atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Pornogrāfija
Sieviete
Iesūtīts: 2008.04.03 20:42:06
Braucot automašīnā, dzirdēju daļu raidījuma par to, kādu kaitējumu cilvēka garīgajai veselībai (un ne tikai garīgajai) nodara atkarība no pornogrāfijas. Par mūsu bērnu un jauniešu apdraudējumu. Ka garīgi netīram cilvēkam ir grūti veidot veselīgas attiecības, Par to, ka šī atkarība pastāv arī kristiešu starpā, un cik grūti ir to atzīt un ar to cīnīties.
Šāda pornogrāfijas lietošana posta gan cilvēka ģimenes dzīvi, gan viņa spēju tādu vispār uzsākt.
Vai šī tēma vispār draudzēs jeb starp mācītājiem tiek pārdomāta un diskutēta?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
AutorsZiņas teksts
Balss
# Labojis Balss: 2008.04.07 18:58:23
a_masiks
Lai top gaisma! netika teikts cilvēkiem, jo cilvēku vēl nemaz nebija. Kā tieši šis teksts nonācis līdz drukai, nepateikšu. Tāpat jau caur kādu citu mozu saglabājās. Cilvēkiem, kad deva instrukcijas, tad tās deva caur cilvēku, nevis balsi no debesīm. Kāpēc - nezinu.
Ctulhu
Acīmredzot, ar pirksta pakratīšana šīs vienas no spēcīgākās cilvēka dziņas noturēšanai tās pareizajā gultnē un noviržu korekcijai bija nepieciešami tik radikāli paņēmieni.
Bet vispār - tēma ir par pornogrāfiju un tās kā problēmas apzināšanos kristiešu vidē. Vai mācītāji to apzinās un pievērš tai uzmanību?
Par VD bauslību jums jāver vaļā cita tēma, ja jums tas tiešām rūp. (Par ko ļoti šaubos...)
Balss
# Iesūtīts: 2008.04.07 19:26:58
a_masiks
Interpretēja pareizi.
Tev, Ādam, tā smiešanās jau vinreiz slikti beidzās... mācies no senču kļūdām.
Runājiet vai nu par tēmu vai - es šatenēju up.
Ingars
# Iesūtīts: 2008.04.08 13:03:28
bļāviens masik izlasi šito



4.Moz. 5:13 Un, ja kāds vīrs tad pie viņas guļ un to apaugļo un ja viņa to noklusē savam vīram un tā apslēpj savu laulības pārkāpšanu, tad viņa ir kļuvusi nešķīsta, lai arī nebūtu pret to liecinieku un tā nebūtu pienākta.


Jer. 13:27 Es redzēju tavu laulības pārkāpšanu, Es dzirdēju tavu nešķīstas iekāres pilno braulīgo zviegšanu, Es novēroju tavas netiklības negantību ar visām tās šausmām kalnos un klajumā! Bēdas tev, Jeruzāleme! Vai tad tu negribi būt šķīsta? Cik ilgi tas tā vēl turpināsies?"


Jer. 23:14 Bet Jeruzālemes praviešos Es ieraudzīju tiešām ko šausmīgu: laulības pārkāpšanu un dzīvi vienos melos, un tie pabalsta ļaundarus viņu rīcībā, lai neviens neatgriežas no sava ļaunuma. Tie visi Man ir kā Sodoma un tās iedzīvotāji kā Gomoras ļaudis!"


Ec. 23:29 Tie liks tev sajust savu naidu pret tevi, tie atņems tev visu, kas tev ir, un atstās tevi guļam pliku un kailu, ka atklājas tavas netiklības kailums, tava izvirtība un tava laulības pārkāpšana.


Ec. 23:43 Tad Es domāju par viņu, kas tagad jau veca un biežās laulības pārkāpšanas dēļ jau novājināta, vai viņa - jo viņa jau tāda ir savā būtībā - arī tagad vēl nodosies netiklībai?


Hoz. 2:4 Eita tiesā ar savu māti, nododiet nosodītāju spriedumu par viņu: viņa jau patiesībā nav Mana sieva, un Es negribu viņas vīrs būt. Pavēliet viņai izdzēst netiklības zīmes viņas vaigā un laulības pārkāpšanas zīmes uz viņas krūtīm,


Hoz. 4:2 Toties ik uz soļa dzirdama Dieva zaimošana, skan nepareizi zvēresti, tiek pausti meli, notiek slepkavības, zādzības, laulības pārkāpšanas, un viens asiņains noziegums seko otram.


Mt. 15:19 Jo no sirds iziet ļaunas domas, slepkavība, laulības pārkāpšana, nešķīstība, zādzība, nepatiesa liecība, zaimi.


Mk 7:21 Jo no iekšienes, no cilvēka sirds, iziet ļaunas domas, nešķīstība, zādzība, slepkavība, laulības pārkāpšana,


Jņ. 8:3 Bet rakstu mācītāji un farizeji atveda sievu, kas bija pienākta laulības pārkāpšanā; un, to vidū nostatījuši,

sekss ārpus laulības ir grēks
kamēr tu nesapratīsi, ko nozīmē sievieti mīlēt tikmēr tāds muļķa puika vien paliksi, kurš to vien meklē kā......sēklu nolaist
Sheksna
# Iesūtīts: 2008.04.08 13:13:05
A tāds, ka vairāk normāli kopoties negribas - vajag tur 2-3 partnerus, pie tam dažāda dzimuma
8-O
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2008.04.08 15:00:20
>Cik ļoti precīzu instrukciju Tu sagaidi?
>>Neko daudz. Tikai Dieva izteiktu viedokli, ka viņam ir netīkama vairošanās, kas nenotiek laulības ietvaros. Visādu frīku personīgie viedokļi šoreiz netiek ņemti vērā. Dieva tiešā runa bībeles grāmatiņā. Neko vairāk.


Redzi, Bībelē ir gan Dieva tiešā runa, gan pastarpinātā runa, gan rīcība (reakcija) uz konkrētu cilvēku rīcību. Tātad varam uzskatīt, ka Bībele satur gan tiešas Dieva instrukcijas, gan netiešās, taču ne mazāk saistošās.

Starp citu, tieši tāpat darbojas likumdošana un jurisprudence visā pasaulē. Vienkāršojot var uzskatīt, ka visi likumi ir Satversmes (konstitūcijas) skaidrojumi. Kur vēl tiesu spriedumi, kuriem, piem., Štatos ir spēks ir apmēram tāds pat kā likumam.

Civilā kārtība paredz, ka likuma nezināšana neatbrīvo no atbildības, neskatoties uz to, ka likumus precīzi nezina neviens cilvēks. Pietiek atcerēties tik ikdienišķu un triviālu jautājumu kā Satiksmes noteikumi. Civilā kārtība faktiski paļaujas uz ticību, ka cilvēks rīkojas pietiekami saprātīgi un godprātīgi, ka tādejādi iekļaujas likuma rāmjos. Precīzās likumdošanas normas vajag tikai problēmu gadījumos, kā arī izmantot kā instrukciju noteiktos gadījumos (piem., valsts institūcijas, reģistrējot hipotēku, piešķirot pabalstu utt.).

Dievs cilvēku ir radījis pietiekami saprātīgu, lai no pieejamajām instrukcijām (Bībele) būtu skaidra Dieva griba. Tāpat Dievs rūpējas, lai šīs instrukcijas būtu pieejamas visiem cilvēkiem (šis forums ir labs piemērs). Jau šajā līmenī Dievs (Bībele) pāspēj jebkuru civilo kārtību. Taču normatīvo aktu līmenī būtisku lomu ieņem atļaujas, aizliegumi, sods utt.

Bet Dievs ir būtiski pārāks par civilo kārtību, jo Viņš nesamierinās ar domu, ka cilvēki likumus nezin un/vai negrib/nespēj ievērot - Viņš ir pārtraucis bezgalīgo un acīmredzami bezjēdzīgo normatīvu tjūnēšanas un pielāgošanas procesu, veicot būtisku, radikālu pilnveidojumu šai kārtībai. Un tas ir caur Jēzu Kristu, nostiprinot Mīlestības pārspēku pār Sodību. Viņš pats parādīja, praksē nodemonstrēja, un pierādīja, ka tas darbojas.

Tam ir arī definējums: Mans bauslis, lai jūs cits citu mīlat, kā Es jūs esmu mīlējis. Nejaukt ar "mīliet savu tuvāko kā sevi pašu". Dievs skaidri un nepārprotami pasaka, ka vienīgā mēaukla ir Viņš, Jēzus, ka cilvēks pats saviem tomēr nespēj noteikt atskaites punktu. Varētu teikt, ka šis viens teikums ir Super-Satversme, visas likumdošanas root-elements.
*Duksis
# Iesūtīts: 2008.04.08 15:06:10
Mārtiņš Šajā diskusiju sadalā nemīlējas, bet gan nododas izvirtībai, t.i. pornogrāfijai. Kristīga mīlēšanās bez dzimumu un kārtu atšķirības; gan ar tuvāko, gan ar tālāko, mīlēšanās no visas sirds tā, ka spalvas iet pa gaisu, šeit īpaši neiederas.
Ingars
# Iesūtīts: 2008.04.08 15:06:56
Hmm Diezgan sarežģīti, bet apmēram sapratu
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2008.04.08 15:10:24
Te bija aizskarts arī jautājums par soda samērīgumu ar nodarījumu.

Konkrēti, vai laulības pārkāpšana un nāvessods ir adekvāti - ja tā ir spēlēšanās par jaunas dzīvības cenu, it kā viss nostājas savās vietās. Diegan drūmi.

Tur jau tā nelaime, ka mēs paši esam pozīcijā, ka vienlaikus esam gan pārkāpēji, gan vēlamies sev noteikt sodus. Normālas valsts prakses un juridisko tiesību prioncips, ka subjekts (pārkāpējs) un tiesa ir šķirti, par noteikumiem vēl var vienoties, bet noteikti iepriekš. Cilvēks nevar vienlaikus pats sev uzstādīt noteikumus, sodus un pats pārkāpt tos. Tas attiecas gan pret atsevišķu indivīdu, gan sabiedrību kopumā. Tamdēļ Dievs nosaka sodu un mums atliek uzticēties Dievam, ka tie ir noteikti taisnīgi. Mums par laimi, ir risinājums kā izsprukt sveikiem no soda - Jēzus.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2008.04.08 15:24:19
Tagad praktiskāki apsvērumi.
Kas notiek, ja ļauži brīvprātigi, bez spaidiem un piespiešanas kopojas kā vēlas un patīk? Varianti ir daudz un dažādi, bet vairumā gadījumu ilgtermiņā postoši. Dažas opcijas:
Konstatējam, ka vairs nav gana forši un vajag ko vairāk (nākamo līmeni), piem., narkotikas (ir pat slavinājumi - ka bauda no kokaīna ir nesalīdiznāmi lielāka nekā seksā).
Riskējam, ka katrs atsevišķs cilvēks nespēj sniegt to izjūtu un baudas gammu, kas iegūta smalkā izvirtības praksē, un nespējam veidot stabilas, noturīgas ilgtermiņa attiecības, jo visu laiku velk pa kreisi.
Psihologiem būtu ko teikt par notrulināšanos, depresiju utt.
Kad noteikts spektrs pamēģināts, var rasties papildu kārdinājums pāriet uz citu - piem., homoseksuālismu.

Pornogrāfija reti kad ir informatīva (izziņas materiāls), vai pat vispār nespēj tādu uzdevumu pildīt. Tā reāli strādā kā katalizators iepriekšminētajam. Tajā skaitā kā modes noteicēja jauniešiem (un ne tikai).
Meiteņu neveselīgi plikie vēderi neatbilstošā laikā un vietā ir zināmā mērā piemērs šādam pasaules uzskatam (kur sekss ir super-topā).
Atceros, pirms pāris gadiem vienās ziemas autosacensībās, meitenes ar plikiem vēderiem (atvainojiet, izskatījās kā sasaldētām vistām), bet es satinies līdz ausīm. Kaut kas baiss.
Ingars
# Iesūtīts: 2008.04.08 15:26:16
ir atšķirība - kopošanās ar kaut kādu kārtējo sievieti no mīlēšanās ar savu sievu, kuru tu neprātīgi mīli, par kuru tu rūpējies, es jums saku - tās ir divas dažādas lietas
Ingars
# Iesūtīts: 2008.04.08 15:32:18
1. Tas naakamais liimenis var buut jebkura intelektuaala nodarbiiba, kaapeec tad uzreiz narkotikas?

bezsakars - tādi cilvēki negūst baudu intelektuālās nodarbēs, jo apziņa notrulinājusies

2. Var tak nodarboties ar to smalko izvirtiibas praksi, nepametot savu dziivesbiedru.

nabaga tava sieva, es gan nevaru iedomāties, kā spētu atkal savai sievai acīs skatīties

3. 90% kaifa jau ir no 2 intelektu attieciibaam, nevis no fiziologiskajaam attieciibaam.

nu te nu es tev pilnībā piekrītu.
Ingars
# Iesūtīts: 2008.04.08 15:34:07
Pirmkaart, arii te mees pasi izdomaajam noteikumus, tikai ieliekam tos mutee izdomaatam dievam. ( sk. dazaadus noteikumus dazaadaas religijaas)

Diemžēl skarbā patiesība

Otrkaart, pasaakumaa ar Kristu sanaak liekuliiba -itkaa ir sods un itkaa nav. Tad - ir vai nav?

mūsu sods ir uzlikts Kristum
Ingars
# Iesūtīts: 2008.04.08 15:36:34
2. Ja nodarbojas ar to smalko izvirtiibu abi kopaa -tad kaada vaina? Es tak teicu - nepametot dziivesbiedru.

tā ir krāpšana un vienalga - smalkā izvirtība vai rupjā, itk un tā ir un paliek izvirtība, kas nav nedz intelektuāli, nedz arī mīlestība pret savu sievu. Tas drīzāk liecina par pagrimumu. Nu i ka nepamet sievu, laulību esi pārkāpis, mīlestību nodevis
Ingars
# Iesūtīts: 2008.04.08 15:37:00
``mūsu sods ir uzlikts Kristum``

Tad taa ir nelietiiba.

nuja, un kurš pie tā vainīgs?
Ingars
# Iesūtīts: 2008.04.08 15:57:28
``nuja, un kurš pie tā vainīgs?``

1. Tas, kurs izdomaa sodus
2. Tas, kurs veic destruktivas darbiibas.

pareiza ir atbilde nummur 2. un tas ir cilvēks
---------------

Ee, kaa es varu buut nodevis dziivesbiedru, ja nekaadas tresaas personas tur nefiguree?

te nu arī atklājas tava liekulība un divkosība, ka tu tjipa tā bazūnē, nu tik intelektuāls, nu tik labiņš, ka bail, bet pateisībā visādus sīkus kompromisus pieļauj un tā arī pamazām nonākam līdz arvien lielākiem un lielākiem kompromisiem, ctulhu - tu ilgi nespēsi turēties pretī kārdinājumiem, no mazākiem grēciņiem sekos lielāki un tu grimsi arvien dziļāk un dziļāk purvā.

Tev varbūt tas ir pieņemami, tas varbūt pat pieņemami kādai sievietei, kura zaudējusi pašcieņu, taču lielākoties sievai tas ir liels pazemojums, ja tu tā rīkojies
Sieviete
# Iesūtīts: 2008.04.08 16:15:22
Manu pārdomu objekts bija - vai šī problēma ir apzināta arī mūsu baznīcā? Vai tas vispār ir jautājums kristiešu starpā. Jeb tie, kam tā jau ir problēma, cīnās ar to vientulībā...
Ingars
# Labojis Ingars: 2008.04.08 16:26:53
tas ir jautājums kristiešu starpā un ļoti izplatīta problēma, un par to ir runāts un sludināts kā cīnīties
Ingars
# Iesūtīts: 2008.04.08 16:27:45
iet pie mācītāja uz pārrunām, lai viņš aizlūdz
Briinumsons
# Iesūtīts: 2008.04.08 16:28:55
Tad kāda ir kristīgi protestantiskā attieksme pret mastrubāciju , kura tiek veikta skatoties uz porno , fantazējot par porno vai cenšoties nedomāt neko ?
Ingars
# Iesūtīts: 2008.04.08 16:31:07
9 Bet, ja tie nevar atturēties, tad lai dodas laulībā, jo labāk iedoties laulībā nekā kaist kārībā.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 147 , pavisam kopa bijuši: 19488