atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu balsu skaits mācītāju konferencē
Svilpaste
Iesūtīts: 2009.11.17 22:51:34
"Ar 39 mācītāju balsīm par, 32 pret un 11 mācītājiem, kas atturējās, mācītāju konference nolēma precizēt Satversmes regulējumu par garīdznieku ordināciju, iekļaujot tajā kā vienu no pazīmēm arī ordinējamās personas dzimumu..." Ja rakstā nav skaitliskas kļūdas, tad par Satversmes precizējumu nobalsoja mazākums, jo "atturas" balsis skaita pie "pret" balsīm.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
AutorsZiņas teksts
Raimonds
# Iesūtīts: 2009.12.01 20:00:36
Aivars
Bēdīgi, ja paliekam kā gliemeži, tik ja kas ierauties savā čaulā. Kamēr ārā spīd saulīte un paiet dzīve. Dieva Bērni grib onku samīļot un apkamt, meitenes grib palīdzēt, bet viņš visas konfektes un cepumus apēd pats. Un tad vecs un slims brīnās, a, kāpēc mani neviens nemīl!
evanģeliste [95.68.22.49]
# Iesūtīts: 2009.12.01 20:20:54
Tomēr, manuprāt, jāatceras, ka "publisks amats, publiska kalpošana" tomēr ir jēdzieni, kas pieņemti nosacīti.
Tāpēc arī ir svarīgi precizēt, kas ir un kas nav kalpošana šādā izpratnē.
Piem, evaņģēliste, kas kalpo svētdienas skolā -tā ir viena svētīga kalpošana, bet evaņģēliste, kas kalpo dievkalpojumā kā mācītāja, tas viennozīmīgi ir Rakstu pārkāpums.
No otras puses, iespējams, šo institūtu- evaņģēlistes, vajadzētu pakāpeniski pārtraukt, ja tas vieš sajukumu un neskaidrību.

Proti, lai diakonises, kapelānes, svētdienas skolotājas u.c. māsas darītu katra savu svētīgo darbu vispārējā priesterībā bez īpašas pus-ordinācijas.
Bet tu taču nesauksi viņu kvalifikācijas atzīšanu un aizlūgumu par viņām par ordināciju, proti, vai tas automātiski nozīmē aicinājumu un apstiprināšanu tādā pat izpratnē kā māc. amatā?

atbildu Indriķim....

Atvainojos, bet vai tad Jūs paši mācītājkungi neesa
evanģeliste [95.68.22.49]
# Iesūtīts: 2009.12.01 20:31:31
bet evaņģēliste, kas kalpo dievkalpojumā kā mācītāja, tas viennozīmīgi ir Rakstu pārkāpums. ....

atbilde. vai tad jūs neesat tie kas to arī ir pārkāpuši?! Tad kāpēc?! 10-20 gadus māsas ir kalpojušas Jūsu mācītajkungu vietā un pēkšņi atvainojiet tas viss ir kaķim zem astes... Un viena problēma šajā visā ir kāpēc jums ir bail tas ir tā pat kā jebkurā uzņēmumā, kur ja kāds padotais atnāks un sāks norādīt uz tām kļūdām kuras ir priekšniekam, tūlīt tiksi atlaists. Ja nebūs pa prātam, tad būs savādāk.. Tas ka no jums daudzi neizdara savu darbu tā ir jūsu bezadbildība Dieva un draudzes priekšā. Ja krista pa labi un pa kreisi nemācīdami....!? sekas jūt šeit šajās diskusijās buntošanās, jo nav iemācīta pazemība vienam pret otru Kristū...tad nu baudiet savu nepadarīto augļu rezultātus... Es šeit nerastu , lai meklētu attaisnojumu sieviešu ordinācijai vai neordinācijai, bet gan lai teikt Domājiet kā kalpo
evanģeliste [95.68.22.49]
# Iesūtīts: 2009.12.01 20:35:39
un aicinājums ir kalpot ir gan vieniem, gan otriem...Neaizmirstiet ka ikviens ir aicināts nest evanģēliija vēsti un tā ir Kristus dota pavēle. Ja tu esi atgriezies tad neklusēsi, tad ar vai bez amata sludināsi un tas ir galvenais lai cilvēki atgriežas no grēkiem.
evanģeliste [95.68.22.49]
# Iesūtīts: 2009.12.01 20:41:46
derētu pārlasīt un atgādina`t sev liber concordiae( Vienprātības grāmatā) 14,15 artikulus pa baznīcas kārtību un par cilvēku tradīcijām baznīcā.u.c
indriķis
# Iesūtīts: 2009.12.01 20:57:23
Evaņģēliste , tas tiesa , savā laikā baznīckungi kļūdījās, sākot sieviešu ordināciju vai nostādot divdomīgā situācijā labticīgas sievietes - evaņģēlistes, nesakārtojot un neprecizējot viņu kalpošanas aprakstu.
Un kļūdas ir jālabo korekti, tā, lai pēc iespējas nevienu nesāpinātu...

Vai māsai - evaņģēlistei būtu jāsatraucas, ja viņa vairs nekalpotu altārī un kancelē, par ko viņai izteiktu pateicību, ( jo ne jau pati uz savu galvu viņa to darīja, bet sekojot vīru norādījumiem )
bet viņa tiktu lūgta kalpot, piemēram, pansionāta vai slimnīcas iemītniekiem ar evaņģēlija vēsti?

Protams, ja viņai feministu musinātājas nepiebāztu galvu ar to, cik tas ir pazemojoši un tamlīdzīgiem ideoloģiskiem sārņiem, bet gan mācītāji apliecinātu šādas kalpošanas svētīgumu.

Man pašam ir pieredze saskarsmē ar kapelānes kalpošanu slimnīcā, mācītājiem izpildot liturģiskus pienākumus kapelā.
Normāls kapelānes un mācītāju sadarbības modelis.
evanģeliste [95.68.22.49]
# Iesūtīts: 2009.12.01 21:25:37
Ne jau pateicības dēl vai amata dēļ es kalpoju, bet gan cilvēku dēļ un man par laimi neviens līdz šim mani nav spējis pārliecināt...
Vai māsai - evaņģēlistei būtu jāsatraucas, ja viņa vairs nekalpotu altārī un kancelē...Protams, ja viņai feministu musinātājas nepiebāztu galvu....(izklausās gan drusku sarkastiski no Jūsu puses), bet arī tas mani nepārsteidz, jo varu ar skaidru sirdi teikt godīgi mani , tas tiešām neuztrauc, jo es paklausu savai garīgai vadībai un pieņemu tās lēmumus, lai gan nevienmēr tas liekas pareizi. Ja runājam par sāpināšanu, tad diemžēl ir arī situācijas, kur brāļi jau varēja arī tiešām skaļi neko neteikt, jo tie spriedumi un vērtējumi daži ir tādi, kas viņus kā Ganus nu nemaz neceļ.
evanģeliste [95.68.22.49]
# Iesūtīts: 2009.12.01 21:34:48
Man ir jautājums Indriķim . Vai Tu pats kalpo baznīcā un ja jā cik ilgi?
Voldemārs
# Iesūtīts: 2009.12.01 21:47:55
evanģeliste! [95.68.22.49]
Ja bibliski raugās uz jautājumu par sieviešu ordināciju ir jānošķir vispārējā priesterība, kas attiecas uz visiem bez izņēmuma. Tajā ietverti abi dzimumi, visi vecumi un nav spēju ierobežojuma. Mums visiem ir pienākums nest Evaņģēliju.
Ja runājam par publisko kalpošanas amatu, tad Dievs to ir rezervējis atbilstošiem vīriem. Ne visiem, bet tiem, kas aicināti un apstiprināti. Tātad, tie, kas saka, ka tiek ierobežotas sievietes viņu dzimuma dēļ, vēro tikai to jautājuma pusi, kas viņām/viņiem ir izdevīga. Jo arī ļoti daudz vīriešu netiek pielaisti kalpošanai. Ir vairāki kritēriji.
Domāju, Indriķis labi norādīja uz neskaitāmu daudzumu vietu, kur sieviete var kalpot ar Evaņģēliju. Manuprāt, pati galvenā kalpošana (kā vīrietim, tā sievietei) ar Evaņģēliju ir savā ģimenē. Kā nākošais solis ir kalpošana draugiem, darba biedriem. Vēl cēlāk ir kalpot tiem, kuriem ir grūti - slimnīcās, cietumos, veco ļaužu pansionātos, skolās, utt. Citiem vārdiem, ja vien pamats ir Dieva Vārds, tad arī bez kāpšanas altārī vai kancelē kristīga sieva var "gāzt kalnus" (nezinu, vai tas ir vajadzīgs).
Ja Tu saki, ka vainīgi vīri pie radušās situācijas, nevaru Tev nepiekrist. Tieši tādēļ mans jautājums ir par to, kāda ir atšķirība starp vīriem, kas mudina sievieti kļūt par mācītāju/bīskapi no tiem, kas mudina viņu kļūt par pie altāra/kancelē kalpojošu evaņģēlisti? Būšu priecīgs, ja kāds man to varēs bibliski parādīt.
Vienā gan nevaru piekrist. Vīru neizdarība nav attaisnojums sievām rausties kalpošanā. Tieši tāpat arī homoseksuālu sakaru aizstāvji nereti mēģina attaisnot saticīgu viendzimuma pāru praksi ar nesaticīgu tradicionālo laulības piemēru.
evanģeliste [95.68.22.49]
# Iesūtīts: 2009.12.01 22:31:58
Es nekad neesmu tiekusies kļūt par mācītāju, tāpēc arī jo projām kalpoju par evanģēlisti, kamēr būs aicinājums no baznīcas un draudzes, un tas ka tā šobrīd ir nav vis mana izvēle, bet gan baznīcas vadības aicinājums un Dieva vadība, ja jau es kalpoju. Paldies Dievam, jo šo nu jau 15 gadu kalpošanas garumā esmu daudz ko piedzīvojusi un zinu, ka viss ko esmu darījusi un kalpojusi, gan pansionātā, gan svētdienas skolā, gan kā mācītāja pienākumu izpldītāja vietā, zinu ka tas ir smags garīgs darbs ar ļoti lielu atbildību ne tikai Dieva , bet arī cilvēku priekšā. Mani vairāk uztrauc tas ka šajās diskusijās jau tā īsti nav šo Bībeles argumentu ne vienai ne otrai pusei. Tāpēc jau arī šis jautājums ir tieši adresēts teologiem un garīgai vadībai arī no šīm iesniegtajām vēstulēm (Cēsu, Valmieras iec.), tad beidzot to bibliski skaidri pateikt, nevis Satversmē ielikt un viss. Viņi lai arī tad domā un sniedz priekšā un māc
evanģeliste [95.68.22.49]
# Iesūtīts: 2009.12.01 22:34:21
...mācītāju konferecē, kur par to diskutē, nevis pasaka ka nav īstā vieta un laiks, un tas attiecas ne jau tikai par šo jautājumu, bet arī par citiem.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.01 22:38:02
Voldemārs

Ja runājam par publisko kalpošanas amatu, tad Dievs to ir rezervējis atbilstošiem vīriem.

Nav tā. Ne pēc rakstiem ne praksē , ne tālredzīgi , ne pēc pavēles - bruņojieties ar visiem Dieva ieročiem....
Jebkāda Dieva vārda sludināsanas aizliegšana nes sātanam uzvaru attiecīgajā vidē. Tas tak ir elementāri saprotams. To pat var aprēķināt. Izņem no viena pagasta centra evaņģēlisti, tā tajā vietā ir tukšums. Un sātanam gaviles.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.01 22:42:17
Voldemārs

Vienā gan nevaru piekrist. Vīru neizdarība nav attaisnojums sievām rausties kalpošanā. Tieši tāpat arī homoseksuālu sakaru aizstāvji nereti mēģina attaisnot saticīgu viendzimuma pāru praksi ar nesaticīgu tradicionālo laulības piemēru.

Homoseksuāļu aizstāvju Latvijā praktiski nav. Ir daži. Tas Latvijai nedraud. Latvijai draud cits ,,homoseksuālisms,, - SEKULĀRISMS BAZNĪCĀ. kĀPĒC PAR TO NECEĻ NEVIENS TRACI?
eS ZINU KĀPĒC.....- TĀPĒC , KA SEKULĀRISMA IEKAROJUMI TIEK APDRAUDĒTI , TĀPĒC ARĪ IR IDEJA PAŅEMT VARU. nEATGRIEZENISKU.
Un tā tālāk [68.32.159.189]
# Iesūtīts: 2009.12.01 23:31:25
Cien. evaņģēlistei -
"Es nekad neesmu tiekusies kļūt par mācītāju, tāpēc arī jo projām kalpoju par evanģēlisti, kamēr būs aicinājums no baznīcas un draudzes, un tas ka tā šobrīd ir nav vis mana izvēle, bet gan baznīcas vadības aicinājums un Dieva vadība, ja jau es kalpoju."
Tieši tā - jūs jau de facto esat mācītāja (t.i. darat principā visu to, ko jebkurš mācītājs) tikai baznīcas birokrātijai ar jums kā ar tādu nav jārēķinās. Cik kristīgi, cik mīlīgi...
Adonika
# Iesūtīts: 2009.12.01 23:52:09
bet evaņģēliste, kas kalpo dievkalpojumā kā mācītāja, tas viennozīmīgi ir Rakstu pārkāpums. ....
Tikai un vienīgi interpretācija. Rakstos tak teikts, ka Kristū nav ne vīra, ne sievas, bet visi viens. Tāpat kā arī ka katram ir savs aicinājums, neizdalot pēc dzimuma. Visi mēs esam Kristus miesas locekļi.
Abstrahējoties no luterisma, vēsturiski pasaulē Dievs sievietes tomēr ir pamanījies ievērojami lietot un tās zināmās pārspēj zināmos vīriešus kalpošanas apmēros. Īstenībā ar to arī viss ir izteikts.
indriķis
# Iesūtīts: 2009.12.02 00:44:42
Adonika . Nu , tas ka Kristū visi viens, prasīt prasās pēc interpretācijas, ja to piesauc gan vietā , gan nevietā.

Citādi sanāks, ka ja nav ne vīra, ne sievas, tad ar tiem var pamainīties pēc labpatikas. Arī interpretācija. Kāda reliģiska grupa tai seko.

Diemžēl, Raksti ir interpretējami Rakstu gaismā.

Tātad, ja katram ir savs aicinājums, neizdalot pēc aicinājuma, šis savs aicinājums ir aprakstīts Svētajos Rakstos.
Ko lasām - sievas, esiet paklausīgas saviem vīriem, vīri mīliet sievas kā Kristus draudzi. Sievām es mācīt neļauju nedz pār vīru valdīt, lai mācās visā paklausībā u.t.t. un utjpr...visu to, kas tā nepatīk dāmām, kurām patīk saprast to viens Kristū kā zaļo gaismu mācītājām.
Adonika
# Labojis Adonika: 2009.12.02 00:50:07
indriķis
Es gana esmu dzirdējusi to, ka nevajag aizmirst par vēsturisko kontekstu, kurš kā reiz bija nospēlējis būtisku lomu rakstu vietas par klusēšanu sakarā. (tai laikā sievietes sēdējušas atdalīti no vīriešiem un radījušas nekārtības dievkalpojumos ar to, ka prasījušas vīriem, lai paskaidro nesaprotamo - tāpēc Pāvils piekodināja tām sapulcēs sēdēt klusu un iztaujāt vīrus mājās nevis noliedz sievietēm kādu kalpošanu). Un ko lai saka par to, ka Pāvils (tas pats, ko tā tīk iecitēt) nodod sveicienu sievietei draudzes vadītājai...
Tas ja piever acis uz VD sievietēm, kuras bij gan pravietes, gan valsts vadītājas tb soģes - laikā kad sieviete bija daudz beztiesiskāka kā JD.
indriķis
# Iesūtīts: 2009.12.02 00:57:40
Evaņģēliste ,
kā mācītājs astoņus gadus,
kā evaņģēlists pirms tam arī kādu laika sprīdi,
vienmēr esmu bijis vislabākajās domās par tam Kungam ar Evaņģēliju kalpojošām sievietēm.
Un ar Bībeles argumentiem nekādu problēmu, tā jau tikai saka, ka to neesot. Paskaties , jau diskusija trīs daļās par šo tēmu...
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.12.02 01:06:22
Adonika , viss nāk un aiziet tālumā un sākas viss no gala , atvaino par dziesmas vārdiem, bet šajā diskusijā tas viss jau atrunāts pa vairākiem lāgiem.
Vēsturiskais konteksts ir nenoliedzams, lai saprastu Svētos Rakstus, bet tā saprašana ir pakārtota tiešajam un burtiskajam Rakstu tekstam.
Jo kas gan kavēja Pāvilam, pagānu apustulim, sekot tā laika vēsturiskajam kontekstam - sieviešu praksei kalpot dažādu pagānu kultu priesterieņu amatos un
teikt ko līdzīgu - mīļie brāļi, lai sievas, kas kalpo ar mācību, jūsu vidū lai ir īpaši cienītas. Un tā laika emancipētās romietes prastu to novērtēt...
Bet viņš saka ko citu.
Un Pāvils ir Kristus apustulis , tāpēc arī viņa teikto lai pieņemam kā autoritatīvu vēsti Kristus Baznīcai.

Adonika
# Iesūtīts: 2009.12.02 10:18:46
Bet viņš saka ko citu.
Bet viņš taču nekur neteica, ka sievietes nevar kalpot ar mācību. Viņš uzsvēra ģimenes hierarhiju, bet par to ka sievietes nevar būt vadošās kalpotājas draudzē, nekur nekas nav minēts. Es jau minēju, ka viņš akceptēja tā laika draudzes vadītājas - sievietes.
Btw Pāvils vispār norādīja, ka nav laba doma precēties un visiem vajadzētu būt neprecētiem. Diez kāpēc to neviens nav pieņēmis kā autoritatīvu vēsti Krustus baznīcai, kas atšķirībā no sievietēm kalpotājām bija viennozīmīgi pateikts.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 91 , pavisam kopa bijuši: 21643