atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu balsu skaits mācītāju konferencē
Svilpaste
Iesūtīts: 2009.11.17 22:51:34
"Ar 39 mācītāju balsīm par, 32 pret un 11 mācītājiem, kas atturējās, mācītāju konference nolēma precizēt Satversmes regulējumu par garīdznieku ordināciju, iekļaujot tajā kā vienu no pazīmēm arī ordinējamās personas dzimumu..." Ja rakstā nav skaitliskas kļūdas, tad par Satversmes precizējumu nobalsoja mazākums, jo "atturas" balsis skaita pie "pret" balsīm.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
AutorsZiņas teksts
vilks
# Iesūtīts: 2009.11.23 01:00:15
Mārtiņš
Tad par ko jūs balsojāt?
Es nebalsoju, biju tikai klausītāja.

Bet tas nebija tik vienkārši.
Prāvestu iecirkņu pārstāvji, kuri pieteica jautājumu, runāja tā, it kā jautājums būtu par sieviešu ordinācijas atzīšanu kā pretrunā ar Rakstiem un kā tādu nostiprināmu Satversmē.
Jurists, kas mēģināja jautājumu paskaidrot, apgalvoja, ka jautājums ir par tīri juridisku jautājumu, precizējot Satversmē to, kas jau tāpat ir pieņemts un tiek praktizēts. Nu, tīri, lai izvairītos no pretrunām vai nepamatotām prasībām. Un ka balsojums pat nav par šī jautājuma iekļaušanu Satversmē, bet tikai ieteikumu Sinodei to ielikt Satversmē.

Nu un tā visa rezultātā man netapa skaidrs, par ko īsti nobalsoja. Jebkurā gadījumā ar šo balsojumu Satversmē nekas vēl nav iekļauts, Satversmē šo ar apstiprinošu balsojumu varēs iekļaut tikai Sinode.
skolniekss
# Iesūtīts: 2009.11.23 01:12:47
vilks Jā, vilks. Drīz uz veikalu vajadzēs līdzi ņemt juristu, jo runas prasme paliek aizvien apdāvinātāka. Labi, ka Jēzus runāja skaidri. Pat ganam bija saprotami. Vienīgi šodienas skaidrotāji aizrunājušies tik tālu, ka pat juristi jāņem palīgā, lai saprastu par ko runa un kā balsot.
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2009.11.23 01:35:39
vilks
Vārdu sakot vienkārši bardaks. Žēl, ka tā.

Arī paskaidrojums, ka mācītāju konferencē jābalso par tīri juridisku jautājumu ir, maigi sakot, dīvains.

Gribētu ieteikt LELB vadībai mācītāju konferences atzinumus/balsojums, kas skar šo (sieviešu ordinācijas) jautājumu, atzīt par nenotikušiem un vai nu sarīkot jaunu konferenci, vai atlikt tā risināšanu, vai izdomāt kādu citu variantu. Taču kristīgu nevis apšaubāmu idejas stumšanas metodi.

Pat, ja es tagad esmu sašutis ne no kā, piem. klāt nebiju un visu nezinu, ir vērts aizdomāties par to, kāda informācija ir publiski pieejama. Tas ir pietiekams iemesls, it īpaši, ņemot vērā JD paustos kristīgas prakses principus.

Ceru, ka kāds no LELB vadības šo izlasīs un vismaz pārdomās.


skolniekss
vilks jau tikai informē un nav tas(-ā), kurš to ievārīja.
skolniekss
# Labojis skolniekss: 2009.11.23 07:47:24
Mārtiņš Es nevienam neko nepārmetu un kur nu vēl mūsu VILKAM , man nav tādu tiesību. Tik rakstu savu viedokli. Un arī rakstu par to, ko nevaru ietekmēt. Bet reiz kāds gudrs teica, ka pat katrs taureņa spārna vēziens ir sākums tālākajam pūtienam . Protams arī paklusēt ir jāmāk-tas nesanāk ...
vilks
# Iesūtīts: 2009.11.23 08:20:41
skolniekss
nē nu arī juridiskiem jautājumiem ir teoloģiskas konsekvences. un otrādi. tā ka mācītāju konferencē arī tādu jautājumi jārisina.

Mārtiņš
hmm, ka tik es tagad nebūšu kaut ko ne tā pateikusi vai ne tā saprasta.
Proti, ir tikai loģiski, ka tie, kas sieviešu ordināciju uzskata par nebiblisku praksi un baidās, ka tā varētu agrāk vai vēlāk ienākt arī LELB, varētu vēlēties dzimumu kā kritēriju ordinācijai noteikt jau baznīcas Satversmē. Un mācītāju konference ir viens no pēdējiem soļiem, lai to izdarītu. Tā ka tiktāl viss ir loģiski. Divi iecirkņi iesniedza priekšlikumu, priekšlikums tika pieņemts, virzam tālāk uz Sinodi.

Iepriekš es Voldemāram par šo ierunājos tāpēc, ka nevar apgalvot, ka lai gan, visticamākais, visi, kas balsoja par, ir pret sieviešu ordināciju, ne visi, kas balsoja pret vai atturējās ir par sieviešu ordināciju vai arī nezina, ko domāt. Pret, kā jau mēs iepriekš lasījām viena mācītāja teiktajā, balsoja arī tie, kuri uzskatīja, ka diskusijām atvēlētais laiks ir pārāk īss, pat ja principā viņi sieviešu ordināciju uzskata par nebiblisku praksi. Iespējams, ka pret un atturas balsotājiem vēl bija arī citi apsvērumi, neviens sabiedrisku aptauju nav taisījis.

Tiesa, par to, ka nebija īsti skaidrs, par ko balso, es teicu tāpēc, ka liela daļa diskutētāju sāka runāt tieši par vai pret sieviešu ordināciju, kas tiešā veidā nebija šīs konferences jautājums.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.11.23 09:56:07
vilks, skolniekss
Atvainojos par pārpratumiem.
Pie reizes norādīšu, ka tas tikai apliecina, ka kristīga vienprātība šajā jautājumā tiešām nav.

vilks
Par to balsošanu ir skaidrs, ka motīvi cilvēkiem ir dažādi.

Satversmes grozīšanas (vai pabeigšanas?) darba grupai (vai tiem, kas atbildīgi par to) ir vērts apdomāties kāds lēmumu pieņemšanas veids veicina kristīgās vienprātības sasniegšanu un noskaidrošanu. Ar balsošanas mehānismu (balsojuma veids, jautājuma formulējums, darba gaitas secība utt.) var spēcīgi ietekmēt rezultātu, it īpaši neviennozīmīgos jautājumos un tādos, kur ir liels svārstīgo īpatsvars.
Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2009.11.23 10:21:41
Demokraatijas burviiba... Kad nobalso, tad
1) Neviens nav par to atbildiigs
2) Neviens nevar izskaidrot balsojumu peec buutiibas
3) Neviens nezin kaapeec vinja viedoklis netika njemts veeraa
4) Visiem leemums ir jaapilda

Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.23 10:38:49
vilks
Hm, ja jurists (interesanti vai ordinēts?) ar šādu rekomendāciju nāk konferencei, ka tā likumīgi tiks nostiprināts tikai tas, kas jau pastāv, tas rada pārdomas. Nav grūti iedomāties citas sfēras, kur ar šādu pieeju arī varētu brīnumus sadarīt - teiksim, ierakstām Latvijas satversmē, ka nodokļi nav obligāti, jo daudzi jau tos nemaksā, vai izdzēšam, ka Latvija ir nedalāma teritorija, jo daudziem nekas vairāk par Rīgu neinteresē, bet lauki jau izbraukuši uz ārzemēm utt. Fantazēt te var daudz. Nez vai tiešām tas nebūs nelikumīgi?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.11.23 10:48:12
masiks, joprojām, kāda tev daļa gar Baznīcas iekšējo kārtību... kurai nav saistoši ārējie politiskie un sociālie "vēji" un "uzskati", kurus tu arī pārstāvi? Gribi tos ietekmēt, konvertējies
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.23 10:49:04
masiks [212.93.96.2]
Tas būs cita veida stāsts. Bet oficiāli jau Latvijā neesot nekad dzimtbūšana pastāvējusi. Vismaz juridiski šajā okupētajā teritorijā dzimtļaudis nebija juridisks termins, lai gan faktiski šī sistēma krievu laikā ienāca. Tā ka... vēl jo vairāk, ka nebija jau arī tā, ka dzimtļaužu masveidīga bēguļošana varētu piespiest kādu krievzemē noplātīt rokas un rakstīt mīļā miera labad, ka šiem ir tiesības. Ivana Bargā izkautā Vidzeme un Nikolaja II melnās sotņas kazaki, ko šķir pietiekoši liela laika distance, liecina, cik demokrātija bija populāra.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.11.23 10:54:21
masiks, Baznīca
Darba likumdošanā pat ir viens otrs pants, kas ļauj noteikt papildus prasības darba ņēmējiem lai ievērotu Baznīcas kanoniskos principus. Citiem vārdiem, tu vari stāvēt aiz vārtiem un kaut ko ļurināt, tak acīmredzot tev ļoti grūti ir saprast visai vienkāršu lietu - Baznīcai nav saistoši kāreiz sabiedrības uzskati par to, kā Baznīcai jāorganizējas savā iekšienē... sabiedrība, protams, šādus uzskatus drīxt paust un kaut ko teikt, bet Baznīcai tie nav saistoši...

Te kāreiz parādās Valsts/Baznīcas šķirtība - tieši šajā administratīvi organizatoriskajā plāxnē... Valsts nevar diktēt baznīcai tās iekšējo kārtību, kāmēr tā, protams, nepārkāpj likumu... Un otrādi, Baznīca var stāvēt aiz vārtiņiem un kliegt, ka Valsts nepareizi kaut kādus likumus pieņem, taču pašai nav iespēja šos likumus pieņemt... tad ir jāiet Politikā, jāveido savs lobijs un tad var... Analoģiski, Masiks var iekonvertēties Baznīcā un tad tur lobēt savas intereses
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.11.23 11:01:10
Vēl viena nelāga pārdoma. Kas tas ir - mācītāju konference?

No LELB Satversmes un idejas (kā, manuprāt, tam vajadzētu būt) - tai jābūt vietai, kur tiek tiek diskutētas un apspriestas idejas pirms izlemšanas. Doma ļoti laba - pirms kaut ko nolemt, kas rada praktiskas sekas, vispirms apspriest tās un saņemt atzinumu.

Savukārt tas, kas ir noticis, vairāk izskatās pēc hierarhiskas lēmumu pieņemšanas (un atbildības uzlikšanas). Izskatās, ka šī kārtība ir labi domāta, bet nestrādā mūsu situācijā. Iespējams vienas dienas formāts ir principiāli par īsu?

Jautājums Baznīcas vēstures pārzinātājiem - kā šādu lietu izlemšana notika baznīctēvu laikā, Lutera vadīto disputu laikā un citos būtiskos brīžos? Vai tik ne daudzu nedēļu vai pat gadu garumā, pie kam kas tika pavadīti aktīvā darbā?
Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2009.11.23 11:08:43
masiks, nu tā kā mani palūdza nemaisīties Sv. Garam pa kājām, es esmu beidzis ļurināt par šo jautājumu... acīmredzot man ar Sv. Garu nekāda sakara nav Tā kā mēs esam abi vienā laivā... varam ko runāt, bet jēga no tā ir apaļa nulle šai baznīcā! Atšķiramies mēs ar to, ka es visai labi saprotu kāpēc tavu viedokli neņem vērā... (btw nemaz jau tā nav, ka neņem, tikai ne tevis izteiktu)... kāpēc manu viedokli neņem vērā, nu tas arī skaidrs... zaimoju es
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.23 11:15:47
masiks [212.93.96.2]
Nu Krievijā gan viskautkas iespējams. Aizčāpo līdz Okupācijas muzejam un paskaties 1940. gada likumdošanas iniciatīvas un publiskos paziņojumus. Bet nu, neesmu šajās vēstures niansēs tā iedziļinājies, tikai esmu kaut kur lasijis, ka oficiāli it kā dzimtbūšana Latvijā nebija ieviesta,(kas drīzāk ir juridiskas, nevis faktiskas nianses), bet ja cara tētiņš deva pavēli visai Krievijas impērijai, iespējams, ka tajā pašā formā viņa arī nonāca līdz vidzemes guberņai un citur.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.23 11:19:25
Jošs
Aktieris. (Galvenais atcerēties komentus tūlīt nodzēst!)
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2009.11.23 11:48:50
Aivars... "it wasn`t me" *sataisa nevainīgu sejiņu un ar kājām zīmē smiltīs figūriņas*
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.23 16:33:54
indriķis

,,Baznīca ar Konstantīnu apstājās.
Jā, hm, un ar Aivaru Lapšānu sāka kustēties...
Kāda novirziena mitoloģiju tu atspoguļo savā baznīcas vēstures interpretācijā?
Typa , baznīcas zelta laikmets, kad visi dzīvoja draudzīgi un tad baisais imperators nabaga avīm to atņēma, ja?
Pirms Konstantīna laikam bija savi pozitīvie un savi negatīvie momenti, kāpumi un kritumi kristīgās baznīcas dzīvē, tāpat kā pēc Konstantīna.
līdz ar Konstantīnu izveidojās sprauga starp baznīcu vadītājiem un apustuliskajiem kristiešiem.

Kas tad tā par tādu spraugu, vai vari definēt?


Liekuļu raugs.

.
engelits [95.68.20.242]
# Iesūtīts: 2009.11.24 10:22:48
vai tiesam jus nesaprotat, ka tasi ir taktiski merktiecigs gajiens, lai Sinode nobalsotu un dabutu ieksa satversme, to uz ko tas iet. Tapec jau ir vajadzigas diskusijas, bet bus kas to nepielaus, jo pateiks atkal ka nav istais laiks un ista vieta un bars macitaju ta ari nesaprotot par ko balso nobalsos. Ja jau tas lemums nestu svetibu, tad vis okey, bet ja tas ir tikai ambicijas tad par to agri vai velu maksas visi
engelits [95.68.20.242]
# Iesūtīts: 2009.11.24 10:24:20
un velnam vienalga vai sievietes vai viriesi cietis baznica kopuma
engelits [95.68.20.242]
# Iesūtīts: 2009.11.24 10:28:32
tapec Dievs saka domajiet, ludziet, lasiet Svetos Rakstos. Uztaisiet draudzes aizlugsanas, katru dienu netikai svetdienas un ludziet lidz Sinodei_dievs vadis neatkarigi no musu ambicijam,vai gribesana, bet pec Dieva gribas visam janotiek, lai paraditos ticiba ruditie. Visi parbaudijumi kaut ko iemaca, ja nu galigi neesi ezelis un neko nenem preti.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 114 , pavisam kopa bijuši: 19611