atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Vecā derība, nāves sodi
Aldimaa
Iesūtīts: 2008.10.21 13:57:37
Pavisam nesen pievērsos kristietībai, sāku iet baznīcā, lasīt Bībeli un, protams, sāka rasties lērums jautājumu. Lasīju Vecajā derībā, ka Dievs saka, ka par dažādiem noziegumiem (neuzskaitīšu) pienākas nāves sods. Šobrīd, manuprāt, baznīca taču nāves sodus nepieļauj (saskaņā ar Jauno derību?). Bet Vecās un Jaunās derības Dievs taču ir viens? Ar vārdu sakot, man nelīmējas kopā Vecā un Jaunā derība un kas tur ir par lietu - Dievs mainīja domas un savus likumus, vai kas? Piedodiet varbūt par stulbu jautājumu, bet man kā zaļajam baznīcas un bībeles lietās tas tāds interesējošs jautājums un jūs te visi ļoti zinoši esat
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . >>
AutorsZiņas teksts
incognito
# Iesūtīts: 2008.10.23 07:51:38
Vispār es arī esmu bijis izbrīnīts par to, ka VD ir vesela kaudze norādījumu un aizliegumu, ko kristieši neievēro. Tā esot "ceremoniālā bauslība" un atcelta. Bet kurš un kad to atcēla?
Jānis Kalniņš
# Labojis Jānis Kalniņš: 2008.10.23 09:36:29
Eu, ko jums mācītājs ir mācījis iesvētes mācībās? Tas tokš ir kristietības pamatu pamats - VD ir atcelta, jo tā gluži vienkārši ir piepildīta. Tā ir bijusi nepilnīga un tagad tās vietā ir nākusi pilnīga, jauna. Tas ir visai labi aprakstīts vēstulē Ebrejiem, bet jo sevišķi 9. nodaļā. Ja vien iespējams, es iesaku palasīt arī rediģēto Glika tulkojumu, kurš tika drukāts līdz otrajam pasaules karam, tur dažas lietas ir skaidrāk pateiktas, lai arī valoda arhaiskāka.

Un šodienas cilvēka stāvoklis ir gluži vienkāršs - ja Tu kaut 1% Dieva priekšā gribi pastāvēt ar kādiem darbiem, tad uz Tevi tūlīt attiecas visi VD likumi un tiesas, ja Tu pastāvi un paļaujies vien uz Dieva žēlastību Kristū, tad VD likumi uz Tevi nekādā vīzē neattiecas. Atcelta ir ne tikai ceremoniālā bauslība, bet visa bauslība kā tāda.

Uz jautājumu: vai kristiešiem ir jāievēro baušļi? - es vienmēr atbildu: "NĒ!" Tas, protams, iedzen daudzus šokā un neizpratnē un tad seko nākamais jautājums: Vai tas nozīmē, ka kristietis drīkst grēkot? - Pāvils saka ka nekādā ziņā. Kā lai mēs, kas grēkam esam miruši, vēl lai tajā dzīvojam? Cilvēks, kurš ir pakļauts likumam, negrēko tādēļ, lai likums to nesodītu; savukārt cilvēks, kurš ir pakļauts žēlastībai, nepieļauj grēku savā dzīvē mīlestības dēļ. Vd un JD cīņai pret grēku ir pilnīgi dažāds pamatojums un līdzekļi. Līdz ar to Vd dotā bauslība mums ir tāds labs kritērijs, la mēs saprastu - esmu vai neesmu es grēinieks, bet baušļu ievērošana nekādā ziņā vairs nav manas kristīgās dzīves mēraukla tajā nozīmē, ka Dievs mani vērtēs pēc baušļu ievērošanas.
kā teicis Augustīns - mīli, un dari visu, kas tev ienāk prātā. Vai tiešām, ja tu kādu mīli, tad dari tam ļaunu? Ja tas tā ir, tad tu esi garīgi slims

Cita starpā, līdz ar to jebkāda atsaukšanās uz VD likumiem jebkādās citās baznīcas dzīves jomās, nu kaut vai tajā pašā 1/10 tiesā vai iebildumos pret sieviešu ordināciju, ir joprojām stāvēšana "sagraizīšanā" (ceru, ka jau pirmā kursa LA sudentiem šī ironija būs saprotama).
Rausītis
# Iesūtīts: 2008.10.23 10:00:15
Jānis Kalniņš
vai iebildumos pret sieviešu ordināciju
okei,
... tad ko nozīmē šie Pāvila vārdi: "34 Sievas lai draudzes sapulcēs cieš klusu, kā tas parasts visās ticīgo draudzēs; jo tām nav atļauts runāt, bet jābūt paklausīgām, kā arī bauslība nosaka.
35 Bet, ja tās grib ko zināt, lai prasa mājās saviem vīriem; jo sievai ir par kaunu runāt draudzes sapulcē."
KarotesNav
# Iesūtīts: 2008.10.23 10:26:54
Sievas lai draudzes sapulcēs cieš klusu, kā tas parasts visās ticīgo draudzēs; jo tām nav atļauts runāt, bet jābūt paklausīgām, kā arī bauslība nosaka .

Tad ir tā bauslība atcelta vai nav?
Mulders
# Iesūtīts: 2008.10.23 10:31:37
KarotesNav, vārdiņš "bauslība" ko tu lasi JD ir vārds, kura primārā nozīme ir "likums". Tādējādi, ja tu vārdu "bauslība" aizstāsi ar vārdu "likums" JD, būs skaidrāk, ka šī tēze ir mazliet plašāka un pats kontexts nosaka, vai runa iet par Sinaja Kalna likumiem, vai runa iet par Likumiem, kas izriet no tā, ko teica JKalniņš - no mīlestības!

Teixim, tas, ka Latvijas Republikā ir atcelti Latvijas PSR likumi nenozīmē, ka šajā valstī drīxt slepkavot, zagt, melot!

Mulders
# Labojis Mulders: 2008.10.23 10:32:30
Jānis Kalniņš, iebildumos pret Sieviešu Ordināciju neatsaucas uz VD bet gan uz JD un JD pamatojumu kā to Pāvils izvirza!

p.s. kad/ja -Jona- izlasīs tavu textu, viņa tevi no panckām ārā izlamās vismaz, kad es ko līdzīgu sludinu kā tu, tad viņa vai traka paliek!
KarotesNav
# Iesūtīts: 2008.10.23 10:38:43
Mulders
Sapratu, ka Kristus dotie baušļi ietver sevī visus iepriekšējos no VD, jo tie ir - mīli savu tuvāko kā sevi pašu, un - mīli Dievu.
Taču, kā no šiem 2 baušļiem izriet, ka sievietes nevar runāt draudzes sapulcē? Kāpēc nevar? Vai tas nav viens no VD baušļiem, kas ir no sērijas kādus dzīvniekus var ēst un kādas drēbes valkāt?
Aldimaa
# Iesūtīts: 2008.10.23 11:06:53
Tātad VD bija nepilnīga? VD bauslība attiecās uz "tiem" laikiem, bet tad Dievs sūtīja Savu vienpiedzimušo dēlu, caur ko mainīja Dusmīgā DIeva stingro bauslību? Jautājums radās, jo tikai nesen pievērsos kristietībai un man viss vēl ir jauns. Laikam tad jātiek līdz iesvētes mācībām un tad jau mācītājs izskaidros neskaidrības? Bet nu jā, Pāvila teiktais tak tad ir no JD? Skarbi gan.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.10.23 11:17:48
KN, par sieviešu tiesībām mācīt draudzē runā Pāvils jaunajā derībā, pietam tieši kontextā, kad viņš runā par Bīskapa Amatu!

1 Tim 2 nodaļas beigas un 3 nodaļas sākums! Tur arī pamatojums kāpēc tā var vai nevar!

Fīča jau tāda, ka JA mēs mīlētu viens otru, tad arī Vīrieši Bīskapi nebūtu vajadzīgi, tad jau būtu sasniegts pilnība!

Problēma šitam zin kur aug... manuprāt pārprastajā mūsdienu modernajā Feminismā... ka Sievietes uzskata sevi (un ieborē citām) ka tas ir pazemojums nedarīt to pašu ko dara vīrieši!

Taču JD kontexts nav feministiskais un JD pamatojumi nav no sērijas "Vīriets ir labāks Dieva priekšā nekā Sieviete"... Nē... Raksti vienkārši apstiprina visai elementāru faktu, ko Feminisms mēģinājis ir iznīdēt un iepotēt, ka Vīriets un Sieviete NAV vienādi pēc savām funkcijām, uzdevumiem un spējām! Lai kā gribētos to pamatot... un pamatojums parasti ir no sērijas - redz redz es pazīstu vienu sievieti krāvēju un vienu vīrieti adītāju, TĀPEC tas attiecas uz visiem vīriešiem un sievietēm... Tb Izņēmums tiek padarīts par generālu likumu!

Pietam tiek kultivēts šis pilnīgi ačgārnais uzskats, ka Vīrieša Darbi ir prestižāki, labāki, svarīgāki, vajadzīgāki nekā sievietes. Bet sievietes dara to "kas paliek pāri". Tas ir pilnīgas aplamības... blēņas un tufta. Tieši otrādi... JD rūpējas par sievietēm un bērniem un veciem cilvēkiem un šīs rūpes paģēr no vīrieša, kam ir dotas spējas to darīt... JD sargā sievieti no tā, kam vīrietis domāts... JD uztic sievietei to, kam viņa vislabāk piemērota by-design un otrādi vīrietim to, kam vīrietis by-design domāts!
Mūsdienu "modernā pasaule" protams ir padarījusi iespējamu ar tehnoloģijām to, ka arī sievietes var paveikt lielus darbus un vīrieši var darīt daudz ko tādu, kas labāk izdodas sievietēm... Bet ja atņemtu šodienas "ērtības" tad tā bilde paliktu daudz skaidrāka... tad vienalga vīrieši būtu tie, kas nes mamutus mājās un sievietes būtu tās, kas dzemdē un audzina bērnus šai laikā!

Lūk... un mūsdienu ačgārnā pasaule "sieviešu ordināciju" uzskata par kaut kādu prestižu darbu, kaut kādu mega krutumu... un tamdēļ JD aizliegumu ordinēt sievietes uzskata par sievietes pazemojumu!

Taču... nezkamdēļ par sievietes pazemojumu netiek uzskatīts aizliegums sievietēm grūtniecības laikā lietot tādas vai citādas zāles (pat parastas pretgalvas sāpes) kāmēr vīrietis to var. Vai tiešām domā, ka šāds aizliegums ir tamdēļ, lai vīrieša statusu izceltu, ka vīrietis ir kaut kas labāks un viņam vairāk atļauts nekā grūtniecēm? Jeb šāds aizliegums primāri izriet no tā, lai sievieti pasargātu!

Tieši tāpat ir ar bīskapa amatu... tas NAV viegls... nedz fiziski nedz emocionāli. Tas ka pasaulē IR kādas sievietes kas varētu turēt šo slodzi un noteikti ir vīrieši, kas to nevar, nenozīmē, ka vispārīgajai nostājai jābūt šāda aizlieguma atcēlumam. Jā arī starp grūtniecēm noteikti būs dzelzs vecenes, kas var turēt visu to pašu ko vīrieši bet tas nenozīmē, ka atceļami ir aizliegumi, kas attiecās uz grūtniecēm vispār!

Pāvils pirmkārt skatās uz kopējo bildi... Mūsdienu pasaule ir apsēsta ar indivīda vēlmēm, iegribām un izpatikšanu šai.

Bet Bīskapa Amats nav tamdēļ lai kādam indivīdam izpatiktu un kādu feministisku sieviešu ambīcijas apmierinātu! Baznīca vienmēr pirmkārt domā par draudzi, par cilvēku kopību, par sabiedrību... un indivīda kaut kādas iegribas "ordinēties" nav nekāds arguments. It īpaši, ja ir specifisks aizliegums!

Kāpēc tās "ordinētgribošās" sievietes neraujas uz Svētdienas Skolotāju amatiem? TIeši tas pats - mācīt Evanģēliju, sludināt... Kas tajā Bīskapa amatā ir tas viņām tik ļoti kārdinošais? Acīmredzot ne jau vēlme Sludināt Dieva Vārdu... jo to var gan mājās pamācot citas sievas, gan svētdienas skolā mācot bērnus... un pat Universitātē mācot studentus! Ko vēl viņas grib? Kas tajā Bīskapa amatā ir tas pievelkošais?

Viņas teiks - aicinājums - bet mēs teixim, ka nevajag fleitēt... Dievs nerada aicinājumu uz to, ko pats ir aizliedzis! Tādējādi... aicinājums nav nekāda personīgā iegriba!

Un pavēro... tās sievietes, kas grib ordinēties, viņas šo tēzi uztver nu ļoti emocionāli un personīgi! It kā viņām tiek laupīts kaut, kas kas viņām nezkamdēļ apriori pienākās... Un varbūt arī tāpēc Dievs šo robežu nolicis, jo Sievietes by-design savas emocijas un iedomas uztver par realitāti!
Mulders
# Iesūtīts: 2008.10.23 11:23:38
Aldimaa Raksti jāsāk ar Jauno Derību

Tur ir paskaidrots gan tas, kamdēļ Bauslība bij dota, gan to KĀ tieši tā ir atcelta... Piemēram, tas ka VD saka, tev nebūs nokaut, nenozīmē, ka atceļot veco likumu, paliek tukša vieta un tajā nāk atļauja slepkavot... Nebūt nē... Šodien aizliegums slepkavot nāk pa citu ceļu, ne caur akmenī iekaltiem pavēlēm, bet kā Raksti saka - Dies pats savu bauslību dēstīs cilvēku sirdīs - Tas ir Svētajā Garā Dievs šo likumu ieliek tevī... bet caur šo "Mīli savu tuvāko" likumu!

Protams... arī ŠODIEN Dievs zinādams, ka pasaule ir pilna ar neliešiem un visi mēs grēcinieki, iestāda Valsts varu, kura tad arī ir šī ārējā "bauslība" kas implementē šo ārējo zobena varu, kas ierobežo cilvēku un līdz ar to šis likums nevis maina ļaundarus, bet pasargā godīgos cilvēkus... Lai izmainītu cilvēka ļaunās tiexmes ārēji likumi ir nederīgi... par to arī Pāvils Ebreju vēstulē runā plaši! Ārējais likums vienkārši satur cilvēku rāmjos ar tām metodēm, kuras grēcinieks saprot - sodi, zobens, pērieni, barnakas un pīrādziņi!

Taču, ja tevī sirdī šī bauslība būtu pati par sevi kārtībā... tev nevajadzētu nekādu ārējo likumu, tu vienalga būtu kārtīgs!

Pietam pārsvarā jau cilvēki nav lasījuši krimināllikumu, bet tomēr kaut kā pamanās dzīvot šī likuma ietvaros... Tas nozīmē, ka viņu sirdīs vismaz šajā jomā vēl nav samaitātība izplatījusies...

Taču pavēro šodienas sabiedrību, tā arvien meklē veidus caur skaistu retoriku, cilvēktiesībām, liberālismu un to pašu "mīlestības likumu" kā atcelt šos ārējos ierobežojumus... sak neaizleidziet mums to un to, jo mēs jau tāpat labi uzvedamies. Bet... ārējie likumi uztrauc tikai tos, kas plāno tos pārkāpt... jeb... taisnos, ja šis ārējais likums ir bezdievīgs!
-Jona-
# Labojis -Jona-: 2008.10.23 11:33:34
Jānis Kalniņš
Atcelta ir ne tikai ceremoniālā bauslība, bet visa bauslība kā tāda.
Uz jautājumu: vai kristiešiem ir jāievēro baušļi? - es vienmēr atbildu: "NĒ!"... Vai tas nozīmē, ka kristietis drīkst grēkot? - Pāvils saka ka nekādā ziņā.


bet ko saka Jēzus..?

17 ... Bet, ja tu gribi ieiet dzīvībā, tad turi baušļus ."
18 Tas saka Viņam: "Kurus?" Un Jēzus sacīja: "Tev nebūs zagt; tev nebūs dot nepatiesu liecību;
19 godā savu tēvu un māti; un tev būs savu tuvāku mīlēt kā sevi pašu."
20 Jauneklis saka Viņam: "To visu esmu turējis. Kā man vēl trūkst?"
21 Jēzus tam sacīja: "Ja tu gribi būt pilnīgs, tad noej, pārdod visu, kas tev ir, un atdod to nabagiem; tad tev būs manta debesīs; un tad nāc un staigā Man pakaļ."
/Mt.19/

Nu neizdosies negrēkot, ja nesāks ar ābeci, tb ar pareizo secību, kā Jēzus skaidri norāda. JKristītājs neba par velti vispirms nāca un mācīja atgriezties no grēkiem . Cita lieta tie, kam dekalogs jau sirdī, tiem nebūs problēmu pieņemt Jēzu uzreiz. Man arī pirmsbaznīcas periodā piem., negribējās nevienu ne tīši apmelot, kur nu vēl nokaut.
-Jona-
# Iesūtīts: 2008.10.23 11:41:36
Aldimaa
Šobrīd, manuprāt, baznīca taču nāves sodus nepieļauj (saskaņā ar Jauno derību?).

Jā, nāvessods saskaņā ar JD nevar tikt pielietots, ja to tomēr daudzviet pielieto, tad tikai tāpēc ka tā ir pasaules/laicīgā vara. tb, ar šīspasaules valdnieku (un nevis Jēzu Kristu) priekšgalā...
Mulders
# Iesūtīts: 2008.10.23 12:00:01
-Jona-

Žēl, bet tu nekad negribi izlasīt nedz šo rakstu vietu līdz galam un redzēt, ka Jaunēklis aizgāja galu galā noskumis un Mācekļi saprata, ka cilvēkam nav iespējams sevi taisnot, bet Kristus atbild, kas cilvēkam nav iespējams, tas Dievam ir iespējams!

Es tev daudz daudz daudz daudz reizes esmu skaidrojis, bet šķiet tu nespēj izlasīt vairāk par 3-4 pantiem un saprast par ko ir viss stāsts!

Tas sasaucas ar Galatiešu 3 nodaļu
11 Bet ir skaidrs, ka ar bauslību neviens netop taisnots Dieva priekšā, jo "ticībā taisnais dzīvos".
12 Bauslībai nav daļas ar ticību, bet "kas to ir turējis, tam tā dod dzīvību".

Redzi... 12 pants... ja kāds būtu turējis bauslību, jā tad viņš iemantotu dzīvību! Tieši to pašu pasaka Kristus... ja tu turēsi visu bauslību PRECĪZI, tad iemantosi dzīvību!
Jaunēklis jau sabedzē rokas, sak, redz man pieder dzīvība!
Bet tad Kristus sit tieši centrā... parādot, ka nekādu bauslību Jaunēklis nedz IR turējis nedz VAR turēt... tā liekot viņam saprast, ka šis ceļs cilvēkiem ir slēgts... bauslībai nav daļas ar ticību... Tā dod dzīvību pēc darbiem, bet Kristus parāda, un visa VD tamdēļ ir dota, lai saprastu, ka bez Kristus neviens cilvēks... neviens svētais uz pasaules nav spējīgs šo bauslību piepildīt... Kalna Sprediķis bij domāts kāreiz tiem iedomīgajiem farizejiem kas bij iedomājušies, ka viņi var turēt VD bauslību, bet neviens nevarēja nodzīvot svētu dzīvi nepārkāpjot nevienu pašu bausli. Bet pārkāpt vienu bausli ir grēks pret VISU bauslību... nav svarīgi vai tu pārkāp 1 vai 10 baušļus jebkurā gadījumā tu esi šo apsolījumu zaudējusi - tev vairs nav iespējams ieiet dzīvībā, ja tu kaut vienu bausli kaut reizi dzīvē esi pārkāpusi!
Vai vari nosaukt man kaut vienu cilvēku bez Jēzus Kristus kurš NEKAD NEKAD NEKAD sākot no savas piedzimšanas līdz pat mūža beigām nav grēkojis nedz domās, nedz vārdos, nedz darbos... un kuram nav bijusi šī tiexme uz to...
Tikai tāds cilvēks var ieiet dzīvībā caur bauslības vārtiem!

Pāvils veselu vēstuli - Galatiešu vēstuli - raksta par Bauslības, kas dota Sinaja Kalnā 400 gadi pēc Ābrahama ir nederīga dzīvības iegūšanai!

Tāpēc ir Kristus nācis lai ticībā mēs iegūtu dzīvību viņa taisnības dēļ!

Un tieši šo jautājumu uzdod kāds cits... pilnīgs grēcinieks...

Apustuļu Darbi! 16 nodaļa!

30 un, izvedis tos ārā, sacīja: " Kungi, kas man jādara, lai es tiktu pestīts?"
31 Viņi atbildēja: " Tici uz Kungu Jēzu, tad tu un tavs nams tiksit pestīti. "
32 Un viņi runāja Dieva vārdu viņam un visiem, kas bija tanī namā.
33 Viņš tos uzņēma tanī pašā nakts stundā, nomazgāja tiem brūces, un tūdaļ viņš tika kristīts, pats un visi viņa piederīgie.
34 Viņš tos veda savā namā, sēdināja pie galda un priecājās ar visu savu namu, ka ticēja Dievam.

Salīdzin izcelto ar tevis rakstīto!

Jaunēklis uzdod to pašu jautājumu!
Kristus atbild par bauslību. Un Jaunēklis bez pestīšanas aiziet noskumis!

Pilnīgi citādāka... Te parādās bauslības un ticības nesavietojamība! Tas kā Pāvils runā Galatiešu Vēstulē!

11 Bet ir skaidrs, ka ar bauslību neviens netop taisnots Dieva priekšā, jo "ticībā taisnais dzīvos".
12 Bauslībai nav daļas ar ticību, bet "kas to ir turējis, tam tā dod dzīvību".
13 Kristus ir mūs atpircis no bauslības lāsta, mūsu labā kļūdams par lāstu, jo ir rakstīts: nolādēts ir ikkatrs, kas karājas pie koka, -

17 Bet es saku to: Dieva jau sen spēkā nākušo gribas izpausmi neatceļ bauslība, kas dota četri simti trīsdesmit gadus vēlāk. Tā nevar iznīcināt apsolījumu.
18 Jo, ja ar bauslību nāk mantojums, tad vairs ne ar apsolījumu, bet Ābrahāmam to Dievs ar Savu apsolījumu ir dāvinājis.
19 Kāpēc tad ir dota bauslība? Pārkāpumu dēļ tā ir klāt pielikta - līdz nāktu dzimums, kam ir dots apsolījums, - eņģeļu dota tā, ar starpnieka roku uzrakstīta.
20 Kur viens, tur nav starpnieka, bet Dievs ir viens vienīgs.
21 Vai tad nu bauslība ir pret Dieva apsolījumiem? Nekādā ziņā ne. Jo, ja būtu dota bauslība, kas spēj dzīvu darīt, tad patiesi taisnība nāktu ar bauslību.
22 Bet raksti ir it visu saslēguši grēkā, lai apsolījums taptu dots ticīgiem ticībā uz Jēzu Kristu.

Nezinu... rodas sajūta, ka tavā Bībelē Galatiešu vēstule nav rakstīta... ka tu to neesi lasījusi, jeb vienkārsi to nedz saproti nedz tai tici!

Visa Galatiešu vēstule lupatu lēveros saplēš tavu mācību, ka ar bauslību dzīvību iespējams nopelnīt!

Kristus to zināja... un tieši iebāza Jaunēklim to acīs... jo Kristus zināja par ikviena cilvēka sirdi... tamdēļ ikvienam cilvēkam viņš uzrādīja to vietu, kas bij aplama... Jaunēklis paļāvās uz saviem taisnajiem darbiem un savu bauslības pildīšanu formāli. Es pat ticu, ka viņš to pildīja... un tomēr... viņā nebij mīlestības uz tuvāko!

Tā arī bij Jūdu kļūda... un ir tava kļūda... ka tu domā, ka, ja kāds izpilda Dekalogu, tad tā ir mīlestība! Bet Kristus un JD māca tieši otrādi, ka tad, kad tu mīli... tad Dekalogs ir izpildīts auomātiski... kad tu dzīvo Kristus mīlestībā, tad bauslība vienkārši nav varas pār tevi... tieši tāpat, kā ja tu dzīvo kārtīgu pilsonisko dzīvi, tad Krimināllikums uz tevi neatteicas...

Vēlreiz... sevis dēļ... pārlasi Galatiešu vēstuli lēnām uzmanīgi un ievēro, ka ar "bauslību" Pāvils tieši Dekalogu piemin.

Tad ej un lasi Ebreju vēstuli un ievēro, ka Vecā Derība ir atcelta un nepilnīga bijusi, bet jau reiz rakstīju, ka Vecā Derība IR Dekalogs! Pēc paša Dieva Vārdiem!

Jānis Kalniņš ir sapratis šo elementāro lietu!

1 Kor 9:
20 Jūdiem esmu tapis kā jūds, lai mantotu jūdus; tiem, kas zem bauslības, esmu tapis kā tāds, kas stāv zem bauslības, pats nebūdams zem bauslības, lai mantotu tos, kas stāv zem bauslības.
21 Tiem, kas bez bauslības, esmu tapis kā tāds, kas bez bauslības, kaut patiesībā nebūdams bez Dieva bauslības, bet stāvēdams Kristus bauslībā, lai mantotu tos, kas bez bauslības.

Cik bauslības un kādas te pieminētas. Kuras no šīm bauslībām ir dekalogs?
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2008.10.23 12:01:57
-Jona-

Tev nu gan ir dīvaina eksegēze. Visos komentāros šo rakstu vietu skaidro nevis kā secību, bet gan tādējādi, ka Jēzus skaidri parāda, ka ar bauslības (VD likuma) pildīšanu nepietiek, lai kļūtu pilnīgs, ir jāseko Kristum, atsakoties no visa pārējā.

Kas attiecas uz nāves sodiem, es gan nekur JD neesmu atradis, ka tie nebūtu pielietojami. Vispārējā JD norāde ir netiesājiet, bet atstājiet tiesu Dievam. Savukārt par valdību Pāvils skaidri saka, ka tā ir tā Kunga kalpone lai uzturētu kārtību uz šīs zemes un līdz ar to pielietot vai nē nāves sodus, tā nu ir tīri laicīgās valdības lieta. vēl ir arī pateikts, ka ja mēs esam likuma (arī laicīgā) priekšā tīri, tad mums no valdības nav jābīstas un mums ir jāklausa ne tikai labai valdībai, bet arī sliktai.
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2008.10.23 12:05:42
Mulders

Paldies par komplimentu! Bet cik dīvaini ir, ka tik daudziem kristiešiem šo elementāro lietu ir tik grūti aptvert. Vai tas kaut kādā veidā nevarētu būt saistīts ar to, ka 1) daudz vieglāk ir izpildīt kādus noteiktus priekšrakstus, nekā padoties mīlestības likumam, kas pēc būtības nozīmē upurēt sevi pašu; 2) varbūt arī pazemības trūkums - nu vismaz kaut ko es taču pats varu Dieva priekšā izdarīt, nopelnīt?
-Jona-
# Iesūtīts: 2008.10.23 12:07:24
Jānis Kalniņš
un mums ir jāklausa ne tikai labai valdībai, bet arī sliktai.

un kas tā tāda par ekseģēzi, hmm..? Es atkal izlasīju, ka valsts vara ir Dieva kalpone un no tās jābīstas tiem, kas dara ļaunu ..? Dieva kalpone, kas ļaunu dara? mja.. mums laiakm dažādas bībeles
-Jona-
# Iesūtīts: 2008.10.23 12:09:51
Jānis Kalniņs
2) varbūt arī pazemības trūkums - nu vismaz kaut ko es taču pats varu Dieva priekšā izdarīt, nopelnīt?

Pestīšanu nopelnīt nevar neviens , taču - pakustināt savu pēcpusi, lai izpildītu minimumu, to var katrs. Pat nekristietis. Un Dievs to mūsu vietā nedarīs, jo savs krusts jānes tomēr katram pašam.
Aldimaa
# Iesūtīts: 2008.10.23 12:14:26
Mulders
Paldies par skaidrojumiem Gribējās jau sākt Bībeli no sākuma lasīt, bet nu grūti, grūti, kad ir viena saprašana par Dievu un kristietību, bet lasi to VD un tur gana daudz šuasmīgu lietu nākas lasīt. Ar prieku pāriešu pie JD
Jānis Kalniņš
# Labojis Jānis Kalniņš: 2008.10.23 12:17:17
-Jona-

Noliec taču Bībeli pareizā virzienā! Kur tu lasi par Dieva kalponi, kas dara ļaunu! Tur ir rakstīts, ka no valdības ir jābīstās tiem, kas dara ļaunu!
Un par to paklausību - Pāvils raksta, ka jāklausa kungiem, ne vien labajiem un taisnajiem, bet arī netaisnajiem. Tas ir citā vietā, nevis tur, kur par valdibu, man nav laika meklēt precīzos pantus. Tu jau , protams, vari teikt, ka paklausība kungiem neattiecas uz paklausību valdīai un fakts, ka var būt ļauni kungi, nekādā veidā neattiecas uz faktu, ka var būt arī ļauna valdība un laikam pavisam dīvaini Tev var likties tas, ka ļauna valdība varētu būt Dieva kalpone! Nu tad pasaki man, lielais gudrinieks, vai Jūda Iskariots bija vai nebija Dieva kalps jeb ierocis? (Te mēs, protams, varētu vēl attīstīt garu penteri par to, kas ir kalps un kas ir ierocis!)

Un vēl vien padoms - mēģini lasīt Rakstus kontekstā un kopsakarībā, neizraujot kādas atsevišķas rakstu vietas no konteksta. Ja tu tā lasīsi, tad beigu beigās pats sapīsies!
Mulders
# Iesūtīts: 2008.10.23 12:18:36

Jā, nāvessods saskaņā ar JD nevar tikt pielietots, ja to tomēr daudzviet pielieto, tad tikai tāpēc ka tā ir pasaules/laicīgā vara. tb, ar šīspasaules valdnieku (un nevis Jēzu Kristu) priekšgalā...


Netici Jonai, viņa pati vēl ir pavisam jauna un nepieredzējusi!

Jo tu vari ievērot ka Dieva Vārds saka Romiešu vēstulē 13 nodaļā!

1 Ikviens lai ir paklausīgs varām, kas valda. Jo nav valsts varas, kā vien no Dieva, un tās, kas ir, ir Dieva ieceltas.
2 Tātad tas, kas pretojas valsts varai, saceļas pret Dieva iestādījumu. Bet tie, kas saceļas pret to, paši sev sagādā sodu.
3 Jo valdītāji nav bīstami labam darbam, bet ļaunam. Tu negribi bīties valsts varas, labi, dari to, kas labs, tad tu saņemsi viņas uzslavu,
4 jo tā ir Dieva kalpone tevis labā. Bet, ja tu dari ļaunu, tad bīsties; ne velti tā nes zobenu, jo tā ir Dieva kalpone, atriebēja un soda nesēja tam, kas dara ļaunu.

Redzi, to sludina Pāvils!

To pašu raksta Pēteris

1 Pēt 2:
13 Pakļaujieties ikkatrai cilvēku starpā ieceltai kārtībai Tā Kunga dēļ,
14 gan valdniekam, kas ir pār visiem, gan pārvaldniekiem kā tādiem, kas viņa sūtīti, lai sodītu ļaundarus, bet atalgotu tos, kas dara labu.
15 Jo tāda ir Dieva griba, ka jūs, labu darot, apklusinātu neprātīgu cilvēku nezināšanu
16 kā svabadi, nevis tādi, kam svabadība būtu kā ļaunuma apsegs, bet kā Dieva kalpi.

Valsts Varas uzdevums kāreiz ir ierobežot grēku ārēji ar sodiem un zobenu, taču tā nav derīga cilvēku siržu izmainīšanai. Tam vajadzīgs Kristus Žēlastība!

Tas ko -Jona- saka "Šīs Pasaules Varas nesējs" neattiecas uz Valsts Varu, uz elementāro to civilo varu, kas kā raksta Pāvils ir paša Dieva iedibināta kārtība, "Šī Pasaule" Rakstos ir idioma kas attiecas uz grēku kā tādu... šo grēka pasauli... Tamdēļ esi uzmanīga!


Došu labu padomu, kad lasi Rakstus, neapmierinies ar vienu diviem pantiem, bet pārlasi visu kontextu un dažkārt pat visu nodaļu un grāmatu. Lai saprastu kas ir galvenā tēma, kam tas tiek rakstīts ar kādu mērķi, kas tiek pateikts. Jo no kontexta izrauts pants var samulsināt, bet kad izlasa kontextu tad var ieraudzīt gan kamdēļ autors tā saka un raksta, gan skaidri redzēt vispārīgo mērķi un tēmu par ko tiek rakstīts!

Daudzi maldu mācītāji tieši nodarbojas ar šo "pantu tamborēšanu" viens pants no viena kontexta, cits pants no cita kontexta, un tad tiek pateikts, ka šie panti runā par kaut kādu tēmu, kurai nav nekāda sakara ar to, kur šie panti atrodas Rakstu kontextā!

Tamdēļ... netici nevienam kad viņi tev pat Rakstu pantus rāda... ja tev tas šķiet svarīgi, ej izlasi pati visu!

Kristus bieži sāk ar vienu, bet kontexts parāda uz kurieni tas aizved un kāda tad IR gala mācība!

Piemēram skaties Jonas atbildi Kalniņu Jānim... Jona parāda ka Kristus pieprasa no Jaunēkļa pildīt bauslību un tad Jona saka, ka arī mums tas attiecas... taču ja tu atvērsi šo rakstu vietu tu redzēsi, ka Notikums nebeidzas ar 21 pantu, bet turpinās līdz pat nodaļas beigām... un ievērosi to ko tad pa īstam Kristus gribēja mācīt... un pie kā noved pārāk liela paļāvība uz savu bauslības pildīšanu... Jaunēklis patiesi bij pārliecināts, ka taisni dzīvojis ir... bet Kristus uzrādīja viņa vainu... kas nebij redzama ārēji... tā parādot, ka cilvēks var pildīt bauslību un tomēr neiemantot Dzīv`biu, jo sirdī rosās kaut kāda vaina.... Un tad kontexts beidzās ar svarīgo atziņu - Kas tad var tapt glābts? Un atbilde - Kas cilvēkam nav iespējams, tas Dievam iespējams!

Šī ir visas JD galvenā mācība... ko mēs cilvēki sava grēka dēļ nespējam, to Dievs izdara mūsu vietā... vispirms mums dodot Dieva Dēlu... kurā tad mēs varam atjaunoties un atdzimt un TAD lēnām... kā nupat piedzimuši bērniņi... vispirms sagremot pienu, tad cietāku barību, tad iemācīties staigāt... un tad jau dot augļus kas nāk no Vīģes Koka uz kura esam uzpotēti - Jēzus Kristus!

Šeit Jāņa 15 nodaļa ir svētīgi lasīt - Bez Kristus nenieka mēs nespējam darīt!

UN vēl spēcīgāki vārdi ir no Pāvila:

2 Korintiešu 3:
5 Ne ka mēs paši no sevis būtu spējīgi ko labu domāt; bet, ja esam spējīgi, tad tas ir no Dieva,
6 kas mūs darījis spējīgus kalpot jaunajai derībai: ne burtam, bet garam; jo burts nokauj, bet Gars dara dzīvu.

Vai redzi... tu pat LABU DOMĀT no sevis nespēj... Bet tikai pēc tam, kad Dievs tevi dara spējīgu kalpot jaunajai derībai!

Visai Jaunajai Derībai cauri vijās šī mācība... ko Jānis izsaka vārdos "1 Jāņa 4:19 Mīlēsim, jo Viņš ir mūs pirmais mīlējis."

Pirmā iniciatīva nāk no Dieva... Dievs padara tevi par savu bērnu atdzemdinādams Kristībā... un tad Dieva dzīvība tevī sāk rosīties!

Jāņa 15:
4 Palieciet Manī un Es - jūsos. Kā zars nevar nest augļus no sevis, ja tas nepaliek pie vīnakoka, tāpat arī jūs, ja nepaliekat Manī.
5 ES ESMU vīnakoks, jūs tie zari. Kas Manī paliek un Es viņā, tas nes daudz augļu, jo bez Manis jūs nenieka nespējat darīt.

Tāds ir Kristus kam tu esi pievērsusies!

Žēlīgs Dievs, kurš pirmais mūs mīlējis, lai darītu mūs spējīgus ne tikai labu darīt, bet pat labu Domāt!

Tici, ka tev Kristū pieder pestīšana... ne tava labuma dēļ, bet Dieva labuma dēļ. Tavs labums nāk(s) no Dieva kā dāvana!

Efeziešiem 2:
8 Jo no žēlastības jūs esat pestīti ticībā, un tas nav no jums, tā ir Dieva dāvana.
9 Ne ar darbiem, lai neviens nelielītos.
10 Jo mēs esam Viņa darbs, Kristū Jēzū radīti labiem darbiem, kurus Dievs iepriekš sagatavojis, lai mēs tajos dzīvotu.

Tamdēļ netici tiem, kas tev mēģina ieskaidrot, ka tev vispirms jādara tas un šitas un tas un šitas un tikai TAD varbūt Ja Dievam būs laba oma, viņš tevi atpestīs no grēkiem!

Kristū mums ir pilnīgi ačgārna mācība - Dievs vispirms tev dāvina dzīvību, vispirms dara tevi par savu bērnu un TAD sūta tevi nest augļus... jo kā tad tu Dievam miris vari Dievam dāvāt kādus augļus. Tamdēļ Dievs vispirms tevi atdzīvina, ieceļ savā Dieva Bērnu kārtā un tikai tad tu spēj dot Dievam augļus... Jo tas taču loģiski, lai dadzis dotu ābolus, tam jātop vispirms par ābeles zaru! Tieši to Dievs dara - vispirms tevi iepotē Kristū caur Kristību, Ticību... un tad tu būdama Kristus Miesas loceklis darīsi labo, ko nu Dievs no tevis prasīs... jo redzi kā Efeziešiem rakstīts - Dievs pats sagatavo mūs šiem labajiem darbiem. Tas nenozīmē, ka mums jāstāv dīkā... Bet tieši otrādi... tikai tad, kad mēs esam tapuši par Dieva Ģimenes locekļiem mēs varam patiesi Dievam derīgus darbus darīt... kas Cilvēku Acīs šķiet niecība... jo Cilvēka grēkam patīk mīlēt Cilvēku Darbus... lielus ārējus darbus... spožus un līdz Debesīm Celtus kā Bābeles Tornis

Bet Dievam tīkamāks ir viens taisns kalējs, kas zirgiem naglas kaļ, bet savā ticībā uz Dievu paļaujas, nekā liekulis kas spožās drānās lielus svētceļojumus veic un garus sprediķus teic un lielas ārējas bet Dievam nederīgas lietas rada!

Lai tava izaugsme Dievā rit veixmīgi! Uzticies Viņam un Dievs darīs tevi par savu labo darbu instrumentu... Kas nozīmē, ka pasaule gan tevi var nesaprast... jo kas pasaulei ir taisns sētnieks - tikai sētnieks... pasaule mīl savējos... svešos tā nemīl!

Pasaule grib ārējos taisnības darbus... bet Dievs grib tavu sirdi...
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 67 , pavisam kopa bijuši: 21891