atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Attiecības ar Zviedrijas Baznīcu
Svilpaste
Iesūtīts: 2007.03.29 13:46:07
Vai LELB ir kanceles un altāra kopībā ar Zviedrijas baznīcu, kas laulā homoseksuālistus? Ja jā, tad kāds Zviedrijas mācītājs var atbraukt un sludināt šīs aplamās idejas arī LELB? Vai arī es kļūdos?
. 1 . 2 . 3 . 4 . >>
AutorsZiņas teksts
Oskars
# Iesūtīts: 2007.03.30 21:29:22
Es tiešām nesaprotu, vai viņus neviens nevar vest pie prāta. Tās taču ir šausmas Bībele taču skaidri un gaiši noliedz viendzimuma attiecības. īstenībā skumji, ka nav tāda, kas varētu viņiem to aizliegt. Taisa neslavu visai luteriskajai baznīcai. Jālūdz, lai Dievs dod viņiem prātu!!!
Janis Diekonts
# Iesūtīts: 2007.03.30 21:34:00
jautajums vietaa. vai mums ir altara un kanceles kopiba ar tiem kas laula homoseksualus parus,bet negribam kopibu ar tiem kas laulajas?
Kārlis sj
# Labojis Kārlis sj: 2007.03.31 03:21:00
Oskars , varbuut praata darbiiba ir tieshi saistiita ar Gara darbiibu. Jautaajums ir, kam lai Dievs dod praatu?
Komentators [81.198.144.127]
# Iesūtīts: 2007.03.31 07:43:11
Jums, Kārli, lai dod gara sakaidrību!
Komentators [81.198.144.127]
# Iesūtīts: 2007.03.31 07:45:56
Nevar neviens tā vienkārši atbraukt un sludināt aplamības, tādu var "palūgt" braukt prom!
Janis Diekonts
# Iesūtīts: 2007.03.31 10:06:02
Pasaules Luterāņu Federācijas padomes pārstāvju sanāksmē gan mēs "sēdējām pie viena galda ar Zviedriem". Viņiem esot bijis daudz jāpaskaidro sava nostāja, bet vai tas nesa "pienācīgus atgriešanās augļus" nav informācijas.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.03.31 15:51:15
Vispusīgi iepazīstoties ar zviedru baznīcas vēsturi pēdējā pusgs., ir redzams, ka lietas gājušas tikai uz slikto pusi, bet ne pie Kristus nestās patiesības. Žēl, jo reiz zviedri bija Evaņģēlija sargi, bet pašlaik ved prom no Tā citus iet arī paši prom.
Protams, gribētos, lai Dievs sauc viņus atpakaļ pie Sava Vārda un Žēlastības, bet vai tas notiks... tas ir liels jautājums.
Kārlis sj
# Iesūtīts: 2007.03.31 16:29:24
Man taada kjeceriiga doma ieshaavaas praataa - ja zviedri atziitu Romas biiskapa primaatu, tad vinji aatri un par lielu prieku klaatesoshiem tiktu Dieva aizvesti atpakalj.
konsekvence [84.237.176.77]
# Iesūtīts: 2007.03.31 18:00:38
Kārlis sj, ja tu konvertētos luterismā, tu arī tiktu Dieva atvests atpakaļ.
+Jānis
# Iesūtīts: 2007.04.02 08:36:28
Baltijas luterāņu bīskapi ir paziņojuši, ka saskaņā ar mūsu baznīcās spēkā esošiem noteikumiem mēs nevaram atzīt par garīdzniekiem un pieņemt kalpošanu no tādiem bīskapiem un priesteriem, kas māca vai piekopj viena dzimuma attiecību svētīšanu. Tas nozīmē nedaudz selektīvu pieeju - ja zinām, ka konkrētais zviedru mācītājs ir katolisks luterānis (evaņģēliskās katolicitātes nozīmē), tad nekas mūs nekavē praktizēt ar viņu kopību svētajās lietās. Apmēram 1000 zviedru priesteru ir parakstījušies zem protesta pret sinodes lēmumu par viendzimuma pāru svētīšanu un daudzi tā dēļ tiek diskriminēti un pat vajāti. Būtu aplami no viņiem norobežoties. Ar pārējiem mēs kopību nepraktizējam. Tas pats princips attiecas uz citām baznīcām. Skaidrs, ka tas ir avārijas risinājums, taču tīri labi sasaucas ar Lutera ideju par vietējo draudžu mācītājiem kā bīskapiem. Senajā baznīcā kopība izrietēja no bīskapu savstarpējās atzīšanas. Te tas darbojas līdzīgi.

Par šo bija runa arī PLF padomes sēdē un dalībbaznīcu vadītāju konsultācijā Lundā pagājušajā nedēļā. Vispirms es pats pacēlu jautājumu par kopības stāvokli federācijā pēc Zviedru un dažu citu baznīcu lēmumiem. Tam pievienojās arī austrumeiropieši un ļoti skaidri arī Āfrikas reģions. Āzieši bija nedaudz klusāki, bet arī noraidoši. Tā ka šis jautājums ir pacelts un tiks diskutēts. Starplaikā jādzīvo ar fleksibilitāti, ko sniedz Baltijas bīskapu paziņojums.

Tieši šobrīd oficiālā Zviedru baznīca ir nonākusi sarežģītā situācijā. Visu laiku tā uzsvēra, ka viņi nelaulā homoseksuālistus, bet svētī "reģistrētas savienības", turklāt svētī cilvēkus, nevis viņu attiecības vai darbības. Taču nupat, pirms nedēļas Zviedrijas valdība nāca ar iniciatīvu likumdošanā, ka laulība turpmāk tiks formulēta "dzimumneitrāli". Faktiski no vasts viedokļa vairs nebūs "reģistrētu savienību", tikai laulības personu starpā, kuru dzimums (varbūt ar laiku arī skaits?) netiek norādīts. Baznīca Zviedrijā veic dzimtsaraksta funkciju un tai ir pienākums sniegt servisu. Nezinu, kā viņi atrisinās šo situāciju, bet uztraukums ZB ir pamatīgs.
+Jānis
# Labojis +Jānis: 2007.04.02 08:55:45
Kārli sj,
piekrītu Tavam spriedumam par labas episkopē vajadzību un svētību. Nez kādēļ pie mums atbildību par Zviedijas baznīcas kļūdām grib uzlikt tās episkopālajai iekārtai un bīskapiem. Realitāte ir tā, ka gan Zviedrijā, gan citās protestantu baznīcās man zināmajos gadījumos maldīgos lēmumus mācības lietās vienmēr ir pieņēmušas sinodes, bet bīskapiem Zviedrijā pār šīm lietām nav nekādas varas vai ietekmes. Tādēļ arī viņi bieži ir ārkārtīgi piesardzīgi savos izteikumos un rīcībā.

Zviedru teologs Svens-Eriks Brodds reiz teica - Lietot principu Sola Scriptura nozīmē mēģināt ieraudzīt, ko par kādu jautājumu saka Raksti , nevis mūsu ideoloģijas dēļ iepriekšpieņemtā nostāja. Un, ja lietojam Sola Scriptura , tad nekādi nevar apiet apkārt faktam, ka vārdus: "Tu esi klints, uz Tevis es gribu celt savu Baznīcu", Kristus saka Pēterim. Vēlāk tiek skaidrots, ka tas ir teikts viņa ticībai un visiem, kas apliecina tādu pašu, utt., bet tas vairs nav Sola Scriptura. Šie Kristus vārdi rāda, ka Petrīniskajai kalpošanai ir svarīga nozīme Baznīcas vienotībā. Bet es nedomāju, ka pāvestība tāda, kāda tā ir, ir atbilstošs risinājums - tā Brodds.

Domāju, ka tas uzdod jautājumus gan luterāņiem, gan pāvestiešiem, kuri domā par Baznīcas vienību. Dzirdēju, ka pāvests esot teicis ekumeniskā kontekstā: "Brāļi, pastāstiet, kam man jābūt". Tas man šķiet labs solis šādu atbilžu meklēšanas virzienā.

P.S. Atvainojos, precīzi rakstu vieta Mt.16:18: "Un Es tev saku: tu esi Pēteris, un uz šās klints Es gribu celt Savu draudzi." (grieķu eklesia var tulkot gan kā baznīca, gan draudze.)
Bet Jņ.1:42 "Jēzus, viņu uzlūkojis, sacīja: "Tu esi Sīmanis, Jāņa dēls; tevi sauks Kēfa" (tulkojumā: Pēteris - klints)."

konsekvence [84.237.176.77]
# Iesūtīts: 2007.04.02 11:15:04
1.)Raksti nesaka-"tu esi klints, uz tevis es gribu celt savu Baznīcu."
2.)Arī , ja pieņemam, ka Kristus vārdi attiecas uz Pēteri un viņa ticības apliecību, Raksti nemāca-"...uz Tevis un taviem Romas pēcnācējiem..."
3.)Romas Krēsla ambīcijas vienmēr ir bijušas šķeļošs faktors kristietībā - lielā shizma, Tridentas koncils, pāvesta nemaldības dogmats... Pāvesta izteikumi nav nopietni ņemami, jo citos izteikumos viņš apliecina tās pašas vecās Romas Krēsla abīcijas.
4.)Par Sodomas laulību- lēmumus pieņēmušas sinodes, bet ar bīskapu atbalstu un svētību. (Bīskapi nekur nav protestējuši, uzlikuši veto, atkāpušies no amata).
Kārlis sj
# Iesūtīts: 2007.04.02 14:29:11
Shii situaacija Zviedrijaa tieshaam izklausaas interesanta, itkaa atkal kaarteejaas shkjelshanaas priekshvakaraa. No vienas puses taada paarvaldes struktuura itkaa ljauj pienjemt aatrus, labus un progresiivus leemumus vai arii kljuudiities. Risks ir shjelshanaas un sadrumstalotiiba. Taapeec RKB man patiik, ka tas ir kaa liels un smags kreiseris - ar miinusu, ka savu virzienu speej mainiit tikai leenaam un iespeejams nokaveet `laika ziimes`, bet ar lielu plusu - ja tas reiz savu virzienu izmaina uz paarbaudiita un laba celja, tad speej to saglabaat un padariit daudz lietderiiga.
konsekvence [84.237.176.77]
# Iesūtīts: 2007.04.02 14:55:56
1.)Ņemot vērā, ka draudze konkrēti ir vietējā draudze un baznīca ir draudžu kopība, labāka ir šķelšanās , kurai Pāvils raksta - jābūt, lai parādītos ticībā rūdītie, nekā novērot par ko pārvēršas reiz dzīva zviedru luterāņu baznīca. Vainīgie jebkurā šķelšanā ir herētiķi.
2.)Romas katolicismā zem pāvesta karoga var piekopt jebkādus maldus-arī tas nav risinājums.
Mirga
# Labojis Mirga: 2007.04.03 08:14:47
„Ķatolisks luterānis”. – Kādu gan gandrīz vai mistisku nozīmi noteiktā vietā pēc gadu simteņiem pēkšņi var iegūt tāds vārdiņš vispārējs, grieķiski izrunāts! –
Ja"kristīgs" ir vairs tikai kāda varenāka vārda daļa un Kristus vietā stājas visvarenais "garīgais amats", tad? . .
(Lk. 22, 31 - 32)
Mulders
# Iesūtīts: 2007.04.03 08:57:34
Lai kasiitos vienmeer var atrast iemeslu!
-=AH=- [81.169.155.246]
# Iesūtīts: 2007.04.03 14:22:49
+Jānis kādā no diskusijām minēja, ka šis Broda kgs. esot piemērs kā pareizi lasīt mūsu ticības apliecību kopumu. Man rodas par to šaubas, kad lasu šāda veida teoloģiju no jūsu citētā, līdzīgi kā par +Jāņa uzticību sola scriptura (evaņģēliski katoliskā) izpratnē, jo TA Šmalkaldes artikulos ir vairāk kā skaidra "Pētera lietas" analīze no rakstiem un vēstures.(Vienprātības grāmata, AI 2001.g. sākot no 323 lpp.)
+Jānis
# Labojis +Jānis: 2007.04.05 07:18:55
-=AH=-,
1) Minētajās Šmalkaldes artikulu vietās atrodamas jau attiecīgās rakstu vietas interpretācijas, kā to skaidrojis Origens, Augustīns, Hilārijs, Beda, Hrizostoms, Luters un citi. Tātad - Raksti+Origens, Raksti+Augustīns, Raksti+Luters, Raksti+-=AH=-, utt. Un tas nav tikai Raksti jeb Sola Scriptura . Ja lasām Rakstos, tad Kungs Jēzus šos vārdus saka Pēterim. Lūk arī SS ;

2) Minētie Šmalkades artikulu fragmenti runā par (īstenībā pret) Romas bīskapa pārākumu citu bīskapu starpā. Tā vispār nav tēma, par kuru runāja Brodds un runāju es. Brodds tieši jau uzsvēra, ka pāvestība nav šīs petrīniskās kalpošanas adekvāts izkārtojums.

3) Par petrīnisko kalpošanu runā arī Šmalkaldes artikuli: " Visās šajās Rakstu vietās Pēteris pārstāv visus apustuļus kopumā ." (325.lpp, 2.rindkopa) Pārstāvot apustuļus kopumā, Pēteris to dara ar savu personu un konkrētu rīcību. Tā tad arī ir petrīniskā kalpošana, par kuru runāja Brodds, izsakot domu vai novērojumu, ka baznīcas vienībai tā acīmredzot ir nozīmīga, lai arī patlaban nav redzams, kur tā adekvāti īstenotos.

Dž.Orvels "Dzīvnieku fermā" kā totalitārisma instrumentu tēloja aitas, kuras tikko kāds dzīvnieks sāka lietot smadzenes domāšanai un kaut ko bilst, tūlīt pat visu nomāca, sākot skaļi blēt citātus no programmas: "Četras kājas labi, divas kājas slikti, četras kājas labi, divas kājas slikti!" To vienmēr atceros, kad diskusijā par kādu Rakstu vietu vai teoloģisku jautājumu sākas brēkāšana par uzticību pamatprogrammai. Stindzinoši teoloģiskai domai. Labāk tad tiešām klausos Broddu. Vismaz ir par ko padomāt.
Andis Atvars [87.110.24.242]
# Iesūtīts: 2007.04.05 10:30:48
Vai nav par daudz vienkāršota pieeja Zviedrijas baznīcai.Es varu protestēt un darīt nezin ko,bet ja es palieku kopībā ar tiem kas sludina maldu mācības,tad es neesmu ne par mata tiesu labāks par maldu sludinātājiem.Nu jāiet prom no tādas baznīcas tiem 1000 priesteriem.(Protams mans viedoklis)
kluseetaajs [84.237.209.187]
# Iesūtīts: 2007.04.05 10:36:29
+Jāni paldies, ka Luteriskā baznīca lv sludina gan Žēlastību, gan Patiesību.........kā vienkāršs lelb sadraudzības loceklis priecājos un lepojos ar to. Lai slavēts Jēzus Kristus!......tas, Kurš ir un būs pie mums līdz pasaules galam
. 1 . 2 . 3 . 4 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 66 , pavisam kopa bijuši: 35489