atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Par kristību
Pārdomātājs
Iesūtīts: 2007.07.06 12:14:45
Šajā jautājumā dažādām konfesijām ir atšķirīgi viedokļi. Gribētu dzirdēt luterisko pamatojumu mazu bērnu kristībai. Bībelē rakstīts: "Kas TIC UN TOP KRISTĪTS, taps svēts..." "Jēzus turpretim tos pieaicināja un sacīja: "Laidiet bērniņus pie Manis un neliedziet tiem, jo tādiem pieder Dieva valstība. Tiešām Es jums saku: kas Dieva valstību nesaņem kā bērniņš, nenāks tur iekšā."
Vai mūsu Baznīcas prakse nav lielā mērā balstīta no senajām Baznīcām pārmantotajā tradīcijā? Vai tiešām kristībai pašai par sevi ir mistisks, glābjošs spēks, neatkarīgi no cilvēka dzīves gaitas un uzskatiem?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
AutorsZiņas teksts
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2007.07.23 21:51:39
Par bērniem: Lūdzu Ilāru un vēl kādus šīnī sakarībā komentēt 1. Kor. 7:14. Manuprāt te diezgan skaidri ir pateikts, ka ticīga cilvēka bērni ir svēti. Šo svētumu izprotu kā piederību Dievam. Kristība ir arī uzņemšana Baznīcā. Ja vecāki pieder Baznīcai, tad kādēļ gan viņu bērniem liegt šo piederību? No šejienes loģiskā prakse, ka nepilngadīgi bērni tiek kristīti tikai kristītiem Baznīcas piederīgajiem. No iepriekš minētā panta izriet, ka grēko tie mācītāji, kuri pieprasa, lai abi vecāki būtu kristīti un svētīti un bez kristītiem krustvecākiem arī nepieņem pie kristības bērnus.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.07.23 22:35:07
Kristība ir arī uzņemšana Baznīcā...
Bet vai tikai?
Balss
# Iesūtīts: 2007.07.24 10:05:34
Ilārs Plūme Arī mani intersē atbilde uz moritza jautājumu: ilaar...
kaa savienot iedzimto greeku, kas liek cilveekam beegt no dieva ar uzskatu, ka ziidainis paljaaviigi tic uz kristu?
Mulders
# Iesūtīts: 2007.07.24 11:11:34
Balss, Tātad ticība nāk no sludināšanas un sludināšana - no Kristus pavēles, tad nu es jautāju: vai viņiem nav sludināts? Un kā vēl! "Pa visu zemi ir izgājusi viņu balss skaņa, līdz pasaules galam viņu vārdi(rom 10:17-18)
Balss, mūsu Luteriskās TA māca un mēs arī ticam, ka tā ir bibliska mācība, ka ticība ir Dieva dāvana un tā nāk līdz ar Dieva Vārdu un Sakramentiem! Kristība un Dieva Vārds ir tie, kas rada ticību. Vakarēdiens uztur ticību (vai rada, ja cilvēks bijis atkritis un tad atkal atgriežas)
Un pa virsu ir pavēle, sludināt visai radībai - tai skaitā arī zīdainīšiem. Tamdēļ ir pareizi un svētīgi mazos vest uz dievkalpojumu jau tad, kad viņi vēl mātes miesās!
Mēs arī nekristījam kuru katru bērnu kas uz ielas dzīvojās, bet tikai tos, kurus viņu vecāki ticībā atved!
Starp citu, tas ir rietumu racionālisms, kas uzskata, ka bērns un vecāki ir kaut kas pilnīgi, galīgi un totāli nošķirts, un tomēr... uzskats ir nekonsekvents, jo jabērns izsitīs kaimiņam logu, maxās vecāki. Ja bērns sastrādās ziepes, atbildēs vecāki. Un otrādi, tie ir vecāki kas beŗna vietā izlemj kādu un kur pamatizglītību viņi saņems, tie ir vecāki kas definē bērna pasaules uzskatu un māca kas ir labs un ļauns, bērns nav neatkarīgs autonoms indivīds lai kā to rietumiem gribētos ticēt. Tamdēļ baznīca visos laikos bērnus ir kristījusi arī balstoties uz kristīgu vecāku lēmumu priekš saviem bērniem.
Jā un tu vari uzskatīt to par vislielāko cilvēktiesību pārkāpumu, kad kādam neprasot viņa piekrišanu, tiek dāvāti Dieva apsolījumi - grēku piedošana un Sv. Gara dāvana. Tieši tā pat kā tu nerēķinies ar bezsamaņā guloša cilvēka vēlmēm, bet būtībā pretēji viņa gribai viņu glāb. Nezkamdēļ visās rietumu pasaulēs, kad kāds cilvēks draud izdarīt pašnāvību viņu mēģna glābt pretēji viņa SKAIDRI IZTEIKTAI gribai, tā ir manuprāt milzīga vardarbība pret pieaugušu cilvēku, kurš skaidri zin ko grib, tomēr sabiedrība dara visu lai ierobežotu viņa brīvo gribu un neļautu viņam taisīt pašnāvību!
Tad kamdēļ kristiešu vidū ir tāds šums par to, ka kristīgā sabiedrība nerēķinoties ar potenciālo bērna noraidījumu, tomēr viņu glābj un ved viņu pie Dieva pavēlēta sakramenta? Šito nekonsekvenci es nesaprotu... tie paši, kas cīnās par to, lai bērnus nekristītu bet ļautu viņiem izaugt un pašiem pieņemt lēmumu (it kā pieņemt Hinduismu vai Budismu būtu līdzvērtīgi Kristietības pieņemšanai) un tai pat laikā negaida kad bērns pieaugs, bet sūta viņu gan skolā gan bērnudārzā pēc saviem ieskatiem. Tātad laicīgās lietās mēs atļaujamies pieņemt pareizus lēmumus bērna vietā, bet garīgās lietās nē, vai tad kāds šaubās ka kristība var bērnam kaitēt?
Vai kāds var parādīt rakstos, kur būtu nosodīta nepareiza kristība?
Visi spriedumi par to, ka bērni nebūtu jākrista ir aplamos prātojumos pieņemot, ka cilvēki vispār ir spējīgi otra cilvēka ticību redzēt. Sajaucot ticību ar ticības apliecību, sajaucot ticību ar sapratni, jeb citiem vārdiem... bērnu kristību aizliegums ceļās no pašu neticības tam, ko Dievs ir apsolījis kristībā!
moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.07.24 11:28:23
indrikji
"Pajautā ikvienā dzimtsarakstu nodaļā un tev pateiks , ka zīdainīši pieder pie tautas. Līdz ar to kristīt zīdainīšus ir - pildīt Kristus pavēli visās tautās"
***
nenoliedzami... tachu jautaajums ir par katra lomu un atbildiibu... kad teevija bija briesmaas un vadonji aicinaaja: visi pie ierochiem!, laikam jau vinji domaaja starp tiem arii ziidainjus... varbuut arii lopus un paareejo radiibu, kas dziivoja geograafiskajaas robezhaas...
Ilārs Plūme
# Labojis Ilārs Plūme: 2007.07.24 11:28:24
Moritz, Tu jautā:

kaa savienot iedzimto greeku, kas liek cilveekam beegt no dieva ar uzskatu, ka ziidainis paljaaviigi tic uz kristu?

Mēs nekristām bērnus tādēļ, ka tie tic, bet tādēļ, ka tie ir grēcinieki, kam vajadzīga grēku piedošana. Jautājums vai bērns tic vai nē ir cits. Tas neattiecas uz diskusiju par bērnu Kristību. Vairāk vari palasīt Lutera Lielajā ketehismā.

Jāni Kalniņ, Tu raksti: 1. Kor. 7:14. Manuprāt te diezgan skaidri ir pateikts, ka ticīga cilvēka bērni ir svēti.

Vārds svētīts šeit, kā to liecina 1. Kor. 7:16 nenozīmē pestīšanu. Sievas ticība automātiski neglābj neticīgo vīru. Pāvils te drīzāk runā par to, ka Dievs aicinādams un dāvādams ticību sievai, to darījis viņas precētas sievas stāvoklī, ciešā saistībā ar neticīgo. Neraugoties uz to, Dievs viņu ir glābis, dāvādams tai ticību. Pagāniskā pusē pati pret savu gribu atrodas laulības partrnerībā un saņem svētību, kas nāk pār šo laulību, bet tas neattiecas uz pestīšanu. Pāvils te runā par to, ka kristīgai sievai nevajadzētu atstāt savu vīru, bet palikt tajā kārtā, kādā tā aicināta. Viņas attiecības nav nešķīstas, viņas bērni nav nešķīsti (izslēgti no rituālas kopības ar Dievu), bet caur Kristību lemti ķļūt par Dieva tempļa līdzdalībniekiem. To Korintas draudzes sieva labi zināja,, kad kristīja savus bērnus.

1.. vēstulē Korintiešiem Pāvils atbild uz daudziem konkrētiem jautājumiem, kurus tiem korintieši uzdevuši savā vēstulē apustulim.

Fiziska dzimšana, tāpat kā tikai ārēja fiziska piederība draudzei ne vienu ne lābj. Skat. piemēram Jēzus sarunu ar Nikodēmu, kur Viņš saka, ka cilvēkam, ja tas vēlas tapt izglābts, jāpiedzimst no jauna Kristībā. Frāze atdzimšana caur ūdeni un Garu nozīmē atdzimšanu Kristībā.
moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.07.24 11:30:24
incanti, ko paavils ar sho domaaja?
***
8 Bet grēks, šī baušļa ierosināts, modināja manī visādas iekāres. Jo bez bauslības grēks ir nedzīvs.
9 Es kādreiz dzīvoju bez bauslības, bet, kad nāca bauslis, grēks kļuva dzīvs, bet es nomiru.
moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.07.24 11:34:57
ilaar, neredzu shaadu nostaaju biibelee...
jeezus saka: Kas tic un top kristīts, tas tiks izglābts, bet, kas netic, tiks pazudināts.
peeteris: Tas attēlo kristību, kura tagad arī jūs glābj. Tā nav miesas netīrības mazgāšana, bet ir labas sirdsapziņas izlūgšanās Dievā caur Jēzus Kristus augšāmcelšanos...
kaadu labas sirdsapzinjas izluugshanos mees varam attiecinaat uz ziidainjiem?
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2007.07.24 11:37:03
Moritz,

Ar to Pāvils domāja, ka jebkurš likums rada kritušā dumpinieka, cilvēka pretestību tam. To varam novērot dzīvē - bērns negrasās bāzt pirkstus elektrības rozetē, bet tiko to aizliedz, tā viņš tūdaļ to grib darīt. Bauslība ir dota, lai mēs mācītos pazīt savu grēcīgo dabu.
moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.07.24 11:40:51
ok... bet vinjs esot nomiris tad, kad iepazinis greeku...
moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.07.24 11:42:17
kaa iet kopaa "greeciigaa daba" ar "iedzimto greeku"?
Mulders
# Iesūtīts: 2007.07.24 11:43:53
>kaadu labas sirdsapzinjas izluugshanos mees varam attiecinaat uz
>ziidainjiem?

Huh?
Kā kādas, tādu pašu labu sirdsapziņu kā pieaugušiem!
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2007.07.24 11:44:26
Moritz,

Piemēram, Kol 2:11-12 "Viņā jūs arī esat apgraizīti, ne cilvēku rokām, bet Kristū pagraizīti, un tikuši vaļā no savas grēcīgās dabas, kristībā līdz ar Viņu aprakti un Viņā līdzi uzmodināti.." Tu taču neapšaubīsi, ka VD laikā bērni tika apgraizīti?! Mk. 10: 13-16 ir skaidri teikts, ka Kristus vēlas, lai bērni tiktu vesti pie Dieva. Šis ceļš ir Kristība. Skat. Tit.3:5-6 un Pēt. 3:21
Mulders
# Labojis Mulders: 2007.07.24 11:51:11
moritz,

Viņā jūs arī esat apgraizīti, ne cilvēku rokām, bet Kristū apgraizīti, un tā tikuši vaļā no savas grēcīgās dabas, kristībā līdz ar Viņu aprakti un Viņā līdzi uzmodināti, ticēdami Dieva spēkam, kas Viņu uzmodinājis no miroņiem. Jūs, kas bijāt miruši savos pārkāpumos un savā neapgraizīšanā, Viņš līdz ar to darījis dzīvus, piedodams mums mūsu pārkāpumus;

5 Moz 30:6 Un Tas Kungs, tavs Dievs, apgraizīs tavu un tavu pēcnācēju sirdi, ka tu mīlētu To Kungu, savu Dievu, no visas savas sirds un ar visu savu dvēseli, lai tu dzīvotu.

ievēro secību, ka ir apsolījums par šo jauno apgraizīšanu, ka tā būs cēlonis Dievbijībai, ka no šīs apgraizīšanas celsies mīlestība pret Dievu

Jēdziena "apgraizīšana" jēga Izraēlam bij visai skaidra! Tā bij derības zīme, kuru iemantoja ikviens, kas ticēja uz Dievu. Bet Dieva tautas bērniem bij privilēģija, viņi tika ievesti šajā derībā jau no 8 dienu vecuma... lai arī viņi nespēja pildīt nedz bauslību nedz ticēt, bet arī miesīgā apgraizīšana bij zīme Abraham ticībai!
Tad mēs tieši tāpat balstoties Rakstos uztveram Kristību, ka tā arī ir grēcīgās sirds apgraizīšana, kuras piepildījums tika pravietots jau pirms Kristus, Kristība ir miesīgās Abrahamiskās apgraizīšanas piepildījums. Ieeja Jaunajā Derībā, kurā Dievs ir uzticīgs! Viņš arī sargās viņš arī uzturēs viņš arī audzinās bērniņu! Bet ja bērns izaudzis liels atmetīs Dievu, tad viņa apgraizīšana viņam neko nelīdzēs, tāpat kā miesīgā apgraizīšana nelīdzēja tiem, kas gāja bojā tuxnesī, kad tie Dieva Garu zaimoja!
moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.07.24 11:53:32
Kol 2:11-12
pirms tam teikts, ka kaadi ar filozofiju un paatnieciibu radiija shaubas... nekas nav teits par ziidainjiem...
Tit.3:5-6
davai saakam no 3.panata: mees bijaam taadi un taadi un dariijaam sho un to, un tikai tad nonaakam pie paareejiem pantiem... probleema bija taa, ka dazhiem vajadzeeja atkaartotus paskaidrojumus... es domaaju, patiesi kristieshi nelielaas ar saviem darbiem pie pestiishanas... tur nav domaati ziidainji...
Pēt. 3:21
domaaju, ka neesi tik dumjs un neuzskati, ka kristiiba pati par sevi glaabj... tai jaasavienojas ar ticiibu...
nekas nav teikts par ziidainjiem, tev tiai pasham gribaas tam ticeet...
moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.07.24 12:06:59
mulder
tad kas - kristiiba ir ziime?
Mulders
# Iesūtīts: 2007.07.24 12:10:08
moritz, zīmes piepildījums!
Ja VD tā bij zīme, tad JD tā ir pati lieta!
VD tas bij simbols, JD tā ir pati manta! Kā vpročem viss VD, gan dzīvnieku upuri, gan pashā jērs, gan iziešana no Ēģiptes... etc. etc. etc.
moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.07.24 12:12:02
p.s.turklaat t.s."sirds apgraiziishana" nav JD termins, bet jau lietots VD, kontekstaa ar dieva aicinaajumu atgriezties no greekiem... ne tas ir juuds, kas aareeji apgraiziits, bet kas ieksheeji taads ir...
Mulders
# Iesūtīts: 2007.07.24 12:14:23
moritz, nu un lasi... VD apsolījums par sirds apgraizīšanu ir tas, ka šī jaunā apgraizīšanas rezultātā cilvēki taps dievbijīgi!
moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.07.24 12:18:11
viss ok... cilveeki, kas kristushi, atgriezushies un kristiijushies taadi arii taps...
ok... domaaju, teema no manas puses izsmelta - nepaarliecina mani juusu argumenti un rakstu interpretaacija...
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 119 , pavisam kopa bijuši: 33636