atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Vatikāna un Aglonas faktors Latvijā
Aivars
Iesūtīts: 2012.08.21 21:50:55
Uzdūros tādam rakstam - http://www.tvnet.lv/zinas/viedokli/432955-aglonas_sovs_un_postmodernisma_efekti
Ko domājam par pašu rakstu? Un vai piekrītam kaut kam no tajā izteiktiem apgalvojumiem?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2012.08.24 22:14:53
Uldis
Jautājums bija par to, vai Evaņģēlijs ar to ir izsmeļoši pasludināts?

Līdzīgi, kā jautājums par bauslības pasludināšanu - kaut kā tad, kad Jēzus to pasludināja ar pirkstu smiltīs, nikni veči akmeņus nolika un domīgi izklīda pa mājām, nevis entuziastiski māja ar galvām, ka potaskuha un šļuha ir eirāzijas padauza, un laulību pārkāpt ir slikti, ai cik slikti
Uldis
# Iesūtīts: 2012.08.24 22:29:07
Aivars

Te ir noteikti jāpaskaidro, ko tu domā ar jēdzienu "izsmeļoši", jo es nevēlos interpretēt tavus vārdus. Izsmeļoši - tam varētu būt vairākas nozīmes. Lūdzu paskaidrojumu.

"Veči" ne jau tāpēc nometa akmeņus, ka Jēzus rakstīja ar pirkstu smiltīs, bet pēc Viņa jautājuma: "kas ir bez grēka, lai pirmais met ar akmeni."
Uldis
# Iesūtīts: 2012.08.24 22:36:28
Aivars

akmeņus nolika un domīgi izklīda pa mājām - te ir arī eksegētiskas dabas jautājumi. Piemēram, es šaubos, ka "veči.. domīgi izklīda pa mājām". Tiem vienkārši nebija ko teikt pret bauslības pasludinājum, kuru viņi, kā tiem šķita, pildīja. Īsi sakot, viņi bija nikni un naida pilni.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.08.24 22:38:39
Uldis
Esi drošs? Kāpēc tad VIņš rakstīja? Bet lai nu kā, par slepkavām viņi nekļuva todien.
Arī tad, kad Jēzus runājās ar kruto jaunebreju, kas bauslību bija tā kā no jaunības turējis, viņa mācekļi nelēca gaisā un nesita pakaļu pret zemi sajūsmā, kā Jēzus to knariņu atšuvis, bet aizdomājušies vaicāja: "Kas tad var tikt izglābts?" atšķirībā no dažiem teologiem, kas ir gatavi pa punktiem izvērst čalīša feilerus

un par Evaņģēliju runājot... kaananiete vai sirofeniķiete, cilvēks vārdā Matejs pie muitas būdas, Caķejs kokā, padauza farizeja namā, Pēteris pie zivju grilēšanas ... vai to ir iespējams ietērpt liturģiskās formulās?
Aivars
# Iesūtīts: 2012.08.24 22:42:10
un nesteidzies ar `naida pilno` tēlošanu. 9 Bet tie, to dzirdējuši, aizgāja cits pēc cita, sākot ar vecajiem
Uldis
# Iesūtīts: 2012.08.24 22:56:01
Aivars

Domājot par tavu jautājumu vai to ir iespējams ietērpt liturģiskās formulās?, tevis minētie notikumi ir fragmenti iz Jēzus dzīves. Liturģija nevar būt fragmentāra. Tad mēs iebrauksim farizejismā. Tai jābūt vispārīgai ar dažiem izņēmumiem, kā īpašie baznīcas svētki. Te ir jārunā par Baznīcas lielajiem svētkiem un gada liturģisko sadalījumu.
Uldis
# Iesūtīts: 2012.08.24 22:58:43
Aivars

un nesteidzies ar `naida pilno` tēlošanu - Es jau nesteidzos. To pierāda Raksti. Kāpēc tad viņi sita Jēzu Krustā/
Raimonds
# Iesūtīts: 2012.08.25 00:53:50
Pater
Tu ne sliktāk par mani zini, kas tad ir B-cas vienīgie ieroči: Vārds un Sakramenti. Līdz ko tā sāk iztaisīties par politisku partiju, tā ir drošs, ka viņa dabūs "pa kaklu" kā no citiem politiķiem, tā arī no sabiedrības.
Un otrs, kādu Latviju ir jāaizstāv baznīcai? Tīri latvisku vai multi-nacionālu - ar vispārēju integrāciju, daudzvalodību, kādu? Mesties aizstāvēt valdošo partiju? Kurā pusē nostāties piem., 13.janvāra notikumos? Policijas pusē? Policejiskās valsts pusē? Kādu lomu tai jāpilda, vai valdības vai opozīcijas? Un ja kādam kaut ko norāda, kā vajadzētu, tad tā būtu tā Bauslība?
Pater
# Labojis Pater : 2012.08.25 08:32:26
Raimonds , baznīca ir zemes sāls un pasaules gaisma.
Ja arī tai nav lielas politiskas ietekmes, iestāties par biblisku morāli tā var droši. tāpat lobēt savas intereses. Daudzi politiķi to gribētu redzēt kā organizāciju ar ļoti marginālu ietekmi, bet vai mums rūp tas, ko gribētu redzēt politiķi.
Iespēja kļūt par politisku partiju tai nedraud.
Jo bauslībai ir arī pirmais pielietojums - sabiedrības uzturēšana,
kā arī trešais - vadlīnijas kristīgai dzīvei,
te atceroties, cik Latvijā daudz pēc statistikas ir kristiešu,
ne tikai otrais.
Raimonds
# Iesūtīts: 2012.08.25 09:15:00
Pater
Var jau saprast, bet vai baznīcai jākļūst par vēl vienu valdības institūciju vai kādu atsevišķu politiķu interešu rokas puišiem? Diez vai! Tajā jau ir tās šķirtības priekšrocības, ka to nevar tik viegli uzpirkt. Un tā var darīt, kas jādara.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.08.25 11:36:40
Uldis
Raksti to nepierāda. Rakstos nav teikts, ka tie bija tās pašas personas, un tur tu pieliec savu interpretāciju
Aivars
# Labojis Aivars: 2012.08.25 12:02:56
par `marginālu` vai `ļoti etekmīgu` organizāciju runājot -
http://www.skds.lv/doc/Greki_SKDS_032009.pdf
http://www.skds.lv/doc/Morale_SKDS_032010.pdf

Protams, aptaujas ir tikai aptaujas, bet, vai tad ja Zbigņevs, būtu `bauslību pasludinājis` Latgales degvielas un cigarešu kontrabandistiem, nodokļu nemaksātājiem, bezlaulībā dzīvojošajiem utt... no tā kas reāli mainītos arī sabiedrībā? Manuprāt, žurnāliste stipri pārspīlējusi Vatikāna, vai vietējās RKB ietekmi uz Latvijas valsti

Tāpat, runājot par `tēvzemees mīlestību`, integrāciju utt.. nu kura garīgā amatpersona Latvijā būs gana ietekmīga, lai pārliecinātu `abas puses`, nevis tikai nokaitinātu daļu latviešu?


Un vispār, par to `bauslības pasludināšanu` runājot, viens mācītājs stāsta par sarunu ar kādu laulības pārkāpēju, kas kādā brīdī vaicājusi: "vai tad jūsu kā mācītāja pienākums nav man pateikt vismaz, ka laulību pārkāpt ir grēks," uz ko tas atbildējis: "Jūs to pati labi zināt. Kāpēc man tas būtu jums vēlreiz jāsaka? Mans pienākums ir pasludināt jums Kristu"
Uldis
# Iesūtīts: 2012.08.25 12:15:03
Aivars

Es jau arī neteicu, ka tieši šie sita Jēzu krustā. Labi. Varbūt man "viņi" vietā vajadzēja rakstīt "jūdi". Man doma bija tāda, ka jūdiem pret Jēzu pamazām modās naids, un šie nebija izņēmums.
Uldis
# Iesūtīts: 2012.08.25 12:20:30
Aivars

"vai tad jūsu kā mācītāja pienākums nav man pateikt vismaz, ka laulību pārkāpt ir grēks," uz ko tas atbildējis: "Jūs to pati labi zināt. Kāpēc man tas būtu jums vēlreiz jāsaka? Mans pienākums ir pasludināt jums Kristu"

Šis ir interesants piemērs klasiskam bauslības un Evaņģēlija jaukšanas gadījumam. Sievietei bija taisnība tādā ziņā, ka mācītājam tiešām vajadzēja sāk ar bauslību. AR to nepietiek, ka sieviete zina par savu grēku. Tas ir jāatzīst un jānožēlo, lai tad pār satriekto grēcinieku nāktu Evaņģēlijs.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.08.25 12:24:04
Uldis
Bet varbūt tu pats jauc bauslību un evaņģeliju ar retorikas formulām? Palasi Rakstus un pārbaudi vai nupat arī Kungam Jēzum nepiešuvi `jaukšanas gadījumu`!
Aivars
# Iesūtīts: 2012.08.25 12:26:54
un par tiem `jūdiem` runājot, hm, nu un Jēzus sekotāji bija kas?
Uldis
# Iesūtīts: 2012.08.25 13:36:40
Aivars

Gan jau ari es grēkoju šajā ziņā. Neesmu jau teoloģijas doktors. Ceru, ka tāds būšu Debesīs.

Sakot klasisks, gribēju tikai teikt, ka tas ir acīmredzams un visai tipisks piemērs. Neko vairāk negribēju teikt.

Kas attiecas uz šo Rakstu vietu, tas tieši ir labs piemērs, kā bauslībai jābūt pasludinātai un kāda ir bauslības atšķirība no Evaņģēlija. Tātad jūdi bija pieķēruši kādu sievieti laulības pārkāpšanā. Var, protams, jautāt, kur tad ir šīs laulības pārkāpšanas otrais līdzdalibnieks. Pilnīgi iespējams, ka viņš bija starp tiem, kas atveda šo sievieti. Viss notiek, kā īstā tiesā. Tiek teikt apsūdzība, uzrādīta vaina un minēts sods, kas saskaņā ar bauslību pienākas par šādu pārkāpumu. To dzird arī sieviete. Viņa trīc un dreb un raud. Jēzus neko neatbild, lai attaisnotu šo pārkāpumu. Tad jūdi jautā otro reizi, un Jēzus atbild: "Kas ir bez grēka, tas lai pirmais met ar akmeni." Tomēr jūdi neizpildīja tiesas spriedumu par šo sievieti, bet viens pēc otra aizgāja, atstādami šo sievieti. Viņi nenogalināja sievieti nevis tāpēc, ka būtu apžēlojušies pār viņu, bet tāpēc, ka pašiem būtu jāsaņem tāds pats spriedums. Bet Jēzus bija bez grēka. Viņš varēja izpildīt šo spriedumu un jūdu priekšā būtu izpelnījies atzinību. Bet viņš apžēlojās pār viņu. Žēlastība -, jo sieviete atzina savu pārkāpumu, nožēloja to un lūdza piedošanu. Viņa arī to saņēma. Tātad žēlastība apsedz viņas kaunu, un viņa palika dzīva Kristus vārdā.

Tad vēl par vārda "jūds" lietošanu. Pāvils arī ebrejus sauca par jūdiem. Bet manā izteikumā vairāk akcentēts ir reliģiskais motīvs, kā jūdi pretstatā kristiešiem.
Pater
# Labojis Pater : 2012.08.25 13:49:41
Raimonds , baznīcai pirmkārt jārūpējās par savām interesēm,
lai ko ar to varētu saprast. Evaņģēlijs etc.
Ja tas nozīmē kādas alianses, kāpēc ne. Vai skolās tagad vismaz mazākajās klasītēs būtu kristīgā mācība, ja to nebūtu panācis baznīcas lobijs. Vai arī viens otrs remonts.
Tai pat laikā kāpēc bezmērķīgi zemoties politiķu priekšā, noteikti ne.
Politiķi un politikas nāk un iet.
Bet pasaule kad bojā ies, paliks mīlestības Dievs.
---
Piparam mazas "`kecerīgas" pārdomas - vai Romas katoļi bariem pulcētos Aglonā uz dievbijīgām lietām, ja viņiem būtu pasludināts Evaņģēlijs luterāņu izpratnē?
Un vai svētīgas tagad ir tās reiz uzvarējušās Reformācijas zemes,
kurās nav nopietna Romas katoļticīgo īpatsvara?
Aivars
# Labojis Aivars: 2012.08.25 14:15:57
Un kāds gan sliktums no tā celtos, ka katoļi bariem nepulcētos Aglonā? Vai tādēļ viņi uzreiz skrietu izzagt Eiropas fondus?

Pārdomām - fragmentiņš no Filipa Jensija (Yancey) grāmatas “Finding God in Unexpected Places”
Historian and art critic Robert Hughes tells of a convict sentenced to life imprisonment on a maximum security island off the coast of Australia. One day with no provocation he turned on a fellow prisoner he barely knew and beat him senseless. The murderer was shipped back to the mainland to stand trial, where he gave a straightforward, passionless account of the crime, showing no sign of remorse. “Why?” asked the bewildered judge. “What was your motive?”

The prisoner replied that he was sick of life on the island, a notoriously brutal place, and that he saw no reason to keep on living. “Yes, yes I understand all that,” said the judge. “I can see why you might drown yourself in the ocean. But why murder?”

“Well, it’s like this,” said the prisoner. “I’m a Catholic. If I commit suicide I’ll go straight to hell. But if I murder I can come back here and confess to a priest before my execution. That way, God will forgive me.”


Vēl viena tabuliņa par `bauslības pasludināšanas` "sekmīgumu" - http://itvnet.lv/article/financenet/286261.jpg
Man pat ir aizdomas, ka ja Stankēvičs būtu aicinājis bordeļus svētdienās nestrādāt, tad aptaujas rezultāti gan būtu daudz atsaucīgāki
Aivars
# Iesūtīts: 2012.08.25 14:19:32
Uldis
Nu, bet tik un tā Jēzus tur nestāsta, cik briesmīgi slikti ir pārkāpt laulību. Par Caķeju runājot - tur vispār Viņš tam mērglim pasludina, ka taisni pie viņa ciemos nācis, ij Caķeja grēku nožēla acīmredzami piedzimst no Evaņģēlija, ne Bauslības sludināšanas
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 60 , pavisam kopa bijuši: 34052