atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Attiecības ar Zviedrijas Baznīcu
Svilpaste
Iesūtīts: 2007.03.29 13:46:07
Vai LELB ir kanceles un altāra kopībā ar Zviedrijas baznīcu, kas laulā homoseksuālistus? Ja jā, tad kāds Zviedrijas mācītājs var atbraukt un sludināt šīs aplamās idejas arī LELB? Vai arī es kļūdos?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Iesūtīts: 2007.04.05 13:12:26
Andis Atvars, tieši šāds "viņi sludina maldu mācības, tamdēļ es eju prom" ir vienkāršota pieeja. Tas ir tas pats kas "visi nēģeri ir slikti" vai "Visi ebreji cenšās citus apšmaukt biznesa darījumos". Tieši TAS ir vienkāršojamība... tā viegli var leģitimizēt savu nevēlēšanos apzināties problēmas, apzināties risinājumus un meklēt šos risinājumus un galvenais - palīdzēt tiem, kas nomaldījušies, pat ja tev ar viņiem ir pie viena puzdienu galda jāēd.
Kristus gāja pie grēciniekiem tik ilgi kāmēr paši grēcinieki viņu nepiesita krustā. Bet tu pat grēciniekam tuvumā baidies pieiet, ka tik nesasmērētos, ka tik neaptraipītos ka tik šķīstību nepazaudētu - atgādina Levītu žēlsirdīgā samarieša līdzībā!
Tu kā slikts ārsts rīkojies, cilvēkam vēzis, un tu visu cilvēku noraidi, nevis palīdzi izoperēt vēzi, lai vēlāk ar veselo cilvēku kopā būtu! Jā tas prasa uzupurēšanos, sevis aizliegšanu un nokāpšanu no sava "pareizās sludināšanas un pareizās sakramenta pārvaldīšanas" troņa, bet kas sevi paaustina, tos pazemos, bet kas sevi pazemo, tos paaugstinās.
lielais brālis [84.237.176.77]
# Iesūtīts: 2007.04.05 13:21:21
Neko vairāk par Raksti + +Jānis neiegūstam, jo grieķu valodā teksts nesaka - uz tevi, mīļo Pēter, uz tevi, būvēšu draudzi, bet - uz šīs klints. Kontekstā redzam, ka apustulis Pēteris ir apliecinājis Jēzu par Mesiju, dzīvā Dieva Dēlu un Pētera ticības apliecība mudina Jēzu izteikt svētīgos vārdus. Tātad Petrīniskā kalpošana ir - ticības apliecināšana."Lai gan patiešām ir teikts, ka "uz šīs klints Es gribu celt Savu draudzi", tomēr patiesībā baznīca nav celta uz cilvēku varas, bet uz kalpošanas amata sniegtās ticības apliecības, ko deva Pēteris, pasludinādams, ka Jēzus Kristus ir Dieva Dēls. Tāpēc Kristus uzrunā Pēteri kā mācītāju, sacīdams: "...uz šīs klints (tas ir uz šīs kalpošanas)..."`325.lpp.ŠMALK.ART. Ja baznīcu grib būvēt uz Pēteri kā cilvēku, tad jāatceras - viņš ir miris , bet Kristus ir dzīvs un Viņam adresētā ticības apliecība DRAUDZĒ turpina skanēt.
lielais brālis2 [84.237.176.77]
# Iesūtīts: 2007.04.05 13:36:04
Mulder, cilvēki izvēlas ārstu, lai tiktu dziedināti, tāpat viņi izvēlas draudzi un baznīcu, lai tiktu līdz debesīm, nevis lai paliktu par invalīdiem. (nesen lasīju kāda Ziemeļamerikas kontinenta teologa atklātu vēstuli par (pro) geju precībām, adresētu + Jānim. Var saprast, ka kādreiz viņs ir bijis normāls kristietis, bet tagad smadzenes ir izskalotas un savādāk kā par garīgu invalīdu jeb baznīcas valodā - viltus pravieti viņu nevar nosaukt. Pārāk ilgi tusējās ar neīstajiem...)
Ja citi maina draudzi, jo Matejā esot lielāks fun un kūlāk , tad pamainīt draudzi veselīgas ticības satura dēļ, ir vairāk nekā normāli.
Piederība un uzticība kādai reliģiskai organizācijai par katru cenu, pat pestīšanas cenu, nav saprātīga un kristīga pieeja.
lielais brālis3 [84.237.176.77]
# Iesūtīts: 2007.04.05 13:44:24
Man "patīk"+Jāņa salīdzinājums starp uzticību Konkordijas grāmatai un Orvela "Dzīvnieku fermu."Nav brīnums, ka +Jāņa ambīcijas dažbrīd tiek salīdzinātas ar pāvesta ambīcijām.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.04.05 14:05:19
lielais brālis2, tieši tā. Tamdēļ ir svarīgi sadarboties ar tiem, kas dziedina, nevis noraidīt viņus tamdēļ, ka kādi viņu vidū kropļo. Par to jau +Jānis runā, ka sadraudzību vajag veidot ar tiem, kas tic tāpat kā tu, nevis tā pofigistiski kā ar buldozeru... migrēnu ārstēt nocērtot galvu!
Andis Atvars [87.110.24.242]
# Iesūtīts: 2007.04.05 14:17:43
Mulder,arī Jūsu pieeja ir ļoti vienkāršota,pat pārāk.Ja Baznīca-Kristus miesa ir vienota,ja tai ir viena asinsrite,bet teiksim vienā kājā ir sākusies audu atmiršana,tad sanāk ārstu konsīlijs un lemj,vai atmirstošo daļu griezt nost vai nē.Protams, vispirms tiek meklēti atveseļošanās varianti,bet ja neviens no tiem nedod rezultātu,tad cits jau nekas neatliek kā ķerties pie skalpeļa.Vai Zviedrijas baznīca šo 1000 priesteru ietekmē atlabs-ļoti šaubos,ja jau tik tālu ir aizgājusi.Un ne jau tāds lēmums tika pieņemts tā spontāni....
Neesmu ārsts,bet vēža gadījumā viss nav tik vienkārši-izoperes un laimīgi dzīvos tālāk.Ir jārēķinās ar pacienta veselības stāvokli,ar to kur atrodas vēzis,kādā stadijā tas ir.Vēl ir vajadzīgas dažādas terapijas un tad vēl nav garantijas par labu rezultātu.
Ja kāds apliecina patiesību-vai tā būtu paaugstināšanās?Apsmejot mani Mulder-esi apsmējis To kas sakramentus ir devis.
lielais brālis4 [84.237.176.77]
# Iesūtīts: 2007.04.05 15:02:49
Mulder, kaktu dakterus nelaiž pie slimniekiem.Tos, kas viņus piesedz liek cietumos. Ja ārstu konsilijā ir gan speciālisti, gan afēristi un sadisti, bēdas pacientam. Kamdēļ baznīcā būtu savādāk?
-=AH=- [204.13.236.244]
# Iesūtīts: 2007.04.05 16:25:05
+Jāni 1) Man jāatzīst, ka jūsu skaidrojums apliecības+Brods/+Jānis ir tāds, ka viss šķiet kājām gaisā un atpakaļ pie atmestā. Bet tā nu tam laikam būs jābūt, Luters jau reiz teica, ka neko nav iespējams pateikt tik skaidri, lai cilvēki to nespētu sagrozīt.
2) Orvels, protams, ir malacis, jo devis tik daudz brīvas vietas interpretācijai retorikas meistariem. Tomēr, ar rakstiem ir citādi un arī ar ticības apliecībām, jo īpaši mācītāju/bīskapu kalpošanā-tie sasaista un nāvīgi stindzina filozofu brīvību un tā vietā piedāvā kalpošanu aizliedzot savu brīvību. Gluži kā Pēteri tā stindzināja Svētajā Garā, izsakot pašam tobrīd grūti saprotamo.
buldozers [84.237.176.77]
# Iesūtīts: 2007.04.05 16:30:23
Mulder, ticēt tāpat kā +Jāņa pieminētie 1000 zviedru "mocekļi" un vienlaicīgi palikt reliģiskā organizācijā ar viltus praviešiem, nozīmē, ticēt, ka Kristum un Beliālam , gaismai ar tumsu ir daudz kopēja.
lielais brālis5 [84.237.176.77]
# Iesūtīts: 2007.04.05 19:19:55
"Stindzinoši teoloģiskai domai"- ar ko šāds uzstādījums ņo luterāņu arhibīskapa puses, runājot par Konkordijas grāmatas saturu, labāks par liberāliķu brēku par šo pašu tēmu. Var jau nomainīt Rakstos pamatoto, teoloģiski niansēto, sabalansēto , kompetento un katolisko Konkordijas grāmatu pret guru Broddu, bet vai tas ir tā vērts?Jebkurā gadījumā baznīca tiek celta uz Kristus ticības apliecinājuma - Pētera, Pāvila, Augustīna, Hieronīma, Bedas, Lutera...ne uz viņu kauliem un pīšļiem.
Tiekot vaļā no pamatprogrammas agri vai vēlu nonāk pie tiem pašiem zviedru un vācu gejiem un viņu precībām. Teologs Karls Brātens, kura grāmata izdota arī latviski, vieglprātīgi spēlējās ar pamatprogrammu līdz atklātā vēstulē savam bīskapam dabūja atzīt, ka viņa baznīca no luteriskas ir palikusi par vēl vienu liberālprotestantu reliģisko organizāciju, no kuras masveidā konvertējas sevi cienoši teologi.Neaizrausimies ar pama
----------------- [84.237.176.77]
# Iesūtīts: 2007.04.05 19:21:33
tu demontāžu, jo celtne var sabrukt mums pāri.
Lasītāja [87.110.148.7]
# Iesūtīts: 2007.04.06 10:25:03
Vai lielais brālis savu niku aizņēmies no Dž.Orvela romāna „1984”, kura drūmajā nākotnes vīzijā uzvarējis absolūts totalitārisms? Lielā brāļa tēlā apvienojas Ādolfa un Josifa vaibsti, kuri visu redz, visu zin labāk par visiem, ar baismiem paņēmieniem iznīcina jebkuru gara brīvību un spiež sevi mīlēt un slavināt.
Lasot Jūsu un jūsējo komentārus, atmiņā nāk seno laiku skaņu plates, kuras saskrāpētas griezās uz vietas, atkārtojot vienu vienīgu frāzi un netiekot ne takti tālāk...
Liekas, ka Jūs esat vienīgie mums pārskatāmajā kristīgo Baznīcu pasaulē, kas mūsu Baznīcai un tās Arhibīskapam pārmetat liberālismu un koķetēšanu ar maldu mācībām. Starptautiski mēs tiekam uzskatīti par izcili konservatīvu (lai pieklājības pēc neteiktu – reakcionāru) Baznīcu.
Andis Atvars [84.237.134.209]
# Iesūtīts: 2007.04.06 13:29:51
Lasītāj,nu nav LELB izcili konservatīva.Ja viņa tāda būtu,tad nebūtu arhibiskaps ordinējis tādu Māri Santu,tad Jurim Cālītim būtu palūgts atstāt LELB ar mirkli,kad sāka kalpot anglikāņu baznīcā,tad LELB nebūtu mācītajs(Modris Plāte), kurš baznīcas laikrakstā Svētdienas rīts aicina mācītājus izmantot kalpošanā "pārbaudītas ezotēriskās vērtības"...Protams varētu uzskaitīt vēl daudz citu nepilnību,kas protams ir pietiekoši daudz,bet mans mērķis ir rosīnāt foruma dalībniekus pašiem domāt un vērtēt,bet nevis atkārtot to, ko kāds ir teicis.
lielais brālis5 [84.237.176.4]
# Iesūtīts: 2007.04.06 19:23:02
Lasītāja, lielais brālis ir studējis teoloģiju un zin, kas un kā...
+Jānis
# Labojis +Jānis: 2007.04.06 21:23:35
Mīļie draugi, vai tiešām ir tik grūti ieskatīt, ka Rakstos Jēzus tos vārdus, par ko runājam (es tev saku, tu esi Pēteris), teica Pēterim, nevis visiem apustuļiem, vai Pētera ticībai, tās apliecināšanai vai amatam. Tas ir vienīgais, ko šai pantā varam izlasīt, lietojot Sola Scriptura principu, kuru pieminēju tikai tādēļ, ka kāds man pārmeta tā neievērošanu. Viss pārējais, par ko te tiek diskutēts, ir Rakstu interpretācija. Arī Vienprātības grāmatā var redzēt, ka, to darot, Luters nonāk pie vieniem secinājumiem, Melanhtons pie citiem.

Bet komiskākais ir tas, ka uztraukums sacelts par pāvesta primāta jautājumu, par ko es vispār nerunāju. Bet AH jau secina, ka es atgriežos pie atmestām lietām. Vai tad, izdzirdot par Pēteri, nav nekā cita par ko runāt kā par primātu? Rodas iespaids par dažām no galvas iekaltām tēzēm, kuras, izdzirdot paroli "Pēteris" vai "Klints", tūlīt jāmetas atskaņot, gluži kā "četras kājas labi, divas kājas slikti". Vai tad cita nekā nav ko runāt?

Mani vairāk interesētu, piemēram, jautājums, par episkope nozīmi un formām, ko tieši diskutēja PLF konsultācijā Lundā, vai cik lielā mērā ir iespējams un pieļaujams nošķirt personu no viņa apliecības. Tas ved pie vēl plašākas tēmas, vai mūsdienu diskursā bieži netiek netiek atdalītas lietas, kuras var atdalīt tikai domās, bet ne dzīvē, un vai netiek pretstatītas lietas, kurām jābūt komplementārām.
Bet ej nu parunā par ko tādu - vienmēr kāds metas vidū ar sen zināmu tēžu citēšanu un steidz ar savas LC interpretācijas collštoku mērīt citu uzticību.
Lasītāja [87.110.148.7]
# Iesūtīts: 2007.04.06 21:24:45
lielais brālis5
Neviens neapšauba, ka lielais brālis , tāpat kā viņa klons konsekvence ir studējis teoloģiju. Bet viņš domā, ka zin, kas un kā... labāk par visiem - par to jau šoreiz ir stāsts...

Liekas, ka Anda Atvara izpratnē LELB lielākā vaina ir inkvizīcijas trūkums...
Mulders
# Iesūtīts: 2007.04.06 21:47:23
Andris Atvars, pareizi... prom no bazniicas visus greeciniekus....
-=AH=- [88.191.51.214]
# Iesūtīts: 2007.04.07 00:42:40
Draugs +Jānis Arī Vienprātības grāmatā var redzēt, ka, to darot, Luters nonāk pie vieniem secinājumiem, Melanhtons pie citiem. - Kur gan to var redzēt (ja nu vienīgi Melanhtonā ārpus kopējās draudzes apliecības)?

Diemžēl pāvestība ir tas, kas no šīs nepareizās izpratnes ir radies. Patiesībā uz tādu skaidrojumu vai nu stāv vai krīt pāvestība(ne jau tikai par RKB ir runa). Gluži kā Kristus baznīca pastāv uz taisnošanu vienīgi ticībā, bez cilvēku darbiem( Pētera, Lutera,-= AH=- vai kāda cita).

Vai tiešām ir tik grūti pamanīt, ka Jēzu interesē mācekļu kopējā apliecība un Pēteris nav savas liecības dēļ lielāks tapis, bet ticot tam, ko Gars saka draudzei? Jo Pēteris var pārstāvēt arī velnu un sātanu, ja neklausa Svētajam Garam, bet savai "miesai un asinīm".

Kārlis sj
# Iesūtīts: 2007.04.07 01:32:47
-=AH=-, kaa Juus zinaat, kas Jeezu interesee? Ar to pamaniishanu tieshaam ir gruutiibas. Shii diskusija tikai apliecina, ka Raksti nespeej vieni buut. Princips ir skaists, bet nerealizeejams.
-=AH=- [149.9.0.59]
# Iesūtīts: 2007.04.07 01:36:55
to Kārlis sj
Viņš uz tiem sacīja: "Bet ko tad jūs par Mani sakāt, kas Es esmu?"(Mt.16:15)
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 9 , pavisam kopa bijuši: 4283