhibīskapa Jāņa Matuļa lēmumu mācītāja amatā ordinēt arī sievietes. Lūdzu vismaz teologus un teoloģes ievērot šo manuprāt ļoti būtisko atšķirību. Nav pareizi sajaukt vai vienādot jēdzienu "lēmums ordinēt sievietes" ar "māsu kalpošana". Arī tas pastāvīgi tiek darīts un rada tikai sarūgtinājumus. Tā ir aplama politikai. Ir jābūt iespējai jautājumu pētīt pēc būtības - sine ira et studio.

"...Dienas rakstā ir saliktas kopā divas nesavienojamas lietas. Latvija nav Zviedrija."

Kādā ziņā šīs tēmas sakarā Latvija nav Zviedrija?

Sieviešu ordinācijas jautājuma saistība ar lēmumu laulāt viena dzimuma personas nemaz nav tāds nonsenss. Par to pasaulē ir bijis daudz diskusiju teologu starpā. Ar vienu piemēru var iepazīties šeit.

Man liekas, ka ordinēto sieviešu kalpošana LELB tiek novērtēta un cienīta tādā pašā mērā, kā viņu amata brāļu kalpošana. Kad tā ir laba un uzticama, tā tiek godāta. Kad tā nav tik laba, tā tiek kritiski izvērtēta. Nedrīkst sievietes kalpošanu noniecināt tikai tādēļ, ka viņa ir sieviete. Tomēr nav arī pareizi pieņemt, ka kalpošana ir izcila tikai tādēļ, ka to veic sieviete.
skolniekss
# Iesūtīts: 2009.11.22 11:50:02
Merlins
"Gribu norādīt, ka nekādā gadījumā ordinēto vai neordinēto sieviešu kalpošana - Dievs pasarg`- viņu personība netiek pielīdzinātas vai salīdzinātas ar homoseksuālām darbībām!!! Diemžēl šis pārpratums ir atrodams viscaur šajā diskusijā. "
"Sieviešu ordinācijas jautājuma saistība ar lēmumu laulāt viena dzimuma personas nemaz nav tāds nonsenss. Par to pasaulē ir bijis daudz diskusiju teologu starpā. Ar vienu piemēru var iepazīties šeit."

Tad pasaki Lūdzu kāpēc to turpini pīt iekšā?

Mirga
# Iesūtīts: 2009.11.22 12:59:36

Vai kāds, lūdzu, varētu paskaidrot, kas baznīcas pagrimšanu ir „uzsēdinājis” uz sieviešu ordinācijas?
SFINKS
# Iesūtīts: 2009.11.22 13:30:26
Merlins
Žurnālisti neprot izklāstīt un nesagatavoti lasītāji nespēj ievērot un novērtēt ļoti būtiskas nianses un aspektus.


Lasītāji ir jāmāca un jāaudzina, izskaidrojot tēmu. Nav jācepās, ja kāds nesaprot, jo visiem nav vienāds sapratnes vai izglītības līmenis. Nemaz nerunājot par teoloģisko.
Bet, ja uzskati, ka žurnālisti neprot izklāstīt, tad, lūdzu, raksti un publicē pats. Tu esi lielisks vārda meistars forumā un noteikti pratīsi labāk apgaismot nesagatavotos lasītājus arī ārpus foruma.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 47 . 48 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 125 , pavisam kopa bijuši: 11622