atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Par kristību
Pārdomātājs
Iesūtīts: 2007.07.06 12:14:45
Šajā jautājumā dažādām konfesijām ir atšķirīgi viedokļi. Gribētu dzirdēt luterisko pamatojumu mazu bērnu kristībai. Bībelē rakstīts: "Kas TIC UN TOP KRISTĪTS, taps svēts..." "Jēzus turpretim tos pieaicināja un sacīja: "Laidiet bērniņus pie Manis un neliedziet tiem, jo tādiem pieder Dieva valstība. Tiešām Es jums saku: kas Dieva valstību nesaņem kā bērniņš, nenāks tur iekšā."
Vai mūsu Baznīcas prakse nav lielā mērā balstīta no senajām Baznīcām pārmantotajā tradīcijā? Vai tiešām kristībai pašai par sevi ir mistisks, glābjošs spēks, neatkarīgi no cilvēka dzīves gaitas un uzskatiem?
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
AutorsZiņas teksts
Pārdomātājs
# Iesūtīts: 2007.07.06 12:46:17
Vai Jēzus vārdi: "kas Dieva valstību nesaņem KĀ bērniņš, nenāks tur iekšā" ir saprotami vecuma nozīmē jeb vai attieksmes nozīmē - bērnišķā paļāvībā un uzticībā? "Kas TIC UN TOP KRISTĪTS" Mazs bērns savas kristības brīdī tic un uzticas saviem vecākiem, jo Dievu viņš vēl - pieaugušo izpratnē - nepazīst. Tātad bērns kristības brīdī šo priekšnoteikumu izpildīt vēl nespēj.
Mulders
# Labojis Mulders: 2007.07.06 13:07:48
Man ļoti patīk bērnu ticības noliedzēju svētā pārliecība par to ko bērni nespēj!

Interesanti, Kristus skaidri pasaka, ka tādiem pieder Debesu Valstība, bet cilvēki grib Bērniem liegt viņiem piederošās Debesu Valstības dāvanu! Kristus teic,

Mateja 18
1 Tanī pašā stundā mācekļi gāja pie Jēzus un sacīja: "Kas gan ir lielākais Debesu valstībā?"
2 Un Jēzus pasauca bērnu, nostatīja to viņu vidū
3 un sacīja: "Patiesi Es jums saku: ja jūs neatgriežaties un netopat kā bērni, tad jūs nenāksit Debesu valstībā.

-----
Tātad, kurš vārds te nav skaidrs? Kāmēr TU pieaugušais, gudrais, pareizi apliecinošais un pareizi ticošais pieaugušais, nekļūsi kā bērns, kurš pēc tavas ačgārnās saprašanas nav cienīgs saņemt Debesu Valstības apsolījumu kristībā, tikmēr tava filosofija ir dūmi un Debesu Valstību tu neredzēsi kā savas ausis. TU esi necienīgs saņemt Debesu Valstību, kāmēr bērns IR cienīgs saņemt gan debesu valstību gan visas tās Dāvanas!
-----
4 Tāpēc, kas pats pazemojas kā šis bērns, tas ir lielākais Debesu valstībā.
----
Mācies pazemību, bērns ir par tevi labāks un cienīgāks Dieva Dāvanu kandidāts, kas tu tāds, lai viņam atņemtu to, kas viņam jau pieder!
-----
5 Un, kas uzņem tādu bērnu Manā Vārdā, tas uzņem Mani.
-----
Bet es saku, kas tādu bērnu noraida, tas noraida Kristu
-----
6 Bet, kas apgrēcina vienu no šiem vismazākiem, kas tic uz Mani , tam būtu labāk, ka tam piesietu dzirnu akmeni pie kakla un to noslīcinātu jūras dziļumā.

-----
Lūk arī verdikts tavai filosofijai! Kristus Vārds!
Mulders
# Iesūtīts: 2007.07.06 13:11:04
5 Bet, kad augstie priesteri un rakstu mācītāji redzēja brīnuma darbus, ko Viņš darīja, un dzirdēja bērnus Templī kliedzam un saucam: Ozianna Dāvida dēlam! - tad tie apskaitās
16 un sacīja Viņam: "Vai Tu nedzirdi, ko šie saka?" Bet Jēzus saka tiem: "Dzirdu gan. Vai jūs nekad neesat lasījuši: no bērniņu un zīdaiņu mutes Tu Sev slavu sagādājis?"
---
Un tādiem tu liedz Kristību?
Mulders
# Iesūtīts: 2007.07.06 13:12:16
Tagad par tēmu!
---
Kas TIC UN TOP KRISTĪTS, taps svēts...
---
Es esmu Kristīts zīdaiņa vecumā. Šodien es apliecinu, ka es ticu uz Jēzu Kristu! Vai es esmu izpildījis šo prasību? Vai es tapšu Svēts?
Mulders
# Iesūtīts: 2007.07.06 13:19:07
Tagad par Dieva viedokli par bērnu spēju ticēt
---
Ps 22:10 Tu esi tas, kas mani izvedis no mātes miesām, kas mani mācījis paļauties uz Tevi no mātes krūts.
11 Uz Tevi esmu vērsts no mātes miesām, no mātes klēpja Tu esi mans Dievs.
---
Ps 71:6 Uz Tevi es esmu paļāvies no mātes miesām, no mātes klēpja Tu esi mani gaismā vedis. Manu sasniegumu slava arvienu ir nākusi no Tevis.
----
Luk 1:44 Redzi, tikko tavas sveicināšanas balss atskanēja manās ausīs, tad bērniņš manās miesās ar līksmību sāka lēkt.
----
Redz ja ačgārni saprot jēdzienu "ticība", tad arī sabrauc auzās. Ticība nav nekāda intelektuāla teoloģiska prātuļošana un pareizi teoloģiski formulējumi un pat ne izrunāta Nīkajas TA! Ticība ir: "Jo ticība ir stipra paļaušanās uz to, kas cerams, pārliecība par neredzamām lietām." (Ebr 11:1)
---
Bez ticības nevar patikt (Ebr 1:6)
---
Kā tev šķiet, vai Bērniņi Kristum, kas ir Dievs, patika? Vai Dievs būtu melojis, ka Dievam nevar patikt bez ticības, vai ja tu neesi bērniņš. Vai ticīgie un bērniņi Dievam būtu divas kategorijas? Kurš labāk redz bērna sirdi, tu vai Dievs?
----
V`ēl uzrādi man to Rakstu vietu, kurā Bērnu Kristība būtu aizliegta vai grēks!
---
Vēl... jautājums... vai Bērniem bij dalība Vecajā Derībā?
Vai bērniem ir dalība Jaunajā Derībā? Kā bērni tapa iesvētīti Vecajā Derībā, kādā vecumā? Kā cilvēki top iesvētīti Jaunajā Derībā? Vai ir vecuma ierobežojums?

Janis Diekonts
# Iesūtīts: 2007.07.06 13:27:07
labs komentars, Mulder.
Pārdomātājs
# Iesūtīts: 2007.07.06 16:47:00
Prieks par tavu dedzību, Mulder! Pats esmu kristīts un mani bērni ir kristīti. Vai tas traucē pārdomāt dažādos argumentus? Vai nu tev mani tāpēc jānoštempelē par bērnu kristības ienaidnieku, ja gribu dzirdēt skaidrus argumentus PAR?
Tu: „Kristus skaidri pasaka, ka tādiem pieder Debesu Valstība” – to neviens nenoliedz. Tādiem, kā bērniem. Ar tādu uzticību un paļāvību kā bērniem, ar tik atvērtu sirdi.

„ja jūs neatgriežaties un netopat KĀ bērni” – te atkal manās ausīs skan šīs līdzības aspekts.
„kurš pēc tavas ačgārnās saprašanas nav cienīgs saņemt Debesu Valstības apsolījumu kristībā,” Nekad to neesmu teicis. Gribu saprast, kā zīdainītis var ticēt Dievam, vai viņš vispār spēj izdarīt kādu racionāli apzinātu darbību.
„Vēl uzrādi man to Rakstu vietu, kurā Bērnu Kristība būtu aizliegta vai grēks!” Tu savā dedzībā pieraksti man to, ko neesmu ne teicis, ne domājis. Bet man liels un patiess prieks par tavu dedzību!
Varbūt rīt pamēģini man atbildēt uz to, ko prasu? Jauku vakaru!
Mulders
# Iesūtīts: 2007.07.06 17:14:44
Ticība nav racionāla apzināta darbība! Tā ir irracionāls nepzināts stāvoklis! Racionāla darbība ir pierādīt pitagora teorēmu! Paļāvība ir irracionāla, ticība ir irracionāla, jo nav racionāla pamata tai būt! Racionālisms sagrauj ticību, ja prātu liek par gaismu!
deprofundis
# Labojis deprofundis: 2007.07.06 18:03:32
es pat teiktu - ticība ir nevis irracionāla, bet ārpuscilvēciska. proti, tās avots nav cilvēka izvēle, bet Dievs. un šādā situācijā jautājums par to, vai bērni var tapt glābti, ir lieks.
Pārdomātājs
# Iesūtīts: 2007.07.07 07:43:44
Mulders Labi, ticība nav racionāla. Ja kristība ir pati par sevi glābjoša neatkarīgi no paša cilvēka jebkādas atsaukšanās, tad ķersim un ar varu nokristīsim visus cilvēkus, kam tik tiksim klāt! Ka bērni jau no sākta gala atrodas īpašā Dieva mīlestības lokā, par to nešaubos.
Akebono
# Iesūtīts: 2007.07.07 09:36:36
Pārdomātājs, ir gan teikts, "kas tic un top kristiīts", un te it kā parādās "pareizā secība", ka vispirms jāmāca un tad var kristīt. Taču tai vietā, kur Jēzus uzdod mācekļiem kristīt, ir cita secība - "dariet par mācekļiem.. tos kristīdami un mācīdami."
Pārdomātājs
# Iesūtīts: 2007.07.07 19:04:44
Akebono Paldies! tomēr mazliet neloģiski šķiet attiecināt šo pavēli uz zīdainīšiem - tos kristīdami un mācīdami... Jēzus sūta savus mācekļus pa pasauli kristīt un mācīt. Vai jebkur ir rakstīts, ka mācekļi būtu atvēruši kristīgo silīti vai bērnudārzu? Viņi taču sludināja cilvēkiem, kas jau spēja runāt un runāto vārdu saprast. Arī Jānis Kristītājs un viņa mācekļi aicināja uz atgriešanos no grēkiem pieaugušos, kuri tad pēc tam likās kristīties.
Janis Diekonts
# Iesūtīts: 2007.07.07 19:18:39
Pardomataj-
es gan redzu,ka vel shodien ir maceklji,kas "kristigo siliti vai bernudarzu" isteno majaas savaa gjimenee,maacot saviem berniem visu,ko Kristus pavelejis. Tada lieta kaa "un tas tika kristits ar visu savu namu" jau norada ka tika kristiti visi,kas atradas shii ticigaa parvaldibaa. Neesmu lasijis,ka berni tiktu atstaati aiz striipas.
Akebono
# Labojis Akebono: 2007.07.07 23:39:40
Eļementarno, Pārdomātājs , nokrista zīdainīti, pagaida kad paaugās un tad māca. Nu tieši tā kā tu to mājās dari, ja pareizi sapratu.
Skaidrs, ka mācekļi sāka ar pieaugušajiem. Bet nokristītie pieaugušie domāja - a ko tad ar mūsu bērniem? Pie vecās derības apgraizīja 8 dienās, bet vecās derības laiks ir beidzies, ko nu? Un tad apjēdzās - nu pareizi! - apgraizīšanas ekvivalents jaunajā derībā taču ir kristība. Un nesa savus 8 dienu vecos zīdainīšus kristīt. Lūk tā tas viss bija.
Pārdomātājs
# Iesūtīts: 2007.07.08 00:55:56
Akebono ...vecās derības laiks ir beidzies, ko nu? Un tad apjēdzās - nu pareizi! - apgraizīšanas ekvivalents jaunajā derībā taču ir kristība Vai tev tiešām liekas, ka pirmā gadsimta kristieši jau domāja šādās kategorijās? JD vairākās vietās minēts, ka tika kristīti pieauguši cilvēki, bet nekur nav specifiski minēts - bērni. Tikai - ar visu namu. Tur mēs varam brīvi iztēloties, vai pie nama pieskaitīja pieaugušos vai bēnus arī.
Janis Diekonts
# Iesūtīts: 2007.07.08 12:34:13
nu ja apskatam atseviski "ar visu namu" un visas Muldera tepat diskusija pieminetas Rakstu vietas,tad varam sakt ta domat,bet ja skatam taas kopaa tad tas "viss nams" nekadi neizsledz bernus.
Akebono
# Iesūtīts: 2007.07.08 15:10:23
Pārdomātājs, drīzāk pārdomā, vai baznīca drīkst izslēgt no kristības bērnus, ja ticam, ka kristība ir vajadzīga pestīšanai? Vai tad šiem iedzimtā grēka nemaz nav? Un, ja Īsraēļa bērni zem bauslības bija gadsimtiem ilgi bija paraduši kaut ko 8 dienu vecumā darīt ar savu puiku - nu... hmmm... ar tiem... pašiem, kur tās priekšādas - vai tev liekas, ka zem evaņģēlija viņi tā mierīgi dzīvoja un nejautāja, ko darīt ar bērniem?
Pārdomātājs
# Iesūtīts: 2007.07.08 16:49:24
Akebono Kāpēc bērnus izslēgt? Tu pats ar citātiem no VD pierādi, ka bērni ir Dieva īpašā tuvumā, mīlestībā un apsardzībā. Vai tad apgraizīšana kādu atbrīvoja no iedzimtā grēka? Tas vispār ir interesants jautājums - par šīs miesiskās darbības garīgo jēgu, un tikai - vīriešiem. Ja kristība ir tikai apgraizīšanas ekvivalents, tad jau meitenes vispār nevajag kristīt.
Bet ja sludināt, aicināt atgriezties no grēkiem un kristīt, tad tur loģiskā secībā tomēr vajadzīgs zināms vecums. Man joprojām gribas dzirdēt tādu riktīgi luterisku pamatojumu zīdaiņu kristībai - kas tas ir un kāda tai nozīme cilvēka dzīvē un pestīšanā.
Janis Diekonts
# Iesūtīts: 2007.07.08 20:17:49
vai tad pamatojums Rakstos nav pietiekoshi "luterisks" pamatojums?
Pārdomātājs
# Iesūtīts: 2007.07.09 00:17:41
Mulders "Es esmu Kristīts zīdaiņa vecumā. Šodien es apliecinu, ka es ticu uz Jēzu Kristu!"
Un kur paliek tie tūkstoši, kas arī ir kristīti zīdaiņa vecumā, bet kas šodien neapliecina Jēzu Kristu? Kristība taču nav kas tik irracionāls, ka tās dēļ vien - lai vai ko cilvēks savā mūžā ir teicis vai darījis, viņš ar to vien jau tiek izglābts?
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 94 , pavisam kopa bijuši: 14912