atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Kāpēc baznīca nepieciešama kā starpnieks?
Juventus
Iesūtīts: 2008.12.23 08:22:47
Godātie kristieši, izskaidrojiet, lūdzu, tādu lietu - kādēļ mūsdienās ir nepieciešama baznīca kā starpnieks starp Dievu un cilvēku? Jebkurš mūsdienu cilvēks ir spējīgs gan izlasīt bībeli, gan arī izteikt savu lūgšanu... tad kāpēc ir nepieciešama vesela garīdznieku šķira, kas jaucas pa vidu un kas pie tam ir vēl kādam jāfinansē?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 .
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.12.23 16:20:50
a_masiks, Baznīca ir globāla kopa... Savukārt "baznīca" daļēji iekļaujas šajā Baznīcā, bet nesakrīt ar to. Tāpat arī "baznīcā" ir visādi liekuļi un neticīgie, kas nepieder Baznīcai, tikai tā kā Baznīca ir neredzama, tad drošticami nevar novilkt šo robežu, bet ir pazīmes pēc kurām atpazīst Baznīcu!
Savukārt baznīca tīri teorētiski un dažkārt pat tuvu praksei, var nebūt vispār daļa no Baznīcas...

Piemēram Scientologi savu organizāciju arī sauc par "baznīcu" taču, tā pat nesaskaras ar Baznīcu! Bet kā organizācija pastāv!

Saku pie RKB ir citādāk, viņi uzskata un māca, ka Baznīca un baznīca ir kopas, kas sakrīt! No tā arī viņiem kaudzēm politisku un ekleziālu un teoloģisku problēmu, kuras viņi par slinkiem risināt, jo uzkrājuši tik daudz blefa sev uz muguras, ka to nocelt nozīmētu vēl savas palikušās varas diskreditācija!

No kopu teorijas varētu apmēram tā

Kopa B = Baznīca, kopa b = baznīca!

Tad nu lūk... praksē b<B un B šķēlums ar b parasti ir netukša kopa c, Kur c<=b
Mulders
# Iesūtīts: 2008.12.23 16:40:00
a_masiks, baznīcu īpašumi tad nu būs šim b

Savukārt viss peider baznīcai B, taču tā kā pati B ir juridiski neindentificējams objekts, tad arī šīs īpašumtiesības ir tā pat "neredzamas". Tad kad B vara un jurisdikcija tiks darīta redzama Pasaules Galā, tad arī tās īpašumtiesības tiks atjaunotas redzamā formā!

Bet uz doto momentu mums var būt runa tikai par b, kā organizācijas īpašumtiesībām uz dajebko... Tad nu šīs būtu tās mazās "redzamās saliņas", kur c īpašums tad arī ir B īpašums!
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.12.23 16:59:13
tātad - tā mazā b bīda savas intereses ar īpašumiem?

Apmēram!
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.12.23 17:18:43
a_masiks - Otrādi! Lielais B ir lielā Baznīca, mazais b ir mazā baznīca! Nu un mazais c ir šķēlums, kur abas šīs kopas ir kopīgas... Tad B vai b nav nozīmes... bet tā kā šo robežšķirtni reti kad var drošticami novilkt, jo ticību mēs neredzam, tad ērtāk ir operēt ar B un b, savukārt RKB vispār to novienkāršo līdz B=b un iepūt!
Mulders
# Iesūtīts: 2008.12.23 19:22:38
a_masiks, nope

Lielais B var funkcionēt arī tad kad mazā b vispār nav... piemēram tieši tā lielais B funkcionēja gandrīz 4 gadsimtus kad Kristietība Romā bij ārpus likuma... Savukārt mazā b darbībai nav ekleziāla pamata un autoritātes bez lielā B...

Savukārt organizēt īpašumus un tos pirkt, pārdot, pārvaldīt drīxt dajebkura fiziska vai juridiska persona, vismaz mūsu valstī!
incognito
# Iesūtīts: 2008.12.24 08:39:21
vilks
Atzīstiet nu, puiši, ka jums nav nekā pamatota, ko piebilst par šo tēmu.. tikai provokācijas (un vēl ne sevišķi kvalitatīvas).

Ir, ir ko piebilst. Lūk, Mateja evaņģēlijā teikts:
"Un, kad jūs Dievu lūdzat, nedarait tā kā liekuļi, jo tie mēdz sinagogās un ielu stūros stāvēdami Dievu lūgt, lai ļaudīm rādītos. Patiesi Es jums saku: tiem jau ir sava alga.
Bet, kad tu Dievu lūdz, tad ej savā kambarī, aizslēdz savas durvis un pielūdz savu Tēvu slepenībā; un tavs Tēvs, kas redz slepenībā, atmaksās to tev." (Mat.6 :5-6)

Man kādreiz izlikās, ka šie vārdi parāda, ka bez baznīcas kā rituālu noturēšanas vietas var tīri labi iztikt.
indriķis
# Labojis indriķis: 2008.12.25 11:28:52
Garīdznieku kārta neizbēgami parādās iekvienā reliģiskā kontekstā, kur runa neiet vairs tikai par pilnīgi privātu reliģisko praksi. Tas izriet no cilvēciskās dabas un sabiedrības organizēšanās būtības.
Pa laikam gan šī kārta sāk darboties par skādi tiem mēŗkiem, kuru realizēšanai pati pastāv, un tad nāk Reformācija(-s).
vilks
# Iesūtīts: 2008.12.25 16:03:00
incognito
personīgās lūgšanas var labi lūgt mājās (un tas ir ieteicams.. nevis, piemēram, pusstundu vai vairāk pirms un pēc dievkalpojuma, lai visi redz, cik es dievbijīgs)

Tomēr kopīgās lugšanas un Sakramentus nekādi nevar svinēt mājās viens pats (vienīgi mājas draudzē varbūt) - arī Jēzus pēdējā vakarā ēda Pashā jēru (arī rituāls) kopā ar mācekļiem, nevis viens pats (tas it vakars, kad iedibināts Svētais Vakarēdiens un Jēzus to nedarīja vienatnē.. tā ka nez vai būs tā domājis, kā Tu to savulaik saskatīji.)
incognito
# Iesūtīts: 2008.12.25 17:51:50
vilks
Interesanti, kā baznīcas tradīcija interpretē minēto rakstuvietu, Mat.6 :5-6
Jo man tiešām liekas ka, piemēram, publiskie svinīgie dievkalpojumi ar valsts vadītāju piedalīšanos ir, mazākais, divdomīgi.
Jānis [213.226.141.7]
# Iesūtīts: 2008.12.26 17:37:32
Mani arvien vairāk pārliecina www.ticu.lv paustais par institucionālo baznīcu. Atmetot nost visus mēslus, tie cilvēki iet tālāk un rok dziļi. Agrāk biju iedomājies, ka viņi ir kaut kādi žultaini negatīvisti un kaut kāda sekta. Šbrīd esmu pret viņu piedāvājumu pozitīvi noskaņots. It īpaši pēc pēdējām LELB publiskajām aktivitātēm man viss kļūst skaidrāks.
vilks
# Labojis vilks: 2008.12.26 17:54:04
Jānis [213.226.141.7]
Starp citu, arī ticu.lv cilvēkiem ir sava organizācija un institūcijas - un, ja viņu kopība pastāvētu masveidā un vairākus simtus gadu, tad arī pārvēstos par institucionālu baznīcu. Tas ir tikai laika jautājums.

Un, jā, viņi praksē nemaz nepostulē lūgšanas tikai mājās vienatnē - jo kādam citam nolūkam, ja ne kopīgām lūgšanām un rituāliem viņi pulcējas savā Draugu kopā (kurai pie tam nu jau ir filiāle)? Viņi pamazām veidojaspar alternatīvu baznīcu visiem, kas ar pastāvošajām nav apmierināti.
Un, ja šī draugu kopa negribēs būt tikai ap vienu personu veidots kults (kas izbeidzas līdz ar vadītāju) vai amorfa pretestības kustība bez noteikta viedokļa jautājumos, viņiem ātri vien būs nepieciešamas arī savas ticības apliecības, kas viņus norobežos no tā, ko viņi uzskatīs par maldīgu (šis tas jau iezīmējas). Vārdu sakot, normāls jaunas baznīcas rašanās process.

Kā jau Mulders norādīja, formas un veidi var būt visdažādākie - un mūsu valsts lielākajām baznīcām to formas ir izveidojušās vēsturiski. Kamēr vairumu to locekļu šīs formas apmierina, tās nemainīsies; ja ticīgie gribēs ko savādāk - pamazām mainīsies formas arī lielajām baznīcām. Tikai ļoti lēnām, protams, kā jau lielām organizācijām, kas nevar būt tik fleksiblas kā viena maza draugu kopa.

Par to rok dziļi es nebūtu tik pārliecināta.. es drīzāk domāju rok citā virzienā, būdami tradīciju un formu nesaistīti.

Olita
Protams, ka lūgšanām ir spēks arī vienatnē. Tomēr, kamēr Tu tik ļoti koncentrēsies uz apkārtējiem un nevis uz Dievu un to, ko Viņš saka Bībelē, iespējams, ka Tev būs grūti/neiespējami ieraudzīt tās žēlastības, kuras cilvēki saņem Sakramentos.

Lai gan es neiesaku saņemt Vakarēdienu cilvēkiem, kas meditē kopā ar sahadža jogas un citu kustību pārstāvjiem.. cilvēki nevar vienlaicīgi praktizēt vairākas reliģijas un būt arī kristieši. Šāda gadījumā Vakarēdiena saņemšana var būt pat bīstama.

incognito
Oficiālie dievkalpojumi valsts svētkos - tā ir forma, par kuru var diskutēt, vai tā ir nepieciešama. No otras puses, vismaz pēdējos gados tie ir ekumēniskie dievkalpojumi, kurus vada visas lielākās kristīgās konfesijas un savā ziņā ir zīme, ka tās visas vienojas lūgšanā par valsti.

Pret šīs formas liekulību droši vien savulaik arī uzstājās arhibīskaps Vanags, atsakoties vadīt šo svētku dievkalpojumu. Bet oficiālie svētku dievkalpojumi nav vienīgie - un tie, kuri uz tiem iet, zina, cik daudz viņi tur saņem (no otras puses, par ko man Tevi mēģināt pārliecināt..pat ticīgi draudžu locekļi nereti ar savu dzīvi parāda, ka viņiem tas nav vis svarīgi )
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2008.12.26 18:08:32
Juventus Citāts:"Labi. Atgriezīsimies pie sākotnējā jautājuma - vai kristietis nevar vērsties pie Dieva pa tiešo? Jeb šāda vēršanās ir mazvērtīgāka, ja netiek izmantots starpnieks?"

Nu un kā tad pie Dieva varētu tikt un par kristieti tapt pa tiešo? Arī šis forums ir no baznīcas uzturēts. Pat padiskutēt nevarētu. Jā, un ar to Bībeles lasīšanu ir tāpat. Kristieši viņu tulko, izplata .... u.t.t.
Tad, kad mēs kļūstam par kristiešiem mēs pie Dieva vēršamies pa tiešo, bet pirms tam ir jānāk pie ticības, jānokristās u.t.t. Vai nav tā, ka lepnība, ka es varu tāpat, bez citiem iztikt, esmu labāks kā tie (liekuļi u.c.) ir tā, kas attur cilvēku no pievienošanās kādai draudzei.
9K116
# Iesūtīts: 2008.12.26 18:54:50
vilks
Pret šīs formas liekulību droši vien savulaik arī uzstājās arhibīskaps Vanags, atsakoties vadīt šo svētku dievkalpojumu.
Manuprāt, arķibīskaps toreiz atteicās vadīt dievkalpojumu drusku citu iemeslu dēļ.
Ziemeļmeita
# Iesūtīts: 2008.12.26 19:40:16
Olita Piekrītu.
vilks
# Iesūtīts: 2008.12.26 19:57:52
Olita
nekas nevar būt bīstamāks par jebkuras garīgas prakses atstumšanu vai nonākšanu fanātismā vienas ietvaros

Tas ir New Age (jeb vecie sātana meli jaunā iepakojumā), nevis kristietība.

9K116
Oficiālais iemesls laikam bija cits, bet viens no aspektiem, cik saprotu, bija gan tas, ka būtu liekulīgi arhibīskapam svinēt svētku dievkalpojumu.
9K116
# Iesūtīts: 2008.12.26 20:23:39
vilks
Ja īstais iemesls nesakrita ar oficiālo, tad jāsaka, ka tas nebūt neceļ arķibīskapu manās acīs...
Un kur tur tieši ir liekulība, nevarētu drusku izvērst? Tipa - ekumēnisms, vai valsts svētku svinēšana baznīcā kā tāda?
Tas Pats
# Iesūtīts: 2008.12.26 20:32:01
"nekas nevar būt bīstamāks par jebkuras garīgas prakses atstumšanu vai nonākšanu fanātismā vienas ietvaros "
vilks
"Tas ir New Age (jeb vecie sātana meli jaunā iepakojumā), nevis kristietība."
Pliks pieņēmums. Tas ne tikai nav pierādāms, bet pat neprasās tāds būt.
Tam, kura acis spēj saskatīt tikai formu, nebūtu jārunā par būtību.
vilks
# Labojis vilks: 2008.12.26 20:36:29
Tas Pats
Bībeles mācība izslēdz citas reliģijas un to mācības. Bet tā jau ir cita tēma. (ierīkoju, lai var apspriest)
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2008.12.26 21:53:14
Olita
Koncentrēties mīlestībai var tikai, ja blakus nevējo kāda svešinieka negatīvas domas.

Ja tas tā būtu, tad tā vairs nav mīlestība. Tas sanāk kaut kas līdzīgs narkotiskai eiforijai.
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2008.12.27 02:37:59
Olita

Reizēm jūtu citu cilvēku negatīvās domas, bet ne kā aukstumu u.tml. efektus, taču tam nav ne izšķirošas, ne citādas nozīmes.

Tas ko es nolasu no Tevis teiktā, ir zināma iedomība par baznīcu kā Tevis necienīgu vidi, kura Tev traucē lūgt un koncentrēties uz ... mīlestību! Man ir jautājums - uz kādu mīlestību? Tā mīlestība, kuru iemieso Kristus, ir paredzēta izplatīšanai visiem ļaundariem, t.sk. katram no mums (skat. ap. Pāvila tekstus). Protams, var (un varbūt pat vajag) baudīt personīgu lūgšanu / meditāciju vai arī lūgšanas kopā ar tuviem cilvēkiem, bet nedrīkstam noraidīt tā teikt baznīcas sabiedrisko daļu. Ka tikai mēs paši, kam citi liekas traucējam, neesam paši sev lielākie traucētāji.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 .

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 163 , pavisam kopa bijuši: 13417