atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Kas ir nāves grēks?
svētais
Iesūtīts: 2011.12.13 11:53:16
Vai kāds zina?


1. Jāņa 5:16 Ja kāds redz savu brāli darām grēku, kas nav nāves grēks, tas lai lūdz Dievu, un Viņš tam dos dzīvību, proti, tādiem, kas nedara nāves grēku. Ir nāves grēks, par to es nesaku, lai lūdz.

1. Jāņa 5:17 Katra netaisnība ir grēks, bet ir grēks, kas nav nāves grēks.

Diskusija tikai kristiešiem
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
AutorsZiņas teksts
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.12.14 14:53:29
mazliet_no_malas... Paldies linki labi un saturs labs.
vilks
# Iesūtīts: 2011.12.14 16:26:33
Tiešām labi linki. Īpaši labs ir šis citāts, kas, manuprāt, atbild vienkārši un skaidri:

grēkam pret Svēto Garu, kas nemūžam netiks piedots, jābūt tādam, saka Augustīns, kurā ir klāt neatgriešanās līdz pat galam, proti, - tāds neatgriežas, bet šādā grēkā beidz savu dzīvi un tajā nomirst atrodams te

Vārdu sakot - kamēr cilvēks nav nomiris, mēs nekad nevaram būt pārliecināti, ka viņš ir grēkojis pret Svēto Garu tā, lai tas nevarētu tikt piedots. Un, kamēr vien mūsos mājo savu grēku atziņa un ilgas pēc Dieva piedošanas, mēs šo grēku neesam darījuši.

Sarakstiņš arī smuks. Tikai tas izmisums mani samulsināja.

un vēl - mēs, kamēr turpinās pestīšanas diena, nevaram ar vieglu roku nevienam piedēvēt grēkus, kas nav piedodami.
svētais
# Iesūtīts: 2011.12.14 16:33:12
Jošs Mulders
Bet es ceru, ka atkal kaut ko esmu sajaucis.

šoreiz es ar prieku pievienojos tavai cerībai, jo tas ko tu saki nav taisnība. Es atzīstu Svēto Garu kā dievišķīgās trinitātes trešo personu, kā patiesu Dievu. Es ar Viņu komunicēju ikdienas lūgšanā un sadraudzībā. Tā ir persona( SG) patiess Dievs, kas runā un komunicē ar mani.

Taču Mulder, mēs runājam par grēku pret SG. Un tava piezīme ir nevietā, tas nav par tēmu.
Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2011.12.14 16:38:45
sveetais, nu tad reiz man ir priex kljuudiities...

vai izlasiiji tos linkus ko deva no malas staaveetajs... vismaz 2ais (kuru es paarlasiiju) bij gana labs... laigan nedod tieshu atbildi kaa to veeleetos Mozus bausliibas piekriteejs... ar akmenii kaltu prieksrakstu.

Jo mums, kas pashi esam no Sv. Gara... pats Gars to atklaaj un kaa Kristus teica "Kaapeec juus pashi no sevis neizshkjirat kas ir taisniiba"

Aciimredozt tieshaam Sv. Gara zaimoshana gluzhi nav kaut kaads cheklists ko var paarbaudiit vai tik es shamo nezaimoju. Man ir pamatotas aizdomas, ka Sv. Gars pats pateiks vai tas par kuru tu luudz greeko vai negreeko taadaa meeraa... UN manupraat kas visaa shajaa staastaa ir galvenais, ka Jaanis nevis aizliedz luugt par taadien bezceriigiem greeciniekiem, bet LJAUJ par vinjiem neluugt.

Tas ir... ja luugsi par vinju... nu ok... vinjam tas nepaliidzees, bet tev arii tas netiek pieskaitiits par greeku. Un otraadi... tev nav jaaluudz PRET savu sirdsapzinju, tikai kaartiibas peec par kaadu atkriteeju.

Pasaulee esot pat kaut kaadi novirzieni vai atsevishkji ordenji kas pat aizluudz par Saatanu un vinja Engjeljiem... lai tie atgrieztos... it kaa bezceriiga luugsme, bet vai to mees kvalificeesim par greeku?

Sveetais Jaanis sheit runaa narratiivaa nevis imperatiivaa, taapeec esi mieriigs, ja tu luudz par cilveekiem, par kuriem tev sirds deg luugt... tad tu noteikti negreeko ar to Dieva priekshaa.
svētais
# Iesūtīts: 2011.12.14 16:52:11
Jošs Mulders
tam visam varētu piekrist.

Bet ko tu pats domā tajā kontekstā un situācijā ko min Jēzus, kas ska , ka grēks pret SG netiks piedots? Viņš to saka cilvēkiem, kas Jēzum apliecina, ka Viņš izdzen ļaunos garus ar Belcebulu. Jēzus darīja dziedināšanas un izdzina ļaunos garus. Tie, kas to piedēvēja sātana darbiem uz tiem viņš attiecināja šos vārdus. Kā tu to redzi mūsdienu kontekstā?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.12.14 17:01:31
vilks, bet tad atkal... aiz kaada paarbiilja Jaanis to komentaaru raksta par Naaves Greeku un neaizluugshanu? Ja buutu taa kaa Augustiins saka, tad vai nu Jaanis vai Augustiins kaut ko nav sapratushi!
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.12.14 17:03:28
sveetais, nu bet tas tak skaidrs, ka Kristus izteica visai sherpu briidinaajumu un manupraat augstaak Siavars par to jau izteicaas... Kristus runaa kontextuaali...

Piekam cituviet vinjsh tak teica - ja juus paliekat savos greekos... tobish Kristus gan uzraada greeku gan briidina par shaada greeka sekaam... Tas jau nav nekas cits kaa vecai slabais briidinaajums Aadamam - tajaa dienaa, kad eediisi no firzikja augljiem, juus mirdami mirsiet.

Kristus taapat... pastaasta ka palikshana neatgrieziigaa greekaa ir visai beediigas sekas... briivs apmaxaats muuzhiigs kruiizs pa elli.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2011.12.14 17:21:52
Jošs Mulders
bet tad atkal... aiz kaada paarbiilja Jaanis to komentaaru raksta par Naaves Greeku un neaizluugshanu? Ja buutu taa kaa Augustiins saka, tad vai nu Jaanis vai Augustiins kaut ko nav sapratushi!

Vai Mulders kaut ko nav sapratis.
Nesaprotu, kur saskati problēmu?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.12.14 17:26:02
Nesaprotu, kur saskati problēmu?

Nu shis

Vārdu sakot - kamēr cilvēks nav nomiris, mēs nekad nevaram būt pārliecināti, ka viņš ir grēkojis pret Svēto Garu tā, lai tas nevarētu tikt piedots.

Iepretiim tam ko saka Jaanis.

Neliimeejas... Jaanis saka to taadiem, kas speej atshkjirt tos par kuriem var luugt un kuriem nevar luugt. Ibo jaanis saka, ka ja kaads redz braali daraam greeku, kas nav naaves greeks... Tatad neiet runa par mirushajiem...

Taatad Jaanis pagjeer, ka naaves greeku var dariit arii kaads, kas veel nav miris... un par taadiem Jaanis atljauj neaizluugt... un tas ko te sveetais visu laiku cepaas, kaa zinaat vai konkreetais chubriks ir vai nav shajaa greekaa. Augustiins saka - nevar kaameer chubirks nav beigts... Jaanja texts implicee, ka var gan...

Vot ij pretruna.
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2011.12.14 17:42:53
Jošs Mulders
Nē, tu tagad trāpi turpat, kur blakustēmā dažs ir savām acīm redzējis gaismas duālo dabu

Jānis saka, ka viņš NEPRASA lūgt par tiem, kas nāves grēkā. Ja Raksti neprecizē detaļas, kamdēļ lai mēs precizētu, riskējot ko pielikt pie Rakstiem. Un par to drīzāk jāsatraucas, ka paši pieliekam Dieva vārdam kaut ko kā tur nav. Pats zini, ko Raksti par saka.

Augustīns sniedz vienu "atrisinājumu", kas sakrīt ar Rakstiem.
Bieži tiek minēts, ka visi, kurus satrauc, vai nav grēkojuši ar nāves grēku, nav tā varā, jo tā grēkatziņa, bet grēkatziņa ir no Svētā gara.
Protestants
# Iesūtīts: 2011.12.15 00:39:48
svētais
Kas ir zaimot un runāt pret Svēto Garu?

Tas ir primāri teikts mācekļiem un mums pārējiem kristiešiem...neskatoties uz to ka uz to brīdi kad Jēzus to runāja nebija vēl kristiešu. Cilvēks var zaimot Sv.garu, ja viņam iekšēji ir Sv.Gars, bet farizejiem, tāpat kā pārējiem kas dzīvoja Jēzus pirms-augšāmcelšanās periodā, Sv.gara nebija Jņ7:39. Farizeji nebija kristieši…viņi bija neticīgie, bez sapratnes par garīgām lietām, kaut gan no redzamiem Jēzus veiktajiem brīnumiem viņiem nedaudz kaut kas bija jānojauš. Bet neskatoties uz to, viņiem bija kaut kas ļoti slikts - „farizeju raugs”, kas pat nevajadzētu būt pat tādiem garīgajiem miroņiem, un tas ir - izteikti apzināta liekulība (tēlojot ārēji svētos, bet īstenībā iekšēji saprotot ka tādi galīgi nav), lepnība, varas stāvokļa izmantošana lai sasniegtu savus mērķus. Un tas izpaudās ārējā liekulīgā uzvedībā un runās, kas bija par traucēkli citiem neticīgajiem mēģināt kaut kā tuvoties, uztvert un vērtēt Jēzu pat tajā Jēzus pirms-augšāmcelšanās periodā. To var redzēt no entajām rakstu vietām JD, kur farizeji dara visu, lai cilvēkus atrunātu no Jēuzus, lai viņiem pat prātā neienāktu sākt ticēt Jēzum kā pravietim un Dieva svaidītam. Bet sakarā ar to, ka farizeji bija garīgie miroņi un dzīvoja Jēzus pirms-augšāmcelšanas periodā, viņiem nebija Sv.gara un aizvainot Sv.garu viņi apzināti nevarēja (viņi nezina kas tāds Sv.gars tāds ir), tādēļ viņiem tie veiktie grēki nav nāves grēki, kaut gan viņi ir tuvu tam. Vienkārši raksti apliecina, ka grēki izdarīti neapzināti ir piedodami Eb5:2; pat speciāli Jēzus to pieminēja farizejiem Jņ9:41, Jņ15:22.

Savādāk ir ar Jaunās Derības dalībniekiem – patiesi atdzimušiem kristiešiem, kam ir Sv.gars un ar to kļuvuši par Sv.gara dalībniekiem. Un lasi šo mana iepriekšējā komentāra kontekstā. Ja kristietis ir ar „farizeju raugu” kas izpaužas jau citā, augstākā līmenī - viņš iekšēji apzināti atsakās no Jēzus kā sava Kunga, noliedz ka Dievs Jēzu augšāmcela no miroņiem dēļ mums (t.i. viņš saka ka īsti Jēzus nav dzīvs), bet tai pat laikā, līdzīgi kā farizeji vēl tēlo no sevis kristieti un to vēl dara publiski, un kūda/māca citus brāļus (bijušos brāļus) uz lietām, kas kaut kā noliedz to ka Jēzus ir augšāmcelts un ir mūsu Kungs , tad tas ir nāves grēks – tāds cilvēks ir zaudējis pestīšanu un Dieva acīs viņš jau ir divreiz miris.

No tādiem viltus kristiešiem (jeb viltus brāļiem) ar farizeja raugu vajag uzmanīties.
2Tim3:5 izrādīdami ārēju svētbijību, bet tās spēku noliegdami; un no tādiem izvairies.

2.Tim4:14 Kalējs Aleksandrs ir man nodarījis daudz ļauna - mūsu Kungs atmaksās viņam pēc viņa darbiem. 15 No viņa arī tu sargies, jo viņš ir ļoti lielā mērā pretojies mūsu vārdiem.
dafne
# Iesūtīts: 2011.12.15 09:36:39
svētais
kā SG ar tevi komunicē?
svētais
# Labojis svētais : 2011.12.15 10:25:02
Protestants
Tam visam es piekrītu.

Bet kāpēc Jēzus nosauca par SG zaimošanu to, ka viņš darīja brīnumus ar Dieva Garu, bet cilvēki piedēvēja to velna darbiem? Kā tas ir mūsdienu kontekstā? Vai tā , ka neticīgie un ticīgie zaimo to ko nesaprot? Bet tas neiet kopā, jo kāpēc gan Jēzus tad attiecinātu to tikai uz ticīgajiem, ja jau viņš apgalvo, ka tie, kas runā ko pret Cilvēka Dēlu tam tas tiks piedots, bet kas ko runā pret Svēto garu tam nepiedos? Kāpēc Jēzus izdala atsevišķi šīs divas lietas? Jo tad jau ticīgais var atteikties no Jēzus un zaimot visu pēc kārtas. Un tas tā varētu būt. Bet šajā gadījumā neticīgais var ko izteikties pret Jēzu un viņam tas tiks piedots, bet izteikums pret SG nē. ( skat. Jēzus situācijas kontekstu)

Tātad šajā kategorijā varētu ietilpt arī ticīgais, ja jau neticīgais tajā ietilpst. Tādā gadījumā atkrišana no Jēzus, apzināta grēkošana, atteikšanās no Jēzus utt., nav kontekstuāli saistīta ar SG zaimošanu. Jo SG zaimošana konkrētajos piemēros ir runāšana pret Dieva darbiem, kas veikti ar SG palīdzību.

Zaimot SG ja man viņš ir iekšēji tā ir viena lieta. Tā būs nepaklausība Dievam, grēkā dzīvošana utt. Nav nozīmes vai man ir vai nav SG, bet ja es zaimoju to SG kas ir tevī un izpaužas caur tevi darot Dieva darbus caur brīnumiem un zīmēm, es riskēju pakļūt zem tās ktegorijs kuram nepiedod grēku pret SG. Skat visus Jēzus piemērus kontekstuāli.
svētais
# Iesūtīts: 2011.12.15 10:25:45
dafne
caur lūgšanu. sirds liecību. arī caur cilvēkiem protams. manas avis pazīst un dzird manu balsi saka mūsu Kungs Jēzus.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.12.15 10:27:50
Maarinjsh opereejam tikai ar rakstiem

Jaanis

"Ja kāds redz savu brāli darām grēku, kas nav nāves grēks, tas lai lūdz Dievu"

Taatad es redzu ka kaads dara greeku... BET (peec Vilka un Augustiina) es nevaru zinaat vai tas ir vai nav naaves greeks.

Tobish lai buutu konsekvence sanaak
a) Vai nu naaves greeks ir neredzams, taadeejaadi jebkuru greeku ko es redzu braali daraam, tas nevar buut naaves greeks un tad Jaanis nu taa... maazhojas
b) Augustiinam tomeer iisti nav taisniiba

Augustiina "atrisinaajums" nesaskan ar Rakstiem... vismaz ne ar sho rakstu vietu. Varbuut origjinaalaa ir kaada specifika, kas to paskaidro, bet vismaz LV tulkojums implicee to ka kristietis kaa noveerotaajs var noveerot braali greekojam un izshkjirt vai tas ir vai nav naaves greeks...

Tobish Jaanis iedroshina, ka ja redzam braali daraam greeku kas nav naaves greeks, tad taadam cilveekam var dabuut dziiviibu no Dieva...

taa kaut kaa
Juris Saivars
# Iesūtīts: 2011.12.15 10:40:45
kas ir īsti zaimošana un runāšana pret Svēto Garu?



sū*īgi smags jautājums, jo uz to nav vieglas atbildes.

vairāk kā 25 gadus ilgā kalpošanā – dažādā kapacitātēs, dažādās vidēs, dažādās draudzēs – neesmu sastapis nevienu, atkārtoju – nevienu cilvēku, kurš nožēlotu grēku pret Svēto Garu … esmu pazinis aptuveni duci, par kuriem man bijušas aizdomas, ka viņi ir pret To grēkojuši … piemēram kādu, kurš labprāt stāstīja, kā zaudējis ticību slīkstot dīķī – viņš esot izmisīgi lūdzis Dieva palīdzību, un tad viņa māsa esot viņu izvilkusi no ūdens … viņš taču lūdza Dieva palīdzību, bet Dievs nepalīdzēja, palīdzēja cilvēks … uz jautājumu: ko tad viņš sagaidīja - lai Dievs viņu ar zibeni izsper no tā dīķa ārā? … cilvēks pasmaidīja un lika noprast, ka vienkārši uzskata mani par tāpšu kolārkreklā …

Bet samierinoties ar to – cik šausmīgi neiet pastorālajā padomdošanā, un meklējot atbildes Rakstos –

Svētajam Garam iespējams pretoties :
Ap.d. 7:51 Jūs, stūrgalvji, ar nešķīstām sirdīm un nedzirdīgām ausīm, jūs vienmēr pretojaties Svētajam Garam, kā jūsu tēvi, tā arī jūs;

to var apslāpēt:
1.Tes. 5:19 neapslāpējiet Garu;

Svēto Garu var apbēdināt:
Ef. 4:30 neapbēdinait Dieva Svēto Garu, ar ko esat apzīmogoti atpestīšanas dienai;

kā tieši apbēdināt? Tas paskaidrots nākošajā pantā: to dara
rūgtums, ātrsirdība, dusmas, bāršanās un zaimi, vispār katra ļaunprātība31;

Garu var nievāt:
Ebr. 10:29 cik gan smagāku sodu, jūs domājat, pelnīs tas, kas Dieva Dēlu minis kājām un derības asinis, ar ko viņš svētīts, turējis par nesvētām un žēlastības Garu nievājis.

Jau Vecajā Derībā ir teikts, ka Dieva Garu var apklusināt – Cah. 6:8 – latviešu tulkojumā gan tas izklausās ļoti miermīlīgi: tie, kas aizgāja uz ziemeļu zemi, ļaus atrast Manam Garam mieru ziemeļu zemē, kaut gan ebreju darbības vārds נוח (nuwach), principā nozīmē – likt aizturēt elpu … nosmacēt, apklusināt …


ak jā - zaimošana un runāšana pret Svēto Garu – ko tas nozīmē?

zaimošana - βλασφημία … nozīme verbālu ievainojumu … vārdi tiek lietoti ar nolūku iztēlot kādu par nevarīgāku, nespēcīgāku - tā samazinot tā lomu un nozīmi klausītāju apziņā;

runāt pret kādu - εἴπῃ λόγον κατὰ … tas ir juridisks termins – uzstāties tiesā apsūdzības pusē

respektīvi: runāt pret Svēto Garu un zaimot To – nozīmē: apzināti sniegt viltus liecību par Svēto Garu, ar nolūku radīt klausītājos viltus iespaidu par To …

to nevar izdarīt nejauši, neapzināti, nezināšanas vai muļķības dēļ … apustulis Pāvils par sevi sacīja, ka esot bijis zaimotājs, tomēr apžēlots (1.Tes. 1:12-13)

Labā ziņa: ja baidies, ka varbūt esi zaimojis Svēto Garu, bet lasi šo – tad nav tik ļauni … īstie zaimotāji lasīšanu pārtrauca jau pie pirmajiem Rakstu citātiem, noturot šo par kārtējo kāda tāpšiņa murmulēšanu.
dafne
# Iesūtīts: 2011.12.15 10:54:35
svētais
nu tad runāt,zaimot SG..butu runat pretī tam,ko esi dzirdējis savās lūgsanās,vai arī runat pret tavu sirds liecību..taa sanak?
svētais
# Iesūtīts: 2011.12.15 11:06:55
dafne
jā. bet Jēzus piemērā es varu zaimot SG, kas darbojas caur kādu citu cilvēku ar zimēm un brīnumiem, ja to dara DIeva Gars!
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.12.15 11:17:45
Labā ziņa: ja baidies, ka varbūt esi zaimojis Svēto Garu, bet lasi šo – tad nav tik ļauni … īstie zaimotāji lasīšanu pārtrauca jau pie pirmajiem Rakstu citātiem, noturot šo par kārtējo kāda tāpšiņa murmulēšanu.

Nuu shito vajadzeeja saakumaa uzlikt, citaadi tie kas paartrauc saakumaa shito neizlasiis un palix greekaa
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.12.15 11:18:57
jā. bet Jēzus piemērā es varu zaimot SG, kas darbojas caur kādu citu cilvēku ar zimēm un brīnumiem, ja to dara DIeva Gars!

Bet ja taas ziimes shtancee deemoni? Ibo Kristus briidina, ka arii visaadi briinumdari naaks jakobi Dieva Vaardaa, bet buus no velna... tas pats ciixtinjsh starp Mozu un Faraona Priesteiem... Priesteri arii fokusus maaceeja taisiit
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 18 , pavisam kopa bijuši: 13855