atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu II
vilks
Iesūtīts: 2009.11.04 15:12:55
Turpinam diskusiju jaunā tēmā?
Ja diskusijā ir vairāk par 500 komentāriem, tā vairs labi nedarbojas.
Vecās tēmas beigas šeit.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 48 . 49 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.05 12:07:23
Mulders
Kā lai Tev saka? Neredzu savu aicinājumu tajā, lai cīnītos par to, lai kancelē riebīgus tēviņus aizstātu ar fifīgām dāmītēm. No man pietuvinātām sievietēm arī nezinu nevienu, kura tiešām atbalstītu sieviešu ordināciju.
Tai pat laikā, īpaši lasot dažādu teologu darbus, esmu diezgan kritisks pret tādiem farizejiskas `urrāteoloģijas` paziņojumiem, kur prieku par Dieva žēlastību pārmāc `pareizās regulas`.
Tādēļ atļāvos vienkārši vaicāt pēc paskaidrojumiem, nevis nāku klajā ar kādiem sensacionāliem ekseģētiskiem atklājumiem.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.11.05 12:39:53
Mulders
par to jau bazars... nu teixim, tu tagad paceelies virs kontexta un secinaaji, ka sievieteem maaciit un paarvaldiit ir aizliegts draudzes paarvaldee... Ok

Klau, tu akls, vai? Nevis es paceļos virs konteksta, bet tu to patvarīgi sašaurini. Pāvils Timotejam māca kā pārvaldīt draudzi un kā organizēt kalpošanu, bet nevis kā mācīt un sludināt. Nu kas nav skaidrs?

Kaa arii jums sanaak iipatneeja logjika... Taapeec, ka tieshais texta lasiijums uzliek par ierobezhojumu sievieteem dajebkaadaa amataa valdiit vai maaciit viirieshus, tad atmetam sho rakstu vietu VISPAAR visaas instancees...
Bet paga paga... kaadaa sakaraa atmetam rakstus...


To visu tu saki, bet ne es. Un atkal tavas mīļās apsūdzības rakstu atmešanā.

Bet... kaa jau teicu... ja muusu kontexts arii satver 1 Kor veestuli u.c. veestules un Rakstu vietas, kas runaa par Draudzes organizaaciju un gariigo amatu... tad tu nevari aizbeegt no shiis rakstu vietas, tajaa IR defineeti ierobezhojumi sievieteem attieciibaa pret viirieshiem, balstoties radiishanas kaartiibaa... Jebkaadus citus racionaalus irracionaalus vai emocionaalus argumentus te var baarstiit cik grib, no taa Dieva Vaardam ir - hotj bi hni!

Nu bet kurš tad to noliedz. Vai tu vēl arvien turpini cīnīties pret savu iedomu tēlu "liberālais Mārtiņš, kurš pieprasa sieviešu ordināciju un nelasa Rakstus"?

Labāk pasaki, kā tu skaidro, kas bija Timotejs un kā viņš atbilst 1.Tim.3 specifikācijai.
Kristofers
# Labojis Kristofers: 2009.11.05 13:05:25
Visiem Sv. Rakstu "garīgiem" skaidrotājiem un hermenētikas "speciālistiem"!!!

Dievs cilvēku ir radījis taisnīgu, bet viņi paši ieslīgst daudzējādā neattaisnojamā gudrošanā (Sal. māc. 7:29) Tāpēc, ja tava "gara atklāsme" vai "zinātniskie teoloģiskie pētījumi" par kādu Sv. Rakstu vietu vai mācību aizved tevi pie tādas doktrīnas, kādu nav pazinusi vēsturiskā Kristus Baznīca, vai arī noraidījusi kā maldīgu, tad tā ir droša zīme, ka tava "garīgā atklāsme" vai "zinātniskā pētniecība" tevi ir novedusi maldos. Jebkādi "jaunatklājumi" un jaunas mācības patiesībā ir ķecerības.

Nevar būt patiesība tas, kas ir pretrunā ar vēsturiskās kristīgās Baznīcas mācību, jo Baznīca ir dzīvā Dieva draudze, patiesības balsts un pamats (1. Tim. 3:15). Luteriskajām ticības apliecībām (LTA) uzticīgās luterāņu Baznīcas pieder pie šīs Baznīcas, jo kā uzsver LTA, luterāņi neievieš jaunas mācības , bet pilnīgi otrādi - noraida pāvestības jaunievedumus .

Pēdējo 100 gadu prakse, kas ir pretrunā ar Baznīcas iepriekšējo 1900 gadu praksi, nevar būt nekāda autoritatīva tradīcija, bet gan jaunievedums, kas ir jānoraida. Tāpēc sieviešu ordinācija ir jaunievedums, un tās Baznīcas, kas to praktizē, faktiski pasaka, ka tās vairs nepieder pie vēsturiskās, apustuļu dibinātās Baznīcas ( una ecclesia sancta catholica et apostolica, communio sanctorum, extra quam nulla salus - vienas svētas vispārīgas un apustuliskas Baznīcas, svēto sadraudzes, ārpus kuras nav pestīšanas), bet gan tās ir ekleziālas kopienas, kas apgūst jaunas mācības.

Pārējais, kā to minēja Ivo Pavlovičs, ir pazemības jautājums. Vai nu mēs pazemīgi pieņemam Sv. Rakstu mācību tādā skaidrojumā, kā to vienmēr ir sapratusi Kristus Baznīca, vai nu arī savā lepnumā saceļamies, tapdami iedomīgi vai nu savu īpašo atklāsmju vai apgaismotā prāta dēļ. Bet Dievs stājas pretim lepniem, bet pazemīgiem dod žēlastību (Jēk. 4:6)
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.05 13:19:17
hm
Galvenais jau atrast ārējo ienaidnieku. Tad nav jāpiepūlas ar domāšanu.
Kā jau minēju iepriekš, te atkal dominē citi (šai gadījumā vēsturiskajā tradīcijā balstīti) argumenti, kas nav ekskluzīvi bibliskajā teoloģijā pamatoti.
Kristofers
# Labojis Kristofers: 2009.11.05 13:27:20
Aivars Galvenais jau atrast ārējo ienaidnieku. Tad nav jāpiepūlas ar domāšanu.

Bet, ja kādam no jums trūkst gudrības, tas lai to lūdz no Dieva, kas visiem dod devīgi un nepārmezdams, un viņam taps dots (Jēk. 1:5). Tāpēc mazāk domā, vairāk lasi Sv. Rakstus, Baznīcas tēvus, un lūdz Dievu. Protams, ja tev svarīgākā lieta ir savas dvēseles izglābšana, nevis sevis apliecināšana.

Un jebkādi ekskluzīvi bibliskajā teoloģijā pamatoti apgalvojumi, kas ir pretrunā ar vēsturisko Baznīcas mācību, ir jauna mācība, ķecerība. Protams, "īsti un zinātniski teologi" lepojas ar savām jaunajām "zinātniskajām" mācībām un viņi ir nikni smējēji (2. Pēt. 3:3) par tradicionālo kristīgās Baznīcas mācību. Bet Svētīgs tas cilvēks, kas neseko bezdievīgo padomam, nedz staigā grēcinieku ceļus, nedz arī sēž paļātāju pulkā, bet kam prāts saistās pie Tā Kunga baušļiem un kas dienām un naktīm domā par Viņa bauslību. (Ps. 1:1-2)

Tāpēc ceru, ka mācītāju konferencē nevis tiks bīdīta teoloģijas zinātne un jaunas mācības, bet gan runāts par to, kā, bīstoties Dievu un Viņa Tiesas dienu pieminot, palikt tajā mācībā un ticībā , kas svētiem reiz uzticēta (Jūd. 1:3).
Svētais
# Iesūtīts: 2009.11.05 13:32:47
Gnidrologs es nelieku viss, bet tad jau es varētu attiecināt šo pantu tikai un vienīgi uz brāļu būšanu, jo tas taču uz māsām "neaatiecās" ?

1. Tes. 5:27 No Dieva puses es jums piekodinu: lasait šo vēstuli priekšā visiem brāļiem!

Par māsām nekas nav teikts, tad vai tas nozīmētu, ka māsām ar šo vēstuli nav nekādas daļas? Protams, ka nē. Līdzīgi ir mūsu apskatāmajā jautājumā. Jā, Dievs ir vēlējies par draudzes vecākajiem vīriešus, bet vai māsas tamdēļ būtu atstumtas malā, ka tās nevar mācīt un evaņģēliju sludināt? Protams, ka nē.

Šeit vēl viens piemērs, pravietojums par Jēzu, ko viņš darīs un arī darīja.

Ebr. 2:12 Es sludināšu Tavu Vārdu Saviem brāļiem, draudzes vidū Tev dziedāšu slavas dziesmas.

Atkal, vai Jēzus sludinātie vārdi attiecas tikai uz brāļiem, jo pravietojums to nosaka? Protams, ka uz māsām arīdzan. Tas pats princips. Tādu ir daudz piemēru Bībelē.

Šeit kontrastam viena apustuļa vēstulē izteikti divi izteikumi:

Jēk. 2:15 Ja brālis vai māsa ir kaili un tiem trūkst dienišķas barības, 16 bet kāds no jums viņiem teiktu: ejiet ar mieru, sildieties un baudiet barību, - bet nedotu viņiem to, kas miesai vajadzīgs, ko tas palīdz?


Šeit skaidri norādīts, ka māsas būtu tāpat jāievēro, kā brāļi.

bet šeit vai to var attiecināt tikai uz brāļiem?

Jēk. 2:14 Ko tas palīdz, mani brāļi, ja kāds teic, tam esot ticība, bet tam nav darbu? Vai ticība viņu var izglābt?

Protams, ka nē! Tas attiecas gan uz brāļiem, gan uz māsām.

Man pietrūktu vietas, lai visus šo piemērus atspoguļotu.

Aivars (neielogojies) [95.68.38.143]
# Iesūtīts: 2009.11.05 14:04:29
Kristofers
Tāpēc mazāk domā, vairāk lasi Sv. Rakstus, Baznīcas tēvus, un lūdz Dievu. Protams, ja tev svarīgākā lieta ir savas dvēseles izglābšana, nevis sevis apliecināšana.
Mjā...
Vai Orvela "Dzīvnieku Fermu" esi lasījis?
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2009.11.05 14:32:20
Kristofers
Nevar būt patiesība tas, kas ir pretrunā ar vēsturiskās kristīgās Baznīcas mācību, jo Baznīca ir dzīvā Dieva draudze, patiesības balsts un pamats (1. Tim. 3:15).

To tu varēsi teikt, kad visu redzēsi skaidri, t.i., Dieva valstībā. Tagad nedz mēs, nedz kristieši pirms mums vēl visu patiesību neatzīst.

Luteriskajām ticības apliecībām (LTA) uzticīgās luterāņu Baznīcas pieder pie šīs Baznīcas, jo kā uzsver LTA, luterāņi neievieš jaunas mācības , bet pilnīgi otrādi - noraida pāvestības jaunievedumus .

Tradīcijas (vēsturiskās kristīgās Baznīcas mācība) pilnība un pietiekamība - vai tad tas nav viens no pāvestības postulātiem, pret ko cīnījās Luters.
Bet vispār, šodien akcents uz luterismu kā pāvestības pretstatu, man ir aizdomas, ir jauna ķecerība. Luters prata ielūkoties problēmu saknē, to arī novēlu luteriešiem.

Pārējais, kā to minēja Ivo Pavlovičs, ir pazemības jautājums. Vai nu mēs pazemīgi pieņemam Sv. Rakstu mācību tādā skaidrojumā, kā to vienmēr ir sapratusi Kristus Baznīca, vai nu arī savā lepnumā saceļamies, tapdami iedomīgi vai nu savu īpašo atklāsmju vai apgaismotā prāta dēļ.

Par pazemību Ivo ļoti labi aizrādīja. Paldies viņam par to.
Savukārt ar piebildi "kā to vienmēr ir sapratusi Kristus Baznīca" ir nopietna problēma. Jo nav šādas vienotas sapratnes, pat ne mūsu konfesijas vidū. Tāpēc patiesa pazemība ir izmantot Lutera metodi - griezties pie pirmavota, pie Rakstiem. Rakstu pētīšana, ļoti ceru, tavuprāt taču nebūs ķecerība, pat zinot, ka pirms manis daudzi gudrāki cilvēki to jau ir izdarījuši un savus secinājumus skaidri izklāstījuši?
Svētais
# Iesūtīts: 2009.11.05 14:43:22
Nu labi, bet ja sieviete sludinās no kanceles, nebūdama mācītāja, vai pa TV, tad arī tu viņā neklausīsies?
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2009.11.05 14:53:48
Mulders
Maartinjsh, tieshi taapeec, vismaz es, esmu sev sapratis un ticu ka sievieteem nevar buut aicinaajums par maaciitaaju ziepeeties... Neatziistu maaciitaajas autoritaati un vinjas iestaadiito sakramentu validitaati un ieshu prom no taada "dievkalpojuma" kur sieviete par maaciitaaju altaarii un kancelee uzdosies... Tas ir tas ko manaa sirdii ieliek Rakstu vaardi... Protams, nevaru to uzspiest citiem, un Bazniicas Tradiicija sheit buus vairs tikai kaa sekundaars apstiprinaajums, ka sheit mees esam vienispraatis - Raksti, Mulders, Tradiicija!

Tak atslābsti vienreiz ar savām sievietēm. Vai tu nepamanīji, ka diskusijas akcents ir drusku pārbīdījies - no sievietēm uz metodi, kā to konstatēt un pamatot?

Starp citu, lasot tavus tekstos reizēm nav skaidrs, kas ir domāts ironiski, kā arī lietotā ironija reizēm izskatās pēc ņirgāšanās. Ja vēlies nopietni argumentēt, dari tā, lai nav piedauzīgi.
Svētais
# Iesūtīts: 2009.11.05 15:02:57
Jo vai tad neesam miesīgi ja mūsu starpā ķildas ? Katrs dalās ar savu atziņu, bet nevis cenšas otru nolikt un viņa atklāsmi noraidīt. tas nav pareizi, tas neceļ ticībā
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.11.05 15:34:48
Kristofers

Pēdējo 100 gadu prakse, kas ir pretrunā ar Baznīcas iepriekšējo 1900 gadu praksi, nevar būt nekāda autoritatīva tradīcija, bet gan jaunievedums, kas ir jānoraida. Tāpēc sieviešu ordinācija ir jaunievedums, un tās Baznīcas, kas to praktizē, faktiski pasaka, ka tās vairs nepieder pie vēsturiskās, apustuļu dibinātās Baznīcas ( una ecclesia sancta catholica et apostolica, communio sanctorum, extra quam nulla salus - vienas svētas vispārīgas un apustuliskas Baznīcas, svēto sadraudzes, ārpus kuras nav pestīšanas), bet gan tās ir ekleziālas kopienas, kas apgūst jaunas mācības.

Man Tevis žēl. Tavs teksts tiek darbināts ar pāvestības spalvu. Sevišķi spilgti, kā jau teicu, izmantojot lielākos dārgumus. Nezinu , kur Tu esi smēlies literatūru. Tagad taču ir reformācijas svētki. Tu cel pieminekli Vatikānam. Vajag tak kaut ko zināt par savu baznīcu un savas baznīcas tradīcijām.
Lutera mācība par ordināciju atšķiras no pāvestības(Tavs izklāsts ir pāvestības teokrātija). Luters mācija kā iecelt (ordinēt) vadītājus tā - Draudzes no sava vidus izvēlas namturi(mācītājs, reizēm draudzes vecākais, kādi citi presbiteri(vecaji) pēc vajadzības. Latvijā arvien tas notiek un notiks , jo kaut kur formējas jauna draudze).. , kurš veic vakarēdiena piemiņas mielasta izdalīšanu, kristī , saprecina ....Tas ir draudzes ordinācijas pārziņā. Nākamā ordinācija notika pēc šādas shēmas - draudžu vadītāji attiecīgajā novadā vienojās par vienu priekšnieku, pārstāvi. Kas mūsu laikos saucās prāvests.
Paskatījos... , ka esi LELB evaņģēlists. Neesi pārrakstījies? tava skola ziņo pāvestības principus. vajag taču zināt atšķirības, citādi Huss nav miris par Kristu....
Un , sarunājam, nepiesauc svētumus, kamēr nesaproti ko ar tiem darīt. Ja....
Svētais
# Iesūtīts: 2009.11.05 15:37:52
Paliec pie sava viedokļa un viņš pie sava, kāpēc jabrauc viens otram virsū? Vai nevar mīlēt un pieņemt bvrāli ar atšķirīgu viedokli?
Mirga
# Iesūtīts: 2009.11.05 16:16:48
Tāds mazs kopsavilkums:
Dievbijīgie vīri, nepazemojiet paši sevi, meklēdami vainu sievās!
Ādams tika pirmais veidots, kā Pāvils saka, un Dievs gaidīja atbildi no Ādama, pēc tam kad viņš kopā ar Ievu bija baudījis aizliegto augli. – Patiesi, vai tad Ādams nezināja par aizliegumu, un vai viņam nebūtu bijis iespējams teikt, piemēram: Vai, Ieva, nē, no tā augļa mums nebūs ēst , un vērsties pie Dieva pēc palīdzības?

Sievu darbošanās parasti ir vienkārši reakcija uz vīru rīcību. – Tā sākās arī feministu kustība, bezdievībai pieņemoties spēkā.
tā rakstīts [159.148.21.169]
# Iesūtīts: 2009.11.05 16:18:06
Ap. Pāvils: " lai jūs pie mums mācāties nepacelties pār to, kas ir rakstīts.."1.kor.4:6
Es nevaru saprast, kas tik sarežģīts? Kā stāv rakstīt? Kā tu tur lasi? "sievai mācīt es nepieļauju.."
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.11.05 17:14:10
vilks
Īpaši, ja ir runa par Latvijas sievietēm mācītājām, kuras visas šai kalpošanā aicināja un iecēlā vīrieši, neviena pati ar varu nav izkarojusi šo darbu.

Arguments desmitniekā. Un neviena arī nedzenās pēc mācītājas amata. Tāpēc pateicības vietā izdarīt nosodījumu...Lāčplēša dienā....uz kurieni mēs ejam.....
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.05 17:21:29
Aivars Lapšāns
Galvenais, jau ka Lāčplēša dienā!
"Vēl cīņa nav galā un nebeigsies,
Tev, Lāčplēsi, Spīdola palīgā ies!"
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.11.05 17:27:25
Aivars

Paldies, brāl , par humoru. Taisnību sakot tā te baigi pietrūkst.

Atmodas laikos uzrakstīju dziesmu pret Rubika metro projektu.

BIEDRI TE IR VIENS PRIEKŠĻIKUMS
TAS KAS NAV PAR TAS PAR PRET MUMS
ZEM RĪGAS KAD GRIBAM MĒS RAKTIES UN LĪST
TAUTAS FRONTE GRIB MUMS VIRSŪ M..T

*Duksis
# Iesūtīts: 2009.11.05 21:03:16
> Galvenais, jau ka Lāčplēša dienā.

Kad beidzot lietas tiks nosauktas savos vārdos? Kad beidzot mēs sāksim atzīmēt arī Kangara dienu? Vai tad mums nav kolabracionistu, t. sk. kristīgo, ko godā celt?
Svētais
# Iesūtīts: 2009.11.05 22:10:13
tā rakstīts [159.148.21.169] Dievs sievai nepieļauj mācīt vīru ( tas ir no konteksta), jo Dievs ir paredzējis, ka vīrs mācās no Kunga, tad māca sievu, jo viņš ir sievas galva nevis otrādāk. Šī rakstu vieta nekādi neaizliedz sievietei mācīt vispārīgi.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 48 . 49 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 109 , pavisam kopa bijuši: 13363